Annons:
Etikettövrigt
Läst 1098 ggr
[rara]
2016-07-28 16:00

Merkel visste att hon släpper in terror

Merkel visste att hennes flyktingspolitik skulle leda till att det följer med terrorister i flyktingsvågen och att de kommer att slå till i Tyskland:

http://www.oe24.at/welt/Merkel-nicht-ueberrascht-von-Anschlaegen-durch-Fluechtlinge/245365637

"Es sei klar gewesen, "dass auch der IS die Flüchtlingsbewegung genutzt haben kann", so Merkel.

Die deutsche Bundeskanzlerin Angela Merkel ist nicht überrascht von den durch Flüchtlinge verübten Terroranschlägen. Es sei klar gewesen, "dass auch der IS die Flüchtlingsbewegung genutzt haben kann, um auch terroristische Kräfte einzuschleusen" und "dass der islamistische Terrorismus nicht nur in Syrien besteht, sondern auch bei uns", sagte Merkel am Donnerstag in Berlin."

Tänk hur dom som förlorade deras barn och familjmedlemmar pga terrorn som hon importerade måste känna sig…….

Annons:
landsbygdsbo
2016-07-28 16:15
#1

#0

Intressant vinkling, Nu är det alltså flyktingar som utför terrorattentaten?

Det stod väl de flesta fullständigt klart att de flyktingar som kom utgjorde ett spektra av hela de samhällen de kom ifrån. Det vill säga att ett litet fåtal som kom utgjordes av extremister. Eftersom ett litet fåtal i deras hemländer utgörs av terrorister.

Hur manga av sommarens attentat har utförts av dem som kom under förra vinterns flyktingvåg?

[rara]
2016-07-29 10:10
#2

#1

Följer du inte med i media? Du kan kalla dom "flyktingar" men du kan också kalla dom "illegala invandrare".

Tidningarna skriver i alla fall "flyktingar", t.ex. blodbadet i tåget,  precis som Merkel själv igår sa "Flüchtlinge als Tätet verhöhnen Deutschland", fast jag skulle föredra beteckningen "illegala invandrare".

"Hur manga av sommarens attentat har utförts av dem som kom under förra vinterns flyktingvåg?"

Tja, t.ex. flera av terroristerna som gjorde attentaten i Paris, Brüssel och nu i Tyskland. T.ex. Ahmad Almohammad, Mohammed Almahmod, Adel Haddadi och Mohammed Ghani Usman i Paris. Naim Al Hamed, Sofiane Ayari och Khalid El Bakraoui i Brüssel. Faktan om Tyskland är fortfarande färsk, så läs själv vad media rapporterar.

Om du inte ens vet vilka det var som gjorde de värsta attentaten,  får du ta och informera dig lite i media i stället för att läsa vänserpropaganda. Vad gör du i ett politikforum föresten om du inte intresserar dig för politik? Utom att du missionerar och sprider myter?

landsbygdsbo
2016-07-29 10:22
#3

EX Paris

29-åriga Omar Ismail Mostefai var född i Frankrike,

Salah Abdeslam, född 15 september 1989 i Bryssel, är en belgiskfödd fransk medborgare

Attentatet mot Charlie Hebdo

Gärningsmännen Saïd och Chérif Kouachi var bröder i 30-årsåldern. De var franska medborgare med algeriska föräldrar Som förmodligen varit med in vågen som kom i o m att Frankrike lämnade Algeriet på sextiotalet.

Jag efterfrågade ju hur många av terroristerna som var nytillkomna med flyktingvågen.

Och till och med du måste väl förstå, att man sprider inte myter medelst obekväma frågor utan med mediokra till del osanna svar…..😉

[rara]
2016-07-29 11:01
#4

#3

Dom som du nämnde, var inte med bland dom som jag nämnde. Du frågade mig om dom som kom med flyktingsvågen och inte om dom som inte kom med flyktingsvågen.

Salah Abdsalam var för övrigt organisatorn och han var sonen av nordafrikanska invandrare. som for till Grekland för att hämta terrorister där, likom han även plockade upp terrorister i Ungern, som också medverkade i attentaten i Paris och Bryssel.

Sen vet jag inte vad Charlie Hebdo har med saken att göra. Du frågade om terrorister som kom under förra vinterns flyktingsvåg, men attentatet mot Charlie Hebdo hände faktiskt redan  förrförra vintern, i Januari 2015.

Först kommer du med Charlie Hebdo och sen skriver du "Jag efterfrågade ju hur många av terroristerna som var nytillkomna med flyktingvågen" som om det vore jag som skulle ha skrivit om Charlie Hebdo. Jag skrev om Paris Attentaten och menade händelserna i Nov. 2015, men du kanske missade vad som hände i Paris i November 2015 och därför trodde att jag menade Charlie Hebdo.   

Här kan du läsa vad du missade: https://sv.wikipedia.org/wiki/Terrord%C3%A5den_i_Paris_i_november_2015

landsbygdsbo
2016-07-29 11:08
#5

Haha…

You Took The Words Right Out Of My Mouth

"Vad gör du i ett politikforum förresten om du inte intresserar dig för politik? Utom att du missionerar och sprider myter?"

Ja det kan man verkligen undra. fakta istället för myter är ju knappast din grej😃

[rara]
2016-07-29 11:32
#6

#5

Kunde du inte svara på mitt sista inlägg, eftersom du svarar på ett annat inlägg som du redan tidigare svarade på? Men i alla fall bra att du gav mig rätt.

Annons:
landsbygdsbo
2016-07-29 15:05
#7

#6 att presidenten anklagar ISIS fö dåden har väl ingen förnekat.

Vad jag frågade efter, var hur många av attentatsmännen som var flyktingar från vinterns flyktingvåg.

Folk som är födda i Europa eller bott i Europa kan knappast räknas till dem som kom i höstas.

Men det passar ju din argumentering att hävda det. Både i denna tråd och andra…

[rara]
2016-07-30 09:09
#8

"att presidenten anklagar ISIS fö dåden har väl ingen förnekat"

Vad är det som du svarar på? Är det ett inlägg som bara existerar i din paralellvärld? Det har inte varit på tal om någon president i den här tråden.

"Vad jag frågade efter, var hur många av attentatsmännen som var flyktingar från vinterns flyktingvåg."

Jag gav dig ett par exempel, men sen började du att räkna upp ett par som inte var med i mina exempel, som om jag skulle ha nämnt dessa. 

"Folk som är födda i Europa eller bott i Europa kan knappast räknas till dem som kom i höstas"

Det har jag heller inte gjort. Det är ju bara du som förtalar mig och tillskriver mig det, förstås utan att hänvisa till vilken av de som jag nämnde det skulle vara som inte kom i höstas.

Försök igen. Jag nämnde: " Ahmad Almohammad, Mohammed Almahmod, Adel Haddadi och Mohammed Ghani Usman i Paris. Naim Al Hamed, Sofiane Ayari och Khalid El Bakraoui i Brüssel". Vilken skulle det vara som inte kom med flyktingsvågen sen hösten???

"Men det passar ju din argumentering att hävda det. Både i denna tråd och andra…"

Varför svarar du inte på det som jag skriver? Att svara på det som du tycker att det skulle passa in i min argumentation är irrationalt, irrelevant jag måste anta att du antingen inte är riktigt frisk i huvudet eller att du skriver dina inlägg i fyllan.

Huygens
2016-07-30 10:14
#9

Bilderberggruppen driver EUs politik och styr NATOs aktiviteter.

EUs ledare ger sedan sina resp. länders säkerhetstjänster i uppdrag att utföra falskflaggor som därefter kan skyllas på "terrorister", vilka visas på bild i stort sett inom en dag tack vare "borttappade" ID-kort och "terroristerna" namnges i media med "livshistoria" kort därefter.

NATO har tillsammans med Pentagon under tiden byggt upp NATO-IS, CIA-al-Shabab, CIA-Boko-Haram och CIA-al-Qaida.

Så ja, Merkel och F Hollande visste vad som skulle komma, för dom hade organiserat statsterrorismen genom falskflaggor säkerhetstjänsterna sedan planerat, organiserat, finansierat, tränat, utrustat och genomfört.

Merkel och övriga EU lyder befallning från Bilderberggruppen.

.

Vid vissa av "vansinnesdåden" har Tavistock Institute i Storbritannien och MKULTRA-programmering spelat en central roll, som när den skrikande "terroristen" på taket av köpcentrat Olympia i München vacklade runt på parkeringsgaraget.

Resten är en charad, ett spel, som media villigt ställer upp på, som drabbar oskyldiga och försätter miljontals människor i rädsla så att dom accepterar lagar som mer långtgående fråntar befolkningen frihet i utbyte mot skenbar ökad "säkerhet", samma "säkerhet" som säkerhetstjänsterna svarat för genom sina statsterrorattacker, Charlie Hebdo, Bataclan, Nice osv.

landsbygdsbo
2016-07-30 18:03
#10

Ja det är för jävligt

"-Bilderberggruppen är ett hemligt sällskap som arrangerar ett årligt möte med särskilt inbjudna deltagare som representerar den globala makteliten inom affärs- och industrivärld, media och politisk verksamhet. Deras agenda: en Ny Världsordning, en Världsregering, en Världsvaluta, en Världsarmé, total kontroll och övervakning av världens alla medborgare."

Om man köper det , vill säga…

[Nomen Nescio]
2016-12-23 22:23
#11

"Anis Amri sökte asyl i Tyskland i juli 2015, men fick avslag. Eftersom Tunisien inte har kunnat bekräfta hans medborgarskap har han dock inte kunnat utvisas. Först under onsdagen kom hans temporära pass från tunisiska myndigheter, säger Nordrhein-Westfalens inrikesminister Ralf Jäger på en presskonferens."---

Han har suttit fyra år i fängelse i Italien för att ha bränt ner en skola, uppger hans pappa och säkerhetskällor för tunisiska Radio Mosaique enligt Reuters. Enligt pappan reste han till Tyskland för ett år sedan.

Tidningen Bild skriver att mannen förekommer i flera myndighetsdatabaser. Han flaggas som farlig på grund av misstänkta kopplingar till terrororganisationen IS."---

Aftonbladet

"I natt sköts Anis Amri till döds i närheten av en tågstation i Milano."---

"Det här är en spaningsframgång, men terrorhotet mot Tyskland har tyvärr inte förändrats, sade inrikesminister Thomas de Mazière vid en presskonferens på eftermiddagen. Enligt inrikesministern måste man nu börja prata om konsekvenserna av dådet. Han säger att han ska titta på åtgärder för att göra Tyskland säkrare och hänvisar bland annat till tidigare förslag om att snabba på avvisningsprocesser för personer som fått avslag på sin asylansökan."---

"Thomas de Mazière får medhåll av förbundskansler Angela Merkel, som menar att terrorhotet inte är över och att det krävs ett intensivt arbete för att skydda befolkningen."---

 http://www.svt.se/nyheter/utrikes/tysklands-inrikesminister-terrorhotet-ar-fortsatt-hogt

Linn Is The New
2016-12-25 17:36
#12

Måste bara fråga. Hur mycket ökade terrorn och brotten i våra vackra EU-länder när invandringen drog igång..? Har bara en tanke att det är ganska mycket.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Huygens
2016-12-25 20:24
#13

När invandringen drog igång under 1950- och 1960-talen ökade terrorn i Sverige måttligt. Media rapporterade visserligen att IRA, ETA, Gladio, Action Directe, 17N, Brigate Rosse och Baader Mainhof mm utförde terrordåd och flygkapningar under 1970-talet, men det hade lite att göra med invandrarna. År 1983 utgjorde invandrarna ca 40 % av Volvos, SAABs och SKFs arbetare.

Annons:
Linn Is The New
2016-12-25 22:07
#14

Fast jag är inte ute efter 80 talets statistik, utan dagens. Man kan inte gömma sig bakom skynket och säga att den är invandringen leder till något gott, för det är ganska tydligt att det inte gör det.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Calle64
2016-12-26 05:57
#15

Hur blev det med Bilderbergergruppens möte i Dresden i år?

Cool-Cat
2016-12-26 15:18
#16

Visst visste Merkel och spela dum kan hon.

Samma sak i Sverige. Allt är planerat sedan länge.

Härska och söndra.

Bedrövligt att se svenska politiker försvara invasionen av muslimer.

Våldsbrotten har ökat dramatiskt. Utvisa alla kriminella invandrare och skilj på flyktingar och ekonomiska migranter.

Adressera orsakerna till detta. Alla krig som väst har startat i mellanöstern.

Upp till toppen
Annons: