Annons:
Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1727 ggr
[sanna70]
2015-09-17 14:05

Brottslighet

"Brottslighet bland invandrare borde oroa alla partier"

http://www.svd.se/brottslighet-bland-invandrare-borde-oroa-alla-partier

Annons:
Emo
2015-09-17 14:12
#1

Här oroar det alla offer för den sortens brott. Troligen är det orsaken till att SD är största parti i denna valkrets. Jag känner inga rasister men åtskilliga brottsoffer.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Bermudas]
2015-09-17 14:59
#2

"Samtliga uppklarade överfallsvåldtäkter de senaste fem åren har begåtts av män som inte har sitt ursprung i västvärlden. Att berätta detta är helt i sin ordning, även om det knappast är en nyhet att invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken, inte minst när det gäller den här typen av kriminalitet. Men inget seriöst mediehus i Sverige skulle, som norsk public service, presentera rapporten utan analys, sammanhang eller förklaring." Så skrev Oisin Cantwell 2011. Han verkade reagera starkast på att norsk media inte mörkade våldtäktssstatistiken som vi gör i Sverige. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article13094450.ab

kamera0710
2015-09-17 15:31
#3

Minns när den länkade skribenten, Per Gudmundsson, deltog i en debatt om Carl Bildt och Lundin Oil. När det togs upp frågor som andra debattörer tyckte att det var dags att ställa till Bildt var hans kommentar: "Ja, dom får gärna fråga Carl Bildt om han äter småbarn till frukost."

FiaHe
2015-09-17 16:15
#4

#2

Det är bra att någon media vågar skriva fakta. Tyvärr lär vi inte få se svenska journalister på överskådlig framtid som gör sitt riktiga jobb. Det har funnits en del, men de har fått sparken.

©®2015

[Bermudas]
2015-09-17 17:52
#5

#3 Själv har jag inget problem med att se på Bildts skuld i frågan om Lundin Oil. Vad detta företag gjort är oförlåtligt! Du kanske vill påbörja en ny diskussion om det. Vi har fått ett ökat problem med våldtäkter i det här landet. Detta drabbar de unga kvinnor och flickorna värst. En arab åkte fast häromdagen han hade fått asyl tio dagar tidigare innan våldtäkten. En grov gruppvåldtäkt ägde rum på Ålandsbåten av ett gäng somalier påtalade som "svenskar" i media. Trots att flertalet inte ens var svenska medborgare ännu. Offret lever inte längre - hon tog livet av sig. I dagarna har ensamkommande (ev) barn gruppvåldagit ett svenskt barn. Det är sånt vi får räkna mer med om vi ska vara realistiska. Det var bara några axplock ur de senaste sexualbrotten som begåtts mot kvinnor/barn i Sverige. Svenska män våldtar också jag vet det, men invandrare är kraftigt överrepresenterade i statistiken även i Sverige framförallt på gruppvåldtäker. Något som inte ens den gode Oisin Cantwell kan förneka. (Se tidigare inlägg ovan) Jag hoppas folk, hederliga invandrare och svenskar börjar engagera sig i detta problem, som i spåret av massimmmigrationen kommer växa, vi ser redan hur det växer. Jag förstår att frågan är känslig. Folk vill ogärna spä på "fördomarna". Men vi måste välja. Sanningen som kan vara svår att hantera eller lögnen som riskerar att explodera i knät till slut ändå. Det finns de som menar att etnicitet har inget med saken att göra. Jag frågar mig hur ska man någonsin kunna hanter ett problem, addressera och rikta åtgärder om man inte får titta på verkligheten och på fakta. Män begår mer brott än kvinnor. Det vore befängt att påstå att kön inte är relevant i sammanhanget oavsett vad statistiken visar. Samma sak borde gälla vad gäller olika kulturer och folkslag som naturligtvis sinsemellan har vissa utmärkande olikheter om man ser på statistiken. Att mörka sanningen om hur våldtäktsstatistiken ser ut är ett fruktansvärt svek mot offerna. Med kunskap om verkligheten har vi lite större möjligheter att vidta åtgärder för att skydda oss mot skada. INGEN tjänar på att leva i okunskap. Ska vi öppna våra hjärtan för en massinvandring låt oss för guds skull även skärpa hjärnan samtidigt, det nya Sverige kommer få växande problem att vara beredd på. Dimridåer gynnar ingen i långa loppet. Media och politiker har mycket på sitt samvete här. Framtidens dom över dem kommer falla hård.

FiaHe
2015-09-19 10:13
#6

#5

Så den stackars människan orkade inte leva och tog livet utav sig? Fy fasen vad hemskt.

Varför är det inte straffbart för media när de ljuger det svenska folket rakt upp i ansiktet. Blir så förbaskad.

©®2015

Annons:
Carmarino
2019-01-15 17:31
#7

Regeringen utsåg misshandelsdömd man till ledamot för Brottsofferfonden

Förra året utsåg regeringen nya ledamöter i Brottsofferfondens råd, som beslutar om forskningsmedel för att stärka brottsoffers ställning. 

En av dem hade tidigare under 2018 dömts i hovrätten för hemfridsbrott och misshandel av en närstående.

-----

Justitieminister Morgan Johansson (S) var den som skrev under regeringens beslut.

– Regeringen hade vid beslutet om förordnande av nya ledamöter inte information om domen och måste nu ta ställning till denna information.

– Det som har hänt är allvarligt och jag utesluter inte att ledamoten måste lämna sitt uppdrag, säger Morgan Johansson i en skriftlig kommentar till DN.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/regeringen-utsag-misshandelsdomd-man-till-ledamot-for-brottsofferfonden/

Tycker det är rätt allvarligt att justitieministerna "inte utesluter att ledamoten måste lämna sitt uppdrag". För alla andra torde det vara uppenbart att en person, som själv är dömd för just ett sådant brott som Brottsofferfonden ofta beslutar om, inte ska få vara med och bestämma vem som ska få ersättning från fonden.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Hayabusa]
2019-01-16 00:56
#8

#7 Besynnerligt, men är jag förvånad..?

Record
2019-01-16 10:09
#9

Inte alls förvånad när de har satt "Räven att vakta i Hönsgården" 😃

[[eskils_]]
2019-01-16 12:37
#10

#7 Inte ett dugg förvånad. S vet inte vad anständighet vill säga, och brottsbekämpning kan de inte stava till.

Regeringen Löfven 2014-2018 går sannolikt till historien som den kanske mest inkompetenta regering som Sverige någonsin har haft. Svenska Dagbladet gjorde förra året en lista över 52 av regeringens sämsta ögonblick.

Här skrev vi om det, och i #7 finns ett koncentrat av goda skäl att inte någonsin släppa fram den klåparen igen som statsminister:

https://politik.ifokus.se/discussions/5b90d19d8e0e7414be000029-regeringen-lofvens-52-samsta-ogonblick?participating-7#7

Carmarino
2019-01-16 13:15
#11

#10 Tyvärr lär vi få stå ut med honom fyra år till. 😭


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Record
2019-01-16 15:27
#12

Den röde hanen kommer nog spela FIA med knuff, om någon vecka. 👍

Upp till toppen
Annons: