Annons:
Etikettkultur
Läst 1352 ggr
[Nomen Nescio]
12/5/16, 7:12 PM

Sebbe Staxx: "hatet fanns inte längre"

"Som frontman i den kontroversiella hiphopgruppen Kartellen kantades livet och musiken av droger, brott och destruktivitet. Nu vill den nyfrälste solodebutanten Sebastian Stakset säga förlåt — och sprida kärlek i stället för hat."---

"Det gick helt enkelt inte att förena livet och värderingarna som nyfrälst med att vara frontman i det kontroversiella hiphopgruppen. Hatet fanns inte längre.

— Alla sa alltid att det vi gjorde var så äkta, så äkta rap. Ingenting har varit så fejk. Jag har burit masker i hela mitt liv för jag vågade inte vara den jag var på grund av rädsla att bli uppäten av alla rovdjuren som jag hade omkring mig. Maskerna blev till slut Sebbe Staxx och det var en påhittad figur som inte ens var jag, säger Sebastian Stakset."---

"— Det fanns ingen annanstans att börja. Jag var tvungen att be om ursäkt för musiken och den dåliga förebilden jag har varit för svenska ungdomar. Men även till myndighetspersoner, alla som jobbar inom polis, räddningstjänsten, socialen, lärarna i skolan, alla föräldrar till barnen som hade fått en kaxig attityd för att jag visade dem att det var okej att ha det. Alla som jag hade spridit mitt hat och ansvarslöshet till."---

"— Det som jag är mest stolt över är att jag har vågade ta det här steget att säga det här. Att jag har haft fel, spridit lögner, spridit hat och att det finns en annan väg att gå. Att våga stå upp för kärleken, säger han och fortsätter: — Sverige behöver kärlek. Det är bara att kolla på nyheterna. Jag lovar dig, om varje människa gör en god gärning om dagen så skulle det här landet förvandlas nåt enormt."

http://www.svt.se/kultur/musik/sebbe-staxx-ber-om-forlatelse-for-aren-i-kartellen

Annons:
setfree
2/18/17, 9:06 AM
#1

Mycket bra skrivet. 🙂

Vi behöver mer kärlek väl, inte hat.

[Göstage]
12/15/20, 3:00 PM
#2

Sebbe verkar hålla sig på den smala vägen. 👍

Det var inte mycket som pekade åt rätt håll för Sebastian Stakset när han växte upp. Tidigt hamnade han i kriminalitet och drogmissbruk. Det var först 2016 han
kamera0710
12/15/20, 3:59 PM
#3

Ja, i vissa fall verkar det ju som om religiös tro kan leda till något positivt. Mötte för några år sedan en före detta kriminell som försökte omvända en inbiten ateist som jag. Han berättade att det var för att han funnit gud som han lämnat det kriminella livet. I det fallet undvek jag helt att argumentera för en sekulär livsåskådning, för trots allt är det väl bättre att de tror på en figur i himlen än att de ägnar sig åt kriminalitet.

[Göstage]
12/15/20, 6:46 PM
#4

#3 Så sant, säger jag som gammal agnostiker.

[Göstage]
10/23/21, 6:10 PM
#5

#0 Sebastian ”Sebbe Staxx” Stakset släppte 2019 tillsammans med Einár låten ”Mamma förlåt”. Nu är han skakad över Nisses/Einárs död, och Aftonbladet citerar:

”Jag är så fkn trött på allt dödande! Jag är så förtvivlad över alla dessa föräldrar som måste begrava sina barn”, skriver han i ett inlägg på Instagram."---

"Jag är så trött på mig själv för att jag var en så dålig förebild för Nisse å ungdomarna i hans generation när dom växte upp genom det livet jag levde. Förlåt. Vila i frid”, skriver Stakset med ett hjärta i inlägget."---

Sebastian Stakset och den skjutne rapparen Einár gjorde en låt ihop om sina mammor. Nu uttrycker han sin sorg efter mord
[Göstage]
3/7/22, 10:29 AM
#6

Nu återfinns Sebbe i Ukraina, där han är delaktig i att förmedla hjälpsändningar från väst.

Artisten Sebastian Stakset är på plats i Ukraina. Han hjälper till i det humanitära arbetet och har varit delaktig i at
Annons:
Upp till toppen
Annons: