Annons:
Etikettövrigt
Läst 1797 ggr
[Hayabusa]
2016-06-12 18:18

Skjutning i Orlando

En skjutning har ägt rum på en nattklubb i Orlando (Florida, USA). Många dödsfall. Sveriges Radio (Ekot) sänder och direktrapporterar, men…

"Vi valde att inte inte direktsända ljudet från pk:n i sin helhet eftersom vi vill ha kontroll på vilka uppgifter vi publicerar. Olle, ansv utgiv"

Jaha? Gäller det alla presskonferenser?

https://twitter.com/apreir/status/742009681149890560

Annons:
Aleya
2016-06-12 18:30
#1

Det dom inte heller går ut med är att det är en gayklubb. Vilket jag tycker är konstigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

KimE
2016-06-12 19:25
#2

50döda 53 sårade.Fadern säger att han varit upprörd efter att ha sett två män kyssas för två månader sedan, föräldrarna kommer från Afganistan.

http://abcnews.go.com/US/multiple-injuries-shooting-orlando-nightclub-police/story?id=39789552

[Klave]
2016-06-12 19:31
#3

Media var väldigt snabb på att rapportera detaljer när de trodde att de var en nazist men när det visade sig vara en islamist blev det snabbt tyst.

Aleya
2016-06-12 19:41
#4

#3 lustigt. Och en homofobisk sådan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

kigon
2016-06-12 20:36
#5

Jag ger f*n i hans religion. Mår jätte illa, tankarna går ut till familjerna och alla andra i lgtb+ samhället som drabbas svårt av detta samt ungdomarna 🌺 

Pappan har sagt till NBC att sonen blev väldigt arg när han såg två män kyssas i miami några mån sedan, har redan fått sett nog med kommentarer om hur hbt människor inte bör kyssas där folk kan se för då händer sånt här. Har inte ord för att beskriva hur äcklad jag är just nu, ska nog ta och hålla mig borta från internet ett tag.

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

[Nomen Nescio]
2016-06-12 21:30
#6

Bara häromdagen kunde man läsa i GP hur en föreläsare som är muslim och homosexuell utsattes för hån och ifrågasättande under en föreläsning på en skola i Biskopsgården i Göteborg. Det som upprörde honom var inte när eleverna gjorde det, för det var han tydligen van vid, utan att det var lärare och elevassistenter som inte ens hörde till åhörarklassen som infann sig, och  det var dessa oinbjudna som var mest störande.

GP skriver: "Stämningen eskalerade och till slut så avbröt skolan föreläsningen och eleverna gick ut. Efteråt förde skolan samtal med både personal och elever.

– En i personalen slutade i samband med detta och övriga inblandade var väldigt upprörda. De tror på Koranen på ett så starkt sätt och accepterar inte ”tolkningar” eftersom Gud har sagt att det är på ett sätt. Deras problem var att han sa att han tolkade det som ok att vara homosexuell. Det kunde de inte släppa, menar den tidigare anställda."---

Efteråt har dessa anställda tilldelats en varning eftersom de inte respekterat kommunens värdegrund. I mina öron låter det märkligt att det stannade vid en varning när de oinbjudna infann sig på en föreläsning och uppträdde som en tribunal. Varför ha värdegrunder överhuvudtaget när det inte blir värre konsekvenser när man har pedagoger som  struntar i dem och kommer undan med det?

"– Varje gång jag besöker invandrarklasser utbryter konflikter. Det är som att jag vänder upp och ner på deras värld.  Tyvärr är det bara invandrare som bråkar. Jag har varit i andra skolor och klasser där de flesta är svenskar och där är det inga problem", säger föreläsaren Ardeshir Bibakabadi enligt GP.

Annons:
Aniara14
2016-06-12 21:38
#7

#3 "Media var väldigt snabb på att rapportera detaljer när de trodde att de var en nazist men när det visade sig vara en islamist blev det snabbt tyst."

Ja, dom vill ju såklart inte tala illa om en av sina bästa kompisar…😡😡🤮🤮

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[Otippbar]
2016-06-12 22:57
#8

Har tyvärr väntat på att liknande skulle ske förr eller senare i samband med någon pride-festival. Det är fruktansvärt att det nu har hänt! Med anledning av det här så tänker jag definitivt medverka i Sveriges parad i sommar.

Men jag vet inte om det är sant att han ringde ett larmnummer strax innan, och svor trohet till terrornätverket IS, eller om detta var ett hatbrott. Det återstår att se vad jag förstår. Det finns farliga extremister av alla möjliga slag. Nazist, IS-medlem, eller någon annan extrem person som drivs av hat och sitt galenskap - just nu känns det faktiskt som skitsamma med tanke på alla mördade inklusive anhöriga. Edit: Eller vilken media som presenterar vad.

Ytterligare en person beväpnad med vapen, sprängmedel och ammunition, och som misstänktes vara på väg till festivalen i West Hollywood, LA, blev lyckligtvis stoppad på vägen av polis. Han uppgav att han skulle träffa en "vän" i paraden.

http://www.latimes.com/local/lanow/la-me-ln-gay-pride-la-weapons-20160612-snap-story.html

72mm
2016-06-12 23:57
#9

#8 "Men jag vet inte om det är sant att han ringde ett larmnummer strax innan, och svor trohet till terrornätverket IS, eller om detta var ett hatbrott."

Båda delarna är troligen sanna. 

Det här är givetvis förskräckligt och med risk för att låta kall så kan jag inte annat än att tänka att det kan komma att avgöra valet i USA. Trump kunde inte ha ordnat det bättre om han så ville.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

KimE
2016-06-13 07:16
#10

Ytterligare en som var på väg att begå terrorbrott mot en prideparad greps i Santa Monica.

[Nomen Nescio]
2016-06-13 07:34
#11

#6 "På Angeredsgymnasiet, Porthälla gymnasium och Sjumilaskolan möttes Bibakabadi av hot och hat. ”Fy fan vad äcklig du är!”, skrek en elev. Värst var det på Sjumilaskolan. En tidigare anställd på skolan berättar att lärare under en föreläsning ifrågasatte om man kunde vara muslim och homosexuell. ”De var som hundar efter mig. Jag förstår inte varför det är så provocerande, jag äger min religion och jag äger min kropp. De tror att de äger Koranen och att jag inte får tro som jag vill”, sade Bibakabadi till GP (7/6).

Skolpersonal har alltså, mitt framför ögonen på sina elever, kritiserat att Bibakabadi är homosexuell muslim. Varför jobbar de kvar på skolan?"---

Bawar Ismail, ledarsidan GP

flyingdragon
2016-06-13 09:00
#12

Det är en sjuk värld som vi lever i, tyvärr finns det gott om sjuka människor i den som inte kan respektera andra människor.

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

Huygens
2016-06-13 09:21
#13

Det råder en del konstigheter i samband med skjutningarna. Ni har inte funderat på om det är en falskflagg i stil med Operation Northwoods?

Annons:
[Hayabusa]
2016-06-13 09:34
#14

#13 Nej, det har jag personligen inte funderat på.

[Nomen Nescio]
2016-06-13 09:39
#15

#13 Det finns väl bara en här som traditionsenligt funderar i de banorna.

72mm
2016-06-13 10:01
#16

"Skolpersonal har alltså, mitt framför ögonen på sina elever, kritiserat att Bibakabadi är homosexuell muslim. Varför jobbar de kvar på skolan?"

Den verkliga frågan är väl varför frågor med självklara svar måste ställas som om de var retoriska på något sätt. Alla vet ju om varför vissa behandlas annorlunda, varför vissa i princip har immunitet att bete sig hur som helst. Hur länge ska vi acceptera att det är på det viset?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Nomen Nescio]
2016-06-13 10:18
#17

#16 Jag tycker nog att den frågan är rätt relevant. Att det stannade vid en varning är värt att uppmärksamma, och jag kan tänka mig att frågan har adress Göteborgs skolpolitiker. De hade nog gärna sett att  ämnet aldrig kommit upp på ledarsidan och att artikeln den grundar sig på aldrig hade blivit skriven. Skjutningen i Orlando som inträffade efter att artikeln publicerats bör göra den ännu mer svår att undvika.

72mm
2016-06-13 10:39
#18

"Varför jobbar de kvar på skolan?"

Troligtvis för att de är muslimer själva? Eller åtminstone för att det handlar om islam och det skulle bli oerhört otrevligt om man gav sig till att göra sig av med folk som har fel åsikter om dessa åsikter råkar vara grundade i just islam. 

Dessutom vet du inte hur vinklad artikeln är. "Att ifrågasätta" kan ju betyda allt från en ärlig fråga från en ateist till direkt hot från en radikal muslim med automatiskt tolkningsföreträde av koranen. "De var som hundar" låter ju dock som det sistnämnda. 

"I Sverige ska det vara självklart att man kan vara homosexuell och muslim. När HBTQ-muslimer som Ardeshir Bibakabadi får utstå djupt homofobiska åsikter i Göteborgs skolor måste han därför få samhällets stöd."

Det handlar ju i så fall om att reformera en religion i grunden. Och att ställa krav på dess utövare att så ska ske för att vi ska kunna tolerera den. Sverige är väl det sista landet på jorden som har förutsättningarna till att gå iland med något sådant. Ställa krav på andra underlägsna kulturer är inte direkt något som man ser så ofta i mångkulturens förlovade land.  

" En dag kommer vi förhoppningsvis att kunna blicka tillbaka och se hur modiga röster som Ardeshir Bibakabadi banade vägen för viktiga attitydförändringar. För självklart ska man kunna vara homosexuell och muslim."

Varför skulle det vara  självklart? Det går ju bara med samma mängd av hyckleri som homosexuella kristna behöver för att övertyga sig själva om att deras gud minsann diggar dem och deras aktiviteter i sänghalmen lika mycket som heteros.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Nomen Nescio]
2016-06-13 13:18
#19

#18 Det intressanta med den stökiga Sjumilaskolan är att stadsdelsnämndens ordförande så sent som i höstas gick ut och sa:

"– Det ska också ske en organisationsutveckling, med syfte att få till ett modernt och kvalificerat ledarskap, som bygger på tydlig kommunikation. Stadsdelens värdegrund om människolivets okränkbarhet, jämställdhet, solidaritet och allas lika värde måste mycket tydligare gestaltas i skolmiljön."

När det väl kom till kritan var den värdegrundsförklaringen inte värd papperet den tecknats ner på. Att de oppositionella och oinbjudna pedagogerna är muslimer framgår av artikeln. Man kan ju jämföra med om de protesterande hade varit SD-röstare, då hade det knappast stannat vid en varning.

I det sammanhanget är bl.a. en debattartikel i SvD i september 2014 skriven av en forskare och en lärare intressant. Den inleds: "Kan en sverigedemokrat arbeta inom svensk skola? Tänker, eller ens kan, vederbörande kompromissa vad gäller läroplanens direktiv och låta sina värderingar stå tillbaka under arbetstid?"

Blotta misstanken om att vederbörande lärare "inte skulle kunna låta sina värderingar stå tillbaka under arbetstid" skulle alltså vara diskvalificerande. (I det sammanhanget har vi ju även sedan tidigare lex Richard Jomshof.)

Här har vi nu ett fall där flera lärare/elevassistenter uppenbarligen inte låtit sina värderingar stå tillbaka under arbetstid, men att de kan arbeta inom svensk skola har inte ifrågasatts - förrän Ismail ställer sin fråga: "varför jobbar de kvar på skolan?" Jag tycker att det är en rak och motiverad fråga som bör besvaras av ansvariga. För det är väl inte så att om man har fel åsikter så gäller det att ha "rätt" fel åsikter?

Att någon skall kunna vara homosexuell och muslim behöver inte innebära att svenska staten ger sig in och reformerar islam. Det är bara att tillämpa regeringsformens ord: "Det allmänna ska motverka diskriminering av människor på grund av kön, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, språklig eller religiös tillhörighet, funktionshinder, sexuell läggning, ålder eller andra omständigheter som gäller den enskilde som person." Vad gäller sexuell läggning står det inget undantag beroende på vilken religion man utgår från - det här skall gälla i Sverige.

Att det sedan i praktiken säkert är svårövervakat  är en annan femma…

Halvdansken
2016-06-13 19:05
#20

#18 "Det går ju bara med samma mängd av hyckleri som homosexuella kristna behöver för att övertyga sig själva om att deras gud minsann diggar dem och deras aktiviteter i sänghalmen lika mycket som heteros. "

Hyckleri? Du tror inte att en eventuell Gud skulle gilla homosar? Har inte han/hon skapat dem också?

Det fanns en meme på FB typ "Mänskligheten tillbeder mer än 5000 olika gudar, men bekymra dig inte. Din är den rätta". 

Den sammanfattar fint vad jag anser om religioner.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
72mm
2016-06-13 20:03
#21

#20 Jag har inga illusioner om vad GT eller Koranens gud tycker om "homosar". Det krävs seriöst hyckleri för att bortse från det och ändå ursäkta dessa religioner.

Douglas Murray är tydlig när alla desperat försöker blanda bort korten.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Halvdansken
2016-06-13 20:46
#22

Var har jag ursäktat religioner? Jag skulle gladeligen förbjuda dem allihop.

Jag förstår  inte riktigt vad du menar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

72mm
2016-06-13 21:39
#23

#22 Inte du, men det finns ju gott om svenska troende som är seriöst investerade i HBTQ-rörelsen. Hela djäkla svenska kyrkan till att börja med… 

Det krävs en del hyckleri för att med GT i backfickan stå och domdera om "allas lika värde" och om hur homosexuella minsann ska ha samma rättigheter som alla andra.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Otippbar]
2016-06-13 22:59
#24

#9 Vad finns det för bevis på att han var medlem i ett terrornätverk? Inget mer än ett samtal väl? Men om det är så att han var det, så är det såklart både och. Ja Trump kommer att vinna röster, och de kommer ifrån rädsla, sorg och hat. Grattis! ;) Det är den största masskjutningen i USAs historia och det han i princip gör är att dunka sig själv i ryggen och säger att "jag hade rätt". Det Trump gör är att han försöker utnyttja tragedin, de drabbade och HBQT-personer(vi är personer vi med ;), och jag delar inte hans ideologi), för sin politiska maktställning. Ja han fick nu kanske sitt drömscenario, att strategiskt kunna utnyttja människors rädslor för att driva sitt hat mot alla muslimer. Ruttet, arrogant och egoistiskt.

72mm
2016-06-13 23:39
#25

#24 Tja, vad han har sagt är väl att man ska diskriminera muslimer vad det gäller invandring till landet tills man får läget under kontroll. Vad det nu innebär.  

50 döda pga en radikal muslimsk amerikan kommer väl inte direkt göra det till ett sämre förslag i mångas öron.

De som nu propagerar för hårdare vapenlagar utnyttjar inte tragedin på något sätt menar du? Eller är det bara de vars åsikter vi inte delar vi kan anklaga för att utnyttja människors rädslor för politiska syften?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Zyperior
2016-06-14 00:43
#26

Lindeberg försöker som vanligt relativisera och "blanda korten" som du påpekat tidigare 72mm.

"Inte islams fel eftersom homofobin finns överallt."..typ.

Hoppet till mänskligheten blir så minimalt det kan bli när sådana trögfattade personer får hålla låda på en så stor plattform. Filmen "Idiocracy" gör sig påmind.

Homosexuella antifeministen Milo Yiannopoulos  har påpekat det tidigare som Douglas Murray (f.ö. också homo) påpekar, 52% av brittiska muslimer vill göra homosexualitet olagligt. Detta är alltså en majoritet i ett västerländskt land. Jag gissar att det är så i de flesta västerländska länder. En majoritet av den muslimska befolkningen hatar homosexuella. Lägger vi sedan på de mindre utvecklade länderna och de som styrs av islam och lägger ett snitt på hur många muslimer, dvs 1,8 miljarder människor, som hatar homosexuella.. Jag tror 75% är lågt räknat.

Men vi ska inte prata om islam. Usch och fy.

Det enda jävla sättet att komma till rätta med problemet att islam är en homohatande kult är att prata om det. Ingen har påstått att homofobi är uteslutande ett islamskt koncept. Homofobi och alla sorters fördomar, politiska ställningstaganden och värderingar kommer från olika källor, men en av de mest framgångsrika källorna till just homofobi är islam. Receptet till framgång är just det att islam får hålla på ostört, är det inte hot från islamister som skrämmer oss till tystnad så är det Anders Lindebergare som tabustämplar kritiska röster.

Aftonbladet och DN hjälps åt att sprida homofobi över världen, dem som inte ser det borde nypa sig i armen, vakna upp och inse att de sovit under en sten de senaste 10 åren.

Detta är också en av de främsta anledningarna till att jag röstar SD.
Jag avskyr religion generellt sett. Jag vill se Sverige styras av kristendom lika lite som jag vill se det styras av islam. Men skillnaden är att Svenskar och Sverige är för sekulärt nu, vi kommer aldrig backa tillbaks och låta kyrkan och bibeln bestämma något längre. När det kommer till islam så ser jag ganska stor potential att inom en relativt nära framtid kommer islamska värderingar/dogmer genomsyra hela Sverige. Två stora anledningar till detta är att befolkningen relaterad till invandring från muslimska länder kommer vara av betydande storlek ganska snart, tillräcklig för att få in ett muslimskt parti i riksdagen, men främst för att vi som sagt inte får kritisera dess värderingar utan att bli paria med resten av samhället.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Otippbar]
2016-06-15 00:13
#27

#25 Jo jag tror att alla politiker utnyttjar situationer för att få röster till sina åsikter. Att också utnyttja rädslor för att vinna något är ett kraftfullt verktyg, så de som vill använda sig av det tillvägagångssättet kan ju göra det. #26 Kanske borde jag vara rädd för 75% av t ex alla muslimer som hatar homosexuella, som du säger. Men jag vet inte exakt vilka de är, så då behöver jag alltså tänka att 100% av dem vill ha ihjäl mig för att jag ska kunna skydda mig alls. Det skulle bli en omöjlighet att må bra om jag skulle fundera på vilka av de potentiella av hela jordens befolkning som vill mig illa. Jag tror att det är mer konstruktivt att välja att försöka leta upp de andra 25%, delvis för att kunna vara en sund och fungerande medmänniska och må bra. Detta är kanske att relativisera 75% om man väljer att se det så. Men i så fall så borde det också vara relativisering att bortse från resterande andel människor som det fungerar väl tillsammans med. Allt beror kanske inte alltid på naivitet, sovande människor eller rädsla för att inte vara ”PK”. Jag tänker att det även är ett medvetet val som man behöver göra… och vill göra.

Annons:
[Nomen Nescio]
2016-06-15 08:07
#28

”Fördomar och hat begränsar mångas frihet även här”, slår Aftonbladets Anders Lindberg fast (13/6). Jo, det är sant. Men det är skillnad på att få sin frihet begränsad genom att ta emot 100 piskrapp eller stenas till döds, som är straffet för homosexuella handlingar i salafismens hemland Saudiarabien, och att behöva stå ut med att pingstpastorer uttalar sig nedsättande om Prideparaden. Det förra är vidrigt, det senare är mest tröttsamt. Sverige är bättre än Saudiarabien – inte för att det inte förekommer hat mot hbtq-personer här, utan för att homohatet är mycket mindre utbrett och inte institutionaliserat av staten. Hatets uttrycksform och hur ofta det förekommer är avgörande för hur allvarligt problemet är."---

"Moraliska uppfattningar skiljer sig mellan kulturer eftersom kulturer är olika. Det behöver nödvändigtvis inte ha att göra med trosuppfattning – de kristna i Mellanöstern är antagligen inte heller några Pridefans – men talet om att det är samma hat här som där stämmer inte. Kolla på graferna. De avspeglar en verklighet."----

Karin Pihl på Expressens ledarsida

[Hayabusa]
2016-06-15 08:50
#29

#28 Sant, jag blir lite trött på det där "Bah, tro inte att du är mycket bättre!" snacket. Visst finns det saker & ting som behöver förändras även i vårt svenska samhälle, men det finns ju olika grader i helvetet.

[Otippbar]
2016-06-15 15:44
#30

#28 #29 Ja jag är tacksam över att leva och bo i Sverige. Vi har det jämförelsevis väldigt bra här! Är fullt medveten om skillnaden Saudiarabien kontra Sverige. Självklart tar jag till mig det som skrivs här, eftersom jag är ensam om att vara gay i tråden vad jag vet. Att liksom indirekt bli dumförklarad utan att knappt någon ställer en enda fråga eller tilltalar mig, känns sådär. Det är helt klart inte ok här att just jag hade något att säga om på vilket sätt människor uppmärksammar händelsen i USA eller att uttrycka min åsikt om Trumps obefintliga empati för de anhöriga i sitt uttalande… efter 72mm s fråga. Jag håller med om att det finns saker i samhället som kan göras bättre, och att det definitivt inte är ett helvete för homosexuella att leva i Norden. Men att människor vill fortsätta att förbättra saker ser jag enbart som positivt. Tycker inte att de som vill förändra saker till ett mer jämlikt samhälle där samma rättigheter och skyldigheter gäller för alla, är gnällspikar och tröttsamma personer. Jag tycker inte att extremister som inte följer nationernas lagar etc ska ha fritt spelrum. Men jag tror bara inte på att lösningen kan komma utifrån ännu mer ilska, förtryck och rädsla. Det behövs något mer och mindre primitivt.

[Nomen Nescio]
2016-06-15 16:10
#31

#30 Vad gäller #28 så är inte citatet riktat till någon här inne - i själva verket har jag faktiskt inte läst dina inlägg, så det är ren slump om det kan uppfattas som svar på just dem. Någon "dumförklaring" är det alltså inte fråga om, varken direkt eller indirekt. Jag sympatiserade helt enkelt med Pihls ord, svårare än så är det inte.

[Hayabusa]
2016-06-15 19:31
#32

#30 Jag är INTE ute efter att dumförklara någon. Precis som Nomen Nescio så anser jag att Karin Pihl har en poäng. Det jag vänder mig mot, i allt för många debatter, är att om någon riktar kritik mot A så bollas frågan tillbaka typ; "Ja, men B och C då? De är inte bättre!". 

"Nej, våga inte att kritisera det fruktansvärda dådet i Orlando för det kan ju vara så du själv inte är bättre. Så håll du bara tyst och skäms". 

Ska man gå efter vissa teorier & uppfattningar så är faktiskt jag själv skyldigt till dådet i Orlando. Oj, hur då? Jo, jag är man och förövaren var man - vi ingår alltså i samma struktur. En struktur där alla har ett kollektivt ansvar & skyldigheter. 

Som tidigare skrivet, det finns olika grader i helvetet.

Zyperior
2016-06-15 19:46
#33

#27 Du flyttar målstolparna ganska rejält när du påstår att jag syftar till att man ska va rädd för 75% av muslimerna.

Det har jag aldrig påstått, det jag syftar till är att islam måste få kritiseras som religion, inget annat. Finns det en koppling mellan religionen och terrordåd, måste vi kunna prata om den kopplingen. Annars kommer de få fortsätta ostört och medans vi diskuterar vidare hur vi handskas med homofobi på ett världsligt plan eller på ett vita-män-plan så kan homofober inom islam gå in på något annat gay-hak och skjuta folk.

Undrar bara hur många muslimska massakrer och sexuella övergrepp det ska krävas för innan vita svenska kulturellt kristna män är skuldfria?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

kamera0710
2016-06-16 06:45
#34

#21/#23 Har du ändrat uppfattning sedan du skrev följande: "Kristendomen är en stor del av vårt kulturarv, och den har givetvis, och bör nog också ha, en särställning i det svenska samhället."

Inlägg #40 i länkad tråd.

http://politik.ifokus.se/discussions/56caf06ace12c425f2000a24-sd-om-religion-stat-och-integration

Annons:
[Nomen Nescio]
2016-06-18 04:43
#35

_"Hatpredikanten Farrokh Sekaleshfar har sagt att homosexuella bör straffas med döden. Nu uppmärksammas han i samband med terrorattacken i Orlando. I april förra året gästade predikanten moskén Imam Ali Center i Järfälla."---

"Nu uppmärksammar journalisten och författaren Nima Dervish på sin blogg att Farrokh Sekaleshfar besökte Al-hadi ungdomsförening i Järfälla i april förra året, i samarbete med den muslimska församlingen Imam Ali Center.
Och så sent som den 8 juni i år lade ungdomsföreningen upp ett klipp med Farrokh Sekaleshfar på Facebook."---_

SVT

72mm
2016-06-18 20:30
#36

#34 Nej. Men jag har gett upp hoppet om att få dig att förstå vad jag tycker. Eller åtminstone erkänna att du har förstått.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Nomen Nescio]
2016-08-10 09:22
#37

_"Vad skulle du göra om dina barn blev homosexuella?" "Döda dem." Orden är hårda när ungdomar helt öppet försvarar hedersvåld och förtryck i en svensk Facebook-grupp."---
_

"Ett annat ämne som skapar het debatt är HBTQ-frågor. Många uttrycker att homosexualitet är fel. I en tråd har någon frågat vad folk skulle göra om deras barn blev homosexuella. – Döda dem, svarar 16-åriga Asma från en ort i Hälsingland. Kommentaren har fått flera gillningar. – Döda dina egna barn? frågar en annan. – Jag hade aldrig kunnat göra det, men det finns män i släkten som gör det. Kurder är sjuka när det gäller heder, svarar Asma igen och fortsätter: – Min familj har i alla fall skam och heder i kroppen, homosexualitet är inget de accepterar."

GP

Upp till toppen
Annons: