Annons:
Etikettom-ifokus-och-sajten
Läst 1724 ggr
Vanja
2017-04-26 08:36

Frånvarande

Hejsan allihopa!
Ni kanske har märkt att jag har varit totalt frånvarande en period och det har att göra med att jag jobbar nästintill jämt. Jag är inne och kollar ganska ofta vad som skrivs och så men jag hinner aldrig göra egna inlägg eller ens kommentarer. 
Jag ville bara kika in och berömma er för jag tycker att det har gått jättebra och ni sköter diskussionerna superfint, utan personliga påhopp eller liknande :) 

Så fortsätt så, så ska jag börja med att försöka vara med aktiv, =)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
[Hayabusa]
2017-04-26 09:49
#1

👍

[Carpinus]1
2017-04-26 10:18
#2

Tjeja håller ju ställningarna rätt bra! 👍

Tjeja
2017-04-28 10:18
#3

Njae.. jag hinner inte med så mycket jag heller. Men vi får mycket hjälp av er medlemmars uppmärksamhet och engagemang så vi hjälps åt!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Carpinus]1
2017-04-28 10:32
#4

Hoppas på ökande fyr i spisen ju mer valet närmar sig!

[Göstage]
2018-07-26 21:59
#5

Nu liknar det nog mer "falnad låga"  än "ökande fyr"…🤔

Tjeja
2018-08-02 20:44
#6

#5 ja tyvärr… men jag tror det beror på flera orsaker, bland annat sommarvärmen ooch att den här formen av "sociala medier" dvs debattsidor/diskussionsforum i det här utförandet börjar bli utdaterad.  Vet inte riktigt varför men det känns som att det har endel med generationer att göra. De yngre använder inte sådana här "långsamma" medier längre utan det skall vara snabbt och utan djup.. typ snapchat.

Vi äldre som uppskattar "långsamma" medier är lite av ett utdöende släkte. De äldre som vill "hänga med" lär sig ungdomarnas sätt att använda nätet istället tror jag.  Ett exempel är ju bara en sådan sak som att Facebook till och med har börjat dala.

Så tja.. lite en falnande låga, det är några veteraner som håller sig kvar i forumformen. 😕

Sedan har ju jag med varit ännu mer frånvarande på senare tid. En anledning har varit att jag varit datorlös i några månader och nu är det semestertider så jag sitter inte inne och blippar på datorn så mycket.  Fast jag är här ändå.. bara mer i bakgrunden och skriver lite mer sällan i perioder.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
[Göstage]
2018-08-02 21:02
#7

#6 Jo visst minskar intresset för forumformatet, men Politik iFokus är väl ändå rätt aktivt i jämförelse med många andra? Fast man ligger nog i lä av bland andra sajterna för mindre husdjur, och där törs jag nog tro att medelåldern är betydligt lägre, så även de yngre hittar nog till forumen så länge det är något som intresserar (fast politik är väl totalt ute bland de ännu icke röstberättigade?)

För min personliga del har jag tänkt mig hänga med på Politik iFokus till dess en ny regering är tillsatt, längre sträcker sig inte framtidsplanerna. 

Sedan blir ju inte stämningen speciellt bra när det brunsmetas med nazistanklagelser mot debattörer eller när någon sägs ha "IQ badboll". I sådana stunder behöver nog även sajter med hög toleransnivå någon administratör på plats om man vill behålla medlemmarna på sikt.

[VSK]
2018-08-02 21:44
#8

Tjeja, 2018-07-09 så skickade jag ett pm till dig. Ser att du läst detta pm men jag har inget svar fått. Ser oxå att du i #6 skriver du varit datorlös, så du kanske har tryckt på detta pm utan att läst det i din mobil tänkte jag 🤔

Tjeja
2018-08-02 22:24
#9

#8 Du har fått PM nu!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[VSK]
2018-08-02 22:25
#10

#9

Ja vet och tackar för det 👍

kamera0710
2018-08-04 04:24
#11

Såg att ny Sajtvärd sökes i en färsk tråd.

sponny
2018-08-04 20:14
#12

#11 Jag har för mig att iFokus lägger ut det inlägget automatiskt om inte sajtvärden varit inne på ett tag.

[VSK]
2018-08-04 20:39
#13

#12

Jo jag har för mig det jag med. Men tror knappast nån är intresserad av att gå igenom tusentals länkar utifall den lagen börjar gälla. Dessutom så tror jag sajten kommer tappa en hel del aktivitet efter valet.

Annons:
[Jimmy.L]
2018-08-04 21:01
#14

Jag har fått en del PM som frågar om jag ska ta över Politik.

Jag uppskattar det, men vill inte bli utsatt igen av näthatarna som ogillar människor med fel "åsikter".

Cragan
2018-08-05 04:06
#15

#14 kan tänka mig att denna sida kan generera en hel del oönskade pm från folk som tycker att man är dum för att man tillåter deras menings motståndare ha en åsikt

[Jimmy.L]
2018-08-05 07:07
#16

#15 Visst är det så och det värsta är att många av dom är både sajtvärdar och Medarbetare.

kamera0710
2018-08-05 13:31
#17

Ja, det är nog omöjligt att hålla alla på gott humör på en sådan här sajt. Fick en gång frågan om jag ville bli Medarbetare, men jag valde att avstå.

Tjeja
2018-08-15 22:29
#18

Märkligt att inte jag har fått förfrågan i mail då.. eftersom jag ändå är enda någorlunda aktiva admin här?

Känner väl kanske inte för att ha huvudansvaret för en sida å ena sidan.. å andra sidan är jag ju nästan det nu ändå.. 🤪

Jag skulle uppskatta massor om någon annan ville ta på sig  uppdraget. Men om ingen annan vill ta över kan jag tänka mig ta det bara någon mer i så fall är villig att hjälpa mig moderera etc. Någon som känns sansad nog.

Vanja däremot har frågat mig flera ggr tidigare om jag inte kan tänka mig ta över. Har alltid tackat nej då.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
2018-08-21 22:40
#19

Nyheter angående vår frånvarande Sitevärd Vanja!

Hon vill fortsätta här men behöver skaffa ny dator. Så när hon har en bättre dator (förhopningsvis snart) kommer hon vara mer närvarande igen. 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[VSK]
2018-08-21 22:47
#20

Många som har oturen med trilskande datorer. Vet flera stycken. Hoppas alla får ordning på sina datorer eller om de kan skaffa andra.

Annons:
[Göstage]
2020-08-27 13:12
#21

Nästa helg går ju som väl de flesta sett iFokus över till den nya plattformen. Hoppas att det kommer att fungera också här på Politik iFokus, även om byte till etiketter inte skett.

"Vad händer om ni inte gör det här? Det är ingen katastrof. Risken är att etiketterna i nya systemet inte blir så bra. Det går att ändra då också, men det blir mer omständigt", skrev iFokus huvudadmin i december. Risk för att det blir plottrigt här då, kanske? 🤔

[Hayabusa]
2020-08-27 13:17
#22

#21 Denna sajt förefaller inte drivas med någon styrning utan har blivit rena klotterplanket.

[Göstage]
2021-06-07 08:56
#23

Väcker liv i tråden eftersom det uppkommit en del diskussion om tillståndet på sajten.

Pyttelite
2021-06-08 13:39
#24

Vad är problemet?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Göstage]
2021-06-08 20:19
#25

#24 Kanske har Hayabusa svarat i förväg på den frågan i #22?

Den här tråden väcktes till liv igen då det uppstår OT-villospår här och där i trådarna. Som det heter i lockropen efter medarbetare: "Först av allt får du strukturera sajten. Det gör du genom att skapa grupper för diskussionsinlägg och kategorier för artiklar."

När det inte längre finns någon som gör det kan det bli lite rörigt med tiden. Det är ett av problemen och orsaken till att jag väckte den här tråden till liv, sedan står det var och en fritt att driva den diskussionen vidare om man känner för det. Jag nöjer mig med det jag redan skrivit i ämnet.

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Pyttelite
2021-06-08 20:23
#26

#25: Fast nu är det nya strukturer som gäller så jag förstår faktiskt inte.

Har ”nya” iFokus gått dig omärkt förbi?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Göstage]
2021-06-09 07:29
#27

#26. Svar på fråga: nej. Se #21.

När det inte längre finns någon som sköter trädgården uppstår det gärna ogräs i form av "massproducerade" nya trådar i ämnen som redan ventilerats på andra håll, och som bara leder till att det är noll eller enstaka svar i de nya trådarna. Befrämjar knappast några diskussioner. Det är min åsikt, andra må tycka annorledes. Klart slut.

  • Redigerat 2021-06-09 08:04 av [Göstage]
Annons:
[Göstage]
2021-06-09 07:36
#28

Dubbelinlägg, makulerat.

  • Redigerat 2021-06-09 07:37 av [Göstage]
Pyttelite
2021-06-09 09:13
#29

#27: Vad som händer i andra trådar och sajter har väl inte med denna tråden/sajten att göra.

Det var knappast det som personen menade.

Varför skriva alls på en sajt som du inte gillar?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Göstage]
2021-06-09 12:50
#30

#29 Du vill tydligen hålla mig kvar här, jag håller på att försöka sätta punkt för min del i tråden.😏

Jag tycker inte illa om Politik iFokus, jag är tämligen ointresserad av den som den fungerar dagsläget. Däremot har den sitt givna intresse för min del i trådar som startades innan Debatt i Fokus tillkomst, den sida jag idag föredrar. Så jag kommer att fortsätta att titta in här då och då och påminna om ett och annat, om du ursäktar?

Många deltagare som nu dragit sin kos är värda upprättelse för det de utsattes för under perioden 2015-2018, och då talar jag inte i egen sak (eftersom jag ju är kvar). Åsikter de då ofta hånades eller "tegs ihjäl" är idag "tillåtet" att diskutera. Som den ökande gängkriminaliteten, IS-kvinnornas återkomst, de papperslösa/samhällsnummerfolkets anonyma närvaro med mera.

Pyttelite
2021-06-09 15:01
#31

#30: Jo, det är ju viktigt att bära med sig oförätter även om man agerar på andra plattformar.

Själv har jag aldrig varit aktiv här då det begav sig men blivit fullständigt avrättad på den sajten du föredrar.

Kanske på plats att även ni förbereder att skicka ut ursäkter. 🤗


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Göstage]
2021-06-09 15:29
#32

#31

.

  • Redigerat 2021-06-09 15:30 av [Göstage]
[Hayabusa]
2021-06-09 16:33
#33

Detta är ett diskussionsforum och en grundförutsättning för att det ska fungera är att det finns en Sajtvärd och åtminstone en Medarbetare. Absolut minimum är en Sajtvärd. Jag är övertygad om att iFokus grundare (och de som driver den) har samma inställning.

Ingen kritik mot signaturerna "Vanja" och "Tjeja", men deras engagemang i den uppgiften har nog legat på is en längre tid.

Upp till toppen
Annons: