Annons:
Etikettpolitiska-skandaler
Läst 528 ggr
m2studio
11/26/16, 11:30 AM

Omröstning i USA!!??

"Big Brether" inte vill ha Trump i vita huset. På alla möjliga sett försöker att avsätta honom. 

Vad tror och vad tycker ni om omröstningen samt resultatet?

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Annons:
hankans91
11/26/16, 11:54 AM
#1

Blir nog svårt att få till en omröstning då Donald Trump vann med 290 mot Hillarys 232. Trump kommer nog med hög sannolikhet bli vald som president när elektorerna röstar i december.

Men om det skulle bli omröstning vad för något bra kan man få ut av det? Folket i USA vill ju inte heller ha Hillary Clinton som president. Det är bara till att acceptera Donald Trump som president helt enkelt.

Sommarek
11/26/16, 12:08 PM
#2

#1 Eftersom hon har fått flest populärröster, så jo, det är fler som vill se henne som president.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Sollar
11/26/16, 12:39 PM
#3

Det är Jill Stein som har begärt omräkning på en stat än så länge. Men jag vet inte vad hon hoppas vinna på det, det lär ju inte påverka resultatet alls.

#1 Senaste jag hörde var att Hillary har fått ca 2 miljoner fler röster än Trump.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/grona-partiet-ledaren-jill-stein-begar-omrakning

Calcifer
11/26/16, 12:56 PM
#4

Folket på det stora hela vill ha Hillary som president över Trump. Men valet fungerar inte riktigt så. Förhoppningsvis gör de inte samma misstag om fyra år när det är dags för nytt val.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

m2studio
11/26/16, 3:58 PM
#5

Om Hillary vinner omröstningen då kanske världs ekonomi försätter åt väst världen stora kapitalister som alltid har varit och Ryssland försätter att ligga risig till, men med Trump en del av väst världens pengar svänger åt mindre kapitalister och eftersom stora kapitalister inte gillar det, då kan skapa lite anarki hit och dit för att skylla på Trumps politik. Trump kommer och blir super miljardär åt enna håll också tycker jag. Europas ekonomi blir ännu mera beroende av USA,s ekonomi, därför vi väntar på lite mera varierande politik i resten av världen. Mera krig i Mellan Östen och mera folk på väg därifrån mot Europa och Kanada.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

hankans91
11/26/16, 4:50 PM
#6

#2 Det beror på hur man ser det Hillary vann i en del folkrikastater och får givetvis många röster därifrån. Men de småstaterna har sagt sitt de vill ha Trump som president. I vissa stater är valdeltagandet mindre så det är svårt att säga att Hillary är populärare. I det stora hela är nog Trump ändå populärare. Om det skulle bli omval vill jag inte att varken Trump eller Hillary väljs båda är skit helt enkelt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: