Annons:
Etikettpolitiker
Läst 4007 ggr
[Carpinus]
2015-05-30 09:16

"Löfven vill underlätta avhysning"

"Statsminister Stefan Löfven (S) vill göra det lättare för kommuner och privatpersoner att avhysa människor som slår läger och bosätter sig tillfälligt eller under längre perioder på annans mark.

– Ingen svensk får bygga var som helst och då kan man inte göra det om man kommer hit som tillfällig heller, så det måste vi göra någonting åt, säger Löfven i en intervju i Nyhetsmorgon TV4 som sänds under förmiddagen."---

TT

På tiden, men protesterna lär inte dröja…

Annons:
[Jimmy.L]
2015-05-30 14:39
#1

Ja med tanke på hur många läger det finns är han ju tvungen att göra något tillslut.

[Carpinus]
2015-05-31 06:41
#2

#1 Fast vad det innebär i praktisk politik återstår att se! K-G Bergström i Expressen tillhör tvivlarna. Han skriver: "Frågan är om det blir något mer än munväder. Problemet för honom är ju att MP i gemensamt styrda kommuner torde ha svårt att vräka fattiga romer."

[Carpinus]
2015-06-09 22:47
#3

Typexempel…

"I mars polisanmälde Park och natur en illegal bosättning på Sjöbergen vid Röda sten. Fortfarande har inget hänt. Nu får polisen kritik för att identifieringen av personerna tagit för lång tid. Park- och naturförvaltningen gjorde en polisanmälan redan i mars i år. Det skedde efter att närboende och människor som har kolonistugor i området reagerat över att EU-migranter ställt fyra husvagnar på kommunal mark vid en utsiktsplats på Sjöbergen vid Röda sten. De klagade bland annat på nedskräpning, att skogen användes som toalett och att området inte kändes tryggt att vistas i. - Det här är ett natur- och rekreationsområde som vi värnar om. Oavsett vem som ställt husvagnarna här så är det inte tillåtet, säger en boende i området, som vill vara anonym."---

GP

[Jimmy.L]
2015-06-10 07:23
#4

Om dom höll ordning tror jag få hade sagt något men som dom skräpar ner är det inte ok.

[Carpinus]
2015-06-10 07:53
#5

#4 Jag tror att människor i allmänhet har ett rätt stort rättsmedvetande i det här landet (kanske vi rent av är lite väl flata ibland?). Det innebär att vi respekterar lagar och förordningar för att de i regel inte är godtyckligt stiftade, och att den dagen vi struntar i dem (utöver den civila olydnad som vissa koketterar med) så väntar kaos och anarki.

I en annan tråd beskrevs hur ett gäng tiggare lagt beslag på det fåtal p-platser som finns vid ett uppskattat naturreservat (de bosätter sig ju gärna i naturreservat och parker)  där ortsbefolkningen brukar ströva eller motionera, och vilken byråkrati som behövdes för att få bosättarna att behaga flytta på sig. Jag tror att folk blir upprörda över alla som struntar, inte bara i lagar, utan även i allmän hänsyn. Att man inte får stå längre än en viss tid på på p-platsen vid naturreservatet behövs ju egentligen inga lagar för att förstå - det är för att fler skall kunna utnyttja platsen för att få njuta av naturen eller springa sin dagliga löprunda.

Att då vissa uträttar sina behov på promenadstigar, slänger sopor rakt ut i naturen som inte bara förfular utan innebär skaderisker för människor och djur, och att under månader lägga beslag på parkeringsplatser där andra får böter om de står över stipulerade två timmar är "inte okej", oavsett vem som gör det.

[Jimmy.L]
2015-06-10 08:21
#6

Ja, det är ju ett problem med avföring på stigar, sandlådor och nerskräpning av naturen.

Annons:
[Carpinus]
2015-06-10 08:26
#7

Uppenbarligen går det att förenkla förfarandet för avhysning lokalt utan att invänta att regeringen skall komma till skott.

Stockholmdirekt

[Carpinus]
2015-06-11 18:32
#8

"Sommaren är här och badsäsongen står för dörren. I Umeå har en politisk strid blossat upp kring kommunala Nydalabadet där kommunen vill vräka de romer som bott där en längre tid och som kunnat nyttja bland annat omklädningsrum och toaletter. Nu är det badgästernas tur, menar kommunen,  "skamligt"- hävdar kritikerna. Hur långt sträcker sig kommunens ansvar?"---

Debatt i Studio 1 kan höras här.

[Carpinus]
2015-06-24 11:09
#9

"När det gäller olovlig bosättning på allmän och privat mark ska en utredare ges i uppdrag att undersöka hur markägares möjligheter att få hjälp med åtgärder vid otillåtna bosättningar kan förbättras – framför allt ska utredaren titta på om reglerna om handräckning kan förenklas för markägarens perspektiv. – Det borde vara lika lätt att åtgärda detta på privat eller kommunal mark som det är på allmän plats, säger Johansson. Utredaren ska få till våren på sig att titta på frågan."---

Expressen

[Carpinus]
2015-09-30 23:15
#10

"Regeringen vill göra det lättare för markägare att avhysa tiggare från andra EU-länder som bosätter sig illegalt på deras mark. En utredning tillsätts nu som senast 30 maj nästa år ska komma med förslag på lösningar. Men inte förrän 2017 väntas den förändrade lagstiftningen vara på plats."---

"(Reporterfråga till Morgan Johansson: De som då avhyses, var ska de ta vägen?)

_– Ja, de får ju flytta hem. De här människorna är ju inte hemlösa. De har en bostad i Rumänien eller Bulgarien i många fall. Antingen får de flytta hem helt enkelt eller också så får de bosätta sig på ett legalt sätt i Sverige, hyra ett rum eller bo på en campingplats."---
_

SVT

Favorit i repris - det tog fyra månader och ett reportage i Uppdrag Granskning innan regeringen fick ändan ur vagnen. Nu skall det utredas i ett år, och sedan kan något ske tidigast 2017. Ockupanterna kan lugnt stanna - och ingen bryr sig om i fall de åker hem en sväng efter tre månader. Schengenregler - vad är det att bry sig om?

Huygens
2015-10-01 01:15
#11

Det är nog en känslig sak. I programmet verkade en person inte heller vara tiggare utan jobbade som byggnadsarbetare (för en sjukt låg lön) och då får man stanna längre än 3 månader.

Det intressanta i intervjun är ju att Morgan Johansson indirekt säger att dom idag bor lagligt. Om inte annat tyder allt på det, då det kan ta 2 år innan en ny lag kan träda i kraft som gör boendet olagligt.

[Carpinus]
2015-10-01 06:20
#12

#11 Personen uppgav sig jobba som snickare ja, men det styrktes väl inte på något sätt? Men visst, enstaka av de boende kan säkert jobba i någon form (svart eller vitt) i traditionella yrken.

I intervjun säger Morgan Johansson dels, vilket citeras här ovan, att det finns legala sätt att bo, vilket alltså motstrider att de bor lagligt idag. Dels, vilket jag inte har med i  inlägget för att inte citera för mycket säger Johansson till SVT att det redan nu finns laga medel för polisen att använda sig av. Med andra ord verkar vår justitieminister anse att polisen inte utnyttjar de lagrum som finns för att utföra sitt arbete.

Huygens
2015-10-01 11:46
#13

Kanske inte, Johansson menar väl att dom alternativa sätten först blir intressanta, när den nuvarande typen av boende förväntas bli olagligt år 2017.

Varför skulle det annarts krävas två år för riksdagen att ta fram en lag som gör det nuvarande boendet olagligt?

.

Man kan givetvis diskutera vad som är lagligt och olagligt. Men just nu tror jag att alla EU-migranter bor lagligt i Sverige oavsett på vems mark eller i vems hus dom bor.

Där är det svensk lag som gäller.

.

Enligt svensk lag är det markägarens uppgift att följa lagen. Alla andra, dom boende EU-migranterna följer ju redan lagen.

Och det är markägarens eventuella ansvar att lyfta tvistefrågan till domstol enligt dom procedurer som svensk lag kräver, annars är boendet nog lagligt, och uppfyller alla lagens krav. Och då får inte polis ingripa.

Faktum är att polis inte alls får ingripa i tvistefrågor, utan sånt faller på dom båda parterna att göra upp om i domstol, antingen med dom eller genom förlikning.

.

Kommunerna har ju försökt kringgå lagen genom att hävda att det är markägaren som är kriminell som inte städar upp på området. Malmö kommun gick ju på markägaren och försökte få denna att städa upp "kåkstad malmö"-området. Men där har viss svensk juridik gått emot och sagt att kraven på markägaren är orättfärdiga, även om rättsläget är en aning oklart.

Det är ju trots allt så att skräpet ligger på markägarens mark som markägaren juridiskt har ansvar för.

Annons:
[Hayabusa]
2015-10-01 11:58
#14

Jag är inte insatt i precis alla lagar & regler men situationen känns inte direkt rimlig.  Läser man på Naturvårdsverkets hemsida så står det bl a så här:

"Du använder dig av allemansrätten när du går en promenad, paddlar kajak eller sitter på en sten och tänker. Allemansrätten är en unik möjlighet för alla att röra sig fritt i naturen. Men vi behöver också ta ansvar för natur och djurliv och visa hänsyn mot markägare och andra besökare. Alltså inte störa – inte förstöra."

http://www.naturvardsverket.se/Var-natur/Allemansratten/#

[Bermudas]
2015-10-01 12:03
#15

Jag är heller inte särskilt insatt. Men som jag skrev förut…man har ju slängt ut husockupanter förr i Sverige, utan att ha id på samtliga. Varför går inte det nu?

[Hayabusa]
2015-10-01 12:06
#16

Personligen tycker jag att situationen känns närmast absurd. Om jag skulle få för mig att bygga ett litet läger i skogen bredvid och fylla det med allsköns bråte - det är alltså helt OK?  Är det att visa hänsyn mot markägare och andra besökare? Att ta ansvar för djur & natur?

gruvel
2015-10-01 12:23
#17

Länsstyrelsen i Malmöhus och Mark- och miljödomstolen i Växjö avslår t.v. avhysning av boende i det stora migrantläger i Malmö som UG tar upp, och polisen avvaktar helst. Kan tro det mest handlar om att ingen vill ta i denna heta potatis av rädsla för att  handla främlingsfientligt och rasistiskt.  Svårigheten identifiera personer finns också med i bilden. Och polisen minns reaktionerna på REVA-projektet för ett par år sedan.  Tremånadersregeln är skrotfärdig, vem bryr sig.

Någonstans måste dessa migranter väl ta vägen till slut, men  kan en land som Sverige ha obegänsad skyldighet ha ansvar här? Bäst vore nog om deras hemländer gav dem en nystart hemmavid. Eller är det bättre ha många stora kåkstäder i ett land som Sverige (trots vinterkylan) än i andra trakter med sämre villkor? Såg att debattörer som Johan Norberg m.fl. har tänkt  så.

[Hayabusa]
2015-10-01 12:47
#18

#17 Ligger nog en del i det. Men samtidigt blir det, enligt min mening, omöjligt att upprätthålla det som jag skrev i #14. Vilket då bör gälla alla som befinner sig i Sverige. Eller?

Huygens
2015-10-01 13:01
#19

#15 Jag vet inte, men då det tydligen behövs två års arbete av riksdagen fram till 2017 för att ändra lagen, enligt minister Morgan Johansson (S), är det kanske så att det är skillnad på boende och ockupanter?

Dessutom, om du varit boende mer än 8 månader på en plats, ger lagen dej extra mycket skydd från vräkning.

Dessutom verkar det som om riksdagen redan haft ett antal års arbete med olika typer av oönskat boende och ändå har man inte kunnat lista ut hur lagen ska skrivas om.

Så frågan är om någon lösning kommer 2017?

.

#16 jag tror inte det har med allemansrätt att göra.

Om du bor i ett skjul i skogen med en massa bråte, är det inte längre ett fall för polisen. Polisen får inte lägga sej i eller ens ifrågasätta din rätt eller dina avtal med markägaren.

Enda öppningen i lagen, som numera verkar ha stängts, är att kommunen i området tidigare kunde kräva av markägaren att denna fick städa upp skräp och bråte på sina ägor.

Det är markägerns uppgift att göra upp tvistefrågan med dej. Svensk lag, helt enkelt.

Fram till dess är det nog så att du anses följa svensk lag i alla stycken.

.

Jag tror det är grundprincipen.

EU-migranterna har följt svensk lag till punkt och pricka. Svensk polis får då inte trakassera eller utöva påtryckning, då boendet inte är ett polisärende.

Svensk lag.

[Hayabusa]
2015-10-01 14:27
#20

#19 "Om du bor i ett skjul i skogen med en massa bråte, är det inte längre ett fall för polisen. Polisen får inte lägga sej i eller ens ifrågasätta din rätt eller dina avtal med markägaren."

Måhända - men om jag bara gör det, utan att fråga ägaren till marken?

Annons:
Schnauzertik
2015-10-01 14:33
#21

Några nedskräpningslagar

http://www.hsr.se/fakta/vad-sager-lagen

Värd för Pensionärer

Huygens
2015-10-01 14:37
#22

#20 Jag tror att det är just en tvistefråga i så fall.

Polisen får inte lägga sej i. Markägaren är part i konflikten och polisen får inte ensidigt lyssna på en sida i en tvistefråga. Polisen måste vara neutral och får inte välja sida eller ens spekulera i tvisten. Speciellt inte om markägaren vill att polisen ska vräka folk, för att markägaren säger till polisen att det inte finns något avtal för din skogskoja/skjul + bråte.

Svensk lag gäller.

Om du har bättre förklaring till varför polisen inget kan göra, varför minister Johansson står handfallen och varför Riksdagen måste ägna +2 år att utreda saken innan en ny lag kan klubbas i Riksdagen samt träda i kraft, då har du förstått mer än mej.

[Hayabusa]
2015-10-01 14:42
#23

#21 Ja, som jag tolkar det är det synnerligen klart:

” var och en som utnyttjar allemansrätten eller annars vistas i naturen ska visa hänsyn och varsamhet i sitt umgänge med den”.

Att bygga skjul, samla på bråte eller skräpa ner i naturen är inte tillåtet. Ska man då göra undantag för en grupp människor - ja, då måste det ju rimligtvis gälla alla. Eller missar jag något?

Med andra ord så kan då t ex en campande turist bära sig åt precis som helst under en semesterresa i Sverige. Är det rimligt?

[Hayabusa]
2015-10-01 14:44
#24

#22 Nej, jag säger inte att jag förstår situationen bättre än dig. Tvärtom - jag skriver att jag tycker att det är såväl orimligt som absurt. Vad är då Allmansrätten värd? Inte ett skit (bokstavligt), det är bara att ge sig ut i naturen och skräpa ner bäst man vill. Man kan ha en lokal soptipp i skogen bredvid - helt i sin ordning.

Nej, det vägrar jag tro.

[Nomen Nescio]
2016-05-26 13:14
#25

_"Siffran är osäker, men runt 4 700 personer räknas i dag som utsatta EU-medborgare i Sverige. Många av dem är romer och de bor ofta otillåtet på andras mark.
I dag mottar migrationsminister Morgan Johansson (S) en utredning om hur avhysningar ska underlättas."---

"Utredningen som migrationsministern tar emot i dag har gjorts av kammarrättsrådet Maria Åhrling. Hennes uppdrag har varit att föreslå hur man kan underlätta för markägare som hos Kronofogdemyndigheten ansöker om att avlägsna otillåtna bosättningar."---_

TT

Carmarino
2016-05-26 14:12
#26

Tycker att Allemansrätten är rätt så tydlig med vad man får och inte får göra:

**Respektera hemfriden **Du får ta dig fram till fots, cykla, rida, åka skidor och tillfälligt vistas i naturen om du inte riskerar att skada gröda, skogsplantering eller annan känslig mark. Men du måste respektera hemfriden och får inte passera över eller vistas på privat tomt. Tomt, som inte alltid är inhägnad, är området närmast boningshuset. Där har de boende rätt att få vara i fred. Om insynen är fri måste du hålla dig på rejält avstånd så att du inte stör. Din vistelse i naturen får inte heller medföra att markägaren hindras i sin verksamhet. Du som rider måste vara extra försiktig. Risken för markskador är stor, särskilt när man rider i grupp. Rid inte i markerade motionsspår, skidspår, vandringsleder eller över mjuka och ömtåliga marker. Också terrängcykling medför risk för markskador och kräver extra försiktighet. Du får passera genom inhägnad betesmark och liknande bara du inte skadar stängsel eller stör boskapen. Stäng grindar efter dig så att boskap inte kommer lös.

**Camping **Det är tillåtet att slå upp ett tält för något dygn på mark som inte används för jordbruk och som ligger avlägset från boningshus. Ju närmare bebodda hus och ju större risken är att du kan störa någon, desto större anledning är det att be markägaren om lov. Kravet på hänsyn är ännu större vid fri camping med husvagn eller husbil. Sådan camping begränsas för övrigt av Terrängkörningslagen.

**Ta med skräpet **All nedskräpning utomhus är förbjuden. En fimp i sommartorr skog kan ödelägga värden för miljoner. Glas, burkar och kapsyler kan skada både människor och djur, och plastpåsar kan orsaka stort lidande om djuren får dem i sig. Ställ därför aldrig soppåsar bredvid ett fullt sopställ.

Eldning Elda aldrig om det är minsta fara för brand. Vid torrt väder råder ofta eldningsförbud. Kontakta kommunens räddningstjänst (brandförsvar) eller turistbyrå om du är osäker på vad som gäller. Om du har eldat – släck ordentligt med vatten. Du kan bli dömd till böter och skadestånd om elden sprider sig. Elda aldrig direkt på berget. Det spricker sönder och får fula sår som aldrig läks.

www.kanotpoolen.se/pdf/AllemansSVE.pdf


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

72mm
2016-05-26 15:12
#27

"utsatta EU-medborgare"

Haha, är  det det de ska kallas nu, de yrkeskriminella romer som parasiterar på svensk frikostighet och flathet?

"Tiggare" blev till "EU-migrant" som nu alltså fått medborgarskap och ska tituleras  "EU-medborgare". PK-clownerna slutar aldrig att leverera.   

Fast, det är klart, "medborgare" låter ju ordentligt mycket bättre än "tiggande zigenare", det får man ju hålla med om 😃

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
[Nomen Nescio]
2016-05-27 08:16
#28

_"Det skulle dröja till 22 maj 2015 innan justitieminister Morgan Johansson, S, meddelade att han ville göra det lättare att avhysa personer som ockuperar privat mark. Det skulle sedan dröja ett år till den obligatoriska utredningen blev klar, den presenterades på torsdagen. Och det kommer att dröja till 1 april 2017 innan en eventuell lagstiftning blir verklighet."---

"Utredaren, Maria Åhrling, föreslår nu det självklara att ockupanter ska kunna avlägsnas även om deras identitet inte har kunnat fastställas.
Tänk om någon plötsligt ställer en husvagn på din tomt och du vill ha hjälp av staten att få bort inkräktaren. Beklagar. Då måste du betala 5 000 kronor i en grundavgift till Kronofogdemyndigheten. Så lyder Åhrlings förslag. Kanske vi ska vara tacksamma för att vi - än så länge - slipper hala upp tusenlappar till polisen vid en anmälan av bostadsinbrott?
Att staten på det här sätter avgiftsbelägger skyddet av vår grundlagsskyddande äganderätt är fullständig absurt."---

"Det finns lagstiftning - som egenmäktigt förfarande och hemfridsbrott - vilken kan användas mot tiggarläger och irländska asfaltsläggarinvasioner. När det gäller offentliga platser finns en ordningslag.
Jag bara undrar: Hur många ockupanter har fällts i domstol för något av ovan nämnda brott? Den svenska rättsstaten har uppenbarligen kapitulerat inför denna typ av brott. Och sedan får privata ägare och kommuner lägga miljoner på städning och sanering."---_

Erik Erfors på Expressens ledarsida

[Hayabusa]
2016-05-27 08:31
#29

"Flertalet av tiggarna på svenska gator är romer från Bulgarien och Rumänien. Men att de är fattiga, diskriminerade och utsatta ger dem ingen rätt att bosätta sig i parker eller på privat mark. Lagen ska gälla lika för alla. Det är en av de principer rättsstaten vilar på. Den privata äganderätten måste skyddas. I annat fall är risken att människor till sist tar lagen i egna händer. Om medborgarna börjar tvivla på att de kan få hjälp av polisen och andra myndigheter att hävda sin rätt är samhället inne på en mycket farlig väg."

http://www.hd.se/2016-05-26/losningen-pa-tiggarnas-situation-finns-inte-i-sverige

sponny
2016-05-27 08:48
#30

Skrivet på telefonen så tyvärr kan jag inte göra mycket. #28 Citat från artikeln: "Det finns lagstiftning - som egenmäktigt förfarande och hemfridsbrott - vilken kan användas mot tiggarläger och irländska asfaltsläggarinvasioner". Ja, lagstiftning finns men vad f*n hjälper det när polisen inte behagar komma? http://www.aftonbladet.se/debatt/article22879107.ab

[Nomen Nescio]
2016-05-27 08:53
#31

#30 Ja, och skulle de råka komma så blir det avskrivning. Som Erfors skriver i sin ledare:  "Jag har en vän, D, som bor i Hjorthagen i norra Stockholm. Vid en avskild parkering bor det tiggare i 6-7 bilar. I år blir det för tredje sommaren. Det är stökigt och ibland utbryter slagsmål. D oroar sig för alla eldar som tiggarna tänder och har nu oräkneliga gånger ringt polisen. Den har kommit vid några enstaka tillfällen och konstaterat: "Vi kan inget göra."---

sponny
2016-05-27 09:06
#32

Ja, jag har sagt det innan och säger det igen. Brandfarlig vätska har kastats in i deras husvagnar och personer har misshandlats. Jag säger inte att det är rätt, absolut inte. Men frågan är hur länge har de som gjort det ringt polisen och bett om hjälp? Det finns säkert rena radistdåd också men hur många är pga att man tröttnat på att staten inte kan göra något och att man bestämt sig för att ta tag i det själva? Om man nu inte får ordning på detta är jag rädd att vi kommer att få se mer av det.

[Nomen Nescio]
2016-05-27 09:15
#33

Det är bra att media lägger krut på att följa upp växande medborgargarden, men om de lade lika mycket kraft på att skildra en del av de olika bakomliggande orsakerna så kanske lågan i blåslampan under myndigheternas sittfläsk skulle bli större.

Ebolaa
2016-05-27 14:50
#34

#0 Men hur går det här ihop med allemansrätten? Borde inte det vara möjligt att kringgå detta genom att enskilda individer skulle flytta runt varje natt? Likt "nomader" :)

Men att de förstås ska ta vara på skräp och såna saker, eftersom det har visat sig vara ett stort problem gällande dessa "bosättningar". För att skräpa ner är ju definitivt inte okej utifrån allemansrätten, och med respekt till markägarna.

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Annons:
[Hayabusa]
2016-05-28 15:16
#35

Ett aktuellt exempel. Känns oerhört trist att det ska få gå till så här:

http://www.hd.se/2016-05-28/vagrar-betala-och-upptrader-hotfullt

Ur texten:

"Det var strax efter klockan 22.30 för drygt 14 dagar sedan som ett antal husvagnsekipage kördes in och ställdes upp på Elfdalens camping i Klippan.

– De kom sent och jag fanns inte här och kunde stoppa dem. När jag var på plats var vagnar redan uppställda, säger Christer Johansson.

Det visade sig att de nya gästerna medförde en hel del problem förklarar Christer Johansson.

– De betalar inte för sig, de för mycket oväsen och stör de övriga campinggästerna, de skräpar ner och dessutom uppträder de hotfullt när någon påtalar att de inte kan bete sig hur som helst. Det har dessutom varit mycket stök mellan medlemmar i själva gruppen, säger Christer Johansson.

– Jag kontaktade polisen för att få dem avhysta men fick då beskedet att jag var tvungen att gå via Kronofogden som sedan skulle kontakta polisen. Jag insåg snabbt att detta kunde ta månader och dessutom bara kosta en massa pengar för att kanske först vid juletid få ett avhysningsbeslut.

Under de senaste dagarna har Christer Johansson enligt egen utsago försökt förmå de ovälkomna gästerna att lämna frivilligt. Det har dock varit fruktlöst."

[Carpinus]1
2017-05-09 20:45
#36

Det har tagit sin lilla tid, men nu så verkar Riksdagens civilutskott ha kommit fram till förslag om att det skall bli enklare för markägare att avhysa EU-migranter som har tagit deras mark i besittning. Frågan skall läggas fram på riksdagens bord den 17 maj, och blir man överens där skall lagen vara klar att sättas i drift redan den 1 juli.

Källa.

Carmarino
2017-05-10 06:44
#37

#36 Inte en dag för tidigt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Carpinus]1
2017-06-03 14:02
#38

EU-migranter har slagit sig ned vid hål nio på golfbanan i Danderyd och vägrar flytta på sig. Out of bounds!

http://www.expressen.se/nyheter/eu-migranter-slog-lager-pa-danderyds-golfbana/

Upp till toppen
Annons: