Annons:
Etikettmiljö-klimat
Läst 2838 ggr
[Jimmy.L]
3/28/15, 2:51 PM

Återvinningsstation nej sopstation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser det ut tyvärr vid min återvinningsstation varje helg ibland oftare än så.

Annons:
Maria
3/28/15, 2:55 PM
#1

Det känns som att soptömningen inte fungerar som den ska och att det inte finns tillgång till att slänga grovsopor eller någon container för dylikt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
3/28/15, 2:58 PM
#2

#1 Dom tömmer den varje vecka, och dom är inte fulla heller, sen har vi två fina återvinningsstationer i kommunen Tveta soptipp och en återvinning norr om staden. Det krävs ett kort för att besöka återvinningsstationerna men många företag dumpar sitt skräp här i stället.

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.2569694-atervinningsstationen-har-blivit-till-ett-sopberg

Maria
3/28/15, 3:02 PM
#3

Väktare eller kameraövervakning kanske?

Tråkigt att det sätts i system av företag som det verkar vara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
3/28/15, 3:05 PM
#4

Jo ser ju ut att vara företag som slängt saker typ en butik eller restaurang ifall man tittar på wellpapplådorna. Går väl att spara pengar ifall man inte betalar nått för sophämtning. Kanske ni kan gå vakt i området några kvällar/nätter och försöka få skurkarna på en bild + se till så att registreringsskyltar mm. syns de med och sedan lämna till polisen och göra en anmälan. Går man ihop ett gäng så behöver man ju inte gå vakt så många timmar var.

[Jimmy.L]
3/28/15, 3:10 PM
#5

#3 Har hört att det ska köra väktare men jag har inte sätt någon. Kameraövervakning är mycket svårt att få tillstånd för.

#4 Nu bor jag inte i närheten av den stationen utan får gå ca 15 min dit det finns höghus i närheten denna ligger vid en parkering och nedan ligger det en grönsaksbutik och en mataffär.

Vanja
3/28/15, 3:13 PM
#6

Usch vad tråkigt :(

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
[Carpinus]1
1/21/18, 4:06 PM
#7

Det känns som om det stinker om sophanteringen överhuvudtaget  …

Källa.

kamera0710
1/22/18, 6:45 AM
#8

I Södertälje (där både jag och Jimmy bor) har det nu anställts personal som åker runt och kontrollerar återvinningsstationerna. Kommunens miljökontor har också gjort en inventering där några hundra livsmedelsanläggningar kollas, så att de har avtal för sophämtning med mera. Svaren de gett kommer sedan att kontrolleras om de verkligen stämmer. Hur mycket det hjälper återstår att se. Mycket kommer ju från privathushåll.

Upp till toppen
Annons: