Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Arbetsmarknad Bostadspolitik Djurskydd/Djurfrågor Ekonomi Energifrågor Företagande Försvarspolitik Ideologi Infrastruktur Invandring och integration Jämställdhet Kultur Kungahuset/Kungligheter Kyrkan. Religion och politik Livskvalitet Livsmedel/Jordbruk/Fiske Miljö & Klimat Off Topic Om iFokus och sajten Ordet fritt. Fria diskussioner Politiker Politiska partier Politiska skandaler Rättsfrågor/Integritet Sexualpolitik Skatter Skola / Utbildning Terrorism Topplistor. Utrikespolitik Valfrågor/Riksdagsval Vård och omsorg Välfärdssystem Övrigt
Politiker

Carl Bildt den bäste.

2016-09-18 13:18 #0 av: krutgubben

Bildt var för mig den bäste politiker vi haft, han visade pondus och auktoritet och besatt mycket kunskap. Jag delade väl inte hans politik alla gånger men som yrkesman som politiker var han den bästa som jag själv fått uppleva under mina levnadsår. Stefan Löfven med många andra är inte ens i närheten av vad Bildt var, sen vill jag poängtera att det var länge sedan jag röstade och jag förstår mer och mer varför politiker föraktet ökar hela tiden.

"If you're going throug hell, keep going." -Winston Churchill
Anmäl
2016-09-18 13:24 #1 av: [fritte1974]

jag tycker anders borg var bättre 

Anmäl
2016-09-19 11:39 #2 av: kamera0710

Men när det gäller vad moderaterna egentligen står för verkar han lite vilse i pannkakan, när han möter frågeställare som inte låter sig förvandlas till fjäskande mikrofonkypare. 

Titta vid 01:50 och begrunda.

Anmäl
2016-09-19 12:02 #3 av: Hayabusa

Carl Bildt låter sig inte luras av några troll :)

Anmäl
2016-09-20 08:28 #4 av: krutgubben

Säger som Löfven "massa shabbel".....

"If you're going throug hell, keep going." -Winston Churchill
Anmäl
2016-09-20 09:02 #5 av: KimE

Carl Bildt misslyckades som statsminister i en minoritetsregering precis som Stefan Löfven. Troligen så kommer även nästa regering vara en minoritetsregering oavsett vilka det blir och den kommer säkert att misslyckas.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.