Annons:
Etikettdjurskydd-djurfrågor
Läst 985 ggr
landsbygdsbo
2016-08-30 20:58

Alla djur förtjänar att behandlas med respekt

Inte bara katter, utan alla djur förtjänar att behandlas med respekt.

Att släppa ut hundar, kreatur och andra djur vind för våg skulle naturligtvis uppröra alla djurvänner.

Men det finns ett undantag.

En grupp ägare av katter anser det självklart att deras katter ska få springa vind för våg och utsättas för de risker det innebär.

Jag anser att katten ska ha samma skydd som hundar. Borde det inte vara så?

Naturligtvis följer då samma ägaransvar som följer hundägandet.

Och då kanske jag skulle slippa plocka bort lösdrivande katter från skog o mark😉

Annons:
[[eskils_]]
2016-08-30 21:10
#1

Rekommenderar att du lägger den här tråden i Utekatter.iFokus. Om du törs. 😉

landsbygdsbo
2016-08-30 21:20
#2

#1 Nej de är rädda för det fria ordet och praktiserar censur.

Så det är alltså de som inte törs..små fegisar med andra ord😉

Men eftersom

Upprop: "Alla katter förtjänar ett ökat skydd!"

finns här så passar det ju bra

[[eskils_]]
2016-08-30 21:22
#3

Du törs alltså inte.

landsbygdsbo
2016-08-30 21:28
#4

#1 av: eskils Rekommenderar att du lägger den här tråden i Utekatter.iFokus. Om du törs

#3 av: eskils Du törs alltså inte

Nu ligger den där, vi får väl se om man klarar av det fria ordet eller om man sänker sig till censur

Maleficum
2016-08-30 21:29
#5

Finns ju fler anledningar än kattens välfärd att de inte borde få springa vind för våg (utan bör hållas under samma uppsikt som hundar som ju inte får springa löst hur som helst) och det är ju för medmänniskornas skull. Inte skoj att ha fullt med kattbajs i blomsterrabatten eller som allergiker få fullt med katthår i utemöbler (och inne möbler när man har våghalsiga katter som kommer in på besök vid vädring) eller få skrämda smådjur som inte alls uppskattar att få kattbesök på sina revir (tomt).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

landsbygdsbo
2016-08-30 21:33
#6

#5

En grävlingsfälla preparerad med valerian eller kattmynta i direkt anslutning till sandlåda eller utemöbler brukar lösa problemet. De här trådfällorna är inte lätta att placera, bala lägga en duk och lite utemöbler runt så syns de inte..

Inom stadsplanerat område krävs förmodligen tillstånd.

Sedan avgör sandlådans ägare och dennes samvete vad nästa steg innebär.

Annons:
Maleficum
2016-08-30 21:41
#7

#5 Fast man ska väl inte vara tvungen att ha tomten full av grävlingfällor (som för övrigt andra djur kan råka gå in i).

Jag vill gärna slippa okända djur på min tomt (utan att behöva sätta upp fällor) och främst då katter eftersom min blinda kanin är livrädd för dem (och jag är allergisk) just nu har jag turen att ha hund som håller de flesta borta men de kommer ganska snabbt tillbaka under de perioder jag är hundlös (och många katter i mitt område är inte ens rädda för hund).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

landsbygdsbo
2016-08-30 21:50
#8

#7 Nej naturligtvis inte, men har du kattägande grannar som inte är ansvarsfulla så är den ett alternativ

Bildresultat för grävlingsfälla tråd

Den får med lätthet rum under hammocken 😉

Vanja
2016-08-30 21:58
#9

Låser tråden eftersom den uppenbarligen är här för att provocera. 

Edit - Du säger att du vill att katter ska ha samma skydd som hundar. 
Så skulle du skjuta en hund om den kom springandes till dig utan halsband? 

Nej troligtvis inte.  Så börja behandla katterna som du skulle behandla hundar istället. Fånga katten och ring polisen, kolla ID eller chip. Precis som man gör med hund.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: