Annons:
Etikettekonomi
Läst 2408 ggr
[sanna70]
2015-06-03 11:24

Hjälp

Skänker du pengar för att hjälpa på plats?

  • Redigerat 2023-08-10 08:44 av Pyttelite
Annons:
[sanna70]
2015-06-03 11:28
#1

Jag har ett fadderbarn, en flicka  som jag haft i 8 år nu.

Kyllan56
2015-06-03 11:33
#2

Tidigare hade jag fadderbarn, men sedan blev den byn han bodde i självförsörjande.

Nu är jag världsförälder och därigenom månadsbidragare. Dessutom skänker jag vid behov, som nu till Nepal.

Jag har sjukersättning och har inte det fett, men vill ändå bidra till de som har det sämre.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Carpinus]
2015-06-03 13:56
#3

Är väl som många andra givare sådan att jag reagerar vid större katastrofer, då det kan bli en summa per giro eller en slant i någon bössa. Har även blivit något engångsbelopp till hjälporganisationer i Rumänien.

Även om min pension inte är överdådig så borde jag kunna avvara lite mer. Någon månadsbetalning per autogiro är dock inte att tänka på, då jag behöver se över den ekonomiska situationen månad för månad.

Muggar och koppar går jag förbi, med undantag av att jag någon gång kan lägga några kronor till riktigt bra gatumusiker.

Cristine
2015-06-03 16:27
#4

Läkare utan gränser

Vi skogen

Indianerna i Paraguay

Mun och fotmålare

in2herbs

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

MaxFlickan
2015-09-14 18:12
#5

Har fadderbarn och skänker regelbundet pengar till Kyrkans Utlandshjälp och Röda Korset.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Halvdansken
2015-09-14 18:37
#6

Fadder barn + Kiva.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Zyperior
2015-09-14 22:21
#7

Har jag utrymme att skänka gör jag det till Barncancerfonden, så det fick bli sista svarsalternativet. Funderar på att bli månatlig bidragsgivare dit nu när jag flyttat och fått lite mer ekonomiskt spelrum.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Tjeja
2015-09-15 12:58
#8

Jag har fadderbarn och har haft det sedan jag själv var barn. Sedan skänker jag till olika projekt efter förmåga och tillfälle. Och kan man köpa något som stödjer någon hjälporganisation som jag vet gör något bra köper jag gärna det om jag kan. Typ majblomman, rosa bandet, rättvisemärkt o s v.

I 20-års åldern hade jag 3 jobb varav all inkomst ifrån ett av jobben enbart gick till "mission" typ fadderbarn, skolor och microlån i fattiga länder. 

Nu har jag ingen överflödande ekonomi direkt längre då jag inte alls orkar jobba på samma vis som för 20 år sedan och kan därför inte skänka några större summor längre som förr men jag vill gärna hjälpa mer än jag kan.

Däremot är jag inte den som står först på centralen och delar ut nallar till krigshärjade flyktingbarn. Det känns för falskt för mig.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[sanna70]
2015-09-15 15:52
#9

Detta är en en sida som jag brukar använda mig utav när jag köper gåvor till barnen. Kan varmt rekommendera den. 

http://www.gavokatalogen.barnfonden.se/

Upp till toppen
Annons: