Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 410 ggr
[memoirsofaclone]
8/23/17, 6:56 PM

småstäder och invandring

När jag vistats i mindre städer så består många av dem av huvudsakligen två större grupper, pensionärer och olika invandrare. Var i en sådan stad senast tidigare i sommar, de enda jag såg var 80% muslimska kvinnor med barnvagn, 10% ''ensamkommande ungdomar'' och 10% pensionärer, typ, och detta är verkligen ingen överdrift. Vad tjänar man på att placera så många invandrare på samma ställe, i en sån liten stad/by? Vad ska de göra? Jobba med? Hur blir det integration av detta? Nu har jag inte rest landet runt men i de mindre städer jag har varit i har det mer eller mindre sett ut såhär, så jag antar att det är ett ganska utbrett fenomen?

Annons:
kamera0710
8/24/17, 5:48 AM
#1

Har du kollat fakta närmare? Att bara titta och sedan börja dra slutsatser låter lite förhastat.

Cragan
8/24/17, 7:57 AM
#2

på sina ställen kan det bli att se ut så hus är billiga där pga utflyttning/brist på jobb så ganska logiskt att det finns dem som vill tjäna pengar på migrationsverket genom att köpa upp bostäder billigt o hyra ut till migrationsverket dyrt.
och tyvärr är det ju inte till bygdens fördel när det händer iaf inte långsiktigt kortsiktigt kan det ge lite kapital dock.

[memoirsofaclone]
8/24/17, 2:25 PM
#3

#1 Nej, det jag beskriver är baserat på det jag sett. Det är därför jag skrev ''mer eller mindre'' samt att jag inte kollat i alla städer. Men det behövs ingen fakta när det uppenbart syns. När det gäller staden som jag beskrev så kan boende (äldre) sen långt tillbaka intyga att det förändrats väldigt mycket under de senaste åren.

#2 Ja så är det nog, frågan är hur man ska lösa dessa problem på lång sikt. Utgår jag från mig själv skulle jag inte vilja flytta till ett ställe där det känns som att man är i ett annat land. För så blir det ju, parallella samhällen. Jag skyller inte på invandrarna, det är regeringen som bär ansvaret för detta. Som vanligt tänker de aldrig långsiktigt.

gruvel
8/24/17, 5:24 PM
#4

#3 Gjort samma iakttagelse i ett par städer, varav en medelstor.  Gatubilden i centrum en vardag mitt på dagen är vanligen ungefär att av 10 personer är 2 pensionärer med till stilen gamla rötter i trakten, 2-3  yngre/medelålders ser ut ha gamla eller åtm. äldre rötter, varav någon rör sig raskt p.g.a. av ett arbete.  5 stycken är muslimskt klädda kvinnor eller yngre invandrade män. Men kvinnorna kan försörjas av män i hyggliga inkomstlägen eller så jobbar de skift.  Även männen kunde skift gälla för.  Ev. studier bör väl ta mest dagtiden i anspråk. Vore bra om någon kunde korrigera ens intryck med förvärvsstatistik och motverka felaktiga föreställningar.  Intrycket kan även bli att det "gamla" befolkningsskiktet redan  är i klar minoritet.

Upp till toppen
Annons: