Annons:
Etikettpolitiker
Läst 842 ggr
[Carpinus]
10/10/15, 11:51 AM

Sara Skyttedal - namnet för dagen!

Sara Skyttedal lär ha stärkt sin ställning inom KD genom sitt klara ställningstagande mot DÖ. Men vem är hon egentligen? Dagen gjorde en artikel om Sara i somras - här kan den läsas.

Annons:
kamera0710
10/11/15, 11:59 AM
#1

Ur länkad artikel:  "Vi lever i ett samhälle där allt ska vara nytt och förändras, där vi har en svensk kyrka som anpassar sig så mycket till omvärlden att den nästan avskaffar själva grunden för tron, där man inte längre tror på en allsmäktig Gud."

KD-fundamentalismen i ett nötskal. Det kanske är dags för KD att inse att vetenskapen gått framåt, sedan man skrev den sagobok som Skyttedal vill basera samhället på.

[Nomen Nescio]
7/26/16, 10:53 AM
#2

_"Sara Skyttedal avgår som förbundsordförande för KDU. Det meddelar hon själv på Facebook.
Sara Skyttedal har varit ordförande för Kristdemokraternas Ungdomsförbund sedan 2013. Nu har hon meddelat KDU:s valberedning att hon inte ställer upp för omval i höst."---

 "När jag i oktober lämnar mitt ordförandeskap i KDU ser jag ut att stå utan uppdrag för Kristdemokraterna. I skrivande stund vet jag inte hur jag kommer kanalisera mitt politiska engagemang framöver”, skriver Sara Skyttedal på Facebook."---_

SVT

Sara Skyttedal kommer väl främst att bli ihågkommen för sin kamp mot decemberöverenskommelsen.

[helga21]
7/26/16, 11:31 AM
#3

Hon är säkerligen välkommen till SD 😃

Upp till toppen
Annons: