Annons:
Annons:
Kyllan56
6/9/15, 9:55 AM
#1

Just i detta sammanhang tycker jag det mest korrekta är att fråga sig vad är det för fel på män? Kvinnor inte har något att säga till om i Jemen. De kan inte påverka vem flickorna bli bortgifta med. Männen bestämmer. Det är det män som våldtar barn och unga flickor i Jemen.

Det är så avskyvärt att jag saknar ord! Legaliserad pedofili och mord är vad det är! Det är uppenbart att samlag med en sådan ung flicka kan leda till döden. Det säger också något om en flickas värde. Försvinner en skaffar man bara en ny att utnyttja.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Carpinus]
6/9/15, 10:05 AM
#2

#1 Just i detta sammanhang tycker jag det mest korrekta är att fråga sig vad är det för fel på män inom den kulturen.

[VSK]
6/9/15, 10:05 AM
#3

Och då vill jag vidareutveckla det hela och fråga istället vad det är för fel på lagar, regler samt religion istället för kön.

Kyllan56
6/9/15, 10:26 AM
#4

#2 Ja, inom den kulturen. Det trodde jag var självklart, eftersom det inte stod människor inom den kulturen. 😉

#3 Just i det här sammanhanget tycker jag män är mest korrekt, eftersom de har tolkningsföreträde inom religionen och är de som stipulerar lagar och regler i Sudan. Man kommer aldrig ifrån att de är männen som ännu så länge innehar den absoluta makten i Sudan. Religon och lagar skulle inte kunna leva ett eget liv utan människors inblandning.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Carpinus]
6/9/15, 10:35 AM
#5

#4 Okej, då är vi överens! Jag fick en förnimmelse av att det var en "Schymanare".

Kyllan56
6/9/15, 10:39 AM
#6

#5 Nej! Bara en kvinna som ser stora oförätter som begås mot flickebarn och kvinnor i de länderna. Det är så ofattbart och frustrerande hur man kan behandla dem som kreatur.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[Carpinus]
6/9/15, 10:40 AM
#7

Maria Rashidi är förmodligen en av de modigaste människor vi har i Sverige - jag förstår inte att hon vågar kämpa som hon gör! (Läs mer om henne här!)

Nu skriver hon på GP Debatt: "I namn av en enögd mångkulturalism har man låtit kulturella, etniska och religiösa manliga enklaver växa sig större och starkare. I dag är det dessa som dikterar villkoren i många förorter, från vilka svenskarna redan flytt. Det är bara män som syns på dessa förorters torg. Kvinnor vågar inte eller tillåts inte att sitta på kaféer eller klä sig i kjolar. Och barn tvingas till könssegregerad undervisning, flickor förbjuds att åka på skolutflykter eller umgås med pojkar. Kvinnor förbjuds också att gifta sig med ateister och människor med annan religion och förbjuds till och med att gå på kvällskurser."---

Är detta uttryck för en svensk manlig kultur, eller en manlig kultur som vi på grund av missriktad välvilja, ren flathet och undfallenhet låter breda ut sig i vårt land? Alla dessa  kulturknuttar som kallar sig feminister - när skrev de senast en rad om det patriarkat kvinnorna i förorterna nu alltmer öppet vittnar om?

Kyllan56
6/9/15, 11:16 AM
#8

#7 Så lustigt! För en minut sedan skrev jag exakt om den problematiken på en Fb-väns sida. Här tycker jag precis som du! Att kvinnor skulle protestera och gå man ur huse för sina medsystrar. 

Men som med allt annat får vi inte nämna det som är fel med integrationen och de öar av hemlandskulturer som växer fram i Sverige! För då åker rasistkortet upp. 

Det är både på kvinnor och mäns ansvar att stå upp för de som flytt förtryck i sina hemländer. Så de inte går ur askan i elden!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
6/9/15, 11:22 AM
#9

#7 En modig kvinna! Vi skulle behöva fler av den kalibern! Ja, det är för mig fullständigt obegripligt varför inte fler kvinnor protesterar. 

Om det inte är så enkelt att etniskt svenska kvinnor offrar sina medsystrar, för sin egen position och makt inom politiken och samhället. Man måste innefatta alla kvinnor i sin strävan för jämställdhet. Annars är man bara en enda stor hycklare som strider utifrån sina egna egoistiska behov.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[sanna70]
6/9/15, 12:49 PM
#10

Jo, "Vad är det för fel på män" är väl bättre uttryck i detta sammanhang. Det är ofattbart att det finns så många män som gifter sig med små flickor och har sexuellt umgänge. Det måste vara pedofilernas paradis land. .  Så sjukt, så fel. .

[VSK]
6/9/15, 1:04 PM
#11

Det är sjukt, jag håller med, men jag ville mera spinna in på om det inte har med kultur och religion att göra än just själva könet.

Oavsett vad, så är det hemskt.

Kyllan56
6/9/15, 1:38 PM
#12

#11 

Men här är det männen som bestämmer hur kulturen ska se ut och religionen ska tolkas. Så varken man vill det eller inte. Så faller det tillbaka på det könet som anser sig ha tolkningsföreträde. 

Man måste leta där man ha tappat något och inte där det är ljust.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Carpinus]
6/9/15, 3:26 PM
#13

Så här "skyddar" man kvinnor i den indonesiska staden Banda Aceh (c:a 235.000 innevånare). Något säger mig att om någon skall ha utegångsförbud vore det väl i så fall männen?

"Kvinnor i den indonesiska staden Banda Aceh får inte längre gå på lokal efter klockan elva på kvällen. De stängs ute från bland annat kaféer, sporthallar, turistställen och nöjesetablissemang, enligt borgmästaren Illiza Sa'aduddin Djamal i provinsen Aceh. Kvinnor ska inte heller tillåtas att arbeta på dessa ställen efter det bestämda klockslaget. Enligt borgmästaren togs beslutet för att skydda kvinnor från sexuella trakasserier."---

TT-AFP

Annons:
Kyllan56
6/9/15, 3:44 PM
#14

#13 Ja det är sorgligt att kvinnor ska skyddas från männen och därför låsas in. Jag blir ledsen och förbannad. Om något är de männen som ofredar kvinnor som inte skulle få gå ut!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Göstage]
4/19/18, 9:22 AM
#15

#7 Maria Rashidi har skrivit en bok om sitt liv. 

"Hon hoppas att boken ska hjälpa kvinnor som i dag befinner sig i samma helvete där hon var för 21 år sedan. – Jag har skrivit den här boken för de hundratusentals kvinnor och barn som lever under samma förtryck i Sverige i dag, säger Maria Rashidi. – Det är vår uppgift att se till att våra barn får välja kärlek, kläder och utbildning."

https://www.expressen.se/nyheter/kandes-som-mitt-ansikte-rann-av/

[Hayabusa]
4/19/18, 10:50 AM
#17

#16 Fy fan.

Upp till toppen
Annons: