Annons:
Etikettvård-och-omsorg
Läst 8075 ggr
Huygens
1/3/15, 5:46 PM

Ambulans(er) kommer inte

På 80- och 1990-talen kom ambulansen om man ringde efter en ambulans. På senare år är det otroligt vanligt att du eller dina arbetskamrater måste förhandla med larmoperatören om att alls få någon ambulans.

Folk har avlidit för att ambulans inte kommit eller kommit sent.

Vilka partier vill förbättra situationen med ambulanser och återgå till det sätt som ambulanstransporterna en gång fungerade?

Här är ännu en person som inte fick ambulans, därför att personen bara hade ett tillfälligt svenskt personnummer. Avled.

Annons:
[VSK]
1/3/15, 5:54 PM
#1

Det är rent sagt fördärvligt när sånt där sker. Man saknar den gamla goda tiden med allt vad trygghet då hette. Tyvärr så kan jag inte svara på din fråga gällandes partier och ansvarstagande mot befolkningen.

spirit33
1/3/15, 5:58 PM
#2

#0

Du kanske ska avvakta din dom tills SOS får säga sitt. Larmoperatörerna kan inte trolla och kanske det finns tveksamma uppgifter som operatören fick handskas med. SOS behöver givetvis inget personnummer för att skicka en ambulans. I och för sig kan det teoretiskt sitta en invandrarfientlig SD-operatör som inget hellre vill än att ta kål på flickan… Men det är väl inte så troligt?

Artiklar från Aftonbladet framförallt, behöver granskas innan man refererar till den sensationsblaskan.

Mia-45
1/3/15, 6:06 PM
#3

#2

Ursäkta…men vad är detta?
**" I och för sig kan det teoretiskt sitta en invandrarfientlig SD-operatör som inget hellre vill än att ta kål på flickan…"
**
Invandrarfientlig SD-operatör???? Att vara anhängare av SD betyder inte att man är invandrarfientlig. Och att denne skulle vilja ta kål på flickan??? Jag har läst mycket sjukt men detta var sjukast!!!

Huygens
1/3/15, 6:14 PM
#4

Snälla, håll tråden till ämnet. Jag tror mer på att larmoperatörerna agerar efter instruktioner och påtryckningar från sina chefer än från något annat. Dessutom är cheferna i sin tur under kontroll av politiker som gärna vill snåla på dessa dyra och livsviktiga ambulanser.

Emo
1/3/15, 6:15 PM
#5

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

spirit33
1/3/15, 6:15 PM
#6

#3

Att vara anhängare av SD betyder inte att man är invandrarfientlig. 

Nej, det kan också betyda att man inte förstår SD:s politik.

Annons:
Mia-45
1/3/15, 6:18 PM
#7

#6 Jag tar inte den diskussionen här eftersom det inte är vad tråden handlar om. Men som du skrev skriver man bara inte!
Tack för mej.

spirit33
1/3/15, 6:21 PM
#8

#7

Jag är inte blyg av mig, så givetvis skriver jag vad jag tycker.😉

[Söderort]
1/3/15, 6:47 PM
#9

Håll er till trådens ämne tack.

Denna kommentar har tagits bort.
spirit33
1/4/15, 12:33 AM
#11

#0

Har du någon statistik på hur vanligt det är att ambulansen inte kommer jämförelsevis med 80, 90-talet? Då med larmfrekvens inräknat.

[VSK]
1/4/15, 12:35 AM
#12

#10

#7 av: Mia-45

#6 Jag tar inte den diskussionen här eftersom det inte är vad tråden handlar om. Men som du skrev skriver man bara inte!
Tack för mej.

#8 av: spirit33

#7

Jag är inte blyg av mig, så givetvis skriver jag vad jag tycker.Skämtar

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
spirit33
1/4/15, 1:37 AM
#14

Lite lektyr i ämnet utan att för den skull säga hur det verkligen är, men lite annat än en tveksam artikel från Aftonbladet:

"… En tänkbar förklaring som nämnts är att medborgarnas förväntningar på att få en snabb och professionell vårdinsats tycks öka och att förväntningarna på ambulanssjukvården har höjts. Det i sin tur skulle kunna betyda att fler därmed också blir missnöjda med ambulanssjukvården. Samtidigt som anmälningarna har ökat, har Socialstyrelsen poängterat att det ändå kommer in relativt få anmälningar i relation till hur många vårdärenden som faktiskt sker varje år inom ambulansverksamheten."

http://www.riksrevisionen.se/PageFiles/16592/Anpassad_12_20_Statens%20insatser_inom_ambulans.pdf

Mysan59
1/4/15, 2:13 AM
#15

Och så fort VSK har en åsikt så blir hon/han preskiberad. Och då undrar jag - varför?

Denna kommentar har tagits bort.
Mia-45
1/4/15, 9:20 AM
#17

#10
Du glömde lite av texten du skrev då och det var DET jag reagerade på. Att den förmodade SD-operatören förmodlingen ville ta död på flickan.

[Jimmy.L]
1/4/15, 9:21 AM
#18

Tog bort fler inlägg, vill klargöra några saker ni bör ha läst våra regler där står det om borttagna inlägg och att kalla folk för troll är inte okej fortsätter detta kommer vi börja dela ut varningar som kan leda till avstängningar. För allas trivsel ber vi er att läsa reglerna som finns vid "om sajten" samt respekterar varandras åsikter.

tlover
1/4/15, 9:21 AM
#19

#11 Med tanke på att man i grannkommunen tagit bort deras enda ambulans så kan man ju med säkerhet säga att det blivit värre utan att behöva kolla på statestik.

Nog får man ju ambulans tillslut även i den kommunen… om man överlever så länge.

l'm back

[VSK]
1/4/15, 9:24 AM
#20

#18

Då föreslår jag att du tar bort inlägg #13 för det är väldigt förolämpande.

Annons:
Marinas Mix
1/4/15, 10:24 AM
#21

Om det bedöms som ett akut läge och där inte finns någon ambulans ledig på stört, så kan de skicka ut en brandbil, med personal, som kan hjälpa till. Det kallas för IVPA

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

spirit33
1/4/15, 12:28 PM
#22

#17

Du glömde lite av texten du skrev då och det var DET jag reagerade på. Att den förmodade SD-operatören förmodlingen ville ta död på flickan. 

Ja, det är väl åt det hållet som artikeln är vinklad:

"– Det var som att hon inte ville skicka en ambulans bara för Ariunaa hade ett tillfälligt personnummer, eftersom hon inte fått ett svenskt ännu."

Läste du artikeln innan du hoppade in i tråden? Den är rakt igenom dum och det beror på att författaren inte har tagit reda på fakta innan han publicerar dyngan.

[Thiah]
1/4/15, 5:33 PM
#23

Jag tar för givet att ambulansen ska komma så fort någon ringer och ens lite verkar behöva den. Men så verkar absolut inte vara fallet. Jag är tyvärr inte insatt i ambulanssjulvården i Sverige. Den enda gången jag behövt den så har den kommit direkt. ( grannen fick en hjärtattack).

tlover
1/4/15, 6:20 PM
#24

#23 De gånger vi behövt ambulans har det tagit 45 min-1h men då bor vi en bit från stan (det brukar ta 30 min-45 min att köra beroende på väder m.m).

l'm back

Huygens
1/6/15, 4:11 PM
#25

Frågan är om svenska politiker medvetet tagit efter Storbritannien där uteblivna ambulanser blivit ett problem. Brittisk rugbyspelare med brutet ben fick vänta tre timmar på gräsplanen för ambulans trots att färden till sjukhus var 5 minuter bort. Han låg på den frusna marken sista lördagen. En gammal människa hade knappast överlevt.

Martin
1/6/15, 10:25 PM
#26

Ambulansverksamheten i Skåne är nu under omorganisering och man testar en ny metod. Man dirigerar ambulanser mot olika områden beroende på var de ambulanserna som är i de områdena åkt på larm.

När man pratar med ambulanssjuksköterskor verkar man vara ganska kluven inför det hela. Om det är nyhetens behag eller annat som gör att vissa tycker si och andra tycker så lär vi få reda på framöver.

mvh Martin

Huygens
1/7/15, 1:21 AM
#27

Ambulans var god dröj.

Nu rapporterar engelska DM om ännu en "förebild" till våra svenska sjukvårdspolitiker. En kvinna fick vänta på ambulans i 11 timmar.

Annons:
Huygens
1/16/15, 3:08 PM
#28

Mer om svensk sjukvård.

Svenska läkare försökte döda patient genom att törsta henne ihjäl. Salme, 95 bröt lårbenet år 2012. Läkarna vill inte hjälpa henne utan beslöt att döda henne genom att inte ge henne något vatten.

En anhörig upptäckte avrättningsförsöket och såg till att Salme 95, fick vatten efter 5 dagar.

Salme är idag hemma och syns på bild i Aftonbladets artikel.

Ersättning till Salme har nekats av Patientförsäkringen. Tydligen är det vanligt med den här typen av avrättning inom svensk sjukvård, sk palliativ behandling (?).

Jag är förvånad.

Trodde inte att det var lagligt i Sverige.

[Söderort]
1/16/15, 3:17 PM
#29

#28 Kan du utveckla att detta skulle vara vanligt på sjukhus?

Huygens
1/16/15, 3:22 PM
#30

Hur skulle jag det? Jag kände inte ens till att det existerade.

[Söderort]
1/16/15, 3:30 PM
#31

#30 Tydligen är det vanligt med den här typen av avrättning inom svensk sjukvård, sk palliativ behandling (?).

Du måste ju ha fakta som styrker detta.

Huygens
1/16/15, 3:37 PM
#32

Men det har jag inte.

Och hur skulle jag det? Du har väl läst vad jag skrev ovan?

Det står bara i artikeln att läkarna ordinerade avrättning genom törst. Jag kan t ex inte se någon anmälan via lex Maria (?). Ingen ersättning via Patientförsäkringen.

Faktum är att det nämns inte att någon myndighet, åklagare eller polis säger att läkarna beordrat olaglig avrättning, utan det verkar bara vara business as usual.

Verkar inte finnas tillstymmelse till antydan att någon gjort fel, utan det verkar snarast vara helt ok att tortera en gammal dam till döds genom att törsta ihjäl henne.

Betänk att detta hände 2012, så ifall något fel gjorts, tycker du inte att rättsapparaten vid det här laget borde har sagt ifrån?

[Söderort]
1/16/15, 3:43 PM
#33

#32 Det står inget om att det skulle vara vanligt på sjukhus i artikeln. Visst är det illa att sjukhuset i detta fall gjort fel men det går inte att påstå att det är vanligt.

Huygens
1/16/15, 3:44 PM
#34

Det är implicit.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Huygens
1/16/15, 7:58 PM
#36

#35 Hon lever ju.

Det här hände för länge sedan, år 2012. Läste du inte hela artikeln?

Du menar på fullaste allvar att det är acceptabelt att svenska läkare tortyrdödar en människa genom att låta henne törsta ihjäl?

Vill du bli dödad på det sättet? Avrättad genom att törsta ihjäl?

Tyvärr, jag förstår dej inte.

RobinEH
1/16/15, 8:16 PM
#37

"Du menar på fullaste allvar att det är acceptabelt att svenska läkare tortyrdödar en människa genom att låta henne törsta ihjäl?"

Ja, precis.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Halvdansken
1/17/15, 10:25 AM
#38

Undrar om du skulle vilja dö på det sättet, Robin.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[sanna70]
1/17/15, 10:52 AM
RobinEH
1/17/15, 1:41 PM
#40

#38 Du menar att bli "tortyrdödad" med palliativ vård när jag är gammal och har drabbats av fysiologiska dysfunktioner med stor påverkan på min hälsa som resulterat i följdsjukdomar som är letala för mig och mina vitalparametrar inte förbättrats under två veckor och jag plågas med att massa ingrepp för att låta mig fortsätta plågas när jag godkänt att bli "tortyrdödad" för att slippa det? Ja. Men jag kanske har lite bias eftersom jag varit med och "tortyrdödat", eller som vi säger inlett "palliativ vård". Således vet jag att det inte handlar om läkare som går runt på avdelningen och väljer gamlingar på måfå för att fylla sin tortyrdödskvot.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Huygens
1/17/15, 2:16 PM
#41

#40 Damen lever idag och planerar att fortsätta leva. Mer än 2 år har gått. Den gamla damen sattes på tortyravrättning genom att törstas ihjäl på beslut från två läkare.

Mot hennes vilja.

För hon var ju så sjuk.

Vill du få ett beslut taget över ditt huvud av två läkare, som är rörande överens om att du ska dödas. Du ska inte få mer vatten, utan du ska tvingas att törsta ihjäl.

Mot din vilja.

För du är ju så sjuk.

Vill du det? Mot din vilja?

Annons:
RobinEH
1/17/15, 2:23 PM
#42

#41 Berätta mer berätta mer. "Enligt journalen önskade Salme själv avsluta all livsuppehållande behandling." Jag antar att du har tillgång till fru Thylanders patientjournal och kan falsifiera detta. Dessutom har du självklart läst utlåtandet på den anmälan hennes anhöriga upprättade hos socialstyrelsen. Har du det? Eller du kanske till och med övervakade henne undertiden hon fick vård samtidigt som du satt med på deras ronder.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Huygens
1/17/15, 2:28 PM
#43

Journalen.

Skriven av läkarna, beslutsfattarna.

Vad tror du kommer stå i din journal?

RobinEH
1/17/15, 2:43 PM
#44

#43

Javisst ja. Jag glömde att tortyrdödarna såklart skriver lögner i journalen och undanhåller information så att ingen skall upptäcka deras dödande framfart.

Och såklart sjuksköterskorna. Usch! Deras journalanteckningar är såklart också fulla av lögner och undanhållande av viktig information. Visste du att sjuksköterskorna t.o.m. upprättar en plan i journalen för hur de skall gå tillväga i sitt dödande? Det är sant. De skriver t.o.m. hur deras tortyrdödarplan går varje dag.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Jimmy.L]
1/17/15, 3:04 PM
#45

Skippa konspirationsteorier och annat OT håll er till fakta.

Halvdansken
1/17/15, 4:12 PM
#46

Om vi nu återgår till originalfrågan om ambulanser
""– Det var som att hon inte ville skicka en ambulans bara för Ariunaa hade ett tillfälligt personnummer, eftersom hon inte fått ett svenskt ännu."

Jag har ringt efter ambulans två gånger, och inte någon av gångerna skulle jag uppge personnummer på vare sig mig eller den skadade. Vadå - ska man det nu?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Jimmy.L]
1/17/15, 4:21 PM
#47

#46 Dom gånger jag larmat har man frågat efter personuppgifter på den skadade.

RobinEH
1/17/15, 4:27 PM
#48

#46

De brukar i regel fråga efter personnumret för den det gäller och för inringaren för att få fram personuppgifterna. En del tar bara telefonnummer och namn.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
Halvdansken
1/17/15, 4:41 PM
#49

Och om man nu inte känner personen, eller inte kan deras pesonnummer, eller den skadadeär medvetslös…. Eller ens vet namn eller adress, för at man hittat dem på gatan eller det är en olycka?  Om jag som ringer  inte har ett svenskt peronnummer? Får man ingen ambulans då?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Jimmy.L]
1/17/15, 4:56 PM
#50

#49 Klart att räddningstjänsten hjälper dig om du inte kan personnummer. Vet man inte var man befinner sig brukar det lösa sig ändå genom att dom spårar vart du befinner dig gator har ofta namn då kan man uppge det.

Huygens
1/20/15, 12:52 PM
[Carpinus]
1/20/15, 1:43 PM
#52

12-årig flicka som hamnat under en häst uppmanades av tillkallad ambulanspersonal att sitta upp igen, varpå de lämnade platsen. Flickan visade sig senare ha en fraktur på bäckenet och lades in på sjukhus. Inspektionen för vård och omsorg riktar nu kritik mot ambulanssjukvården vid Södra Älvsborgs sjukhus.

http://www.expressen.se/gt/fick-en-hast-over-sig--nekades-ambulans/

Huygens
1/20/15, 2:08 PM
#53

Trevligt.

En person släpades efter bilen som sjukvården i Umeå använde för transport. Föraren startade bilen, passageraren släpades 3 meter. Efteråt insåg personalen att den släpade kunnat hamna under bilen. Koll på läget.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/slapades-efter-bil-av-vardpersonal/

Huygens
3/29/15, 6:28 PM
#54

Ambulansen kom visserligen, men lät bli att ta med patienten som hade hjärnhinneinflammation.

[Carpinus]
3/30/15, 8:02 AM
#55

Under rubriken "Färdtjänsten nekade synskadad skjuts" publicerar Aftonbladet ett TT-telegram som inleds så här:  "En 71-årig synskadad kvinna i Hyltebruk i Halland nekades färdtjänst när hon ville ta ombord fem matkassar, skriver Hallandsposten. Chauffören ansåg att två kassar fick räcka och uppmanade henne att ta en taxi istället. Att kvinnan handlat för hela veckan bet inte på chauffören som lämnade henne på parkeringen. Hallandstrafiken försvarar agerandet." Agerade färdtjänsten felaktigt eller är det rubriksättningen som är alltför skuldbeläggande?

Annons:
[Carpinus]
4/18/15, 3:10 PM
#56

Ibland kommer dock ambulansen:

"– Det blev punka på ett däck och vi tappade kontrollen över bilen och körde in i mitträcket. Bilen blev helt kvaddad, berättar Julia Dereli. Själva klarade de sig helt oskadda, men hämtades upp av ambulans och kördes till Strömstad.
– Jag sa till ambulanspersonalen att jag skulle på Idolaudition och då sa de att de kunde köra mig dit, säger Julia Dereli."

http://bohuslaningen.se/kulturnoje/1.3915190-julia-tog-ambulansen-till-idol

CasaRamon
4/19/15, 11:02 AM
#57

I mitten av mars blev min man riktigt dålig. Hade ont i bröstet och "säckade ihop".

Jag ringde ambulans som inte tyckte att det var nödvändigt att skicka någon. Dom tyckte att vi skulle ringa sjuktransport (taxi) istället och det gjorde jag. Den kom efter 45 minuter och dessutom åkte den och hämtade upp fler personer på vägen. Resan tog över 1 timme. När han väl kom fram blev det bråttom. Han hade en hjärtinfarkt och man gjorde en bypass-operation.  Enl. läkarteamet var det i sista minuten som han kom in. Hur många ska dö innan ambulansen kommer (eller INTE kommer)

Huygens
4/19/15, 12:16 PM
#58

#57 Helt otroligt.

Jag vet inte om det hjälper att göra en Lex Maria-anmälan. Helt klart är något väldigt galet.

Huygens
4/26/15, 11:54 AM
#59

Efter operationen skickades patienten hem trots att han hade urinvägsinfektion, blodförgiftning och hade ett hål på tarmen. Patientens egna klagomål ignorerades. Patienten bedömdes vara färdigbehandlad.

Sahlgrenska säger att det är "oerhört beklagligt" att patienten "inte känner" att denne fått rätt vård. Tydligen verkar dom ansvariga inte känna att dom gjort något fel.

Huygens
4/27/15, 1:04 PM
#60

Ambulanser används som taxi, skriver SVT Halland. Undra om det kommer användas som argument för att "stoppa slöseriet" och dra in ambulanserna ännu mer?

[Carpinus]
4/27/15, 7:08 PM
#61

"Frun kunde inte uppge bensinstationens exakta gatuadress, då nekades maken ambulans trots misstänkt stroke. Nu får SOS Alarm kritik av Inspektionen för vård och omsorg, IVO." ---

"Kvinnan uppgav att de befann sig vid Statoil, vid norra utfarten av Rättvik på riksväg 70 mot Mora, skriver hon i sin anmälan till IVO.

"Men någon ambulans kunde inte skickas ut när jag inte kunde uppe en gatuadress och ett husnummer", skriver kvinnan som i stället själv fick köra maken till Mora lasarett."

http://www.dt.se/dalarna/orsa/kunde-inte-uppge-exakt-adress-nekades-ambulans

[Carpinus]
4/27/15, 7:36 PM
#62

"Var du bor påverkar hur snabbt du kan få en ambulans om du blir akut sjuk eller är med om en olycka, och skillnaderna i landet är stora. Det visar en kartläggning som SVT Nyheter har gjort. I de snabbaste kommunerna når ambulansen fram på nio minuter, medan patienter på andra håll i landet kan få vänta i över en halvtimme."

SVT Nyheter

Annons:
tlover
4/27/15, 8:44 PM
#63

#62 Vi får vänta i mer än 45 minuter varje gång. Men som tur är har det aldrig varit akut (tex har min man huggit sig i benet men inte i en artär och svimmat och sånt).

l'm back

Huygens
5/9/15, 11:21 AM
#64

Inte riktigt ambulanser, men svensk sjukvård ändå.

Vi vet att det tog en himla tid innan svenska läkare brydde sej om att familjen Svan fått TWAR. Mycket slarv och en god portion likgiltighet är mitt intryck. Kan detta vara en följdsjukdom som kvalitetsläkarna inte orkar hitta eller inte riktigt bryr sej om att hitta?

Huygens
5/18/15, 10:07 AM
#65

Sjukvården igen. Åke 90, får 30 mediciner men ingen ansvarig läkare. 66 läkare har han träffat men ingen som verkar vilja ta reda på vad som är felet med Åkes mage. Själv tror han att han blviit medicinförgiftad.

Läkarna hittar inget fel på honom, så då måste han ju vara frisk som en nötkärna.

.

"Under de 47 dygn han varit inlagd på sjukhus har han träffat många läkare. En gång låg han inne sex dagar i sträck. Då träffade han sju olika läkare. Men de hittar inget fel, säger de. Blodproverna är okej."

[sanna70]
5/18/15, 10:56 AM
#66

#64 Ett typiskt exemplar där man misslyckats och väljer att bortse från det.

"Sjukvårdspolitikerna vill att köerna ska vara korta och satsar på det. Men det leder bara till att en stor grupp patienter kommer att rotera in och ut på akutmottagningarna, med komplexa symtom. De får träffa många läkare som skriver ut olika mediciner utan att det finns några diagnoser.

Han fortsätter:

– Ingen utvärderar vården eller medicinerna som sannolikt gör mer skada än nytta och så växer problemen. Tyvärr är det rätt typiskt, de flesta läkare känner till det, men politikerna blundar för det. Är det inte lite märkligt att det så sällan pratas om att det mesta inom sjukvården faktiskt inte är så enkelt? Att mycket kräver steg för steg-strategier som systemet inte klarar av." 

http://www.dn.se/sthlm/ake-har-fatt-30-mediciner-men-ingen-ansvarig-lakare/

Huygens
6/10/15, 11:47 PM
#67

Behöver du akut hjälp?

Akut Akuthjälp av akutvården?

Jobbar du dessutom på Akuten, då får du ringa Akuten för att få akuthjälp. I alla fall om du är läkare och råkar ut för akut personalbrist på Akuten.

Huygens
6/20/15, 1:34 AM
#68

Sjukvården igen. Man blev lovad behandling, fick ingen sjukvård, blev blind. Du kommer att se igen lovade läkarna, men det var visst bara ljug.

Huygens
6/28/15, 3:27 PM
#69

Svensk kvalitetssjukvård gör en ny kraftinsats. Kvinna fick synproblem, sjukvården slarvade bort remissen, kvinnan blev blind på ena ögat.

Undra vad det kostar samhället att folk blir blinda istället för att dom får synen räddad?

Annons:
Huygens
6/30/15, 10:17 AM
#70

Vi minns hur Gunde Svan inte fick särskilt mycket hjälp av svensk sjukvård och att han till slut gick till kvällspressen för att han blev ignorerad.

Kan vara intressant att jämföra med internationella läkare i ett av världens rikaste länder. Sångerskan Avril Lavigne blev tydligen minst lika ignorerad som Gunde. Läkarna tyckte att hon hade problem med psyket.

Frågan är varför sjukvården fungerar på detta sätt. Trots allt går det att mäta med sänka och liknande att något inte står rätt till i kroppen.

Huygens
7/4/15, 7:45 PM
#72

Patient skulle opereras akut. Ombads själv hitta en lösning till transport för byte av sjukhus. Verksamhetschefen menar att det blev ett litet missförstånd.

Dottern kom med sin personbil. Det blev en 4 timmars resa.

Huygens
7/14/15, 10:24 PM
#73

Det brann.

Larmnumret larmades.

Men SOS Alarm trodde det bara var en grill som luktade. Två personer blev rökskadade innan larmet togs på allvar.

Huygens
8/3/15, 2:55 PM
#74

Svensk kvalitetssjukvård opererade av misstag bort en testikel. Nu får sjukhuspersonalen ny utbildning.

Huygens
8/5/15, 12:27 PM
#75

Flicka på 16 år opererades för hjärtfel. Ansågs "okomplicerat". Flickan fick smärtor i hjärtat, men skickades hem utan åtgärd. Dog några dagar senare av skador implantatet orsakat på hjärtat.

Huygens
9/27/15, 9:02 PM
#76

Hemtjänsten övergav självmordsbenägen man med rep runt halsen. Mannen hittades sedan död efter att ha begått självmord.

Ingen anses ha gjort något fel. Det är allas ansvar.

Annons:
72mm
9/27/15, 9:59 PM
#77

Det här är bara det nya Sverige som växer fram. Det finns inte längre pengar till kvalité vad gäller sådan lyx som hemtjänst eller ambulanser. De är ju bara de prioriteringar som en förkrossande majoritet av svenskarna röstade för i senaste valet. 

Så vad gnäller ni för?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Huygens
10/2/15, 10:25 PM
#78

Ambulansen kom inte.

Diabetssjuk höll på att dö av chock.

Men sjuksköterskan sa nej, den dödssjuke skulle inte få ambulans. Nu visar det sej att ett livshotande tillstånd beslutades över av en larmperson som inte var sjuksköterska.

Jag trodde att läkare krävdes för sådana kritiska beslut.

Bedragaren hade tydligen jobbat som sjuksköterska ett antal år utan att någon ansvarig gjort sitt jobb och kollat ifall sjuksköterskan saknade examen och saknade sjukssköterselegitimation.

IVO säger aja-baja.

Huygens
10/9/15, 3:26 PM
#79

I England kommer inte hälften av ambulanserna i tid inom den maximala längsta tiden som en ambulans får dröja.

Det innebär att 1 miljon brittiska ambulansutryckningar kommer för sent i förhållande till sjukvårdens officiella krav.

Dessutom har ambulanserna börjat ta allt längre tid på sej med utryckningarna i Storbritannien. Undra om detta kan bli en modell även för Sverige? Jag antar att myndigheterna kan tjäna pengar på något sätt.

Huygens
12/19/15, 11:49 AM
#80

Sjukhuset i Uppsala slarvade bort en bit av patientens skallben, sedan slarvade sjukhuset bort anmälan om att man slarvat.

indra-bus
12/19/15, 3:41 PM
#81

#55 Nej färdtjänsten gjorde inte fel. Två kassar får man ha o den regeln har funnits länge.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Huygens
1/1/16, 2:26 AM
#82

Inkompetent läkare trodde hjärntumör var glutenallergi. Efter 1,5 år blev det så allvarligt att föräldrarna krävde att läkarna skulle göra något.

"Åk till akuten, då, om ni vill." var läkarnas besked.

Huygens
1/11/16, 8:31 AM
#83

Läkaren bedömde bruten nacke som halsfluss.

Trevligt.

Annons:
Huygens
1/13/16, 3:33 AM
#84

Löfvenregeringen vill minska köerna till akuten gernom att införa remisskrav.

Målsättningen är att minska den belastande byråkratin och adminstrativa bördan som sjukhusen utsätts för, inte att stänga sjukhusen för verkligt sjuka.

Förhoppningen är att medborgarna ska bli mindre sjukhusfixerade.

Huygens
1/20/16, 4:41 AM
#85

Svensk kvalitetsvård i ett nötskal.

Linnea var förlamad, sängbunden och för sjuk för att kunna använda ett trygghetslarm. Ändå skickades hon hem med ett trygghetslarm trots att kommunen visste att Linnea inte kunde larma med trygghetslarmet. Hon var ju trygg.

Huygens
1/30/16, 6:00 PM
#86

Man blev sjuk, åkte till sjukhus. Bedömdes vara frisk som en nötkärna, skickades hem av sjukhuset med taxi. Dog i taxin. Kvalitetssjukvård.

"Vi har inte gjort något fel."

[Lummer]
1/30/16, 6:40 PM
#87

Sos alarm vägrade skicka ambulans när min man höll på att förblöda. Fick slänga på luren och ringa upp igen, skrek åt den kraken som svarade att du skickar en ambulans och kopplar mig inte vidare. Han skickade en ambulans och dom ringde i sin tur helikoptern. …. Det var 2009 och således inget nytt fenomen. Detta slutade med att han överlevde och sos operatören anmäld. När jag jobbat i hentjänsten har det hänt att man fått väntat i flera timmar på ambulans om man inte ligger på och tjatar. Ibland går det väldig fort. Måste bara säga att ingen skugga på ambulans persononalen. Väldigt yrkesprofitionella och trevliga trots en omänskliga arbetsförhållanden.

Froakie
1/30/16, 7:02 PM
#88

Förjävligt, jag har åkt ambulans enbart en gång. De kom efter en timme, EN TIMME och då hade jag berättat för de att jag hade ont vad jag trodde i hjärtat. Iofs så ringde jag direkt till sjukhusets akut och sade att jag hade ont runt hjärtat men jag var osäker på om det var träningsvärk eller verkligen var hjärtat men då sade hon att jag borde åka in. Kanske var därför, för att jag inte pratade med larmoperatörerna.

Eftersom att det är så mycket som händer nu + faktorn mindre polisen/brandmän/ambulansförare som gör att det ambulansen aldrig kommer fram.

"time will never be golden when it rains so hard..."

[Lummer]
1/30/16, 7:28 PM
#89

Plus det att ambulansen får köra så många sjuktransporter mellan sjukhusen då allt ska centreras och avdelningar flyttas från ena sjukhuset till det andra vilket upptar stor del av deras tid iaf på västkusten

Tjeja
1/30/16, 9:14 PM
#90

Det är politikernas fel att sjukvården håller på att rasa ihop fullständigt… på samma vis som de håller på att bryta ner hela landet på alla plan. Men sig själva skor de på toppen sig med allt högre löner och liv isolerade från verkligheten i övriga samhället.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Marinas Mix
2/5/16, 10:57 AM
#91

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Alvsyssel1967]
2/5/16, 1:10 PM
#92

#91 Det är fullständigt horribelt. En viss övertid får man räkna med i vissa yrkes branscher, polis och räddningstjänst samt sjukvården är några av dem. Här är det besparingar och personalbristen som är orsaken.

Vi lever inte i ett tryggt samhälle mera, och det ansvaret är politikernas, och definitivt landstingen som sitter som en bromskloss och endast aviserar besparingskrav.

År 2016 blev historiskt för Sverige igen, vi har '' världens '' högsta marginalskatter, ett utav '' världens '' högsta skattetryck …. Vart tror du de pengarna går ? Hade vi inte haft dessa fullständiga dårar till politiker så hade vi haft en fungerande välfärd och en trygghet i Sverige folk arbetat och betalat för.

Vi är alla lurade ….. lurade så in i helv*te …. Rösta inte på dessa politiker igen som försatt Sverige i det söndrande kaos det är i …. Se till att rösta rätt, välj alternativet om en återgång till ett tryggt Sverige med en god välfärd och system som på allvar tar ansvar för unga som gamla ….. Ert val - Våra konsekvenser.

Skriver långa politiska petitioner, frågeställningar, motioner mm mm. De svar man får är lika horribla som konsekvenserna, alltså helt tokiga 😡

Huygens
2/5/16, 1:36 PM
#93

#91 Skriv gärna vad länken handlar som hjälp för oss andra.

Det handlar alltså om en läkare som akut larmar efter ambulans, men larmoperatören vägrar sända ambulans för det skulle innebära övertid. Den skadade hade inre blödningar och behövde omedelbart få vård.

Huygens
2/6/16, 1:55 PM
#94

SOS Alarm till skjuten: ”Var inte uppkäftig!”

En skottskadad och kanske chockad person fick ett mindre lämpligt bemötande av SOS Alarm. Frågan är vad regeringen gör åt den successiva kollapsen av akutvården?

Zadeira
2/6/16, 4:55 PM
#95

#94 Läste det också och visste inte om jag skulle tro det var på riktigt eller ett skämt. Samtalet finns återgett här: http://www.skd.se/2016/02/06/h-samtalet-med-sos-alarm-ord-for-ord/

Huygens
2/28/16, 10:57 AM
#96

Barnet hade hjärnhinneinflammation och blodförgiftning, men läkaren tog det piano i enlighet med "direktiven" från den nya fina kvalitetsvården. *i*

"Åk hem och drick lite fänkålsté!"

Huygens
3/15/16, 2:23 PM
#97

Kvinna och barn avled under förlossning i Växjö. Inga detaljer är offentliga.

Annons:
Huygens
10/12/16, 9:43 PM
#98

90-årig dam med lårbensbrott fick inte ambulans, utan hänvisades till taxi av sjukvården, 200 km fick hon åka i taxi. Kvinnan kräktes och fick svår njursvikt under taxifärden.

Så bra är den svenska patientsäkerheten idag.

Vad gör Löfven?

.

Arbetar någon på högtryck för att sänka svensk sjukvård?

Nu visar det sej efter Macchiariniskandalen att Karolinska Sjukhuset utfört otillåtna experiment på nyfödda spädbarn. Det rör sej om för tidigt födda spädbarn som utsatts för ej säkrade och otillåtna experiment med stamceller.

.

Dom nybyggda lokalerna på Karolinska som var avsedda att öka patientsäkerheten, äventyrar patientsäkerheten och måste nu byggas om. Det rör sej om sjukhusavdelningar där barn behandlas.

Tjeja
10/14/16, 4:51 PM
#99

Tja #98 man kan nästan undra faktiskt.. Det är så tragiskt hur svensk sjukvård hanteras och har hanterats av politikerna de senaste åren. Svensk sjukvård är nere på nivå med flera U-länder nu i antal sängplatser och snittkvalité. 😭 

"Det är läkarna, sjuksköterskorna, alla som arbetar med patienten som är viktigast. Utan dem botar vi ingen oavsett hur mycket pengar vi lägger på väggar, tak och kringutrustning, säger han.

Jo Tjena, dags att komma på det nu liksom? Vad har vårdpersonalen försökt säga hela tiden? Vad ska vi med alla nya tjusiga lokaler till när ingen orkar jobba längre?

Rädd att det blir samma sak med järnvägarna sedan när de byggt den nya fantastiska superbanan som skall läggar miljarders miljarder på mellan Sthlm och Malmö?

En superpendel enbart för riksdagspolitiker och Concern VD;ar och övrig järnväg i landet är helt obrukbar?

Detta agerande och politiska översitteri pågår på alla områden i Sverige hela tiden på senare år.  Det allmänna folkets väl och ve har helt åsidosatts för de rikas egon att känna sig miljövänliga (tågen), humant goda (ta emot alla som påstår sig vara flyktingar) och bygger sjukvård som bara dem själva kommer ha råd och möjlighet att använda i slutänden när all sjukvård blir privatiserad.

/Tjeja - emotionellt okontrollerat exploderande ang hur Sverige "sköts om"

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Huygens
10/14/16, 5:46 PM
#100

Fler landvinningar för politikerna?

Sjukvården lät 84-åring kvinna avlida av törst.

Kvinna med massiv hjärnblödning fick vänta i 4 timmar på vårdbeslut.

tlover
10/14/16, 6:33 PM
#101

#100 att folk inte får vård vid hjärnblödning är väl relativt vanligt eftersom det kan se ut som fylla?

Jag vet att en A-lagare hemma skickades hem med hjärnbödning (och dog) just för att dom trodde att han var full. Fast det är flera år sen nu

l'm back

Huygens
10/14/16, 6:39 PM
#102

Kvinnan uppvisade flera tecken på hjärnblödning, vilket läkaren såg.

Huygens
10/17/16, 10:22 AM
#103

Trevligt med Skaraborgs sjukvård. Istället för att anställa sjuksköterskor, hyrde Skaraborg in spanska sjuksköterskor som inte kunde svenska och därför måste handledas hela tiden.

Sånt sparar ju pengar.

Handledare, menar jag.

Nåja, för att gör saken bättre köpte Skaraborgs sjukvård konsulttjänsterna med dom spanska prisvärda (?) sjuksköterskorna från en kriminella företagare, som inte kunde hålla det upprättade avtalet.

Så bra.

Svensk sjukvård, där politikerna jobbar på högtryck.

.

Hur är det med SOS Alarm?

Vi vet att brittiska NHS ambulanser inte riktigt fungerar längre och folk har avlidit pga av att dom brittiska ambulanserna vänt om efter halva färden för att spara pengar och skadade blivit liggande.

Nu ser vi resultatet av samma agenda i Sverige.

SOS Alarm är fördröjt enligt en studie som Kaliber gjort. Katrins hus började brinna. Räddningstjänsten skickad ut brandbilar, dock till fel del av Sverige, där Katrins brinnande hus inte befann sej.

Huygens
11/4/16, 12:36 AM
#104

Det kom ingen ambulans till Kirunas gruva. Orsak?

SOS Alarm visste inte var LKABs gruva låg. Så himla bra.

Annons:
Huygens
11/7/16, 11:51 AM
#105

Sveriges politiker gör en kraftsatsning för att skapa ett Kaos Karolinska. Alla kliniker ska upphöra. Klinikbegreppet ska sluta existera.

Det är precis som en skola. Alla klasser upphör existera. Lärarna får själva gissa vilka elever dom ska undervisa. Fri huggsexa?

Detta påminner mycket om polisens "omorganisation" där existerande utredningsgrupper bröts sönder och förstördes utan att ersättas med någonting motsvarande. Polischef Eliasson kanske ska ses som Karolinskas organisatoriska föregångare?

Huygens
11/21/16, 12:53 PM
#106

Karolinska Sjukhuset satsar 118 miljoner kr. Men inte på vården.

Karolinskas nya kärnverksamhet, nu när fuskforskning inte längre är så populärt?

.

Toppchefen och hjärtkirurgen Jan Liska hoppar av Karolinska i protest mot att patientsäkerhetens slarvas bort.

Enligt Kaliber P1 är politikernas målsättning att utradera kompetenserna som finns på dom existerande klinikerna på gamla Karolinska. Allmänheten kommer då att börja kräva åtgärder mot kollapsande sjukvård och politikerna kan börja påstås att offentlig vård inte fungerar, vilket spelar riskkapitalföretagen i händerna.

Troligen efter uppgjord plan, där svenska politiker agerar i en nyckelroll.

Huygens
12/1/16, 2:20 PM
#107

Karolinska Sjukhuset gör ny bottennotering.

Barn som skulle få vatten med sockerlösning, fick istället salt i vattnet och det lede till livsfarlig saltförgiftning för små barn. Sjukhuspersonalen tog fel på saltet och socker.

Karolinska Sjukhuset vägrar kommentera uppgifterna.

.

Det känns allt tydligare att sjukhusledningen arbetar precis som politikerna önskar och uppvisar graverande inkompetens. Meningen är att allmänheten ska kräva förändring och säga att kommunal sjukvård inte fungerar, så att situationen med Karolinska spelar rakt i händerna på riskkapitalister.

Karolinska kan sedan köpas för en billig penning och bli en riktig kassako för smarta affärsindustrialister.

Tjeja
12/1/16, 3:48 PM
#108

#107 du tycker inte det låter lite väl motsägelsefullt att alla privatiseringsåtgärder, (Karolinskas bygge var ju utsålt till privata aktörer bla a.) skulle leda till att folket vill ha allting mer privatiserat?

Det vore väl snarare logiskt om folket reagerade tvärt om? 🤔 Vilja att allt skulle bli helt statligt och styras helt utan de idiotiska vinstkrav kommun och landsting har på sig nu! Det är ju när vinstkraven började ställas som allt började rasa utför ordentligt. Kommun och landsting kan inte tävla med privata aktörer ekonomiskt men med statligt utan vinstkrav kan man ha kvalitetsmål och kvalitetskrav istället.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Huygens
12/1/16, 4:30 PM
#109

Vi får se. Det verkar ju finnas liknande planer för PostNord. Skolorna blev till julafton för riskkapitalisterna, och Sverige är det land i Västeuropa som tillät friskolorna sprida sej med minst kontroll, av alla EU-länder.

Stafettläkare, sjuksköterskor som går på knäna osv.

Vart är Dan Eliassons sänkning av polisen avsedd att leda? Privata polisföretag? EU-polis som sköts av namnlösa EU-byråkrater i Bryssel, manipulerade av Bilderberggruppen? Det verkar som om svensk polis är i en riktning utan vettig styrning där fungerande arbetsgrupper förstörs och bryts sönder pga "den nya organisationen" så att enskilda poliser säger upp sej och slutar. Skandalerna som tvingade Riksrevisorerna att avgå.

Upplösningen av klinikerna på Karolinska Sjukhuset.

Ett systemangrepp.

Sjukvården ser ut att vara på väg i en dålig riktning. Macchiariniskandalen kan ha varit lika planerad och välförberedd som Operation Northwoods eller övertagandet av Läkemedelsverket.

Huygens
12/3/16, 4:50 PM
#110

#108 Utdrag från en föreläsning av brittiske Brian Gerrish som i 20 års tid kartlagt Storbritanniens ledares agenda för brittiska folket, oavsett vilket parti som för tillfället styrt Storbritannien.

Gerrish pratar om en rad saker i föreläsningen som jag tror är från 2014. Gerrish är väldigt träffsäker på områden som vid den tidpunkten inte var särskilt tydliga, såsom USAs presidentval med Donald Trump och Brexit samt vad som skulle följa ifall brittiska folket röstade för ett utträde ur EU.

Den intressanta delen rörande brittisk sjukvård börjar ca 1:18:05 och framåt. Jag låter Gerrish starta med myndigheternas världsomspännande program Common Purpose, organiserat av sk change agents, försämringar inom polisväsendet och sedan går Gerrish över till Agenda 21 för att runt 1:20:00 förklara vad som händer med brittiska NHS.

Sverige står troligen inför samma manipulering av sjukvården och vi är redan en bra bit på vägen. Oavsett om det blir en Socialdemokratisk eller borglig regering nästa val, är planerna från Bilderberggruppen dom samma.

Väl värt att höra hela föreläsningen även om jag inte håller med i varje detalj, som täcker allt från utbildningssystemet, chemtrails till MKULTRA-programmering av ordningsmaktens fotsoldater.

Zepp
12/5/16, 9:54 PM
#111

#3

Klart man inte är ett invandrarfientligt parti i SD.. för då skulle alldrig bröderna Ekeroth.. med brodern (Järnrörs-kent) (aluminiumrörs?-kent)(slåss utanförkrogen kent) få lov att vara en av de ledande!

Utan det är skillnad på invandrare och invandrare.. tex de med mosaiskt ursprung/kasachstan och muslimer!

Utan vad det handlar om är huruvida Sverige skall tillämpa Sharialagar eller ej, som svenska värderingar.. 🤪

Eh glöm det hela.. iomed att KE är en av de ledande inom det partiet så lär alldrig Sharialagar accepteras och invandrare från kasachstan accepteras som svenskar, med svenska värderingar!

Känns lixom tryggt på något sätt?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Zepp
12/5/16, 10:00 PM
#112

För resten.. näe jag har inte läst alla inlägg!

Iallafall.. ambulanser sköts numera utav fria företagare, tidigare utav samhället!

iallafall, det var jävligt dyrt med samhällsansvaret!

Såå,, nu är det i de flesta landsting något man lägger ut på anbud.. lägsta anbud vinner upphandlingen.. prexis det vi vill!

Och då kan man f*n inte åka hur långt som helst eller hålla hur många ambulanser eller kvalificerad personnal för detta!

Utan man får lov att bli sjuk när det passar andra!

Alternativt så får man lov att ringa Taxi!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Huygens
12/5/16, 10:07 PM
#113

Läs dom 107 resterande inläggen också. :)

Zepp
12/5/16, 10:10 PM
#114

Det är minst 100 för många!

Och från det ena till det andra.. har vi inte via demokratiska val, valt att lägga allt mer samhällsservice på fria företag i konkurans?

Menar.. hur skulle vi annars haft råd med att slopa fastigheteskatten och ändå behålla ränteavdragen samt subventionera ombyggnader av privata bostäder/öka dessa innehavares förmögenhet?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp
12/5/16, 10:33 PM
#115

För övrigt.. du har inte cirka 200 miljarder liggande som du kan låna ut på obestämd tid?

"93 miljoner människor i 33 länder behöver akut hjälp. Och världen behöver donera drygt 200 miljarder kronor för att FN och organisationer knutna till världsorganisationen ska klara av det, enligt en ny rapport.

Det är den högsta siffran någonsin – tre gånger så stor som år 2011 och tio gånger så stor som år 1992.

– Mer än 80 procent av behovet härstammar från konflikter, varav många är utdragna och drar upp behovet av nödhjälp för varje år som går, säger FN:s humanitäre chef Stephen O'Brien till Washington Post."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/n2ORx/fns-nodrop-vi-behover-200-miljarder

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Huygens
12/5/16, 10:36 PM
#116

Se #109.

Zepp
12/5/16, 11:01 PM
#117

Okej.. jag förstår vad du menar.. du har altså inte 200 miljarder liggande?

För det andra.. misstänker starkt att det klankas på fri företagsamhet i de övriga 100 inläggen!

När man konkuransutsätter en branch, så brukar det betyda att den med lägst anbud får uppdraget., det gäller oxå ambulansverksamhet!

Förr, i de flesta kommuner sköttes detta utav räddningstjänsten, man fick jobba två år som ambulansvårdare för att få fast tjänst inom räddningstjänsten/brandkåren.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Huygens
12/24/16, 2:40 PM
#118

Det hela sker efter en noga uttänkt plan av Bilderberggruppen.

Ambulanscheferna tog det lite piano, kom först efter 1 timme, ung kvinna dog. Sverige börjar bli som Storbritannien, vi följer samma EU-plan.

.

Föda tidigt barn i Sverige?

Då får du ta ambulansflyget till Finland. För att spara pengar. Det blir ju mycket billigare för Sverige att flyga gravida till Finland för att föda. Sjukvården är billigare, personalen pratar bara finska samt engelska och flygbränslet är billigt. Dessutom att underhållet och flygandet av ett ambulansflygplan snorbilligt. Flygpersonalen och piloten är billiga. Kanske gratis?

Sverige sparar pengar hela vägen.

Och så blir det fri semester, för det finns ingen väg att komma tillbaks till Sverige på. Det får den nyblivna modern och fadern själva ombesörja.

Då blir det ju billigt.

Sparar pengar.

.

Vad tror ni Bilderbergarna Löfven, Reinfeldt, Anders Borg, Wallenberg, Carl Bildt och Mona Sahlin lagt upp för?

Annons:
Huygens
12/29/16, 1:20 PM
#119

Nu görs ännu fler kraftinsatser från svenska riksdagspolitiker för att sänka svensk sjukvård. Vårdplatser saknas på Karolinska Sjukhuset i sådan grad att Karolinska försatts i "stabsläge", dvs läget är brunt.

Krissituation

Det är kris.

Och ändå är Sverige inte i krig, det finns ingen ekonomisk nedgång. Krisen på Karolinska är lika fabricerad som den serie av fabricerad statsterrorism Europa upplevt dom sista åren.

Fabricerad kris.

.

Samtidigt måste fler föderskor resa till Finland för att föda. Kanske håller regeringen förhandlingar med ytterliggare länder om att svenskor ska föda utomlands, Botswana och Bortre Hebriderna kanske har platser över?

Sveriges politiker har verkligen satt till alla klutar denna gång och vi är på väg åt samma stup som det Illuminatimanipulerade NHS i Storbritannien.

Det är kris.

Tror ni på det?

Huygens
12/29/16, 5:56 PM
#120

Febrigt spädbarn skrevs ut från Karolinska. Dog 2 timmar senare.

Spädbarnet hade en bula (varböld?) stor som en tennisboll i nacken. Läkarna sa åt föräldrarna att Karolinska är "inget hotell".

Huygens
1/3/17, 1:11 PM
#121

Våra toppolitiker har jobbat på högtryck för att sänka Karolinska Sjukhuset. Nu tvingas Karolinska överge dom trådlösa telefonerna och installera traditionell kabeltelefoni. Personalen vittnar om stress och teknik och rutiner som inte fungerar, helt i linje med Bilderberggruppens direktiv.

Politikerna satsade medvetet på telefonteknik som ej var utprovad och med garanti att vara defekt och ickefunktionell.

Huygens
1/4/17, 3:46 PM
#122

En ny kraftsatsning av våra toppolitiker.

För att säkerställa att ambulansvården havererar har politikerna beordrat installation av utrustning som aldrig testats. Det rör sej om otestade IT-produkter som därmed kan antas vara defekta eller ickefunktionella i ambulanserna.

Det nya defekta systemet heter Frapp och när Stockholms Län påbörjade testet av utrustningen i somras, upptäckte personalen att utrustningen inte fungerade. Politikerna beordrade därför att testet stoppades. Om testet genomförts full ut hade det kunnat innebära att utrustningen aldrig installerats. Istället gjordes inget fullständigt test och utrustningen installerades därför i full skala, utan test för att undvika upptäckten av alla fel och avsaknaden av funktionallitet.

Motiveringen är troligen att sänka sjukvården som ett blylod i havet och i synnerhet sabotera ambulansvården såpass mycket att allmänheten ska protestera och kräva att "något måste göras". Politkerna kan därefter presentera förslag där riskkapitalbolag får ta över ambulansskötseln. Ganska säkert i linje med målen i Bilderberggruppen.

Politikerna officiella påstående är att IT-produkten Frapp installerades i ambulanserna utan test, trots defekter, för att "öka patientsäkerheten".

Huygens
1/12/17, 4:05 PM
#123

Agendan som Bilderberggruppen upprättat fortsätter med oförminskad kraft.

Ambulansernas patientskyddssystem Frapp drabbas med återkommande mellanrum av systemhaveri och all destinationsstyrning av ambulanserna upphör därmed fungera.

Flera akutsjukhus har gått in i stabsläge och orsaken anges vara influensan. Situationen på Sahlgrenska Sjukhuset i Göteborg beskrivs av personalen som ohållbar. Troligen helt i linje med vad kommunpolitikerna hoppas uppnå.

Bitar av nya Karolinska Sjukhusets fasad ramlar ner. Den officiella förklaringen är att orsaken är okänd.

Huygens
1/17/17, 2:12 PM
#124

Kvalitetssjukvården.

Läkare opererade bort fel bit av hjärnan.

.

Rapport om Karolinska sjulhuset anses innehålla sakfel och har JO-anmälts. Utredaren Sten Heckscher kan ha varit jävig.

Upp till toppen
Annons: