Annons:
Etikettövrigt
Läst 1723 ggr
[Hayabusa]
2016-08-05 08:35

Tandtrådsgate

Ja, det kan vara ett tandtrådsgate på uppsegling. Härligt rolig läsning om tandtråd och konspirationer 👍 Stefan Lindqvist, Helsingborgs Dagblad:

"Om man är lagd åt det konspiratoriska hållet är världen en skön plats just nu.

Ja, ni känner till de vanliga varianterna. Att månlandningen var fejk eller att den vita röken som flygplan lämnar efter sig i själva verket är kemikalier som sprutas ut för att göra människor sjuka alternativt kunna kontrollera dem.

Eller den mer aktuella teorin att Donald Trump är en utomjording som kommit hit för att förgöra mänskligheten."

Annons:
Huygens
2016-08-05 08:59
#1

Alla människor är hybrider.

Och anledningen till att det stoppas så mycket fluor i dricksvattnet i Nordamerika är att det passiviserar hjärnan. Det kritiska tänkandet avtar.

[Hayabusa]
2016-08-05 09:09
#2

Jag missade att lägga in länken, men här är den:

http://www.hd.se/2016-08-05/vi-har-fatt-en-tandtradsgate

[Hayabusa]
2016-08-05 09:12
#3

"Eller den mer aktuella teorin att Donald Trump är en utomjording som kommit hit för att förgöra mänskligheten.

I sistnämnda fallet finns det ju faktiskt en reell möjlighet att det blir verklighet. Men det betyder inte nödvändigtvis att Trump är en avkomma till Alien-morsan."

Huygens
2016-08-05 09:26
#4

Det kan ju vara värt att fundera på vilka varelser som står bakom Trumps förmögenhet och nuvarande politiska framgångar.

[Hayabusa]
2016-08-05 09:35
#5

Huygens…dina tankar & teorier kan man förhålla sig till på två olika sätt:

1: Tror på dem

2: Tror inte på dem

Personligen så är jag till 100% inne på alternativ 2.

Huygens
2016-08-05 10:16
#6

Tja, i din Tandtrådsgate nämns dom fejkade Apollomånlandningarna. Om du inte vill titta på fakta och detaljer kan du väl välja (2.), fast (2.) är fortfarande bara en tro och inte vetande.

Annons:
[Hayabusa]
2016-08-05 10:30
#7

#6 Skillnaden mellan tro och veta är hårfin ibland. Det som i din värld uppfattas som fakta kanske inte är det i min, eller hur? Att din tro skulle luta sig mer på fakta än min, ja det är upp till var & en att bedöma. Som sagt - jag håller fast vid det jag skrev i #5. Vad du väljer, Huygens, är upp till dig och vad du än väljer så kan jag lova dig en sak: Det håller mig inte vaken om nätterna :)

För att avsluta, så skriver Stefan Lindqvist med glimten i ögat och ett gott skratt kan inte vara fel i en annars så allvarlig värld. 

Lev väl 👍

Huygens
2016-08-05 11:05
#8

…ett gott skratt

Det är väl lite så traditionell media gör hela tiden. Fakta och detaljer som inte kan mörkas, ska det skrattas åt istället. Skratta bort det.

Antagligen inte så roligt för dom som måste andas in chemtrails eller civila som bombas sönder av NATO.

[Hayabusa]
2016-08-05 13:36
#9

#8 Tyck vad du vill, det gör mig inget. 

Helt ärligt - kan det vara så att du har fel?

kamera0710
2016-08-05 14:53
#10

Kan förstå den som undrar om Trump är från en främmande planet.

Har ibland undrat samma när det gäller spektaklet kring Tomas Quick och de som står fast vid att det absolut inte är en rättsskandal.

[Hayabusa]
2016-08-05 15:04
#11

"Men det betyder inte nödvändigtvis att Trump är en avkomma till Alien-morsan."

[[eskils_]]
2016-08-05 15:07
#12

#1 "Alla människor är hybrider."  Även du Huygens??

Korsning homo sapiens & alien, eller vad? Skrattmås? Giraff?

Wikipedia om hybrider: "resultatet av sexuell reproduktion mellan individer som är genetiskt olika"

kamera0710
2016-08-05 15:21
#13

En del är helt övertygade om att sambandet koldioxid/global uppvärmning är en konspiratorisk bluff. (Donald Trump hör till dessa Konspirationsteoretiker.) Som Olle Häggström skrev i Folkvett:

"Men om det nu faktiskt skulle handla om en ”klimatbluff” (för att låna ett ord från rubrikerna till de båda Expressen-artiklarna), vad kan det då komma sig att vetenskapssamhället presenterar så vilseledande resultat? Stilbs (2007c) förklarar det hela med en konspiration avsedd att attrahera politikernas intresse för klimatfrågan och därmed generera ökade anslag åt klimatforskarna, samtidigt som politikerna tacksamt spelar med för att få en förevändning att förtrycka folket. Detta scenario är i själva verket en roman kallad State of Fear av författaren Michael Crichton, mest känd för Jurrasic Park. Crichton är en stor idol bland ”klimatskeptiker” och inbjuds ofta att tala på deras konferenser; han är också anhängare av psykokinesi och andra paranormala fenomen. Att en konspirationsteori sammanfaller med en roman av en halvtokig science fiction-författare medför naturligtvis inte att den är felaktig, men nog borde man kunna begära att den som förespråkar en sådan teori kommer med något slags belägg för den. Stilbs presenterar dock inga belägg som höjer sig över den beklämmande låga nivån på de hans argument jag här refererat."

Flera av dessa Konspirationsteoretiker har också försökt sprida tvivel om sambandet tobaksrök/lungcancer.

http://www.vof.se/folkvett/ar-2008/nr-4/vetenskap-och-pseudovetenskap-exemplet-stockholmsinitiativet/

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/nationalismens-kollisionskurs-med-vetenskapen/

Annons:
Huygens
2016-08-05 15:27
#14

#12 Ja, alla.

Du kan hitta info lite överallt på nätet om du bara letar. Jag har några texter på svenska om du föredrar det, som kortfattat analyserar människans DNA och specifikt HAR1-genen och dom fyra olika SRGAP2-generna.

Håll till godo.

.

#9 Du ställer frågan om att ha fel, men då bortser du från diskussionen med bevismaterial. Om materialet bevisar att saker är på ett visst sätt, trots att du i hela ditt liv indoktrinerats till motsatsen, får det dej inte att tänka?

Det är också därför jag vänder mej mot artikeln Tandtrådsgate, för den skrattar bort alla försök till allvar.

.

Låt mej ta ett exempel.

Vid dom påstådda (eg. fejkade) Apollofärderna hade astronauterna till slut med sej månbilar som dom körde omkring i. Kan du förklara för mej varför gruset som kastas upp av månbilarna (påstås vara på Månen) bromsas av atmosfär?

Varför bromsas gruset och dammet på "Månen", som om gruset slår emot en atmosfär?

Du har en bild och analys på situationen med månbilarna här.

Har Månen en atmosfär, tät och tjock som på jorden, eller kör Månbilen omkring i en TV-studio någonstans i USA?

.

Förstår du?

Om du har fotobevis för att det rörde sej om fejkade Apollomånlandningar i en TV-studio här på jorden, då har du ju bevisat din ståndpunkt.

[helga21]
2016-08-05 15:30
#15

Här har Huygens gjort en sammanställning om hur mänskligt liv uppstått

http://ateism.ifokus.se/discussions/578392468e0e74439b003085-manniskan-konstgjort-dna-skapad

kamera0710
2016-08-05 15:31
#16

#15 Tror jag avstår…

[Hayabusa]
2016-08-05 15:31
#17

#16 Du kastade stenen…

[Hayabusa]
2016-08-05 15:36
#18

Jag undrar vem som startade tandtrådsgate? En konspiration startad av…ja, vem? Godzilla? 😉Kan föreställa mig att han, Godzilla alltså, hade ett stort behov av att "flossa" gaddarna :)

[[eskils_]]
2016-08-05 15:43
#19

#15 Tack! Ett par av Huygens nyckelmeningar i den tråden:

_"Människan kan bara erhållit ett så stort antal genetiska defekter genom att någon ganska hänsynslöst lekt med Människans DNA-uppsättning i det förgångna.
_

Okända varelser har antagligen börjar med anfadern till dagens människoapor. Dom okända ickefysiska varelserna har sedan successivt manipulerat och ändrat DNA-uppsättningen med små men viktiga justeringar tills dagens homo sapiens sapiens skapats."

Så fräckt av de okända ickefysiska varelserna!! T o m illuminati och Bilderberggruppen måste alltså vara DNA-manipulerade. Attans också! 🤓

Undrar varför Huygens är avstängd från en sajt, Skepticism i fokus var det väl?

Huygens
2016-08-05 15:59
#20

#19 Ja, du, det har jag också frågat, då jag följt alla regler. Men inget svar kom. Det var ju konstigt.

#15 Den länken har jag redan skrivit här. Vill du diskutera bevisen? Vad vill du ha sagt?

#18 Du fick ett exempel på bevis.

Annons:
[helga21]
2016-08-05 19:39
#21

# 19 Kan det möjligen vara för att ingen orkar med hens teorier och utläggningar och att det enbart var hen som skrev på sajten till slut?

Huygens
2016-08-06 09:35
#22

#9 Hayabusa, du undrade "Helt ärligt - kan det vara så att du har fel?"

Du har levt ett helt liv där auktoritet sagt åt dej vad du ska tänka - att det varit en astronaut på Månen. Dina föräldrar, kanske morfar, farmor, dina lärare, dina skolböcker, TV-program du sett, vuxna, tidningsartiklar, nyhetsutsändningar …

Men var har du bevisen?

.

Har du ett enda bevis på att det var en astronaut på Månen för ca 50 år sedan?

Du har inga bevis.

Vore det inte intressant att själv titta på bevisen, t ex fotografierna? Så att du kan få reda på ifall det kan var så att du har fel?

.

Har du fel?

Hur vet du ifall du har fel?

Fejkade NASA Apollomånlandningarna i en TV-studio ?

.

Du har åtminstone ställt frågan, medan andra varit enfaldiiga eller gått till Personangrepp. Jag ser det så här:

1. Titta på bevisen.
2. Avgör sedan om NASA fejkade Apollomånlandningen i en TV-studio.

Det är först då du tittat på bevisen, som du kan få reda på om du har fel. Gör du på något annat sätt, litar du bara på auktoritet som säger åt dej vad du ska tro. Även artikeln Tandtrådsgate är delvis en auktoritet, för den uppmanar dej indirekt att vara lite nedlåtande, du får ett "gott skratt", och glömmer bort att se på bevisen för Månlandningsfusket.

Kolla på bevisen.

Då vet du ifall du har fel.

Kan det vara så att du har fel?

Upp till toppen
Annons: