Annons:
Etikettterrorism
Läst 573 ggr
Staffan
2017-05-24 10:30

Oroväckande tycker jag

_"Flera garage i Malmö används av kriminella för att provskjuta vapen. SVT:s Dold har besökt ett garage på Lindängen där väggarna är sönderskjutna med automatvapen som Kalasjnikov."
_

"Trots att det handlar om vapen som automatkarbinen Kalasjnikov eller AK-47, tror inte Erik Jansåker att det är någon fara för allmänheten."

» Hela artikeln på SVT.se

---
Inte någon fara just nu kanske men det känns ju inte direkt lovande för hur framtiden ska komma att se ut… :-/

// Staffan

Annons:
[Hayabusa]
2017-05-24 10:45
#1

Ah, nä…det har i alla tider skjutits med automatvapen - skillnaden är att det skrivs i media om det idag. Typisk artikel för att svartmåla Malmö. Handen på hjärtat - vem har inte någon gång provskjutit en AK47:a i ett garage? Tänkte väl det…

OBS! Ironi OBS!

[Carpinus]1
2017-05-24 10:49
#2

#0 Man skräms både av den tilltagande brutaliseringen och tillvänjningen och anpassningen till läget. Det känns beklämmande och oroande med poliser som talar i termer av "risken för allmänheten är ringa"   och "det nya normalläget". Det känns som en axelryckande uppgivenhet från dem som är satta att bekämpa våld och terrorism. Kanske ett utslag av "danismen" hos högre befäl inom polisväsendet?

[Hayabusa]
2017-05-24 10:54
#3

Dessutom är det ju MYCKET värre i andra länder (som t ex USA).

Från länken i #0:

"Men om jag ska parkera min bil när de står och provskjuter så ertappar jag ju dem?

– Ja, men de har nog sett till att det finns någon vakt där. Som sagt det ligger i deras intresse att inte bli ertappade. Min bedömning att risken för allmänheten är ringa"

Eller så blir jag för evigt tystad och bilen stulen.

m2studio
2017-05-24 11:27
#4

#0 av: Staffan"Flera garage i Malmö används av kriminella för att provskjuta vapen. SVT:s Dold har besökt ett garage på Lindängen där väggarna är sönderskjutna med automatvapen som Kalasjnikov."

För att förstå och rensa våldet, ska man hitta orsaken, för att hitta orsaken ska man vara bland dem folket som orsakar våldet. När man blir insatt i deras vardag då man kan hitta alla svar. 

Kriminalitet har sina orsakar, bland alla folkgrupp, invandrare från olika länder eller Europiska folket, spelar ingen roll.

Ibland man hittar andra orsak som inte kommer direkt från deras vardag så som organisationer som sitter helt utanför hela kalaset och leder dem också.

Att förstärka polisens resurser, kanske hjälper lite grann i början, men med tiden deras agerande ändras och förstärks också. Man ska hitta själva roten och det sätter stor frågetecken på system, lag och regler, rättvisan, demokrati, politik och lite till.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

mangemani4
2017-05-24 12:37
#5

de ä bah käbbel. vi har lite utmaningar men vi ska tillsätta mer resurser för att lösa detta…..

lyssna på lövfen och resten utav PK-folket, sverige har aldrig varit tryggare. alla andra som försöker svartmåla bilden utav sverige med bla kommentarer som att det skjuts i garage,  är hatiska rasister.

detta är det nya sverige, bara att vänja sig nu, för vi kommer inte att se en vändning i rätt riktning på ett bra tag, om vi ens får uppleva det.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Tjeja
2017-05-26 19:36
#6

Huu…och polisen vågar förstås inte göra någon räd där för då blir de genast måltavla istället för väggarna..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: