Annons:
Etikettideologi
Läst 768 ggr
[helga21]
2016-09-04 13:51

Sverigevän

Vi som är Sverigedemokrater säger ofta att vi är Sverigevänner. Många undrar vad vi menar med detta. Vår ordföranden i Karlskrona har uttryckt det så här.

"Jag är Sverigevän, stolt socialkonservativ nationalist. Jag kämpar oförtrutet varje dag för den lilla människan, den lilla människan som inte kan stå upp mot det etablerade sosseriet. Vi Sverigevänner pekar på det i vårt samhälle som är orättvist, fel och korrupt.

Pensionärer straffbeskattas, maxtaxan skjuter i höjden för barnfamiljerna, bensinskatten slår mot landsbygden, bussarna går snabbare fast inte på landsbygden. Jobben och lägenheterna prioriteras till utrikesfödda och regeringen vill tvinga kommunerna att höja skatten med 1 krona.

Jag ser bristerna och orättvisan i samhället och jag kämpar för att göra Karlskrona och Sverige till en bättre plats.

Jag är stolt över mitt land."

Annons:
[fritte1974]
2016-09-04 13:57
#1

jo men problemet är kanske att Sverigedemokratna härstamar ur Nationalsocialitiska org

kamera0710
2016-09-04 14:08
#2

Har konflikten arbete/kapital någon plats i detta synsätt? Eller är frågan om växande inkomstklyftor löst om vi minskar invandringen och håller antalet muslimer på så låg nivå som möjligt?

Zepp
2016-09-04 14:10
#3

Iomed att jag själv är Sverigevän så har jag andra definitioner!

För det första.. så skall alla här som skall få lov att ha rösträtt, minst ha högskolexamen, minst iallafall tre år godkänd med MVG gymnasiexamen.. samt minst 15000 ut efter skatt.. och inga bidrag/avdrag.. för den summan!

Resten tycker jag vi kan ge tre års uppehållstillstånd.. från de fyllt 18 år.

Menar.. WTF.. det handlar främst om att bidra till Sverige, antingen genom skatter, intelektuella bidrag, nyföretagande, annat!

Resten skickar vi utan prompt till Mogadischu där de är hemma iomed att de förmodligen är extrema muslimer/fanatiker?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kyllan56
2016-09-04 14:12
#4

"Pensionärer straffbeskattas"

Om nu SD är så för den lille människan - vilket jag inte för ett ögonblick tror på - varför röstade de med borgarnas budjet 2014? De gjorde att de sa nej till sänkta skatter för pensionärer. Därmed blev straffskatten oförändrad!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[fritte1974]
2016-09-04 14:19
#5

3 jag är föd och uppvuxenn i Sverige   jag har inga 15000 efter skatt  jag ej gott på högskola då får jag ej rösta eller bo kvar

[helga21]
2016-09-04 14:24
#6

# 2 Nej konflikten arbete/ kapital har ingen central plats i ideologin såsom inom Marxismen. Dock så använder man mervärdet och en del av Marx teorier.

Frågan om inkomstklyftor minskas inte genom minskad invandring av muslimer däremot så är minskat flyktingmottagande ett måste oavsett religion.

Annons:
Zepp
2016-09-04 14:28
#7

#5

Då är du förmodligen en muslimsk terrorist i vardande?

Hur i helvete har man lycktats undvika en vanlig anställning, med vanlig lön?

Har du föresten läkarintyg på detta så slipper du dumpas i Mogadishu!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[helga21]
2016-09-04 14:29
#8

# 1 Fråga när inte var SD kommer ifrån utan var vi är på väg. Vi är ett konservativt mittenparti som inte är rasistiskt.

S jagade kommunister en gång i tiden. Bla. på 1970-talet i den s.k IB-affären. Dess förinnan så var de med och startades det  första rasbiologisk institutet.

"Institutet bildades efter en motion av socialdemokraten Alfred Petrén, bondeförbundaren Nils Wohlin med flera. Allt tyder på att motionen om ett rasbiologiskt institut 1920 var författad av Herman Lundborg, den förste chefen för institutet"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi

[helga21]
2016-09-04 14:32
#9

# 4 För att visa att de har makt vilket 7 klövern inte trodde.

kamera0710
2016-09-04 14:32
#10

#8 De där rasbiologiska tankarna hade en bred politisk enighet. En del verkar tro att de borgerliga partierna var emot detta. Om du hör till dem får vara osagt.

[helga21]
2016-09-04 14:37
#11

# 10 Nej då jag vet att det fanns bred politiks enighet om det mesta om rashygien vid den tidpunkten. Men S hade makten sen väldigt länge utan att agera. Min svärfar som var född och bodde i Norrbotten fick skallen mätt i sin ungdom och han var född 1924.

Zepp
2016-09-04 14:42
#12

#6 

Samtidigt som vi har brist på kvalificerad arbetskraft inom landet.. för att åstadkomma sagda Marxistiska mervärde!

Såå.. slutsatsen är nog hur som helst.. antingen så utvisar vi en massa onödiga/okvalificerade och tar emot ny mer kvalificerad arbetskraft.

Iomed att vi till slut bör upprätthålla skapandet av mervärdet hur som helst.. iallafall om vi fortfarande vill ha kvar en av världens högsta levnadstandarer!

Fördelen med det marxisistiska mervärdet är att det tenderar att åstadkomma dels exportinkomster dels skatter.. att fördela!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[fritte1974]
2016-09-04 14:46
#13

7 nej jag har ett lönebidrag på 16900 kr i månaden hupp Mumlisk terroist nej fortfarande Svensk atist

Annons:
Zepp
2016-09-04 14:54
#14

Du ligger hur som helst i farosonen för att rekryteras till att strida för IS i Syrien!

Det är sådana som dig som SÄPO bord bevaka ytterst noga!

Eller för att följa i Berings fotspår!

Same shit!

Det normala i Sverige är att man först går Gymnasium, sen läser på högskola/universitet!

Gör man inte detta så är man antingen inte normal.. (läkarintyg på detta), man är invandrare/flykting.. eller äldre!

Finns det fler undanflykter?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[fritte1974]
2016-09-04 15:02
#15

14 erkän att du rasist  du jag gott Gymanisum komvux sedan blev jag sjuk skall jag utvisas för det

Zepp
2016-09-04 15:11
#16

Näee.. jag är inte rasist,, däremot så är jag uppmärksam på kriterier som gynnar att folk lätt rekryteras till IS eller Berings anhang!

Dålig ekonomi, svårt att komma in på arbetsmarknaden/etablera sig själv med självständig ekonomi i ett sammhälle är typiska sådana kriterier!

Jamenar.. varför skiljer vi på person och person.. borde inte alla kriterier gälla oavsett?

Som sagt vad.. har du sjukintyg så duger detta för att frita dig från att misstänkas för framtida IS/Behring sympatier!

Grejen är att vi i dag har kriteriet för framtida IS-rekrytering som främsta rättesnöre.. på gott och ont!

Man borde kanske framöver rikta mer uppmärksamhet mot Bering/SD-rekrytering?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[helga21]
2016-09-04 15:16
#17

# 12 Du har rätt  i att vi behöver kvalificerad arbetskraft och den kommer inte med flyktingströmmen. Likaså att vi behöver mer industri för att kunna betala vår dyra ofantliga, förlåt offentliga menar jag, sektor.

Zepp
2016-09-04 15:29
#18

Skit i flyktingströmmen per se, iomed att åtminstone hälften saknar de kriterier som krävs för att få stanna!

Utan ge de med kvalificerad utbildning och helst erfarenhet av detta ett grönt kort,, dvs de får tre års tillfälligt uppehållstillstånd.. oavsett flyktingskäl!

Då får de lägga manken till.. lära sig språket och kulturen, arbetsmarknadens regler!

http://www.metrojobb.se/artikel/7935-nytt-program-ger-utlandsf%C3%B6dda-ingenj%C3%B6rer-jobb

http://www.skanska.se/sv/jobba-hos-oss/lediga-jobb/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: