Invandring och integration

Rasism på socialdemokratiska

2016-09-09 09:31 #0 av: sanna70

"Om drygt en vecka bjuder Socialdemokratiska Ungdomsförbundet (SSU) in till talarkväll med Rashid Musa, ordförande för Sveriges unga muslimer. Under rubriken ”Islamofobi och rasifiering” kommer Musa, som gjort sig känd för att aldrig missa ett tillfälle att bortförklara islamistisk terrorism, att tala för ungdomsförbundets medlemmar. I beskrivningen av  arrangemanget står att: ”OBS! Evenemanget är separatistiskt för rasifierade”.

http://www.gp.se/ledare/rasism-p%C3%A5-socialdemokratiska-1.3767064

"Problem är inga stoppskyltar,det är vägvisare" 

Anmäl
2016-09-09 09:44 #1 av: Ralph

Pustar

Anmäl
2016-09-09 09:49 #2 av: sanna70

Ja, man kan ju fråga sig varför är inte "vita" välkomna??? 

Anmäl
2016-09-09 09:55 #3 av: Ralph

Oh... Reagera nu inte...

Det är inte rasism att utesluta eller klandra "vita" det är helt i sin ordning.
Tillhör du t.ex. z-gruppen så vore samma sak förfärligt.

Anmäl
2016-09-09 11:47 #4 av: kallepudas

Sedan pratar dom om människors lika värde och att alla ska behandlas lika.

Ja man ser ju hyckleriets rätta ansikte väldigt tydligt.

Undrar vad Löfven själv tycker om detta? 

Anmäl
2016-09-09 19:48 #5 av: [Kullblom]

Det hela väcker många frågor. Men en av dem är om inte jag (som skulle kunna klassas som "vit") borde tillhöra en i detta sammanhang "av majoriteten rasifierad minoritet" och därmed kunna känna mig inbjuden? Eller om jag gör ett sådant där dna-test och kan påvisa att mina rötter faktiskt rent geografiskt skulle klassa mig som rasifierad. Eller vänta nu. Världsmedborgare var det kanske?

Hur som helst så blir det mycket kontraproduktivt att tala om rasism och gruppfobi samtidigt som man deklarerar sin egen rasism och gruppfobi. Vi är därmed alla rasifierade. Eller? Ja, det går runt helt enkelt. Summan av rasister är konstant.

Anmäl
2016-09-10 11:33 #6 av: sanna70

Det hela ger dåliga vibbar. .  Tankarna leder till den Nazistiska rasideologin fast nu i ombytta roller. .  Ganska skrämmande utveckling  och det visar tydligt vilka det är som är ras fixerade i dagens politik. . 

http://nyheteridag.se/rasistskandalen-i-ssu-fortsatter-for-statistik-pa-ras-och-raderar-tweets/

Anmäl
2016-09-10 19:13 #7 av: Ralph

Undra om någon vaknar...

Hade man t.ex. uteslutit svart så skulle det bli ett fasligt liv...

Alla ni vänsternissar, vad säger ni nu, ni är väldigt tysta.

Anmäl
2016-09-10 19:49 #8 av: [Kullblom]

#6 Du har så rätt. Nu hyllas SSU av nazister.

http://nyheteridag.se/ssu-hyllas-av-nazister-de-rojer-vag-for-oss/

Anmäl
2016-09-11 09:43 #9 av: kallepudas

#7 Du reagerade på samma sak som jag. Fasligt vad tyst det är nu från det hållet där det gapas rasist väldigt flitigt annars.

Fast tystnaden talar ju ändå om man säger så. Ler

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.