Annons:
Etikettvalfrågor-riksdagsval
Läst 1273 ggr
[Carpinus]1
4/7/17, 7:02 AM

Har du bestämt dig? (Valet 2018)

Mindre än 18 månader kvar till nästa val, och långt mindre än så innan valrörelsen sätter igång. Har du bestämt dig redan nu hur du tänker rösta i riksdagsvalet 2018?

Annons:
[Carpinus]1
4/7/17, 11:08 AM
#1

Ursäkta förstagångsröstare, jag borde ha gjort ett särskilt alternativ för er!

Carmarino
4/7/17, 1:54 PM
#2

De senaste valen har det blivit allt svårare att välja ett parti att rösta på. Det är bara en massa käbbel, och löften som ändå ingen tror på.

Ofta ser man inlägg som "det skulle du tänkt på när du röstade", i meningen att man på något sätt är skyldig till att det blev som det blev, för att man röstade på det parti som fick bilda regering.

Men hur skulle man kunna veta att det parti man röstade på gör tvärtemot vad de lovade i valrörelsen samt gör en kovändning och allierar sig med ett parti som de absolut inte vill ha något med att göra i valrörelsen? Det är ju något som alla partier verkar vara beredda på att göra, så vem ska man då rösta på?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
4/7/17, 8:33 PM
#3

jag är tveksam.. vet inte än om jag skall rösta över huvud taget ens känns det som. Men tja.. vi får väl se när det närmar sig.

Vill inte rösta på något som jag inte vill ha bara för att alla andra alternativ är ännu värre liksom!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Fillifjonkan60
4/9/17, 9:36 AM
#4

Jag har bestämt mig och det blir samma som jag röstade på 2014. Har innan 2014 röstat på sossarna i många år, men dom tänker jag inte  rösta på igen.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Göstage]
4/19/18, 10:41 AM
Tjeja
4/19/18, 5:20 PM
#6

#5 Det hjälpte tyvärr inte mig ett dugg.. 😭

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
nypisnina
4/19/18, 6:13 PM
#7

Om man absolut inte vet vad man ska rösta så får man iaf rösta blankt. Man måste ju rösta.

[VSK]
4/19/18, 6:24 PM
#8

Klart som tusan jag vet vad jag skall rösta på. Står skrivet i stjärnorna 🙂

Farwuq
4/19/18, 6:24 PM
#9

Det blev - delvis - som jag trodde.
Men spännvidden var väldigt stor, i vilka partier jag passade ihop med.
🤪🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
4/19/18, 6:45 PM
#10

Gjorde testet nyss som är länkat i #5 och inga konstigheter där vad man skall rösta på men däremot tvåan 😮

Upp till toppen
Annons: