Annons:
Etikettövrigt
Läst 1001 ggr
Hoseok
2017-01-21 17:38

He will not divide us

http://hewillnotdivide.us

Skådespelaren Shia Labeouf startade upp ett projekt tillsammans med Nastja Säde Rönkkö och Luke Turner för att sätta upp en livestream som ska sända 24 timmar om dygnet från Museum of the Moving Image, New York där de uppmanar folk att komma och upprepa frasen "He will not divide us". Detta gör de i protest mot deras nya president i landet. Kameran är tänkt att sitta uppe under de år han är president.

Har haft igång streamen i bakgrunden utan ljud i några timmar, både inatt och i eftermiddags. Hur kommer det här sluta, tror ni? 

Notera att denna tråd inte skapades för att diskutera huruvida Donald är en dålig president eller inte, vill mest se vad ni tycker om själva streamen och vad ni tror det kommer leda till. Kommer det dö ut fort? Kommer kameran förstöras? Kommer folk skadas? Ja, vad tror ni helt enkelt.

Annons:
Tjeja
2017-01-21 17:48
#1

Min första spontana reaktion när jag fick igång streamen… 

"Uuh  vad tjatigt! Att de bara orkar!?"

Just nu står alltså en liten grupp och upprepat tjatar som vid en demonstration och tja, det är väl menat som någon sorts protest-demonstration så det är väl inte fel egentligen. Saken i sig är ju väl ment och bra..

men ha på den där streamen längre än 2 minuter… nej tack… inte med de skrikröster som står där just nu i alla fall! 😡 Ställ dit en kör som sjunger meningen i någon trevlig låt istället eller nåt annat mer behagligt typ! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Blue_Lugia]
2017-01-21 18:19
#2

#2 Tja, Trump är ju inte en president som andra, så jag hade nog inte heller trallat på någon glad låt, dock ej heller stått som dom gör.

Hoseok
2017-01-21 18:50
#3

Är en kvinna som stått där i fyra timmar utan avbrott.

Herveaux
2017-01-21 20:38
#4

När detta sprids kan jag tänka mig att några kommer utnyttja "rampljuset" för att förmedla andra budskap eller busa. 😕


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Zyperior
2017-01-22 13:41
#5

Om inte annat en kul och bra idé som borde spridas. Jag tycker budskapet är ganska meningslöst i det här fallet.

Men en uppsatt kamera på allmän plats kan både roa och va till nytta, inte i syfte att övervaka då såklart utan att visa allmänheten från en specifik plats där folk kan uttrycka sig om vad som helst när som helst. Sjunga en sång, läsa en dikt, dra ett skämt, uttrycka en åsikt eller vad som helst egentligen.
Men också för den oroliga, en plats där man vet att någon annan ser där man kan känna sig lite tryggare tills taxin eller skjutsen kommer.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Vanja
2017-01-22 14:15
#6

"He will not divide us" 

Är inte det exakt de de gör med att kämpa emot så som de gör? Dela upp sig själva, De "Goda" mot de "onda"?

Han blev president oavsett vad man kan tycka om det, det är bara att låta det utspela sig som de gör. Man kan inte göra ett dyft åt saken på det här sättet. 

Och vadå "HE will not divide us"?  Det var inte han som röstade upp sig själv, ergo det är inte hans fel att han sitter där han gör.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
[Bermudas]
2017-01-22 14:43
#7

mer protest

Zyperior
2017-01-22 16:11
#8

#6 Mycket sant. Själva delningen skedde på grund av PK och den vänsterliberala median som tvingade fram en protest mot hur dess "godhet" enligt den själv är oangriplig och oåtkomlig från kritik. Den protesten sker nu globalt. I USA i form av Trump, i Sverige i form av SD, etc.

Det är lite höjden av ironi faktiskt att ytterligare manifestationer som denna sker. Det bevisar bara vilken total avsaknad av självinsikt och kritiskt tänkande dessa individer har och manifesterar den uppdelning som redan skett på grund av vänstern och pk.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Upp till toppen
Annons: