Annons:
Etikettpolitiker
Läst 653 ggr
Zyperior
2016-12-14 16:09

Gudrun = spiken i kistan för Reinfeldt?

Reinfeldt får i en debattartikel stöd i sin "öppna-hjärtan-politik" av ingen mindre än  Gudrun  Schyman.
http://www.svt.se/opinion/article11519054.svt?cmpid=del:pd:ny:20161214:article11519054.svt:nyh

Tragiskt nog inser inte tant att stöd från henne snarare stjälper än hjälper.
Mer verklighetsfrånvänd människa får man leta efter.

Hon avslutar sin artikel;
"Att landet skulle vara fullt är det ingen som har sett. [Jaså?]Vad många vill se [Jaså igen?] är en politik som tar mänskliga rättigheter på allvar genom att:

  • Upprätta säkra flyktvägar genom humanitära visum.
  • Öka UNHCRs flyktingkvot.
  • Riv den nya asyllagstiftningen.
  • Återinför permanenta uppehållstillstånd.
  • Satsa mer pengar på kommunernas mottagningssystem.
  • Säkra papperslösas rätt till vård, skola och ekonomiskt bistånd.
  • Förbered för en allmän flyktingamnesti."

För att citera Gudrun i videon;
"Det är väl ointressant om det kostar pengar".

Feministisk logik i ett nötskal.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Zyperior
2016-12-14 16:14
#1

(@ Sitevärd,Medarbetare mfl. Det va problematiskt att skapa en ny tråd då det med Firefox inte gick att välja ämne för tråden. Vet ej om detta är generellt för hela iFokus, något som bara jag upplever, något temporärt eller kanske redan känt problem).

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Magi-cat
2016-12-14 16:29
#2

" Vi säljer vapen och vi stänger gränserna. Ett hyckleri utan motstycke!"

Heja Gudrun! 👍 Helt riktig analys.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2016-12-14 16:42
#3

#1 Om det är "välj grupp" du menar, måste det ibland göras två gånger i rad med den avsedda gruppen i Firefox. Troligen en iFokusbug.

Zyperior
2016-12-14 16:43
#4

#2 Haha ja, det va det "vettiga" du lyckades hitta i hennes resonemang. Va e det man brukar säga?
"Även en blind höna…"

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zyperior
2016-12-14 16:45
#5

#3 Precis, "välj grupp" menar jag. Prövade säkert en 5-6 gånger i rad utan resultat.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zepp
2016-12-14 19:29
#6

Nämenaltså.. Gudrun har mina sympatier för det att hon faktiskt hittar guldkornen!

WTF.. ställa till det i omvärlden och sen frikänna sig från allt ansvar.. fy skäms!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Zyperior
2016-12-14 19:43
#7

#6 Jo fast guldkornen kan alla hitta. Ur det perspektivet är det ganska lika oavsett vem man väljer att syna i politiken.
Problemet med Gudrun och Fi! i största allmänhet är att de inte vet hur politik fungerar.
Om man som politisk ledare påstår att "[d]et är väl ointressant om det kostar pengar", spelar det ingen roll om man hittar allt guld i världen. Man visar på total inkompetens inför ett politiskt uppdrag då allt inom politik handlar om vilka resurser som finns att tillgå.
De facto är att Fi!:s politik är utformad precis så också, som att ingenting kostar, så det är inte bara en groda från Gudruns stora käft. Hon menar det verkligen.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zepp
2016-12-14 20:17
#8

Då kan ju alltid vända på det hela och det borde man göra!

Dvs.. hur kan vi sova på natten egentligen.. när vi först ställer till krig och elände i världen och sen kammar hem vinsterna på detta?

Borde vi då inte använda de pengarna till de som får lida för vår skull?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Hayabusa]
2016-12-14 20:50
#9

Gudrun vill säkert väl.

Tjeja
2016-12-14 21:33
#10

#1 Personligen har jag tyvärr ingen aning hur det fungerar med firefox att starta trådar etc.  Jag skulle rekommendera dig att fråga om det på SupportiFokus istället.

Här ser det ju i alla fall ut som att du fått till det ändå med tråden under gruppen politiker.. Eller ser jag fel?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Zyperior
2016-12-14 22:11
#11

#8 Du öser vatten ur ett skepp som redan ligger på botten.

Att vi vinner på eländet är en ren lögn. Hönan hittade visst inget guldkorn, det va bara kattguld som haggan i vanlig feministisk ordning försöker lura oss att köpa dyrt.
Svenska Freds om vapenexporten
Sida om Sveriges biståndsmål 2016
Av detta går att utläsa att vi sålde vapen för 7,6 miljarder 2015 men vi har budgeterat ett internationellt bistånd på mer än 4 gånger så mycket 2016. 13 miljarder av dessa biståndspengar gick till invandring till Sverige 2016. Den totala notan för invandringen till Sverige, trots de nya hårdare reglerna är lååångt över de ynka miljarderna vi går i vinst på vapenexporten. (Gissar att det rör sig om någon miljard eller två i ren vinst till statskassan).

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zyperior
2016-12-14 22:12
#12

#10 Jo löste det genom att öppna Internet Explorer och starta tråden via den istället.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zyperior
2016-12-14 22:28
#13

#9 Tvek på det. Hon är en ulv i fårakläder, en feminist.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
[Hayabusa]
2016-12-14 22:29
#14

#13 Det finns nog även ulvar som är åtminstone lite snälla :)

Magi-cat
2016-12-15 08:02
#15

 #13 Läskiga de är, de där feministerna. 😂

Rätt vad det är ska de ha samma rättigheter som män eller så går de i spetsen för rättvisa åt de mest utsatta på vår jord.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Zyperior
2016-12-15 10:03
#16

#15 Nja, jag vet inte om är så läskiga. Mest irriterande och korkade.

Samma rättigheter som män? Jo det är möjligt. Men skyldigheterna spelar mindre roll. Vi hör sällan feminister klaga på att jobbiga smutsiga farliga yrken är mansdominerade. Undrar varför?
Det är ingen som reagerar på när nyhetsuppläsare beklagar sig att kvinnor och barn farit illa i krig eller katastrofer. Männen då?
Feminister vill inte ha jämställdhet. De vill bara plocka russinen ur kakan.

Går i spetsen för de mest utsatta? Vad är det dem gör som är så avgörande för de mest utsatta, som ingen annan gör?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Hayabusa]
2016-12-15 11:38
#17

"Det är väl ointressant om det kostar pengar". Ända tills någon ska ta notan…

Zepp
2016-12-15 20:26
#18

#11

Vad skönt att få det utrett.. och med tanke på att Svenskar är födda i ett protestantiskt land.. dvs vi får aldrig syndernas förlåtelse, som katoliker kan få.. utan allt skall läggas oss till last på den yttersta dagen, då vägs alla våra synder mot våra välgärningar!

Och som du lägger fram det hela så lär vi få sitta på Jesus högra sida, såvida man inte personligen bidragit med fler synder?

Oså på det.. har du räknat bort alla mutor som våra biståndspengar går till för att främja svenskt näringsliv och vår export?

Man brukar säga att en bra placering utav bistånd kan ge uppemot fem gånger tillbaka!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zyperior
2016-12-15 20:57
#19

#18 Vet inte riktigt vad religion och Jesus har att göra med vapenexport och bistånd. Jag tror helt enkelt att du inte kan ta det faktum att Gudrun är bevisad lögnare och att du gick på den lögnen. "har du räknat bort alla mutor som våra biståndspengar går till för att främja svenskt näringsliv och vår export?" Troligtvis ett fruktlöst försök men jag begär ändå källa på detta. (Gärna något mer trovärdigt än en blogg denna gången Zepp). Det enda jag själv hittar om mutor och biståndspengar är att sossarna fakturerat kostnader för ambassadörers resa till Sverige inför valet in i FNs säkerhetsråd, till Dag Hammarskjölds minnesfond som i sin tur fått 14 miljoner av Sida. Om än felaktigt så lite långsökt för argumentationen. Men visst jag kan räkna av de mutorna ändå. Kan till och med låtsas att alla 14 miljonerna gick åt. Då ska vi se här; Ca 32 miljarder - 14 miljoner = fortfarande ca 32 miljarder. På riktigt Zepp. Inse att skeppet sjönk för länge sen. Gör dig själv tjänsten att överge det och gå vidare.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Zyperior
2016-12-15 22:39
#21

Imponerande, inte källorna i sig utan att jag faktiskt fick källor. Dock lite fakta och mest vänstervriden journalistik alternativt sådant som inträffade för nära 20 år sedan. Men för all del, trots allt står sig argumentet fast, att vi tjänar på misären i världen är lögn. 13 miljarder är fortfarande öronmärkt för asylinvandring, utöver de x antal miljarder vi redan lägger på asylinvandring trots de nya hårdare reglerna. Grattis, du har lyckats bevisa absolut ingenting.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Upp till toppen
Annons: