Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1269 ggr
Tant Grön
1/31/17, 12:24 PM

Skriver på mot Trumps politik

Här kan man skriva på och protestera mot Trumps politik. Över 4 miljoner har skrivit på nu. https://secure.avaaz.org/campaign/en/deartrump/?pv=350&rc=fb

Annons:
[Rhonda]
1/31/17, 1:10 PM
#1

Gjort.

Vanja
1/31/17, 8:33 PM
#2

Intressant.. Varför tror vi svenskar att vi har minsta lilla att göra med att han är president i ett annat land? 

På riktigt, kanske borde japan gå in och skriva en protestlista mot Socialdemokraterna?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

VildaVittra
1/31/17, 8:57 PM
#3

#2 Det är mer intressant att du inte tycker att människor ska behandlas lika oavsett läggning, religion, ursprung eller kön och att du inte tycker att man som invånare på denna planet ska protestera mot en person med makt som anser att kvinnor inte har samma värde som män eller ska ha rätt till sin egen kropp som exempel.

Eller är det så att du inte satt dig in i Trumpens politik och din okunskap om ämnet nu visade sig? För jag hoppas verkligen inte att du visste om att Mike Pence (vicepresidenten) anser att vi ska ge våra bindor begravningar? Att hela regeringen nu arbetar för att försvåra för barn som blivit våldtagna att göra abort är något jag också hoppas på att du missat?

Tycker du verkligen att vi bara ska rycka på axlarna när ett lands jämställdhetsarbete går baklänges?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tant Grön
1/31/17, 10:06 PM
#4

4,5 miljoner har skrivit på nu.

Vanja
1/31/17, 10:49 PM
#5

#3 Men nu blir jag kluven, vart har jag skrivit att jag "inte tycker att människor ska behandlas lika" ? 
Eller vart kan du läsa i min text att jag inte har skrivit på? Det kanske jag har, eller så har jag det inte men det är ju inget som du kan veta om. 
Så oavsett vad du tycker om Trumps politik så kvarstår min frågeställning, varför tror vi att vi har något att göra med vem som är president i ett annat land? 
Hur tror vi att vi små människor kan påverka vilken politik som bedrivs i ett annat land? 
Hur ser det ut rent praktiskt? 
Vi säger att tio miljoner människor skriver på, vad händer då? Tror du att Trump då kommer avsäga sig sitt ledarskap för att vi, här i Sverige, vill det?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

hankans91
1/31/17, 10:57 PM
#6

#3 Trump är inte emot kvinnor anser jag. Såg en dokumentär om Trump där han gärna anställde kvinnor i sina företag för att de kämpade mer för att visa att de var lika duktiga som männen och många gånger bättre också. Hans fru är från Slovenien och hans förre detta var från Tjeckien så han har nog inga problem med att folk är utländska och har annan etnicitet. Men han gör skillnad på religioner och anser att det finns mycket terrorism i Islam vilket det också gör. #3 Det som är mer intressant är att varför många ska säga att folk är rasister och kvinnohatare från höger till vänster?

Annons:
VildaVittra
1/31/17, 11:18 PM
#7

#5 Här "Varför tror vi svenskar att vi har minsta lilla att göra med att han är president i ett annat land?."

#6 "Hans fru är från Slovenien och hans förre detta var från Tjeckien så han har nog inga problem med att folk är utländska och har annan etnicitet."

Hahahaha, har du mätt hur långt det är mellan Tyskland och Slovenien? Har du kollat upp hur folkgruppsgränserna går? Det där är som att du skulle påstå att grannen med hakkors på bringan inte kan vara rasist/nazist bara för att hans fru är från Norge. Du kanske har missat att Trump är vit, liksom hans fru och att hans "folkgrupp" är europé liksom hans fru?  Du har dessutom verkat haft bomull i öronen när han pratar om exempelvis afroamerikaner, eller är det en religion?

Trump är inte emot kvinnor anser jag. Såg en dokumentär om Trump där han gärna anställde kvinnor i sina företag för att de kämpade mer för att visa att de var lika duktiga som männen och många gånger bättre också. "

Wow! Då måsate det ju vara helt okej att sexuellt trakassera kvinnor samt att verka för en lagstiftning där barn tvingas föda barn. Han måste ju verkligen vara bäst på jämställdhet…not.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vanja
2/1/17, 9:50 AM
#8

#5 Nej, inte alls faktiskt. Men du kanske läser saker som inte står. Isåfall förstår jag att du misstolkar precis allt. 
Varför svarar du inte på någon av mina frågeställningar?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[ludden]
2/1/17, 10:11 AM
#9

Hur kan man tro att en namnprotestlista kommer ändra något? Den listan kommer aldrig nå Trump, för varken han eller hans Medarbetare är intresserade av att läsa en sådan, Han väljer köra sitt race och struntar i vad andra tycker.

VildaVittra
2/1/17, 4:24 PM
#10

#8 Har inte misstolkat något. Ska jag förstå det som att du inte förstår vad det är du skriver? Och du fick svar på din frågeställning i mitt första inlägg i tråden. 

#9 Tänk åt andra hållet istället. Trumps agerande kommer skapa fler terrorister, kan vi då genom att protestera visa att vi anser att Trump är dum i huvudet, så han vi förhoppningsvis minska tillflödet av nytt blod till ISIS och dessutom visa att exempelvis Europa (som många muslimer jämställer med USA) inte  är dom de ska bomba.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Hayabusa]
2/1/17, 4:39 PM
#11

Personligen tror jag att Daesh har sin egen agenda oberoende av protestlistor. I deras ögon tillhör Europa västvärlden.

Protestlistor i all respekt, men det vore kanske på sin plats med en global protestlista mot precis allt. Inte bara Donald Trump.

hankans91
2/1/17, 5:19 PM
#12

#7 Vad menar du med att han är vit? Eller du kanske bara tycker att vita kan var nazister/rasister? Men det är ju självklart det är väl inget rasistiskt när Afroamerikaner skriker blackpower tex? Alla kan vara rasister oavsett hudfärg! #7 Visst har Trump en del sklett i garderoben men det har även Hillary Clinton också. Men det är lite konstigt med alla dessa sexuella anklagelserna mot Trump varför kom de just upp under valrörelsen? Alla dessa sexuella trakasserier som han anklagas för har ju hänt långt mycket tidigare valrörelsen. Varför har dessa kvinnor inte anmält han innan? Allt detta var något demokraterna vaskade fram för att sätta dit Trump.

[rara]
2/1/17, 6:37 PM
#13

#3

"Det är mer intressant att du inte tycker att människor ska behandlas lika oavsett läggning, religion, ursprung eller kön och att du inte tycker att man som invånare på denna planet ska protestera mot en person med makt som anser att kvinnor inte har samma värde som män eller ska ha rätt till sin egen kropp som exempel."

Jag tycker att det är intressant att det finns folk som protesterar mot en enda människas kvinnosyn, medan de håller tyst när miljoner kvinnor förtrycks i muslimska länder av ett mäktigt system.

Annons:
[ludden]
2/1/17, 7:15 PM
#14

#10 Så att kalla någon "dum i huvudet" är bättre? Du sänker dig just sämre än Trump!

har du källa på att det skulle ge fler terrorister eller gissar du bara?

VildaVittra
2/1/17, 10:18 PM
#15

#12 Läs gärna klart hela meningarna, då ser ju att jag skrev europé.

"Men det är ju självklart det är väl inget rasistiskt när Afroamerikaner skriker blackpower tex? "

Har jag påstått det? 

"Alla kan vara rasister oavsett hudfärg!"

Jag vet, men du visste inte att Sven kunde vara det trots att hans fru var från Norge. 

#13 Äuhm, så när jag lobbade för upphörandet av kvinnlig omskärning i ett land, så höll jag tyst? Okidoki, vad har du själv gjort förutom att sprida alternativa främlingsfientliga nyheter på nätet? 

#14 Vore det bättre att jag kallade honom liksom flera psykologer för en narcissistisk, rasistisk, sexistisk mobbande fascist? 

Om det blir fler terrorister? Ehh, du gillar inte varken nyheter eller psykologi. Tänk så här, terrorismen vi ser idag är pga USA:s beteende, om USA beter sig illa igen, kommer det:

1. Bli färre terrorister
2. Bli fler terrorister
3. Billigare glass.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[rara]
2/2/17, 11:47 AM
#16

#15

"Äuhm, så när jag lobbade för upphörandet av kvinnlig omskärning i ett land, så höll jag tyst? Okidoki, vad har du själv gjort förutom att sprida alternativa främlingsfientliga nyheter på nätet? "

Oj, har du skrivit om kvinnlig omskärning? Jaha…., men är du medveten om att kvinnor i muslimska länder inte har några rättigheter, t.ex. är det enligt koranen tillåtet att mannen får slå sin hustru under vissa omständigheter, att kvinnan betraktas som mannens ägodel och att hon måste fråga mannen om hon får lämna huset.

Sen finns det inga nyheter som är "främlingsfientliga" utan det finns bara nyheter som är sanna och nyheter som är fejkade.  Att tala sanning är aldrig fientligt, däremot är det fientligt att sprida osanning, så som du t.ex. gjorde i ditt inlägg här:

http://politik.ifokus.se/discussions/588d30a68e0e7432b1000274-trumpen-ar-verkligen-farlig?discussions-1

Jag citerar dig: "Trumpen har ju nu infört förbud för muslimer från vissa länder att resa in i landet, det inkluderar alltså även amerikanska medborgare med dubbla medborgarskap. De som ännu befinner sig i USA kommer inte få komma tillbaka om de åker på en arbetsresa eller liknande, vilket rimmar illa med att han vill att folk ska jobba."

I Tisdags meddelade EU migrationskommisaren Dimitris Avramopoulos till media att förbudet inte gäller för muslimer som äger ett pass från ett land som inte klassas som problematiskt.  Vem som alltså har ett amerikanskt pass eller ett EU pass får resa fritt hur de vill.  Tills dess visste ingen om det gäller för dubbelmedborgarskap, men det hindrade dig inte att skriva vad du själv hittade på eller vad du hade tagit över från andra som inte kollade faktan.

Om du vill kritisera Trump sakligt bör du kolla fakta, för det finns faktiskt saker som är värda att kritiseras, tex.  att alla studier som handlar om industrins påverkan på miljön, miljöförstörelse, växthuseffekt osv. som man förr kunde läsa på amerikanska regeringssidor har faktiskt "försvunnit" från dessa sidor. Trump vill offra miljön för att hjälpa den amerikanska industrin att göra vinst och att skapa arbetsplatser.  Detta angår oss alla, för planeten är inte Trumps ägodom. Men det som du håller på med är trams som bara syftar på att sprida hat.

Jag håller med Vanja, att underskrifter mot Trump är helt meningslösa.  Bara saklig kritik har effekt, om man träffar rätt med sin kritik.  Om du trycker ut listan med underskrifterna och skickar till Trump, kommer han att konstatera att pappret är för hårt för att användas som WC papper och säga "too hard for my ass". Det är som om du skulle skicka underskrifter till ett muslimskt land och protestera mot kvinnoförtryck, fast där skulle de kanske anse att pappret kan användas som WC papper, åtminstone för deras kvinnor…….

Tant Grön
2/2/17, 8:37 PM
#17

Snart har 5 miljoner skrivit på. Väldigt många från Ukraina som skriver på nu. Jag förstår dom.

Tjeja
2/3/17, 2:23 AM
#18

Jag tycker det är bra att omvärlden reagerar och visar att de ogillar vad Trump gör!

Däremot kan jag undra hur mycket han bryr sig om att 4 miljoner människor utanför USA visar sitt missnöje när han inte bryr sig om att mer än hälften av sina egna landsmän är missnöjda?

Han är, i min mening, som jag läste någon uttalat sig om honom, att han bär sig åt som en amerikansk "soft variant" av Nordkoreas diktator i det att han agerar radikalt enligt sina åsikter och struntar i omgivningens invändningar.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Carmarino
2/3/17, 10:58 AM
#19

#18 Det är en hel del från USA som också skrivit på. Förmodligen den halva som han ändå struntar i. Tycker det verkar som om han ser USA som sitt företag, som han kan styra och ställa med precis som han gjort med sina andra företag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JonasDuregard
2/3/17, 11:46 AM
#20

#2 "Intressant.. Varför tror vi svenskar att vi har minsta lilla att göra med att han är president i ett annat land?"

Har du läst texten till uppropet? Där står ju lite som ger svar på din fråga. 

Om du menar att man inte ska lägga sig i andra länders politik än det land man råkar bo i så håller nog de flesta inte med dig. Speciellt inte när det handlar om politiker som fattar beslut som direkt påverkar hela världen. 

"På riktigt, kanske borde japan gå in och skriva en protestlista mot Socialdemokraterna? "

Du menar "japaner", inte Japan antar jag. För det är ju inte länder som skriver på listan utan personer. 

Men det kan de så klart göra om det är något de tar illa upp sig av, jag ser inget särskilt konstigt i det.

Annons:
[rara]
2/3/17, 1:24 PM
#21

# 20

"Du menar "japaner", inte Japan antar jag. För det är ju inte länder som skriver på listan utan personer. "

Tänk att jag ändå visste vad Vanja menade. 😂 

Bortsett från att jag tycker att det är löjligt att vara språkpolis, sågar du av grenen som du sitter på. För om det bara är privatpersoner som protesterar är det faktiskt Vanja som har rätt. Skulle det vara representanter av ett land, alltså en regering, skulle det ha en mening att protestera, men hon skrev ju "Hur tror vi att vi små människor kan påverka vilken politik som bedrivs i ett annat land? "

Eftersom du bara skrev om att "man" inte lägga i sig, uttryckte du inte vad du menade. Menar du de små människorna som Vanja skrev om, eller menar du regeringarna? Nu får jag också lov att leka lite språkpolis. 😉

JonasDuregard
2/3/17, 2:10 PM
#22

#21 Fast det här var ju inte en språkfråga, det är stor skillnad på att Sverige agerar mot Trump och att enskilda svenskar gör det. Ska man använda en liknelse för att illustrera hur underligt eller fel något är så är det viktigt att man inte ändrar grundförutsättningarna i liknelsen. 

"Bortsett från att jag tycker att det är löjligt att vara språkpolis, sågar du av grenen som du sitter på."

Jag tror du missförstått vilken gren jag sitter på i den här frågan. 

"Menar du de små människorna som Vanja skrev om, eller menar du regeringarna?"

Jag syftade på de jag skrev om, alltså de som inte bor i USA i det här fallet, och jag menar att de visst kan "ha att göra med" att Trump är president i USA. Det var det hela.

[rara]
2/3/17, 3:21 PM
#23

#22

Visst är det en fråga som handlar om hur man uttrycker sig språkligt. Du ansåg ju att det är fel att skriva "Japan" och rätt att skriva "Japaner", för det är ju personer som skriver under och inte landet. Att ett land inte kan skriva under, utan bara personer, är ju ganska solklart, så det som Vanja skrev kan man ju inte missförstå. Frågan är bara vilka personer det är som protesterar. Är det privatpersoner (nobodys) eller är det representanter för ett land (en regering).

Eftersom du nu bara skrev att det handlar om " de som inte bor i USA" ger du fortfarande ingen information om vilka du menar, eftersom både privatpersonerna och regeringsrepresentanterna bor utanför USA. Men Vanja uttryckte sig solklart. Hon skrev "Hur tror vi att vi små människor kan påverka vilken politik som bedrivs i ett annat land?  "

I USA protesterar nästan hälften av folket mot Trump, utan att han bryr sig. Tror du att det är en stor skillnad om Sveriges folk (men inte regeringen) protesterar? Vilken effekt förväntar du av det? Skulle inte förvåna mig om Trump säger: "Sweden? What the fuck is this?"

kamera0710
2/3/17, 3:32 PM
#24

#2 "Varför tror vi svenskar att vi har minsta lilla att göra med att han är president i ett annat land? "

Kanske för att detta land gladeligen stöttar diktatorer om det passar deras intressen. Eller motarbetar demokratiskt valda ledare i andra delar av världen om de inte passar deras intressen.

Eller kanske för att han är vald av en minoritet?

Ser i vilket fall inget märkligt alls med att politiskt engagemang kan sträcka sig utanför det egna landet. De som vill stötta honom har ju samma rätt att göra det.

[ludden]
2/3/17, 5:02 PM
#25

#24 Svenska partier stöttar diktaturer och extremister som passar deras intressen så man borde väl börja här innan man kritiserar andra länder?

kamera0710
2/3/17, 5:05 PM
#26

#25 Kanske går att kritisera detta såväl nationellt som internationellt…

[ludden]
2/3/17, 5:16 PM
#27

#26 Kanske? Vi har ju Vänsterpartiet som betalat ut pengar till flera tvivelaktiga organisationer som har använt våld, det rör sig om miljoner kr.

Annons:
hankans91
2/3/17, 5:32 PM
#28

#24 Tycker inte det riktigt stämmer att han är vald i minoritet han vann med 306 mot Hillary 232? Visst fick Hillary fler röster men detta var från de stater med mycket befolkning som tex Californien och New York. Men i det stora hela har alla stater talat och han vann en klar seger mot Hillary tyvärr. Det är lite som att säga att det var dåligt valdeltagande i Sverige i Europa parlamentsvalet ska Sverige få mindre mandat där då eller? Alla nu som är emot Trump får skylla sig själv att de inte rösta även fast de hade pest eller kolera att välja mellan.

[Hayabusa]
2/3/17, 5:44 PM
#29

Som kuriosa:

Hur "rättvist" är Sveriges valsystem? Lägger jag en röst på S så innebär det, för närvarande, att jag även ger stöd åt t ex V. Vilket inte alls känns bra för min del.

JonasDuregard
2/4/17, 12:46 AM
#30

#23 "Visst är det en fråga som handlar om hur man uttrycker sig språkligt."

Det kan man ju säga om nästan allt i så fall. Vi använder så klart ord för att säga våra åsikter, men det betyder inte att alla frågor är språkfrågor. 

"Att ett land inte kan skriva under, utan bara personer, är ju ganska solklart, så det som Vanja skrev kan man ju inte missförstå."

Underskatta inte människors förmåga att missförstå 🙂. Skämt åsido så var det precis därför jag skrev "antar att du menar …", för att det är rimligare.

JonasDuregard
2/4/17, 12:50 AM
#31

#23 "Tror du att det är en stor skillnad om Sveriges folk (men inte regeringen) protesterar?

Jag vet inte vad som får dig att tro att jag tror något om den saken. 

Invändningen jag hade mot #2 handlade om vem som har att göra med vad, inte vad som är effektiva påverkansstrategier. 

"Vilken effekt förväntar du av det? Skulle inte förvåna mig om Trump säger: "Sweden? What the fuck is this?""

Med tanke på att det är en internationellt upprop och inte ett svenskt så tvivlar jag att han kommer säga det.

JonasDuregard
2/4/17, 12:53 AM
#32

#25 "Svenska partier stöttar diktaturer och extremister som passar deras intressen så man borde väl börja här innan man kritiserar andra länder?"

På vilket sätt utesluter det ena det andra? 

Att bestämma sig att bara ägna sig åt det största/mest närbelägna/på annat sätt prioriterade problemen är ett garanterat sätt att uppnå total handlingsförlamning.

mangemani4
2/4/17, 1:38 AM
#33

och detta ska leda till vad? precis, ingenting mer än att folk visar sitt missnöje och det vet redan många att många är. men ska man komma tillbaka till verkligheten och hur det ser ut, så spelar det ingen roll hur mycket folk skriker och gnäller om sitt missnöje(speciellt folk som inte ens bor i USA), trump är president, det är bara att torka tårarna och deal with it.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

JonasDuregard
2/4/17, 9:21 AM
#34

#33 Vad är syftet med ditt inlägg? Vad ska det leda till? Ingenting?

Annons:
[rara]
2/4/17, 11:32 AM
#35

#30

Om man lätt förstår hur någonting är menat behöver man inte göra sig viktig med att rätta till oviktiga småsaker. Det handlar ju om en diskussion om ett ämne och inte om betygsättning i hur man uttrycker sig.

[ludden]
2/4/17, 1:57 PM
#36

#32 Problemen som finns i Sverige blundar man ju för. Se bara på polisen där Statsministern fortsätter stödja en chef som inte har någon kunskap av att leda myndigheten. Vi har ju även brist på bostäder, sjukhus, och en invandring som inte fungerar.

Istället är det lättare att kritisera ett annat land än se vad det egna landet behöver för att fungera.

Zepp
2/4/17, 4:55 PM
#37

Nu har även en Federal domare i USA skrivit på mot Trumphs invandringsstop!

Donald Trumps inresestopp till USA har väckt starka känslor.

Nu hävs förbudet – som gäller sju länder – tillfälligt efter ett beslut från en federal domare i Washington, enligt nyhetsbyrån AP.

http://www.expressen.se/nyheter/domarens-stopp-for-trumps-inreseforbud/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp
2/4/17, 6:16 PM
#38

Människor med giltiga visum är återigen välkomna in i USA. 
Det beskedet kommer från utrikesdepartementet.

Efter att domaren upphävt Donald Trumps reseförbud kommer de visum som återkallats att bli giltiga igen.

Samtidigt avbryter departementet för inrikes säkerhet alla åtgärder för att upprätthålla ordern.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9J299/utrikesdepartementets-besked-alla-med-visum-slapps-in-i-usa

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tjeja
2/4/17, 9:54 PM
#39

#19 Precis.. i Trumps förvridna rikemans huvud har han skickligt lyckats förskaffa sig världens största och bästa företag "the USA" 🏆 !!! ..och nu skall det omorganiseras för att göra honom ännu rikare och mäktigare! 🏆 Så småningom skall inte bara all hans inredning vara i hög karat guld utan målet är nog att även själva skithuspappret i hans slott skall vara av rent bladguld eller nåt liknande sjukt. Eller så skall han klä in hela månens framsida med texten "TRUMP" i rent guld eller nej förresten en bild av sitt eget ansikte i guld förstås som tittar ner på jorden som en gud och "gubben i månen" får en helt ny innebörd..😂😮

Känns som att han lever i någon fantasivärld där han är superhjälte och hans mål är att äga hela planeten till slut. 🤦‍♂️🤮

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kamera0710
2/5/17, 8:14 AM
#40

#29 Då är det väl bara att avstå från att rösta på något av dessa partier.

kamera0710
2/5/17, 1:51 PM
#41

DN:s kolumnist Lena Andersson:

"När chefredaktören för Sverigedemokraternas tidning ”Samtiden” säger i Sveriges Radios ”Studio ett” (30/1) att protesterna mot Trumps dekret om invandringsstopp från sju muslimska länder i själva verket är en protest mot ett demokratiskt valresultat, och därmed odemokratiskt, ansluter han sig till den ur rättighetsperspektiv ohållbara men vanligt förekommande demokratisyn enligt vilken valsegraren ska göra det hans väljare ålagt honom, oaktat innehåll och etisk halt.

Med den synen blir det också naturligt att det parti som har 13 procent av rösterna mekaniskt ska få 13 procent av makten, oberoende av vad de vill göra med den."

http://www.dn.se/ledare/kolumner/lena-andersson-makt-inte-lika-med-ratt/

Annons:
hankans91
2/5/17, 6:54 PM
#42

#40 Men om man inte röstar blir det protestlistor då istället? haha😂 Ger man sig in i leken får man leken tåla och sluta vara en dålig förlorar och skriva på protestlistor även fast man röstade eller inte. Nu får vi helt enkelt se vad han har att erbjuda. Men om 4år kan ju Amerikanarna om de vill kasta ut han med huvudet före.

kamera0710
2/6/17, 6:14 AM
#43

#42 Borde vi som lever i länder med fria val sitta och hålla käft mellan valen?  För mig är engagemang, nationellt såväl som internationellt, en viktig del av demokratin. Den som vill engagera sig med att stödja Trump har självfallet samma rätt att göra det.

Tycker du i sammanhanget att SD är dåliga förlorare när andra partier håller sina vallöften om att inte samarbeta med dem?

[Hayabusa]
2/6/17, 8:44 AM
#44

#40 Vilket var andemeningen av det jag skrev.

[Hayabusa]
2/6/17, 10:22 AM
#45

#40 Samt att valsystemet i Sverige inte heller är särskilt optimalt. Med tanke på kommentarer som: "…han är vald av en minoritet."

Upp till toppen
Annons: