Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Arbetsmarknad Bostadspolitik Djurskydd/Djurfrågor Ekonomi Energifrågor Företagande Försvarspolitik Ideologi Infrastruktur Invandring och integration Jämställdhet Kultur Kungahuset/Kungligheter Kyrkan. Religion och politik Livskvalitet Livsmedel/Jordbruk/Fiske Miljö & Klimat Off Topic Om iFokus och sajten Ordet fritt. Fria diskussioner Politiker Politiska partier Politiska skandaler Rättsfrågor/Integritet Sexualpolitik Skatter Skola / Utbildning Terrorism Topplistor. Utrikespolitik Valfrågor/Riksdagsval Vård och omsorg Välfärdssystem Övrigt
Politiker

Politiker hotade våldta och mörda bonddotter

2016-07-17 16:48 #0 av: [Nomen Nescio]

"Mannen som hotade att våldta och döda en bondes dotter var en västvärmländsk politiker. Han har nu avsagt sig sitt politiska uppdrag.

Hotet som mannen riktade till en värmländsk bonde på Facebook löd ”Får jag ta din dotter, våldta henne för att senare kunna sälja hennes mjölk och när hon slutar ge mjölk då dödar jag henne”.

Mannen var aktiv i organisationen Djurens rätt, som direkt tog avstånd från hans uttalande. Mannen lämnade sina ideella uppdrag hos organisationen, som han företrädde i sitt område i Västvärmland.

Mannen var dessutom medlem i ett politiskt parti och satt i värmländska distriktsstyrelsen. I en intervju inför partiets kongress förra året sade han att han hoppas få lära sig mer om partiets arbete ”och på så vis kunna engagera mig mer i framtiden”.---

NWT

Politikern representerade FI.  (Återstår att se när det hamnar på Aftonbladets förstasida med partiet angivet och underrubriken "Tidigare skandaler i FI:s historia".)

Anmäl
2016-07-17 18:54 #1 av: [Nomen Nescio]

Den västvärmländske politikern var inte ensam om att förfölja och hota den kvinnliga lantbrukaren, som efter flera års trakasserier nu har polisanmält hoten.

Källa 1.

Källa 2.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.