Annons:
Etikettom-ifokus-och-sajten
Läst 1933 ggr
[Fisken 50+]
2014-09-12 18:21

SD knockade och uträknade!!!

   Man måste beundra medias kampanj - vilken avslutning!!!

   - Oegentligheter i ett bolag.

   - Armbindel som gör oss alla illamående.

   - Spelmissbruk.

   Allt - oantastliga fakta som optimeras för största möjliga genomslag.

   Jag trodde att SD skulle överraska med 15 % - nu kanske de t o m får under 4 %.

Annons:
Magi-cat
2014-09-12 18:27
#1

Fast  - inte är det media som gjort de där grejerna!

Det är ju de själva!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[VSK]
2014-09-12 18:30
#2

Svensk media är patetiska och oärliga.

VildaVittra
2014-09-12 18:31
#3

#2 Nej, det är ju SD som är det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Schnauzertik
2014-09-12 18:36
#4

Är nog ingen fara för SD.

Man måste komma ihåg att SD´s kärnväljare tycker att det är ett normalt beteende

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
2014-09-12 18:36
#5

SD har legat på 10,5% i undersökningar gjorda efter att de första av alla affärer uppdagats. Många väljare har skrämts bort, men förmodligen har en del missnöjesröstare tillkommit. Desssutom tror jag många sympatisörer förtidsröstat. Partiet ligger ju för det mesta över opinionssiffrorna, så jag blir inte ett dugg förvånad om SD får över 13%.

(Hånskratta gärna åt mig efter valet -  den som skrattar nu riskerar att falla på eget grepp…)

.m.m
2014-09-12 18:53
#6

Tycker nog ändå att ovanstående är en ärta i rymden mot det här. https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/mobilebasic?pli=1

Är det ens nån som ens bryr sig om de där inläggen längre? SD har presenterat hur de systematiskt utesluter folk av dessa åsikter och har öppet bett folk med dessa åsikter att lämna partiet. De har välkomnat avslöjandena trots ifrågasättningar om partisk hem och "tajming". Det är ändå väldigt ödmjukt. Kan inte se nåt annat.

Annons:
olaka
2014-09-12 20:40
#7

Spelmissbruk?

*googlar*

En halv miljon?!?!?!?!? O.o

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[VampireGirlElvira]1
2014-09-12 21:59
#8

Jag tycker att SD är bara skit. (INGA PÅHOPP NU BARA FÖR ATT JAG TYCKER SOM JAG TYCKER!!!)

VildaVittra
2014-09-12 22:47
#9

#8 Påhopp för att du är en underbar normalfuntad människa? Nää. ❤️❤️❤️❤️HjärtaHjärtaHjärtaHjärta

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[VampireGirlElvira]1
2014-09-12 23:22
#10

Tack #9. Jag har bara fått massor med skit bara för att jag tycker att SD inte är bra.

[Fisken 50+]
2014-09-12 23:23
#11

#5 av: Carpinus

Har lyssnat av och tror att du har rätt! Verkar som att det avslutande steget är kontraproduktivt.

12-17%

[Carpinus]
2014-09-13 13:00
#12

#0 Det finns en ännu outsagd fråga som möjligen kommer att uttalas efter valet, nämligen att om det visar sig att medias kampanjarbete mot SD inte har burit frukt, vad är då nästa steg? Självgranskning ? Ännu mer avancerade metoder?

Nu vet vi inte vad resultatet kommer att bli, men frågeställningen kan bli aktuell!

.m.m
2014-09-13 13:21
#13

Ursäkta, jag kan inte låta bli att skratta lite åt #7  efter inlägget och länken i #6. Som sagt. Proportioner…

#3 och andra fortsätter slänga skit men på frågor om källor eller något med relevans som skulle kunna stärka yttrandet så händer inte så mycket. Tystnaden talar sitt eget språk.

#12. Jag tror väldigt många har genomskådat medias "kampanj" och vart det kommer ifrån. Hurvida det ger SD en röst eller inte återstå att se, men trovärdigheten till media kan jag redan se på många ställen är hårt drabbat.

Annons:
[VSK]
2014-09-13 13:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

.

[VSK]
2014-09-13 13:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

.

starhawk
2014-09-13 13:30
#16

#6: Intressant lista! det finns ett brott som bara förekommer bland dom moderata politikerna nämligen licenskolk och vänsterpartiet verkar vara en våldsam skara.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[sanna70]
2014-09-13 13:37
#17

#14 ,15

Jag gissar på att andra partier är "lite" oroliga över vad som kan ploppa fram om dem själva. .

[VSK]
2014-09-13 13:39
#18

#17

Möjligt. 🙂

.m.m
2014-09-13 13:48
#19

#17. Definitivt. Tror inte de behöver oroa sig nämnvärt dock. De verkar ha fast sikte. Däremot så är det grov intigritetskränkning och lagbrott. Så när de väl får tag i den vänsterpartisten… 😛(jk)

[Carpinus]
2014-09-15 00:53
#20

#5 Siffrorna höll ju streck, och Åkesson borde kanske nu rikta ett tack till sina två bästa valarbetare. Thomas Mattsson och Jan Helin?

Annons:
starhawk
2014-09-15 07:59
#21

#0: Ett parti som just blivit tredje största partiet med tretton procent är alltså knockat och uträknat? Du bör nog kolla dina värderinsgrunder!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Carpinus]
2014-09-15 08:43
#22

#12 Nu är frågan aktuell! Våra kvällstidningar har tagit steget in i ett nytt mediaklimat, där nyhetsartiklarna förr förvisso kunde vara politiskt vinklade, men där man överlåtit det politiska kampanjarbetet till ledarsidorna. Nu har man på nyhetsplats på bred front gått till attack på ett enskilt parti, och där man visserligen avslöjat ett flertal obehagliga personer, men på bekostnad av övrig nyhetsjournalistik om svensk politik. Aftonbladet uppmanar på nyhetsplats idag "Visa att du är en av 87%" (genom att kladda siffran 87 i handflatan). Tydligare kan väl inte en omyndigförklaring av väljarboskapen markeras? Pravda goes klapp och klang…

Nu har vi ett ovisst parlamentariskt läge vilket inte kommer som en överraskning efter att både S och M haft dåliga valrörelser. Hade media lagt mer kraft på den situationen och mindre på Sverigedemokrater som haft ett obehagligt språkbruk på Twitter kanske debatten då hade kunnat präglas av spegling av  ideologiska skillnader mellan Alliansen och de rödgröna. Proteströstningen kunde möjligen därmed hade mist en del av sin kraft - SD har sannolikt tagit väljare från såväl Moderaterna som Socialdemokraterna.

Jag har två gissningar inför den närmaste framtiden: 1/kvällspressen kommer inte att låta sig nöja med det här utan drivas vidare i revanschbegär.  Det är förmodligen krigsråd på redaktionerna redan de närmaste dagarna!

2/ Vi kommer att få se ett nyval i början på nästa år. Socialdemokraterna kommer inte att få ihop en regeringsduglig regering. Eftersom Moderaterna står inför ett partiledarbyte i vår vore det otaktiskt av S att inte utlysa ett nyval dessförinnan, med en trött Reinfeldt som Alliansens släpankare. Det kommer att bli intressant att se hur boulevardpressen kommer att förhålla sig i en sådan situation…

[Jimmy.L]
2014-09-15 08:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#22 Står svensk politik på en avgrund? Vilken sopa detta blev. SD är troligen valets största vinnare.

[Carpinus]
2014-09-15 09:33
#25

#23 Ja, det känns både som en "sopa" och en "såpa"…

Man kan ju tänka sig scenariot om Löfvén utlöser nyval innan Moderaterna hunnit tillsätta en ny partiledare - kommer vi då att få se en huggsexa inom Alliansen om vem som skall vara deras sammanhållande kugge? Blir Moderaterna tvingade till en snabbinkallad extrastämma för att välja en ny partiledare? Får vi då se fraktionsstridigheter inom partiet om hur man skall förhålla sig till SD?  Många frågor är det…

Tyvärr är väl risken stor att vi går in i en period med ökad politisk turbulens, där det inte kommer att vara som tidigare, där någon politisk konstellation klararar av att sitta två mandatperioder i följd.  Den enda lösningen är att blockpolitiken bryts upp. Jag tror att Folkpartiet med en ny och mindre blockerad ledare (i dubbel bemärkelse) skulle kunna gå i spetsen för en sådan utveckling. Det är mina kannstöperier, de kan säkert vara felaktiga.

[Jimmy.L]
2014-09-15 09:38
#26

#25 Ursäkta menade såklart "soppa". Hur som helst kan SD tänka sig nyval.

[Carpinus]
2014-09-15 09:42
#27

#24  Ja, den var ju sansad, denna överhettade morgon! Avslutningen tycker jag är klockren: "Vill man se ett mindre SD bör man helt enkelt se till att migrationen inte bekymrar väljarna. Nyckeln i detta är integrationspolitiken, som hade en mycket undanskymd roll i valrörelsen. Det måste en ny regering ändra på." Ja och amen!

Annons:
[VSK]
2014-09-15 09:55
#28

#27

Ja så är det nog. Se min nystartade tråd snart.

[Göstage]
2018-05-27 07:43
#29

#0 Att sia om framtiden är inte lätt, det finns otaliga exempel på felprognoser, många av dem dråpliga.

Anders Forss, Socialdemokrat som bloggar i VK, kan nog sälla sig till skaran "vi som var fel ute" efter sin krönika i september 2015, ett år efter förra valet. Precis som trådstartaren förknippade han SD med 4%, TS vid förra valet, Forss vid det kommande. Så här stod det i krönikan bland annat:

"Det vi ser nu är vändningen på SD’s trend – och i takt med att debatten falnar och en ny effektiv integrations- och migrationspolitik börjar verka både i Sverige och i EU kommer SD vid tidpunkten för nästa val att vara tillbaka på sin rätta nivå vad gäller sympatier och kämpa på någonstans runt 4% spärren.

Partiledarmötet mellan alla partier utom SD borgar för att vi kan sluta en bred uppgörelse i Sveriges Riksdag vad gäller utformningen av en ny och effektiv integrations- och migrationspolitik. Ännu större torde viljan vara av den anledningen att denna fråga förlamat hela debatten under allt för lång tid – En bred uppgörelse som verkar åtskilliga år framåt är bästa medicinen för att nå ett läge där vi kan lägga hela flykting och migrationsdebatten bakom oss och koncentrera oss på hur vi bäst löser Sveriges mer allvarliga problem såsom hög arbetslöshet, lärarbrist, bostadsbrist etc."---

http://blogg.vk.se/andersforss/2015/09/09/sd-dansade-en-sommar-nu-har-nyhetsflodet-har-vant-fran-rasism-till-medkansla-och-varme/

[VSK]
2018-05-27 08:10
#30

Har i säkerligen två år siat om att SD kommer få 28-34% av väljarna kommande val. Sen kom M och plockade tillbaka massor med superrasister från SD. Nu försöker S locka tillbaka en massa superrasister från SD. Notera att väljarna endast är superrasister när de röstar på SD även om frågan är den samma. 

Mörkertalet är stort pga PK, så vi får väl se om jag är så akterseglad som vissa vill få mig till. Själv så lägger jag 2-3 timmar om dagen och har så gjort i flera år, där jag försökt studera samhällsklimatet som råder. Sen finns det ju de som läser vissa kursmaterial från tex IF Metall samt tar ett järn då och då, och idiotförklarar mig och stora delar av befolkningen.

S betalar stora pengar till Google för att de skall hamna bättre till i dess sökmotor. Men å andra sidan så är det inga konstigheter för S att köpa sina röster. Kolla bara FN´s säkerhetsråd som ett av alla exempel.

[Hayabusa]
2018-05-27 09:16
#31

#29 Läste Forss inlägg.  Ja, vad säger man..? Många antagande/påstående.

[Göstage]
2018-05-27 09:29
#32

#31 Ja, och kanske "fromma förhoppningar", men de sprack ju tidigt kring decemberöverenskommelsen och nu är migrationsdebatten ännu större än i förra valrörelsen.

[Hayabusa]
2018-05-27 09:39
#33

#32 Precis. Läser man lite längre ner i kommentarsfältet så hamnar Forss i dialog med "Alexander". Där är det mycket önsketänkande som i realitet visat sig vara "inte lika enkelt".

[Hayabusa]
2018-05-28 15:38
#34

*

Annons:
Zyperior
2018-05-28 23:35
#35

#34 Vilken ”opartisk” analys. Rabblar igenom samtliga partier utom S snabbt som attan. Men stannar på S och av någon ”opartisk” anledning förfäras av resultatet och visar filmklipp på den store ledaren om hur folklig han är. (SD har lika stor %-uell ökning som V men det nämns inte).

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[VSK]
2018-05-29 06:00
#36

#35

De flesta kloka följare slutade följa M.O då han slutade vara opartisk. Eftersom han inte får säga det han själv vill, så går han på manus.

Farwuq
2018-05-29 08:38
#37

Det blir en intressant sommar.
Det mest intressanta blir att se hur många % MP får i september.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
2018-05-29 11:18
#38

#37

Förhoppningsvis mindre än 4% iaf 😃

Farwuq
2018-05-29 12:04
#39

😃

som Kalle Anka partiet eller F!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
2018-05-29 12:49
#40

😂

Upp till toppen
Annons: