Annons:
Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1691 ggr
[sanna70]
11/24/15, 9:11 AM

Syriska flyktingmän portas i Kanada

"Nu rapporterar kanadensiska medier, som TV-bolaget CBC, att regeringen har beslutat att bara ta emot barn, kvinnor och familjer från Syrien. - Inga ensamma män."

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/11/24/kanada-tar-emot-25-000-syriska-flyktingar-men-kanske-inga-ensamma-man

Annons:
Tjeja
11/24/15, 9:16 AM
#1

Så kunde man göra här med tycker jag! Det skulle uppmuntra männen till att inte överge sina familjer där dem behövs samt att jag inbillar mig att färre terrorister kommer med hela familjen i släptåg. Även om en o annan kan gömma sig i familjer med.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

RobinEH
11/24/15, 9:32 AM
#2

Jag förstår inte. Var det inte minst två kvinnor delaktiga i dåden i Paris samt vid de efterföljande polisinsatserna? Har inte män rätt att fly för sina liv?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Tjeja
11/24/15, 9:42 AM
#3

#2 Majoriteten av terroristerna är unga singlar. Majoriteten av flyktingarna äe ensamkommande som lämnat sina familjer. Lätt för terrorister att gömma sig bland. Majoriteten av de ensamkommande flyktingarna är män. Barnfamiljer är mindre benägna att hänge sig åt terror. Var någon av terror kvinnorna i Paris flykting?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

gruvel
11/24/15, 9:52 AM
#4

Weidemo Uvell skrev 5/11 på Dagens Samhälle  att hon ser ett problem i att ensamkommande barn/ungdom (de som uppger ålder högst 18 år) och yngre vuxna män, utgör ca 75-80 procent av anländande (pressbilden av Löfvén omgiven av åtta söta barn bär syn för sägen, bara en är flicka). Då det handlar om tusentals på kort tid uppstår på lite sikt  sned könsfördelning i yngre åldrar som inte lovar gott. Kan tänka på Kina (har nu övergivit ettbarns-politiken) där så många män förblir singlar.  I motsats kan Kanada  ha begrundat detta, kan även vara företeelsen ankarpersoner, med senare följe, man också tänker på.

[Carpinus]1
10/12/17, 11:56 AM
#5

En uppdatering, två år senare:

_"Möjligheten att planera för mottagandet på det vis som gjordes med syrierna har medfört att köns- och åldersfördelningen bland Kanadas flyktingar varit betydligt mer välbalanserad och heterogen än den mansdominerade grupp som kom till Sverige under 2015.
_

När den Trudeauledda regeringen bestämde sig för att ta emot syrierna direkt från flyktinglägren meddelade man samtidigt att ensamkommande män inte var aktuella, så länge de inte var homosexuella och flydde undan förtryck. Motiveringen var att ensamma män utan familjer utgjorde en potentiell säkerhetsrisk. Utöver att det beslutet var kortsiktigt klokt ur ett säkerhetsperspektiv skapade det dessutom en långsiktighet i mottagandet: Kanada har, till skillnad från Sverige, ingen omfattande grupp unga nyanlända singelmän utan sysselsättning."---

Cwejman, GP: "Dags för en ny svensk migrationspolitik"

[Hayabusa]
10/12/17, 12:45 PM
#6

#5 Trudeau: "Samtidigt som vi välkomnar och uppmuntrar nykomlingar, så är vi ett land med lagar”.

Annons:
[Hayabusa]
10/12/17, 12:48 PM
#7

#5 Intressant läsning. Att migrationspolitiken i Sverige spårat är helt uppenbart.

Upp till toppen
Annons: