Annons:
Etikettkultur
Läst 3045 ggr
[Carpinus]
5/20/15, 8:20 AM

"Varför är Sverige så fyllt av hat och rädsla?"

Den norske författaren Karl Ove Knausgård har jämställts med pedofiler av en representant för den svenska kultureliten, Emma-Witt Brattström. Det är f.ö. inte första gången hon angriper norrmannen. Nu svarar han med ett debattinlägg i DN, och han frågar enligt Expressen bl.a.

"Varför är Sverige så fyllt av hat och rädsla? Varför är alla så tysta?´, skriver författaren – och går till angrepp mot debattklimatet i Sverige". ---

_"Knausgård skriver att det är så det fungerar i `cyklopernas land´ Sverige. Han skriver att  `cykloperna´ blir arga och kastar stenar på sådant de inte gillar eller förstår."---

"Cyklopernas stats­minister kallade för inte länge sedan ett legitimt parti, invalt i riksdagen, för ett nyfascistiskt parti. Alla vet att det inte stämmer, men det spelar ingen roll för om de har en annan åsikt i en känslig fråga, så är de fascister. I vilket annat land som helst hade det ansetts vara en skandal. Men inte hos cykloperna, där det är ett rimligt påstående."---

Knausgård avslutar debattartikeln:
"Att bli kallad pedofil i cyklopernas största morgontidning är ingen trevlig upplevelse. Jag har fyra barn, de äldsta har börjat läsa tidningen, och jag bara väntar på frågan 'Pappa, vad är pedofili? Varför säger hon att du är pedofil?' Detta är ingen fiktion. Jag som skriver detta är en verklig människa, och mina barn är verkliga."_

Annons:
[sanna70]
5/20/15, 8:28 AM
#1

Knausgård ger en passande beskrivning av läget i landet och vilken moralbrist som råder. .

[Carpinus]
5/20/15, 8:31 AM
#2

#0 Som väntat har Emma Witt-Brattströms artikel givit upphov till många kommentarer. Victor Malm på Expressen kultur skriver bl.a.:

"Det anstår inte en litteraturprofessor att skriva om litterära texter till en förment ”tolkning” och utifrån denna patologisera upphovspersonen. Ebba Witt-Brattströms text om Stig Larsson och Karl Ove Knausgård (DN 11/5) – vars generella tes om att Kulturmannen ännu äger kulturen nog är sann – var en pinsamt obesvärad uppvisning i konsten att buktala fram lögner ur andra människors texter."---

"Det här sättet att bedriva ”debatt” är inte ovanligt i den svenska, hyfsat anti-intellektuella offentligheten. Men att det med sådan konsekvens praktiseras av en offentlig intellektuell, som därtill har professorstitel, är ynkligt. Att behandla källor som Witt-Brattström gör är inte bara djupt ohederligt, det är direkt oprofessionellt. Implicit sker en patologisering av Stig Larsson – han är en ond, äcklig pedofil!"

[Carpinus]
5/31/15, 11:48 AM
#3

Anna Dahlberg tar i en ledare i Expressen  upp den svenska njuggheten mot debattörer som Sanandaji, Ranstorp och Gudmundson. Hon gör det under rubriken "I Sverige är vi rädda för sanningssägare":

_"I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NRK tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta."---

"Kontrasten till den svenska debatten kunde inte vara större. Bara tanken att SVT skulle ta initiativ till att göra kostnadsberäkningar kopplade till migration känns främmande. Kritiken skulle välla fram från alla håll: "SVT fiskar i grumliga vatten!", "SVT springer Sverigedemokraternas ärenden!", "att sätta pris på människovärdet är fascism!´".---

"Så marginaliserar vi de röster som vi skulle behöva allra mest - de som inte böjer sig likt ett rö för samtidens vind. De som söker sanningen precis som den är - även om den är obekväm och kan få konsekvenser som vi ogillar. Vi borde vårda dem, inte frysa ut dem."_

[Carpinus]
6/3/15, 6:34 AM
#4

"Resultatet har blivit en offentlighet som har allt mindre att göra med det omgivande samhället. Det är en offentlighet där endast 16 procent av kulturjournalisterna sympatiserar med något av allianspartierna. Det är en offentlighet där mer än hälften av medarbetarna i public service röstar på miljöpartiet, ett parti som representerar sju procent av befolkningen.Det är en offentlighet som påminner mer om ett kompisgäng som håller varandra om ryggen, än om en öppen arena där åsikter får stötas och blötas."

Lars-Anders Johansson, gästkrönikör GP

[Carpinus]
3/31/16, 8:40 AM
#5

"Förnekelsekulturen gör att jihadismen kan gro i både Sverige och Belgien.

En vecka efter terrordåden i Bryssel har många debattörer påpekat likheterna mellan Belgien och Sverige."---

"Även här är listan är lång på personer som fått utstå hårda attacker för att de påtalat problem i utanförskapsområden eller varnat för risken för våldsbejakande islamism.

Det gäller till exempel journalisten Amun Abdullahi, som avslöjade att en fritidsledare i Rinkeby rekryterade ungdomar till islamistmilisen al-Shabaab. Och ledarskribenten Per Gudmundson, som har granskat våldsbejakande islamister i över ett decennium. Och socialdemokraten Nalin Pekgul, som oförtrutet har försökt få myndigheter att dra in bidrag till religiösa extremistgrupper."---

"Debattklimatet har visserligen blivit något öppnare på senare år. Men fortfarande ifrågasätts personer som engagerar sig mot religiös extremism på ett helt annat sätt än de som arbetar mot högerextremism.

Det gäller vänsterkvinnor som Zeliha Dagli och Amineh Kakabaveh, som anklagas för att öka splittringen när de vittnar om moralpoliser i svenska bostadsområden. Det gäller en liberal som Per Pettersson, som kritiseras på samma grunder när han beskriver hur trakasserierna mot honom som homosexuell gör att han vill flytta från Husby. Och det gäller terrorexperter som Magnus Ranstorp och Magnus Sandelin, som länge varnat för framväxten av jihadistiska grupper och som nyligen anklagades för att "peka ut" islam och muslimer."---

Patrik Kronqvist i Expressen

Som Anna Dahlberg säger i citatet här ovan: "Så marginaliserar vi de röster som vi skulle behöva allra mest - de som inte böjer sig likt ett rö för samtidens vind. De som söker sanningen precis som den är - även om den är obekväm och kan få konsekvenser som vi ogillar. Vi borde vårda dem, inte frysa ut dem."

kamera0710
3/31/16, 12:36 PM
#6

#5 "Debattklimatet har visserligen blivit något öppnare på senare år. Men fortfarande ifrågasätts personer som engagerar sig mot religiös extremism på ett helt annat sätt än de som arbetar mot högerextremism."

Finns några belägg för detta, eller är det allmänt tyckande?

Annons:
[Carpinus]
3/31/16, 1:29 PM
#7

#6 Din fråga kan ju bara besvaras av Kronqvist. Men kan du själv ge något exempel från media (alltså inte nätsajter och liknande) där sådana som arbetar mot högerextremism ifrågasätts för det arbetet? Jag kan det inte, och det är jag glad för!

[Bermudas]
3/31/16, 1:55 PM
#8

Här har vi ett litet axplock om det "goda hatet" Den här poeten och Athena Farrokhzad fick vara sommarpratare. Håkan Bodström skrev om ”En radikal våldsbejakande vänsterextremist” http://www.svt.se/kultur/farrokhzads-sommarprat-kritiseras-och-hyllas Han frågar hur det skulle se ut om en ”ung, lovande och till synes charmig poet bjuds in i Sveriges radio för att göra ett sommarprogram i P1”, och samtidigt är radikal högerextremist. ”Han – för det är troligen en han – får i 90 minuter lägga ut texten om kulturkamp, urartad konst och hotet från islam – allt varvat med vit makt-musik.” Knappast troligt. Men kommer man från "rätt" håll går det ofta alldeles utmärkt. Det är lätt att bli hemmablind när media konstant håller vänstern under sina vingars skugga.

[Hayabusa]
3/31/16, 2:02 PM
#9

#8 Man från "rätt" håll kan vara t ex Sven Wollter.

[Bermudas]
3/31/16, 2:26 PM
#10

Sven Wolter ja…han som hade aktier för "att studera kapitalismen från insidan" Det gäller att ha bra ursäkter när man inte lever som man lär. ;-) Så här krämade Athena som öppning till sitt sommarprat: "Ja ja, jag hatar hela borgerligheten ja ja, jag hatar hela kungahuset ja vi, vi ska beväpna oss Ja ja, jag svär utifrån mitt hjärta att vi från förorterna ska beväpna oss ja vi, vi ska beväpna oss" Hon liksom Nabila Al Fattah verkar hata nationalstaten och vill lösa upp den. (tja antagligen vill nabila ha en stat för kurderna, men i alla fall inte för svenskarna, för vi är inget eget folk till skillnad mot kurderna som naturligtvis är ett eget folk….vilket dom faktiskt är, det tycker jag med, men jag anser att svenskar är ett folk vi med oavsett vad vissa påstår) Nåväl skulle vara kul att få höra en sommarpratare inleda med hur " jag hatar och vi ska minsann beväpna oss mot invandrar-förortsfolk. Jag menar om det är ok att spela en sån om att "vi från förorten " hatar och ska beväpna oss mot borgerligheten…borde inte motsatsen vara ok? Kanske dags att sluta vara så förbaskat hemmablinda någon gång?

[Hayabusa]
3/31/16, 2:37 PM
#11

Jerry Williams är kanske också på "rätt" sida? I SVT´s "Go´kväll" ville han ha Stalin & Lenin som middagsgäster. Han passade även på att förklara varför en enpartistat är att föredra framför demokrati.

PS Det var ett antal år sedan programmet sändes, december 2009.

[Bermudas]
3/31/16, 3:46 PM
#12

#11 Hej "Gokväll" jag är fascist va och skulle vilja ha en enpartistat och jag skulle gärna vilja sitta med hitler och musse som middagsgäster. Jamen visst no problem, vi på svt har högt i tak! Tack och Heil Hitler! Heil pårejsjälv du

kamera0710
3/31/16, 3:54 PM
#13

#7 Niklas Orrenius fick utstå mordhot med mera när han försökt få en intervju med Julia Caesar.

http://www.journalisten.se/nyheter/mordhot-mot-dns-niklas-orrenius

Annons:
[Carpinus]
3/31/16, 3:59 PM
#14

#13 I etablerade medier?

kamera0710
3/31/16, 4:02 PM
#15

#14 Kronkvist säger väl inget om etablerade medier?

kamera0710
3/31/16, 4:27 PM
#16

#9 Tycker du att Hedenmo stryker Wollter medhårs?

kamera0710
3/31/16, 4:35 PM
#17

#4 Än en gång är det märkligt att det inte kommer fram något mer konkret. Eller törs INGEN av de nämnda personerna som är så nedtystade av åsiktskorridoren vara öppna med det? 

Stämmer det håller jag i alla fall med om att det är illa, jag värnar åsiktsfriheten.

[Carpinus]
3/31/16, 5:16 PM
#18

#17 Du begär att andra skall vara konkreta, vänder dig till en journalist som högst sannolikt inte läser här och kan ge dig dina belägg, och så avslutar du med en magnifik brasklapp i form av kommentaren "Stämmer det håller jag i alla fall med om att det är illa".

Hade du ansträngt dig lite på egen hand så hade du kunnat konstatera hur det faktiskt förhåller sig. Att/Om Orrenius utsatts för mordhot är det givetvis oförsvarligt, men det Kronqvist skrev om gäller inga fega telefonörer eller anonyma röster på nätet, utan angrepp från offentliga debattörer i form av ledarskribenter, politiker och forskare på universitet.

Här är några klipp om personerna som Kronqvist nämner och deras belackare ute i det offentliga rummet:

Sä här skriver man på SVT om hur Abdullahi ifrågasatts av bland annat SR:

"Journalisten Amun Abdullahi avslöjade i Ekot att en ledare på en fritidsgård rekryterade till den somaliska islamistmilisen, al-Shabaab. Men hennes uppgifter sades svartmåla islam - och ifrågasattes av bland andra Sveriges Radio."--- 
http://www.svt.se/ug/jag-trodde-pa-journalistiken

Nerikes Allehanda hånar Gudmundsson på ledarplats:

"Nej, Per Gudmundson ser ingen rasism bland Sveriges gröna skogar. Men så är han ju också en medelålders, vit man i tweedkavaj."---
http://na.se/asikt/ledare/1.3072364-lat-per-gudmundson-ga-

Dagens Samhälle skriver om hur Pekgul ifrågasatts av olika nätverk och MP:s ledning:

"Kritiken mot Nalin Pekguls utspel har varit hård. Representanter för bland annat Sveriges unga muslimer och Muslimska kvinnonätverket har i en artikel på SVT Debatt hävdat att hon sprider islamofobiskt tankegods. Miljöpartiets ledning har avfärdat hennes ifrågasättande som svammel och trams. Och i en artikel på Dagens Samhälles debattsajt har hon av Muslimska mänskliga rättighetskommittén beskrivits som ”en marginaliserad socialdemokratisk politiker som har avslöjats med att ljuga så många gånger att hon inte har någon trovärdighet kvar att förlora”.---
http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/jag-utmanar-starka-krafter-11659

På Aftonbladet debatt anklagas Dagli för att vara svartmålare och islamofob:

"Daglis beskrivningar av vårt område är överdrivna svartmålningar av Järvafälten. Hennes argument tyder på stereotypt tänkande och islamfobiska föreställningar. Islamofober och andra har sedan länge försökt bevisa att vi Rinkebyborna praktiserar kvinnoförtryck. Men vi som bor här känner inte igen dessa konstiga beskrivningar."

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article20897051.ab

På GP:s ledarsida vittnar Alice Teodorescu hur Kakabaveh anklagats av partikamrater för att vara islamofob och främjare av rasism:

"Från vänsterhåll är tongångarna annorlunda, vilket riksdagsledamoten Amineh Kakabaveh (V) som lyft frågan om radikaliseringen fått erfara. Kakabaveh har anklagats för att främja rasism och islamofobi. Kritiken har bland annat kommit från de egna partikamraterna. Att flera av dem framhärdar i att det inte existerar någon åsiktskorridor gör det hela än mer pikant. Priset för hyckleriet betalas av samhällets kanske mest utsatta kvinnor."---
Alice Teodoresu i GP
http://www.gp.se/nyheter/ledare/ledarkronika/1.2769052-alice-teodorescu-dubbelmoral-inte-dubbelt-sa-bra

En forskare på Segerstedtintstitutet (Göteborgs Universitet) anklagar två av våra mest namnkunniga terrorexperter för att vara svartmålare av islam, vilket Sakine Madon har tagit upp i Expressen.

"Illa är även anklagelserna mot journalisten Magnus Sandelin, och terrorexperterna Magnus Ranstorp och Magnus Norell. De påstås ”systematiskt” peka ut islam. Det är ett direkt felaktigt påstående. Herz klagar på att nämnda terrorexperter målar ut muslimer som ”risker”, och tycks störa sig på att våldsbejakande islamism överhuvudtaget tas upp. Att jihadism står i fokus ”skapar problem för de som identifierar sig med islam”, påstår Herz. Men nej, vi är många muslimsk bakgrund som inte har några som helst problem med att den våldsbejakade islamismen tas på allvar, att kunniga journalister som Sandelin gräver fram fakta. Varför i hela friden kopplar Segerstedtinstitutets rapportförfattare ihop jihadism med muslimer i stort? Det om något är islamofobiskt."

http://www.expressen.se/ledare/sakine-madon/skadligt-snomos-om-jihadisthot/

"Än en gång är det märkligt att det inte kommer fram något mer konkret. Eller törs INGEN av de nämnda personerna som är så nedtystade av åsiktskorridoren vara öppna med det? ", hånar du, helt utan täckning. För sanningen är ju att det finns konkreta uppgifter om man bara anstränger sig lite.

Och om du vill ifrågasätta något som journalisterna har skrivit i de här gjorda utdragen så föreslår jag att du kontaktar dem direkt istället för att föra en "debatt" med dem här, där du vet att de inte nås av dina ifrågasättanden.

[Bermudas]
3/31/16, 6:06 PM
#19

#16 Tror du det varit möjligt att en artist som gillar Hitler, kallar sig fascist eller nazist och förordar enpartisstat och vill skrota demokratin - överhuvudtaget fått vara med på Gokväll? Bjudits in på TV i Sverige för ett mysåpys soffprogram? Tror du att dom sänt det inslaget om en folkkär artist suttit och brett ut texten om högerfascismens fördelar och bjudit in Moussilini och Hitler på middag? Kan du svara ärligt på den frågan? Ja eller nej? Utan att flytta målstolparna och föra in diskussion på sidospår som inte hänger samman med det som TS tar upp. ( som att någon enskild person mordhotat Orrenius vilket även hände Julia Ceasar, hon blev också mordhotad, men som sagt vi diskuterar inte just det i denna tråd)

[Hayabusa]
3/31/16, 7:03 PM
#20

#16 Med tanke på Sven Wollters uttalande/påstående så vill jag mena att kontentan är det.

Annons:
[Bermudas]
3/31/16, 7:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Här kan man se hur mycket kritik journalisterna riktat mot miljöpartiet under en period i en undersökning. Noll! Men så röstar hälften av journalisterna på miljöpartiet också enligt en undersökning. (Jämför med övriga befolkningen) Även V låg bra till… sexton procent tror jag, SD fanns väl knappt tror jag. #19 hur sjutton stavade jag mussolini…som en efterrätt?

[Bermudas]
3/31/16, 9:07 PM
#22

Jag gjorde en liten egen mätning med linjal på de röda staplarna. Jag hoppas jag räknat rätt…jag drog upp bilden på skärmen lite och la linjalen och mätte Moderaterna fick 3,6 cm. Folkpartiet 1,1 cm Kristdemokraterna 1,1 Centern 1,5 SD 1,2 Om vi räknat ihop SD med högerpartierna så får de kritik- staplar tillsammans 8,5 Medan V och sossarna tillsammans med miljöpartiet och Fi bara fick 1,1! Journalisternas sympatier verkar om man ska titta dessa siffror ligga väldigt mycket på vänstern. Länk till SIFO undersökningen http://www.tns-sifo.se/media/508075/om_unders_kningen_2014-04-04.pdf

72mm
3/31/16, 11:17 PM
#23

#17 "Än en gång är det märkligt att det inte kommer fram något mer konkret."

Haha, var #18 konkret nog för dig? Jag fattar inte hur man kan envisas med att vara så blind. Du tror fortfarande att du lever i en fungerande demokrati och allt är frid och fröjd i svedala? Du är fullt övertygad om att svensk media, "public service" inkluderat, inte fullständigt har kantrat och sedan årtionden tillbaka bedriver ren hjärntvätt och propaganda där de förväntas syssla med journalism och fakta? 

Inte ens när Carpinus drar ihop en fullständigt lyssnade sammanställning som belyser ämnet mer konkret och relevant i ett enda inlägg än vad du lyckats åstadkomma under hela förra året så börjar du ana ugglor i mossen. 

Hopplöst.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

kamera0710
4/1/16, 6:16 AM
#24

#18 Utmärkt att du kommer med lite mer konkreta uppgifter. Per Gudmundsson kan jag dock inte känna någon större medömkan med om han nu blivit så hånad, detta med tanke på det språkbruk han själv använder om meningsmotståndare. Har länkat till denna ledare förut som exempel.

Självklart kan man vända sig direkt till journalisterna, det har jag gjort åtskilliga gånger. Men eftersom du åberopar dem som källor är det väl inget märkligt med att man efterfrågar mer konkreta uppgifter här i tråden.

En del debattörer som pratar om åsiktskorridor verkar dock tro att yttrandefriheten innebär en rätt att stå oemotsagd. Andra verkar ha svårt att skilja på åsikter och fakta.

http://www.svd.se/aret-da-det-alternativa-blev-politisk-norm

kamera0710
4/1/16, 6:21 AM
#25

#23 Ja, Carpinus kom med något mer konkret. Detta till skillnad från dig, som är lika svepande som vanligt!

Hopplöst! 😂

[Carpinus]
4/1/16, 7:11 AM
#26

#24 Det är inte särskilt hederligt att anklaga kolumnister för att inte vara konkreta bara för att de inte påminner i detalj vad som ligger bakom nämnandet av exakt varje namn eller händelse. Om de skulle vara skyldiga att konkretisera varje namndroppande så skulle snart deras krönikor fylla upp hela sidor. Antagligen lever de i övertygelsen att de som läser deras krönikor är så pass samtidsorienterade att de vet ungefär vad som sker i omvärlden utan att skribenten måste gå ner på detaljförklaringar för precis alla åsikter.

Som läsare vet jag kanske sedan tidigare att det är en person som jag vet  är pålitlig som skrivit krönikan och att jag godtar sanningshalten i uppgifterna utan att gå över dem med lupp. Är jag å andra sidan intresserad men oinvigd så går det att googla - det går ganska snabbt att ta fram uppgifter, vilket jag synliggjorde här ovan. Den här gången gjorde jag jobbet åt dig, men nästa gång du kommer med liknande svepande formuleringar som du gjort här kommer jag bara att påminna dig om detta.

Om du inte gillar Per Gudmundsson så är det din ensak, men det minskar i mina ögon inte på något sätt vederhäftigheten i Kronqvists krönika.

kamera0710
4/1/16, 12:21 PM
#27

#26 Vad gäller den där samtidsorienteringen tycks det ju för många (se #21 till exempel) mest handla om opinionsundersökningar om journalisters partisympatier. Det väsentliga är trots allt vad som står i medierna. En som forskat i ämnet är Kent Asp. I en studie var en frågeställningarna:

" (1) Vilka partisympatier har svenska journalister, (2) i vilken utsträckning överensstämmer de med allmänhetens partisympatier och (3) vilket genomslag kan en bristande representativitet tänkas ha i den politiska nyhetsrapporteringen?"

En bit in i rapporten: "Att fullt ut besvara frågan om vilket reellt inflytande den enskilde journalistens partisympatier har på den journalistiska slutprodukten är naturligtvis komplicerat och förutsätter i princip studier av både det journalistiska innehållet och journalisternas politiska värderingar."

I en fotnot till detta citat skriver han: "Svaret är som sagt komplicerat, men mot bakgrund av den forskning som existerar inom området är det mycket som talar för att den enskilde journalistens partipolitiska åsikter påverkar nyhetsrapporteringen i begränsad omfattning i förhållande till andra, viktigare faktorer. I ett annat sammanhang har jag fört fram tre olika skäl till varför det förhåller sig på det sättet: (1) I modern nyhetsjournalistik är professionella nyhetsvärderingsprinciper viktigare än partipolitiska värderingar. Den speciella arbetslogik journalisterna och medierna använder sig av väger tyngre än journalisternas personliga åsikter, (2) Nyhetsarbete är i stor utsträckning en kollektiv, redaktionell arbetsprocess med många inblandade journalister och ofta med en långt driven arbetsfördelning. Utrymmet för påverkan av enskilda individers åsikter är därigenom begränsat, (3) Journalister identifierar sig känslomässigt i mycket mindre grad än allmänheten med de politiska partierna. Det är få journalister som uppfattar sig som övertygade anhängare till ett visst parti. De kan därmed antas vara ännu mer trolösa gentemot partierna än vad allmänheten är."

Sedan vet jag att han hävdat att MP i vissa studier han gjort verkar ha undgått granskning. Å andra sidan säger han följande om valet 2010 (länk 2): "Aktuellt och Rapport lutade åt olika håll. Aktuellts rapportering var mer gynnsam för de rödgröna, medan Rapports bevakning var mer gynnsam för alliansen. Sammantaget blev på så vis SVT:s nyhetsbevakning balanserad."

Kalla detta bristande samtidsorientering om du vill. 

http://jmg.gu.se/digitalAssets/1284/1284227_nr38.pdf

http://jmg.gu.se/Aktuellt/Nyheter/fulltext/journalisterna-sjalva-tog-stor-plats-i-valrorelsen-2010.cid1026288

Annons:
kamera0710
4/1/16, 12:29 PM
#28

#21 Har du några närmare uppgifter om hur denna undersökning är gjord?

[Carpinus]
4/1/16, 3:29 PM
#29

#27 Mitt genmäle gällde inte journalisters partitillhörighet i första hand, utan din syrliga kommentar i #6 om Kronqvists artikel "Finns några belägg för detta, eller är det allmänt tyckande?"

När jag då bad dig om någon nagelfarits i media (alltså inte nätsajter och liknande) som arbetar mot högerextremism så har du bara ett exempel på en person som blivit hotad utanför media. Då jag påpekar detta flyr du undan med att skriva  "Kronkvist säger väl inget om etablerade medier"?

Nu däremot utropar du i #27 att "Det väsentliga är trots allt vad som står i medierna." Det är medierna jag har hållit mig till hela tiden.

Upp till toppen
Annons: