Annons:
Etikettideologi
Läst 458 ggr
[helga21]
8/30/16, 7:47 PM

Tala illa om SD på lektioner

"Vi får via föräldrar in många vittnesmål om lärare som på olika sätt motarbetar vårt parti. Ibland är det subtilt, men ofta helt öppet, skriver Stefan Jakobsson, skolpolitisk talesperson för SD."

Själv hade jag en lärare som hatade sossar och utgöt sig mot dessa och jag sade emot. Detta var i högstadiet och sista dagen ville hon sänka mitt betyg i franska men fick det inte!

http://www.svd.se/fel-nar-larare-talar-illa-om-sd-pa-lektioner/om/debatt

Annons:
Linn Is The New
8/30/16, 8:04 PM
#1

På nästan alla lektioner som jag har haft inom politik eller något där emellan så har SD nästan varit tabu belagt att prata bra om. Om jag skulle säga att jag tyckte om dom skulle jag klassas som klassens rasist.  Jag har gått på över 5 skolor (går i högstadiet, årskurs nio nu) och inte i en enda skola var SD något man pratade om. När man skulle "rösta" på partier som var utvalda av skolans chef/lärare fanns inte SD med som alternativ. Samt att dom nästan ville förtydliga att "dessa står endast för rasism" "homofober" och så vidare. Tycker detta är riktigt synd, då jag tycker att alla andra partier också har sina nackdelar och att inte så många vet att SD står för många bra saker också.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[helga21]
8/30/16, 8:09 PM
#2

# 1 Tyvärr så låter det bekant! 😡

Vanja
8/30/16, 8:19 PM
#3

Egentligen ska inte det få ske överhuvudtaget. Men det kanske inte är jättemånga i den åldern som är politiskt insatta och då lyssnar man på vad läraren säger. Man blir lixom matad med vad man ska lägga sin röst på eller så. 

Och det är inte okej någonstans!

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Upp till toppen
Annons: