Annons:
Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 781 ggr
[sanna70]
2016-06-27 17:12

Ska Sverige ut ur EU?

Undersökning," Vad anser Svenska folket  - Folkmening"

http://folkmening.se/fragor/ska-sverige-ut-ur-eu/

Annons:
Schnauzertik
2016-06-27 17:20
#1

2/3 delar vill att Sverige stannar i EU enligt IPSOS undersökning

Värd för Pensionärer

Cragan
2016-06-27 17:35
#2

för tidigt o sia om sådant än ge england ett år så folket får se hur det går för dem låt andra vara labråttor 🤪

_Fisken
2016-06-27 17:46
#3

Labråttor. Ha ha.
Men nog är det så att höjdarna är lite skakade nu. Detta kan ju bli bra för oss andra på sikt - medan UK (som ville ha till en förändring) står utanför. Ja ja. Otack är världens lön.

JonasDuregard
2016-06-27 17:52
#4

#0 När man kallar det sådana sidor ägnar sig åt för undersökningar leder det lätt till missuppfattningen att det är ungefär som opinionsundersökningar. Så är givetvis (lyckligtvis 🙂) inte fallet.

Inte för att jag vet vad man ska kalla det istället. I det här fallet kanske propaganda är ett bättre ord…

72mm
2016-06-29 15:51
#5

"2/3 delar vill att Sverige stannar i EU enligt IPSOS undersökning"

"Inte för att jag vet vad man ska kalla det istället. I det här fallet kanske propaganda är ett bättre ord…"

Till skillnad från DN och deras IPSOS-undersökningar då? 😉 

Alla förstår nog att resultatet av en sådan här anonym web-undersökning inte behöver ha så mycket att göra med verklig opinion att göra. Siffrorna kan t.om. vara helt fabricerade.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

JonasDuregard
2016-06-29 16:16
#6

#5 "Alla förstår nog att resultatet av en sådan här anonym web-undersökning inte behöver ha så mycket att göra med verklig opinion att göra."

Kanske. Eller nästan alla. Men skadar inte att påpeka för den sakens skull. 

Sidan gör ju helt klart anspråk just på att spegla opinionen så om inte annat är det värt att påpeka att det är lögn. 

"Till skillnad från DN och deras IPSOS-undersökningar då? Skämtar"

Jag har inte kikat närmare på deras metoder, är de inte seriösa?

Annons:
72mm
2016-06-29 16:33
#7

"Sidan gör ju helt klart anspråk just på att spegla opinionen så om inte annat är det värt att påpeka att det är lögn."

Vad den speglar är ju hur de som röstar tycker. På frågan om man skulle rösta SD så svarade över 70% ja, så kanske sidan mer speglar hur just SD'are tycker? 

"Jag har inte kikat närmare på deras metoder, är de inte seriösa?"

Jag bryr mig inte ett dyft om deras metoder, de får spå opinionen i hästskit om de tror det skulle bli bättre. Vad man däremot kan göra är att jämföra deras faktiska resultat och hur nära de är riktiga val. IPSOS hade väl störst avvikelse av alla för senaste valet.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Upp till toppen
Annons: