Annons:
Etikettjämställdhet
Läst 1623 ggr
[Bermudas]
2016-10-06 07:15

Blond nioåring kallas hora

Jag har fler berättelser om hur flickor som svikits av skolledning och sociala myndigheter å det grövsta i liknande fall och till och med ett fall med en regelrätt våldtäkt på skolan. Men jag hoppar över dessa nu och lägger in en ny artikel från svt. Sverige har fått ett stort problem. Men man har sopat det under mattan och EN av anledningarna kan ha varit för att inte "stigmatisera" vissa grupper. Det är det ängsliga PK altare av förnekelse som flickorna tydligen måste offras på? Hoppas nu att detta allvarliga problem börjar ventileras i massmedia. Nu till artikeln: "En flicka på mellanstadiet fick sina byxor neddragna i matsalen på en skola i Eskilstuna. Hon kallades fitta och hora – och blev slagen på skolgården. Till sist tvingades flickan lämna skolan. Förövarna blev kvar. Detta enligt en anmälan, som nu granskas av två olika myndigheter. -- ”Hon var blond och söt” – Vi fick förklarat för oss av en skolpersonal att vår dotter var blond och söt och därför spännande att ge sig på. Hon hade skinn på näsan och det gjorde det ännu roligare för dem, berättar mamman för SVT Nyheter Sörmland. Trots att föräldrarna påtalade problem med kläder och saker som försvann och verbala kränkningar mot flickan så hände inget påtagligt. Drog ner flickans byxor Istället förvärrades hennes situation. Vid ett tillfälle misshandlades flickan på skolgården, vilket kuratorn på skolan blev vittne till och sedan polisanmälde. Men anmälan lades ner eftersom pojkarna inte var straffmyndiga. Attackerna blev allt mer sexuella, enligt mamman. – Min dotter stod med en bricka i matsalen. Då drog de ner hennes byxor och juckade mot henne medan alla såg på. – Trakasserierna var kända på skolan. Kallades för ”hora” Enligt anmälan till Skolinspektionen var denna händelse en i raden av övergrepp. Pojkarna ska även ha hållit fast flickan, kallat henne för ”fitta” och ”hora” och även kränkt henne på bussen till och från skolan." http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/10-aring-blev-sextrakasserad-av-jamnariga-pa-skola En sak jag frågar mig när jag läser denna och liknande berättelser är varför föräldrar inte börjar "strejka"? " Till sist" blev föräldrarna i artikeln tvungna att byta skola. Varför väntar man till " till sist" ? Borde de inte så fort de märkte hur skolan var beskaffad tagit sin unge därifrån? Jag menar visst kan man tala med rektorn kräva åtgärder etc, men handen på hjärtat, vad hjälper det när pojkarna får gå kvar och dessa ändå inte har någon respekt för lärare och rektorers eventuella tillrättavisningar. Hur kan föräldrar låta sina ungar vistas bara en sekund i dessa toxiska miljöer??? En miljö där flickor kallas hora eller svennehora. En miljö där barn känner sig rädda och ständigt blir kränkta. En miljö där djungelns lag mer eller mindre råder. Hur har det kunna gå så här snett?

Annons:
Cragan
2016-10-06 07:23
#1

jisses tur att jag inte är förälder för något sådant hade inte slutat väl för vare sig ungar som gjort så mot en unge till mig eller för deras föräldrar, är nog därför mina syrror som har ungar aldrig skulle berätta om en sådan incident för mig då jag skulle gå lös totalt.
fast å andra sidan en hörvel eller sjuttioelva är dom nog förtjäna av dom grabbar o deras föräldrar med o skolledningen där med.

Skorpion76
2016-10-06 07:24
#2

Självklart är det skrämmande och jag blir chockad, men inte särskilt förvånad.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Honestyisdead
2016-10-06 07:43
#3

Jag förstår inte hur pojkarna tillåts gå kvar.

[Hayabusa]
2016-10-06 07:51
#4

Jag blir uppriktigt förbannad. Hur f-n kan man tillåta sådant? Föräldrarna till slynglarna - vad gjorde de? Åt helvete!

[Bermudas]
2016-10-06 07:56
#5

Har ännu inte listat ut vilken skola som artikeln från svt tar upp. Här har vi en till skola ( eller samma) med liknande problem i Eskilstuna "Edrenius berättar att i början av förra veckan fick hon information om läget på skolan, och att en del killar har gjort och sagt saker och varit mer fysiska, och att det bedöms som sexuella trakasserier. – Vissa personer är fysiska och det kan vara skrämmande för vissa individer, det är något som vi svenskar kanske inte är så vana vid. Man har bland annat slickat sig om munnen och sagt saker." http://kkuriren.se/nyheter/vingaker/1.3775523-larm-om-sexuella-trakasserier-pa-skola Hur reagerar ni på ordvalet i denna mening? "Vissa personer är fysiska och det kan vara skrämmande för vissa individer, det är något som vi svenskar kanske inte är så vana vid."

[Bermudas]
2016-10-06 08:06
#6

Mer exempel på hur man till en början förnekar övergrepp och ansvar, vilket är rent ut sagt för jäkligt! Stoppa i tid! Eskilstuna igen: "Socialnämndens ordförande Robert Skoglund (S) konstaterar att personalen vid HVB-boendet inte fått några signaler om att det skulle ha varit stökigt och oroligt på skolan. – Det är inte den bild vi har av ungdomarna att de skulle trakassera andra. När han och socialchef Dag Wallströmer väl fick reda på att det fanns för få vuxna som stävjar oroligheter i korridorer, och att det finns rykten om att någon eller några på boendet för ensamkommande barn har varit inblanda i sexuella trakasserier, beslutades att personal vid HVB-boendena ska vara med under skoldagen. http://kkuriren.se/nyheter/vingaker/1.3775523-larm-om-sexuella-trakasserier-pa-skola

Annons:
Honestyisdead
2016-10-06 08:06
#7

#5 Helt sjukt.

[Rulander]
2016-10-06 08:08
#8

Jag har svårt att hålla tårarna tillbaka. Varför ska detta få förekomma. Om det hade varit vuxna hade de blivit av med jobber med omedelbar verkan.

Vi måste protestera kraftfullare mot detta svineri. Underbart att fler har samma inställning.

[Hayabusa]
2016-10-06 08:11
#9

#5 Helt oacceptabelt.

[Bermudas]
2016-10-06 08:28
#10

#8 jag instämmer med dig. Vi måste börja protestera! Föräldrar måste sätta ner foten. Alla måste säga ifrån. Vi ser ju hur de som har ansvaret för att reda ut sånt här formulerar sig, man kan inte lita på deras kraft att ta tag i saker: "Vissa personer är fysiska och det kan vara skrämmande för vissa individer, det är något som vi svenskar kanske inte är så vana vid." Vagt, ängsligt och svagt formulerat med förmildrande omskrivningar. "Vissa är fysiska." när de TAFSAR och kommer med sexuella påhopp! " det kan vara skrämmande för VISSA individer" Vadå VISSA, det är tamejfan obehagligt för alla inte bara VISSA ( underförstått lätt överkänsliga) "Svenskar inte vana vid" Nej och det är något vi ska var jäkligt glada vid och vi ska inte börja vänja oss vid beteendet heller. Föräldrar - både svenskar och invandrare MÅSTE sätta ner foten. Vi alla måste sluta låta sånt här ske ostraffat. Nån måtta får det väl ändå vara på mesigheten i detta land! Jag blir så trött. Det är ett svek och ett förräderi mot barnen.

kamera0710
2016-10-06 15:29
#11

En bidragande orsak till vidriga händelser av detta slag verkar ju vara att många skolor värnar sin fasad mer än eleverna. Men det är inte mindre åt helvete för det!

Linn Is The New
2016-10-06 15:33
#12

Förlåt, men jag blir inte ens chockad längre. Känns som man ser dessa nyheter igen och igen, har börjat bli så trött på skiten att jag knappt kollar på artiklar eller sådant längre. Att barn ens ska få uppleva sådant är sjukt och absolut inte okej. Ingen tolerans på det, hur känns det för flickan som vart juckad mot i skolsalen framför alla? Fyfan vad jag blir trött, lider med flickorna. Kan väl meddela att sådana här saker är vanliga på min skola också (går i nian just nu) och att det inte är ovanligt att kallas "fitta" "hora" "slampa" och andra ord när man byter om eller är i korridoren.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[Bermudas]
2016-10-06 17:18
#13

#11 Instämmer.

#12 Beklagar att du ska behöva ha det så. Det är absolut inte ok! Det är rent ut sagt för j***** att det här har blivit normaliserat. När samhället och skolan tolererar icke rumsrent beteende hur tror dom att det slutar då? Försvinner beteendet av sig själv eller ger man signaler att detta är accepterat och att det är den "starkares rätt som "gäller?

Annons:
Linn Is The New
2016-10-06 20:21
#14

Om man är tjej i dagens skola så får man vänja sig, tyvärr. Dom pratar om hur dom ska plocka ens oskuld och ta ner en,

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[Bermudas]
2016-10-07 07:09
#15

#14 Vad säger ledningen om det? Tycker dom det är något tjejerna måste vänja sig vid? Vet du om någon klagat hos rektorn? Och hur har i såna fall rektorn reagerat? Har dom försökt göra något?

Linn Is The New
2016-10-07 07:32
#16

#15. Klart man klagar, hela staden vet om problemet. Men oftast är det "mena barn" som gör detta, och tydligen så "gör det inget, eftersom dom är uppväxta med det" eller så säger dom att dom ska göra något, och gör det men det fortsätter sedan iallafall. Inte bara på min skola, utan alla i vår stad. Vet att flera kompisar i andra län har samma problem. Tror ledningen av kommunerna inte kan ge sig in i situationen om dom inte lever i den själv, och dom ser väl inte det som något prio.  Det är sjukt läskigt som tjej att cykla till skolan (som jag för varje dag), jag kan inte åka till någon plats där det inte finns folk eller någon stor väg.  Rädsla, bara rädsla. Känns som jag och andra tjejer inte har något värde längre. Kolla hur många som blivit våldtagna sedan förra året, inte bara tjejer utan killarna är också ganska utstötta.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[Bermudas]
2016-10-07 08:15
#17

#16 "Känns som jag och andra tjejer inte har något värde längre" Ja herregud, det är för sorgligt. Känner mig grinfärdig. Tjejernas upplevelser negligeras för att man är rädd för att ta i den heta potatisen, för att man hoppas på att ett gigantiskt problem ska försvinna om man stoppar huvudet i sanden och fortsätter som inget har hänt. Det här problemet kommer inte försvinna, det kommer antagligen bara växa. Och det gör ont i hjärtat. Vi måste göra något åt det här! Det måste upp till diskussion i media och bland politiker. ( Jag vet media och politikerna vill gärna undvika ämnet, men om allmänheten blir starkare och trycker på, till slut måste de börja erkänna verkligheten för alla dessa utsatta flickor)

Linn Is The New
2016-10-07 09:33
#18

Precis! Känns som politikerna skiter fullständigt i oss tjejer. Skiter ifall att vi blir våldtagna och sexuellt ofredade. Bara politikerna inte har några anhöriga som drabbas är det okej. Läste på ett annat forum, en kille som läste en våldtäcks artikel om hur en tjej drabbades och våldsmannen inte fick ett fängelse straff, bara en liten bot på 50.00, som om det skulle hjälpa henne. Han sa iaf såhär i sin kommentar "om man vill ha ett ligg, våldta en tjej om ni har 50.000 kr i fickan". Och Sverige som ska vara så fredligt, bullshit. Vågar inte gå ut längre på lång promenad, eller i mörkret. Ljuva, ljuva Sverige.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[Bermudas]
2016-10-07 11:11
#19

#18 Vad ska man säga….det är så sjukt. Hon 50 tusen samtidigt som en våldtäktsman som var mer i en vidrig gruppvåldtäkt i Mariannelund i ett asylboende ( åtta personer) fick 150. 000 i skadestånd, trots att han hade haft könet i hennes ansikte. http://www.expressen.se/kvallsposten/friades-fran-valdtakt--far-nu-skadestand/ I Sverige är våldtäkt inte så farligt antar jag. Killarna som gruppvåldtog den rullstolsbundna kvinnan i Visby häromdan sattes på fri fot direkt.

Linn Is The New
2016-10-07 11:14
#20

Men dom var ju "för unga" och dom hade "inga bevis". Stackars kvinnor, så jävla fräckt.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Sommarek
2016-10-07 12:50
#21

#0 Sverige har fått ett stort problem. Men man har sopat det under mattan och EN av anledningarna kan ha varit för att inte "stigmatisera" vissa grupper.

Vaddå, idioter till tonårsgrabbar? Eller vilken grupp talar vi om här? Verkar läsas mellan raderna ganska friskt.

Skolans agerande är under all kritik. Folk som bortförklarar sånt här med "jamen, hon var ju söt" borde avskedas omgående och inte tillåtas arbeta med människor mer.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Linn Is The New
2016-10-07 13:02
#22

Nu kommer jag nog få kritik, men jag ska vara helt ärlig. Man kommer längst på ärlighet, även fast detta ämne jag kommer ta upp nu kan stötta folk som blundar för problemet.  Nästan alla sådana här händelser på våran skola, och andra skolor har gjorts av nyanlända. Polisen är i deras klass rum väldigt ofta, och det är inte ovanligt att dom skickas till rektorn. Polisen i vårat län har tom gått ut med en 
"lista" och skrev själva att nästan mer av hälften av deras arbetstid tillbringades på asylboenden.  Det är en stor kulturkrock! När vi skulle simma tillsammans med killarna vart det rabalder.  Visst finns det svenska killar som gör detta, men eftersom jag är tonåring och faktiskt upplever detta genom skola, fester och umgängen på ett annat sett så får jag en inblick. Ser du inte polisen på skolan så blir du överraskad.  Ingen här inne kan säga att det alltid har varit såhär mycket skit och elände för tjejer. Jovisst, det har funnits förut också med det har ökat något drastiskt.  Jag har nog säkert sett över 35 texter från tjejer/artiklar/olika tidningar och medier där dom har blivit våldtagna. Inget har gjorts, för dessa "barn" har varit underåriga och har inte råd att betala boten. Oftast händer inte ett piss, det är tjejen som får lida. Finns även killar som våldtas, kolla på pojken på hvb boendet som vart gruppvåldtagen och filmad samtidigt. 

Jag var tvungen att skriva detta, och förklara från en ungdoms syn istället // 14 årig tjej

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Sommarek
2016-10-07 13:14
#23

#22 Det är inte samma sak att blunda för problemet och att vilja ha belägg för påståenden. Finns det belägg för att detta är en viss grupp av grabbar, så fine. Problemet med den sortens rasism vi ser idag är att den saknar belägg (alltså giltiga skäl) inom områden som biologi, moral och historia, så istället delar rasister pseudo-fakta på bland annat Facebook, som motiveras med "det vet man ju hur det är" och "jag känner en som säger" etc, alltså utan bevis i verkliga livet - men de tror att det de "bara vet" är fakta, och att alla som inte "vet" samma sak är mindre begåvade.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Linn Is The New
2016-10-07 13:16
#24

#23 Mycket sant :)! Kan tillägga lite snabbt att jag inte ville låta rasistisk, ifall någon uppfattade min text fel :P.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[Hayabusa]
2016-10-07 13:55
#25

Ett sätt att avväpna frågan är att säga:

"Det här är inte en fråga om etnicitet eller kultur - den gemensamma nämnaren är kön. Detta är en fråga om manliga strukturer och måste lösas av densamma".

#24 Kan tolkas som: "Inte rasist, men…"

[Rulander]
2016-10-07 14:11
#26

# 25 jo det har att göra med etnicitet….

Varför är det konstigt att vi har olika syn i olika delar av världen. Har du frågan någon blond flicka som har varit i Egypten hur hon behandlas om hon går fritt ute på stan? Eller hur kvinnor behandlas på trånga bussar i Indien.

Som tur är jag man och slipper dessa problem när jag har varit i Iran, Egypten och Indien. Kvinnor behandlas inte alltid väl i andra länder tyvärr. Afghanistan är ett annant exempel där kvinnor inte behandlas väl och Saudiarabien och Pakistan …..

[Hayabusa]
2016-10-07 15:30
#27

#26 Att kultur och olika syn på människor i allmänhet, och kvinnor i synnerhet, spelar en roll är givet. I min värld har föräldrarna till dessa pojkar en avgörande roll. Debatten kring detta ämne har varit som "het katt kring gröt", att dra rasistkortet samtidigt som det påpekas att den gemensamma nämnare är kön är ingen lösning. Så blir det när kulturer som står långt ifrån varandra möts - det blir kollision. Eller rättare sagt - så KAN det bli vilket ovanstående situation är ett tecken på.

Annons:
Skorpion76
2016-10-07 15:30
#28

Det verkar tillhöra mer regel än undantag att killarna klämmer tjejerna på brösten eller rumpan och kallar dem hora.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Bermudas]
2016-10-07 15:47
#29

#22 Tack för att du delar med dig av din erfarenhet. Du ska inte be om ursäkt för att du berättar om det du upplever i din vardag. många av oss är mer förskonade från problem av den sorten. Jag upplevde inte detta du beskriver under min skoltid. jag visste nog knappt vad ordet hora betydde när jag var nio som flickan i artikeln. I högstadiet hände det att man sa det ordet, men det var mest när folk snackade med varandra om någon de tyckte var "lösaktig". men det var inte vanligt.

#25 Effektiv devis för att göra absolut inget åt saken . Du skämtar men många talar ju i dessa termer på fullt allvar. det är sorgligt. Det är EN av orsakerna att problemet får fortgå.

#26 Ja visst finns det olika kulturer här i världen. Olika seder och synsätt. Det är något man måste ta med i ekvationen, även om det kan finnas fler komponenter.

#27 Instämmer

#28 Det är för jäkligt.

[Bermudas]
2016-10-07 16:17
#30

Låter Ann Heberleins ord bli det sista jag skriver i tråden. Hon säger det jag känner och tycker så precis! 

 "Vi hamnar i en intressekonflikt, där viktiga värderingar hamnar på kollisionskurs med varandra. Vi vill, å ena sidan, värna flickors och kvinnors rätt att tryggt och säkert vistas i det offentliga rummet, flickors och kvinnors sexuella integritet och frihet. Vi vill å andra sidan inte underblåsa främlingsfientliga krafter, rasistiska föreställningar och fascistoida fördomar. Det är svårt att vara god – men att vara moralisk innebär att ta ställning, att välja. Sanningen kan inte väljas bort, och sanningen är inte heller varken fördomsfull eller fascistisk. Sanningen är. 

Om vi ska komma tillrätta med de sexuella övergrepp som hotar flickors och kvinnors frihet måste vi använda oss av all tillgänglig information. Det är mitt intresse – mitt enda intresse – i den här frågan: att minimera antalet flickor och kvinnor som utsätts för sexuella övergrepp." http://ledarsidorna.se/2016/10/ann-heberlein-i-tystnaden-vaxer-misstron-och-hatet/

Sommarek
2016-10-08 17:25
#31

#30 Sanningen är… vad, ganska precis? När jag gick i högstadiet hade vi hela två (2) killar från andra länder i skolan. Vi skulle alltså, enligt "sanningen", ha varit helt fria från glåpord och antastningar?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Pysslan
2016-10-09 23:46
#32

Problemen som uppstår i ett land med generös flyktingpolitik utan fungerande integrationspolitik är oundvikliga!

Att avfärda de och hävda att de alltid funnits där, att sopa under mattan och säga att förövarna inte förstod språket, att flytta på den/de flickor som blir trakasserade istället för att lösa problematiken, att fria hellre än fälla för att inte ge rasistiska grupper vatten på kvarn är att svika alla människor i landet. Såväl infödda svenskar som invandrare.

Om vi inte tydligt visar att det är fel att behandla flickor/kvinnor/medmänniskor på det sätt som beskrivs i #0, och i allt för många artiklar och berättelser om våldtäkter och trakasserier, kan vi heller inte förvänta oss att det ska upphöra. Vilket Sverige vill vi ha om 5-10 år? Laglöst? Eller ett land där unga vågar cykla till och från skolan utan sällskap?

#31 Personligen tycker jag att du missförstått hela debatten! Jag tror inte att någon här påstår att endast invandrarpojkar beter sig på det här sättet. Men i just det här fallet är det de som beter sig illa!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Cragan
2016-10-10 05:17
#33

problemet med att sopa under mattan är ju att förr eller senare får folket nog och då kommer oskyldiga att drabbas.
nu varande flykting politik är ju som gjord för upplopp och sk raskrig o inte kommer få stå o titta på eller gå emot alla då heller utan nä man måste välja sida o som missantrop vill jag få bli lämnad i fred o hata alla lika mycket när det gäller hat delen iaf.

Skorpion76
2016-10-10 07:31
#34

#29 Så här berättar Sven Melander i en intervju från i somras.  
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=6485988


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Sommarek
2016-10-10 07:46
#35

#32 Det är inte det som antyds i #0, tycker du? Eller vilka grupper är det man är rädd för att "stigmatisera"?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Pysslan
2016-10-10 08:15
#36

#35 Nej, jag tycker inte att det är det som antyds i #0!

Det jag läser i #0 är en oro för att problemen med de ungdomar som inte klarar av att gå i samkönade skolor för att de inte förstår människors lika värde inte kommer att få en lösning då man från skola och politiskt håll envisas med att sopa problemen under mattan och flytta på den/de barn som blir attackerade istället!

Tycker du att det är okej att en flicka på nio blir sexuellt ofredad i skolmiljö?

Tycker du att det är okej att Linn #22 och hennes kamrater inte vågar cykla ensamma ute?

Det tycker inte jag!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Sommarek
2016-10-10 08:23
#37

#36  Vad är det som antyds, då? Vilken grupp är det vi pratar om?

Vad är det med folk och detta hittepå? Så snart man har en åsikt som någon inte gillar så börjas det med "jaså, då tycker du väl det här också, eller hur???+??" Har jag på något vis skrivit att jag tycker detta är okej? Vart då? Citera mig gärna eller länka till det inlägget, så ska jag nog bemöta din kritik

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Pysslan
2016-10-10 10:06
#38

#37  de ungdomar som inte klarar av att gå i samkönade skolor för att de inte förstår människors lika värde

Jag upplever att du är mer angelägen att försvara alla med invandrarbakgrund, oavsett händelse, än att ens försöka förstå problematiken i det som händer i vårt samhälle.

Det beteende gör, enligt min mening, saken värre och svårare!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Sommarek
2016-10-10 10:10
#39

#38 Vad du upplever spelar ingen roll, dels eftersom jag aldrig har påstått det, skrivit det eller ens tyckt det. Du kan såklart fantisera fritt, men då helst inte på ett diskussionsforum.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Pysslan
2016-10-10 10:52
#40

#39 Sten i glashus?

Genom hela tråden har du antagit att diskussionen handlar om att hata invandrare. Vad baserar du det på? Vad anser du det är för grupp som hänvisas till i #0?

För att citera dig ”Du kan såklart fantisera fritt, men då helst inte på ett diskussionsforum”

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Sommarek
2016-10-10 10:55
#41

#40 Genom hela tråden har du antagit att diskussionen handlar om att hata invandrare.

Jaså? Vart exakt nämner jag dessa ord (ett räcker)?  Citat? Länk?

Vad anser du det är för grupp som hänvisas till i #0_?

_Det är ju det jag själv frågar om?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Pysslan
2016-10-10 10:56
#42

#37 Vad menar DU att det är som antyds?

Vilka grupper anser du att det handlar om ?

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Pysslan
2016-10-10 11:02
#43

#41 fortfarande :

de ungdomar som inte klarar av att gå i samkönade skolor för att de inte förstår människors lika värde

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Sommarek
2016-10-10 11:04
#44

Det här börjar gå i cirklar. Återkom när du har något på fötterna angående det du påstår att jag menar, så kan tråden återgå till det den handlar om så länge.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Hayabusa]
2016-10-10 11:21
#45

"Vissa personer är fysiska och det kan vara skrämmande för vissa individer, det är något som vi svenskar kanske inte är så vana vid. Man har bland annat slickat sig om munnen och sagt saker."

Så säger barn- och utbildningsnämndens ordförande Helena Edrenius (S). (Se länk i #5). Det anser jag är ett uttalande som pekar åt ett håll: Barn från andra kulturer/annan etnicitet än svensk.

Innebörden får Edrenius själv svara för.

Pysslan
2016-10-10 12:09
#46

#41 I inlägg #21, #23 och #31 vrider du diskussionen till att handla om invandrare

Frågan kvarstår;

Vad menar DU att det är som antyds?Vilka grupper anser du att det handlar om ?

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Linn Is The New
2016-10-10 15:53
#47

Vårat samhälle är ett otryggt sådant, jag kan bara glömma att gå ner till affären själv på kvällen för rädslan av våldtäkt eller misshandel. Flera tjejer har blivit misshandlade, våldtagna och nervärderade i våran kommun just utanför asylboenden.  Det är inte åsikter, utan det är fakta att det blir en sådan kulturkrock att vi inte hinner anpassa oss. Jag har själv kontakt med jätte trevliga invandrare som jag har gått/går på bio med och dagligt umgåtts med, och dom erkänner själva hur deras kvinnosyn var i deras länder. Hört från ca 7 av mina kompisar att deras kvinnosyn var "hemsk" "nervärderande" "inte human" osv. Dom sa även att dom inte hade mycket att säga till om, om en "ledare" eller "äldre" sa till dom att göra något så gjorde dom det, annars kunde sitt liv eller händer stå på spel. Dom erkände att killarna oftast vart "hjärntvättade" och hade samma kvinnosyn när dom  kom till vårt land. Dom är vana vid att se folk med sjal, kvinnor med heltäckande och så vidare. När dom kommer till sverige blir det en chock då dom kan se en kvinna gå i bikini på sommaren, med män. Det var tex en regel att en kvinna skulle gå ut endast med en man/manlig kusin/fader för att få vistas ute med heltäckande klädsel. Om inte? Jo då var det kvinnans fel, och då fick man våldta henne för att hon trotsade reglerna. Detta har alltså mina vänner, som har varit i deras hemländer och skådat detta sagt. Har även många bekanta som har sagt samma sak. Klart det blir en kulturkrock!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

michellemimmi
2016-10-11 08:10
#48

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23690596.ab Nu tycker jag att alla läser den här artikeln och slutar gnälla helt enkelt! (Ja det var ironiskt)

Hjärta/Mimmi

Annons:
Upp till toppen
Annons: