Annons:
Etikettom-ifokus-och-sajten
Läst 2452 ggr
[Fisken 50+]
9/20/14, 10:28 AM

Konvertera från Islam till Kristendom!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

   – Ett gott exempel på Islams försonlighet, variant av mänskliga rättigheter, hur man verkligen bejakar människors lika värde - en trevlig värdegrund! – Att konvertera från Kristendom till Islam är givetvis i sin ordning!

   Observera att detta inte på något sätt är extremt utan mer en norm för muslimska samhällen. Kristendomen har, trots extrem konservatism, mer eller mindre lagt av med att i religionens namn rättfärdiga våld och förföljelse. Islam …

SVT Nyheter 15/1 2014 Hiba Daniel utrikesreporter 

”Trakasserier mot kristna konvertiter

   När den arabiska våren startade för tre år sedan väcktes hoppet hos kristna i arabvärlden. De trodde att de äntligen skulle kunna utöva sin tro och utnyttja samma rättigheter som alla andra. Men så blev det inte. I dag tvingas kristna hålla en låg profil. Religionsfriheten i arabvärlden betyder att de som är födda kristna får utöva sin tro, och de som konverterar från kristendomen till islam får också göra det. Men tvärtom, när muslimer konverterar till kristendomen, så betraktas de som avfällingar. De kan bestraffas med stöd av lagen. De flesta förlorar sina civila rättigheter, de blir av med sin arvsrätt, de kan inte gifta sig i kyrkan och för de få som ändå väljer en kyrklig vigsel blir konsekvenserna enorma.

   Hamnar utanför systemet

   Konvertiters barn betraktas som icke-medborgare och kan inte få id-handlingar. Det leder, i sin tur, till att de inte får gå i skolan, de får inga vaccinationer och hamnar utanför det sociala systemet. – Vi som är kristna tror på gud och har ingen rädsla för den som dödar kroppen, men vi är rädda för den som kan döda båda kroppen och själen. Vår styrka är från himlen och inte från jorden så vi är varken rädda för islamister eller salafister, berättar en annan ung kvinna. – Ju mer de förtrycker oss desto fler blir vi, säger en av kvinnorna. Exakt hur många konvertiter det finns i arabvärlden vet ingen. Och det mycket beroende av att de traditionella kyrkosamfunden inte vågar ta emot dem som medlemmar, av rädsla för att hamna i konflikt med myndigheterna, och finns då inte i någon statistik.”

   Fridolin, Lööf och Schyman använder ofta exemplet om mamman och barnet eller liknande som slagträ mot SD. De vet inte eller bryr sig inte om att mamman och barnet sannolikt flyr från muslimsk förföljelse. När jag pratat med minoriteter som flytt från Mellanöstern är de mycket tydliga i uttalandet – att vi i Sverige inte har en aning om vad  vi håller på med. Jag ser rädsla i deras ögon när de beskriver vad som kan hända i framtidens Sverige. – De har levt i muslimskt dominerade länder så jag utgår ifrån att beskrivningarna äger giltighet! – Kan verkligheten beskrivas som Islamofobi eller Antimuslimism?

Muslimska Mänskliga Rättighetskommittén

   ” Att döma av debatterna om terroristbekämpning som förs just nu, antar vi att det vita och ickemuslimska majoritetssamhället i allmänhet, och Ohlsson (demokratiminister Birgitta Ohlsson mitt förtydligande) i synnerhet, verkar se skärpningen av terrorlagen som föreslås som absolut rimlig, eftersom de kommer utan kostnad för det vita majoritetssamhället. Parallellt med detta har Ohlsson arbetat hårt med att ta fram handlingsplaner som ska motverka så kallad ”radikalisering” bland svenska muslimer.”

Sveriges Unga Muslimer

   ” Om vi ska förstå Sverigedemokraternas framgångar måste vi först och främst förstå Sveriges och Europas koloniala idéhistoria. Att svenska muslimer beskrivs som främmande, kvinnoförtryckare och våldsverkare är knappast någon ny företeelse. Islam och muslimer har sedan 1500-talet beskrivits som en negativ motpol till västvärlden. Där väst står för det goda och civiliserade och öst står för det onda och ociviliserade.”

   ” Sedan dess har vi i Sverige diskuterat svenska muslimer som ett hot mot den nationella säkerheten, yttrandefriheten och demokratin. De etablerade partierna har många gånger drivit populistiska förslag inför riksdagsvalen för att nå opinionsframgångar. Allt ifrån moderaternas medborgarkontrakt som innebar att asylsökande skulle skriftligt lova att efterleva svenska 'skyldigheter, rättigheter och värderingar' till folkpartiets krav om språktest och burkaförbud. Med andra ord, svenska muslimer ses som ett problem som ständigt måste åtgärdas i form av hårdare lagar eller krav.”

   Muslimska Mänskliga Rättighetskommittén och Sveriges Unga Muslimer får gott om utrymme att framföra sina åsikter utan speciellt mycket kritik medan de som inte håller med blir totalt sågade i högljudda generaliseringar när de försöker framföra sina åsikter.

   Bilagan är officiell statistik som visar hur utvecklingen varit 1980-2013. Den har inte direkt med detta inlägg att göra men kan ändock vara intressant. Tyckandet bland folk om hur framtiden borde se ut täcker allt ifrån noll invandring till släpp invandringen fri.

Annons:
[Jimmy.L]
9/20/14, 3:31 PM
#1

Länka till rapporten eller artikeln så folk vet var källan kommer ifrån sen är det bättre att använda kortare citat.

Halvdansken
9/20/14, 4:37 PM
#2

Enligt Shara/Koranen så är det dödsstraff på att överge Islam. Alltså  att konvertera till en annan religion.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Fisken 50+]
9/20/14, 5:02 PM
#3

#2 Praktiseras inte överallt och det kommer att dröja flera generationer innan det eventuellt kan bli aktuellt i Sverige. Islam som stasreligion - hm tidigast 2050!

Schnauzertik
9/20/14, 5:06 PM
#4

#3 Islam som statsreligion i Sverige. Kommer aldrig att inträffa. Om man tror det är man ordentligt paranoid.

Värd för Pensionärer

[Fisken 50+]
9/20/14, 5:09 PM
#5

#3 😉 Du vet vad jag menar, m8!

[Carpinus]
9/20/14, 5:20 PM
#6

I väntan på väderleksrapporten har jag tillbringat en massa förspilld tid på att lyssna på "morgonandakten" och "ord för dagen", och jag har hört gott om människor som konverterat från kristendomen till diverse religioner, men aldrig hört någon komma till tals som konverterat åt andra hållet. Finns det ingen som har gjort det, törs dom inte uttala sig, eller är det religionsredaktionen som nonchalerar dem?  Inte vet jag…

Annons:
[Fisken 50+]
9/20/14, 5:37 PM
#7

Ett avbrott i det vanliga grötandet. 🤔

Hur hade världen sett om följande varit tongivande:  "Den buddhistiska vägen är i allt väsentligt en träning för att nå insikt, visdom, medkänsla och kärleksfull vänlighet, samt befrielse från onödigt mentalt lidande." ❤️

Jag har aldrig haft nöjet att träffa en buddhist. Det lilla jag vet om religionen och dess värdegrund kan man bara inte låta bli att beundra. 👍 Hur Buddhismen är i verkligheten har jag så gott som inga kunskaper om.

[Carpinus]
9/20/14, 5:48 PM
#8

#7 Inte jag heller - men det är ju positivt att tro gott om det man inte känner till! Men inte ens buddhisterna verkar så fridsamma som man kan förledas tro (även om Kristendomen inte oväntat är värst…)

http://www.dagen.se/dokument/buddhismens-tva-ansikten/

[Fisken 50+]
9/20/14, 6:06 PM
#9

#8     Bra länk!

Och så var man en illusion fattigare! 😕

Det är bara att konstatera att inom samtliga världsreligioner finns individer som genom sin tolkning blir extremister i sin trosutövning. 😢

[Göstage]
5/28/18, 10:22 AM
#10

Att konvertera från islam till kristendomen kan ha ett oerhört högt pris - även i Sverige:

"De talade i två timmar. ”Är du muslim?” frågade pappan sin son. Ahmed svarade ja. – Jag var tvungen att ljuga. För att skydda mig själv. Jag vet att pappa är en av dem som verkligen tror att man förtjänar att dö om man lämnar religionen. Samtidigt kunde Ahmed inte låta bli att ifrågasätta de hårda regler som hans far propagerar för. Att döda någon för att hen inte längre tror på Gud tycktes som ett bisarrt hårt straff. – ”Nej”, sa pappa då till mig, ”så strikt är det inte. Vi sitter med personen som vill lämna, diskuterar med honom. Och om han då fortfarande inte vill vara kvar, så dödar vi honom.”
Så du fick höra från din egen pappa att han tyckte att det var okej att döda en sådan som du?
– Precis. Och han var väldigt tydlig med att detta inte var något som man får ifrågasätta."---

_---
_

"Ändå är det också sant att det enligt islam är förbjudet att lämna religionen. Och straffet för detta är, enligt Abd al Haqq Kielan, döden. – Regeln finns där. Och jag kan ju inte säga att den inte gör det. Jag har tolkat den så att den ursprungligen handlar om en krigssituation, när man överger sitt eget folk."--- 

https://www.dn.se/nyheter/sverige/hot-om-doden-skrammer-ex-muslimer-fran-att-lamna-islam/

Upp till toppen
Annons: