Annons:
Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1448 ggr
Vanja
10/17/16, 4:41 PM

Medborgargarde mot clowner?

Men eftersom polisen inte lyckas sköta sitt jobb så kanske man måste ta lagen i egna händer? 
Jag är egentligen mot allt form av våld, men skulle en sån här otäck clown kliva fram bakom en buske en ruskig höstkväll så hade jag nog drämt till honom. 

Läste att någon clown hade brutit sig in i ett hus och skrämt en åttaåring som var tvungen att klättra ut genom ett fönster. 
Har det inte gått lite för långt då? 

http://www.arbetarbladet.se/blaljus/ungdomar-i-sandviken-skulle-jaga-clowner-polisen-vill-inte-se-nagot-medborgargarde

Ett 20-tal ungdomar gav sig ut för att jaga en clown med baseballträ i Sandviken. Polisen vill dock inte se att något slags medborgargarde skapas.
– Det är ingen bra signal att man ska ta lagen i egna händer, säger polisens presstalesperson Mikael Hedström.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
[ludden]
10/17/16, 4:55 PM
#1

Hur tänkte du nu ska polisen vara på plats överallt? Har du missat den värdlösa omfördelningen av polisresurser som vår statsminister känner sig nöjd med?

Nej clownen hade inte brutit sig in utan ringt på dörren vilket gjorde pojken rädd och hoppat genom ett fönster!

Vanja
10/17/16, 5:10 PM
#2

#1 Nej, de kan inte vara på plats överallt. Vilket är min poäng. Man får vara beredd själv.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Linn Is The New
10/17/16, 6:15 PM
#3

Jag vet inte riktigt om jag kommer kunna låta mina yngre bröder gå på halloween då jag själv är rädd för dom där clownerna och människor som missbrukar masker och dräkter.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Huygens
10/17/16, 6:50 PM
#4

Tänk er för.

Tänk er för nu, det här har ni sett förut, men i annan tappning.

.

År 2011 planerade Pentagon en hemlig operation som heter CONOP 8888, och som gick ut på att driva igenom en fejkad zombieepidemi, med "skyddsåtgärder" från myndigheternas sida för att ge befolkningen mer skenbar "säkerhet" i utbyte mot inskränkningar i olika friheter.

.

Det som utspelar sej nu är ett scenario med dessa zombier utbytta mot clowner.

Psyop Clownepidemi

.

Ja, det är precis så SVT uttrycker sej, clownepidemi. Jag har skrivit om det på Utomjordiskt. Det här är en psykologisk operation. Lägg även märke till hur rationellt nermonteringen av svensk polis fortskridit. Clownepidemin är för stor, för välkoordinerad och media har hakat på alldeles för raskt för att det bara ska vara några lokala skämtare som är i farten.

Clownepidemin är global.

Linn Is The New
10/17/16, 7:07 PM
#5

#4 Du är då smart! Det har jag inte tänkt på, tack så mycket! 😂

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Huygens
10/18/16, 2:42 PM
#6

Lägg märke till hur polisen har börjat formulera sej om clownerna. Lite amerikanskt, ungefär som DHS, som först varnade för terrorister, personer som klär sej underligt, som beter sej "onormalt". Och nu har DHS börjat varna för personer som "beter sej normalt" (acting normal). Anmäl personer som du ser som du tycker beter sej normalt. Dom kan vara terrorister.

.

Vad säger polisen att man ska göra om man ser en clown på stan:

"Man ska inte dra sig för att ringa in till polisen och anmäla även om man inte känner sig hotad och ofredad. Jag kan inte garantera att en viss clown på stan är ofarlig."

.

Så…

Anmäl även om du inte känner dej hotade eller ofredad.

Paranoia.

Psyop Clownepidemi

Annons:
Huygens
10/19/16, 1:56 PM
#7

SVT spär på intrycket av epidemi, sjukdom, när SVT skriver att nu har clownskräcken spridit sej till Östersund.

Polisen är orolig för clownkonfrontationer och nämner clownincidenter i Värmland vid Deje, Kil, Kristinehamn, Karlstad och Agnetebergs samt Sågudden i Arvika. Polisen ser bekymrat på clownförekomsten och har mottagit fyra larm om clowner i Arvika.

En clown har setts vid Engelska Skolan i Uppsala och är därför misstänkt för olaga hot. Polisen har genomfört ett sökarbete, men inget har hittats. Vore trevligt om polisen kunde genomföra sökarbeten även vid vanliga brott, som cykelstölder, vandalisering, knarkförsäljning mm.

.

SVT verkligen jobbar på högtryck med clownfrågan och publicerar en artikel där ryktet nämns att 80 personer mördats av clowner i Falköping. Ja-a, vad kallas det i MKULTRA-psyoptermer? Predictive Programming

Notera även att SVT rubriksatt artikeln med ordet "terrorism". Svensk säkerhetstjänst måste vara stolta över vad dom åstadkommit.

.

Lägg också märke till att det rör sej om hundratals (tusentals?) clownattacker systematiskt utspridda över hela USA och Kanada.

.

Det årliga evenemanget Clownens Dag ställs in i Nyköping pga clownskräcken.

Även Vaggeryds temaskräckkväll med mördarclowner ställs in efter oro för clownattacker. Vaggeryd kommer därför att istället ha en skräckkväll med mördarzombier, i syfte att lugna oroliga föräldrar.

.

Vi kan lugnt konstatera att Pentagon, SÄPO, inrikesminister Ygeman och svensk massmedia arbetat framgångsrikt med att implementera Psyop Clownepidemi även i Sverige.

problem-reaction-solution

Zepp
10/19/16, 10:45 PM
#8

Clowner är läskiga och bör fövisas till cirkusar där deras främsta uppgift är att skrämma småbarn!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Huygens
10/26/16, 12:58 PM
#9

Plötsligt blev det nästan tyst om clownattackerna. SVT som själv varit drivande i frågan, publicerade hycklande en artikel där "media får kritik" för rapporteringen om clownepidemin.

Undra vad som hände?

.

Kan det vara så att psyop:en inte fick avsedd effekt eller att säkerhetstjänsterna ändrat sin målsättning?

Visst, medborgargarden mot inbrottstjuvar kan jag förstå, eller mot gatuvåld/fylleslagsmål, eller mot knarkförsäljning, eller mot buskörning av motorvandaler nattetid, eller mot fotbollshuliganer.

Men Medborgargarden mot Clowner?

Som rubriken på tråden antyder, har säkerhetstjänsten med medias hjälp lyckats styra folks uppmärksamhet mot ett ganska fiktivt problem. Sedan 19 oktober hittade jag bara en SVT-artikel om clowner, här.

En clownattack rapporterades i Trelleborg 21 oktober. En 16-årig pojke rispades med kniv på handleden.

.

Men i övrigt, var är problemet nu, när media inte skriver särskilt mycket om det längre?

problem-reaction-solution: Psyop Clownepidemi

Zepp
10/26/16, 6:16 PM
#10

Det kommer mer artiklar vid Halloween!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Huygens
10/26/16, 6:40 PM
#11

#10 Jag säger inte emot dej.

Media har ju lyckats ställa in allmänheten på att "clowner är farliga", så nästa steg kan vara en utökad psyop.

Zepp
10/26/16, 6:48 PM
#12

Clowner är läskiga helt enkelt.. vitsminkade i ansiktet med stora röda näsor!

Ser i ett barns perspektiv helt onormalt och sjukligt ut!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Record
10/26/16, 10:37 PM
#13

#12 Och i fickan en strumpa med en ögonsten i. ☝️

Annons:
Zepp
10/27/16, 8:39 PM
#14

Och då har vi inte ens nämt mimare.. ofta lika sminkade som Clowner.. säger inte eget ljud och utför diverse konstiga/ ofta sjukliga rörelser!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Huygens
12/13/16, 10:29 PM
#15

Clowner, zombier, skyltdockor…

Fundera på hur den sk mannequin challenge, skyltdockeutmaningen plötsligt finns överallt i engelskspråkig media.

Här ett gäng som poserar med sin eldkraft. Polisen kom, påstås det.

Dom NATO-finansierade Vita Hjälmarna… Påfallande många poliser (främst USA) och fängelseintagna spelar skyltdockor.

.

Här, Obamas fru och andra som spelar skyltdockor i Vita Huset. En tillfällighet? En psyop?

Huygens
12/30/16, 4:03 PM
#16

Den sk skyltdockeutmaningen på ISS.

Det är första gången jag sett astronauterna vara helt stilla, för annars rör dom sej hela tiden runt lite när dom filmas, som om det inte är möjligt att vara helt stilla på ISS. Jämför med den "världsomspännande" isvattenhink-utmaningen.

Jag kom osökt att tänka på frasen i det gamla CIA-dokumentet Silent weapons for quiet wars, där säkerhetsdokumentet anger målsättningen att förmå allmänheten att engagera sej i aktiviteter av liten eller ingen betydelse.

"…make the public engage in activities of little or no importance."

Så att makten kan styra utan störande röster från folket. Hur många artiklar kan ni hitta i traditionell media om Pizzagate och Podesta? Hur många artiklar finns i traditionell media om clowner, ishinks- och skyltdockeutmaningar?

Vad är viktigt och vad är av liten eller ingen betydelse?

Upp till toppen
Annons: