Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 770 ggr
[helga21]
2016-10-23 05:27

Rekordfå svenskar positiva till mångfald

"Svenskarna blir allt mer negativa till mångfald och var tredje ifrågasätter att människor med en annan bakgrund ska ha samma rättigheter som landets ”egen befolkning” (som frågan formuleras i årets Mångfalds­barometer från Högskolan i Gävle)."

 "I början av krisen var svenskarna positiva, och till exempel Refugees welcome fick mycket uppmärksamhet, men när politikerna och nästan alla partier svängde i frågan och stängde gränserna så förstod jag att det skulle leda till en förändring i svenskarnas syn på invandrare. Jag hade dock inte trott att den skulle vara så här stor."

"Kvinnor har under alla år som undersökningen genomförts haft en mer positiv syn än män på mångfald. Och det gäller i stort sett fortfarande, men i Mångfaldsbarometern 2016 syns en tydlig förändring där kvinnors attityd till mångfald har blivit allt mer negativ. När det gäller kvinnors syn på mångfald ur ett religionsperspektiv är den nu nästan lika negativ som männens."

 http://www.svd.se/rekordfa-svenskar-positiva-till-kulturell-mangfald-morka-siffror

Annons:
Sommarek
2016-10-23 08:35
#1

Tänk så skönt det är att inte följa strömmen.   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Vanja
2016-10-24 23:20
#2

Jag är inte förvånad.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[helga21]
2016-10-25 08:05
#3

# 1 Du följer strömmen då 55 % var för att de skulle ha samma förmåner. Läs gärna länken.

Sommarek
2016-10-25 08:27
#4

#3 Jaha, och du vet vad min åsikt i den frågan är? Eller gissar du bara?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[rara]
2016-10-25 10:59
#5

Det är nog inte mångfalden i sig som är problemet, utan själva blandningen.  Det är nog inget problem om det kommer folk från kulturer som passar till vår kultur, som kommer hit för att arbeta och fredligt leva ihop med oss. Skulle det komma Inuiter, Indianer, Kineser, Australier osv. skulle det vara noll problem och folk skulle förbli positiva till mångfalden.

Problemet som vi har nu är att det kommer för mycket folk från en kultur som inte passar till oss,  Det är en kultur där kvinnor förtrycks och där kvinnor inte har några rättigheter.  Samma sak med minoriteter som  homosexuella och lesbiska.  De tolereras inte liksom andra religioner inte tolereras och vi importerar antisemitism till Europa med dessa invandrare. Dessa kommer inte till oss för att integrera sig utan för att bygga upp paralellsamhällen och vi tolereras endast för att ge dom bostad och pengar. Dom kommer från en kultur där man snarare löser problem och konflikter med våld  än med dialog. Nu har folk sett problemen som vi har med dom och det är anledningen till att de har en mer negativ syn på saken. Folk börjar att vakna upp.

Upp till toppen
Annons: