Annons:
Etikettvalfrågor-riksdagsval
Läst 839 ggr
[memoirsofaclone]
4/7/17, 12:18 AM

Rösta nästa år

Nästa års val får jag rösta för första gången. Då mitt politikintresse är stort så känner jag  att jag verkligen skulle vilja rösta. Men - jag kan verkligen inte komma på vad jag vill rösta på. Allt känns bara så hopplöst, alla gör bort sig, säger konstiga saker och agerar ofta helt fel. Man vet liksom från början att det kommer bli fel, men de inser det alltid för sent. Det känns lite som att vad man än skulle rösta på så blir det ingen skillnad, bara lite småändringar som sedan dras tillbaka när något annat parti vinner. Det händer ju inget! Funderar ofta på ett eget partiprogram även om jag säkert aldrig skulle orka förverkliga det haha.  Men det finns så många fel, jag ser dem överallt. Jag har en vision om ett sunt samhälle, hårt men rättvist, men ingen politiker verkar ha några visioner öht, varför har de ens valt jobbet när de inte är engagerade? 

Kolla debatterna på TV, ser det mer som en komedi, man vet att inget vettigt kommer bli sagt. Bara tjafs, nedlåtande beteende och tjatet om ''när ni satt hände inget osv osv..'', prat i munnen på varandra så man inte hör vad de säger, det verkar som att de mer personligen argumenterar mot varandra och glömmer bort det viktigaste, tittarna, väljarna. Deras jobb är att övertyga väljarna, inte varandra. Tycker de inte själva att debatterna är pinsamma? Det hade jag i alla fall tyckt. 

https://www.youtube.com/watch?v=S-hxYRD8bb4 <-😃

Någon mer som känner likadant?

Annons:
smellcaramell
4/7/17, 12:26 AM
#1

Nästa val är det första även jag får rösta på och kan ärligt säga att jag kommer rösta blankt då alla större partier idag har grova "fel" enligt min åsikt och jag känner att jag inte kan stå bakom mitt val om jag skulle lägga en röst på något parti. Genom att rösta blankt kan jag visa upp mitt missnöje och förhoppningsvis hjälpa partierna att öppna ögonen lite för det jag tycker är viktigt. 

Väldigt svårt när ett parti till exempel har bra sjukvårdspolitik men kass skolpolitik o.s.v. då det är två viktiga områden för mig och jag tänker inte prioritera bort det ena för att gynna det andra.

[memoirsofaclone]
4/7/17, 12:29 AM
#2

#1 Har också tänkt på blankröst, man gör ett statement.

Tjeja
4/7/17, 8:35 PM
#3

#1 och #2 Ja det är sorgligt!

Men jag känner samtidigt att jag inte vill rösta på något jag inte vill ha bara för att alla andra alternativ är ännu sämre liksom. 

Jobbigt när det inte finns något alternativ som känns som ett hopp ens en gång tycker jag.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: