Annons:
Etikettpolitiker
Läst 1906 ggr
Zyperior
12/28/15, 9:28 PM

Romson i Aftonbladet

"Migrationsminister Morgan Johansson (S) har bedömt att Sverige klarar att ta emot 50 000 till 100 000 asylsökande årligen.

– Det håller jag inte med om. Det kan möjligen vara en bedömning av vårt mottagningssystem, men vi måste ha ett system som klarar betydigt mer än så, säger Romson."

Jaha, motsvarande en mindre stad per år. Var byggs dessa städer undrar man då? Ska vi skövla skog för att bygga dessa städer? Eller ska alla bo i garderoben hemma hos Romson, eftersom det är där den hemliga porten till Narnia finns.
_
"Opinionssiffrorna har inte lyft och en mätning strax före jul visade att Åsa Romson har lägst förtroende av partiledarna. Romson säger sig vara dålig på att analysera orsaken till sådana siffror, men uppger:_

– Jag är medveten om att det finns ett antal som bedrivit ganska hårda kampanjer mot mig och andra ministrar i regeringen."

Den enda insikten denna människa klarar av är att inse att hon är dålig på att analysera orsaken till dåliga opinionssiffror. Jo tack, hon har inte funderat på att det kanske faktiskt är hon själv som är problemet.

"– Men att bli utpekad och uthängd så som det görs i sociala medier, det tillhör den delen man försöker skärma av. Att använda sociala medier enbart för att tala om att särskilt kvinnliga politiker är nollor, att man helt enkelt inte tycker om deras personlighet, det ger inget gott debattklimat, säger hon."

Välkommen till 2010-talet Romson. Nog för att det kanske va bättre förr, men med tekniken kommer även baksidor. Sån här skit kommer från alla håll, mot alla partier. Lär dig leva med det eller inför censur. Sen att hon har mage att dra in kön i det hela. Hon tjänar själv mer än de flesta män i detta landet och hon sitter i regering och som vice statsminister, en maktposition om något. Störtlöjligt.

Aftonbladet

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
[Hayabusa]
12/29/15, 10:46 AM
#1

"Romson räknar dock med att Sverige kommer att kunna gå tillbaka till den gamla migrationspolitiken.

– Ja, det är min starka förvissning om att vi både bör och kommer att göra det, därför att Sverige behöver migration, säger hon."

Hmm…Sverige behöver migration? Är det så? Jag har inte hittat någon fakta som säger att Sverige har dåliga reproduktionstal.

[Bermudas]
12/29/15, 11:18 AM
#2

"Sverige behöver migration" ??? Sverige behöver snarare reda ut den situationen vi redan satt oss i och inte klarar av att hantera över huvud taget! Dom här "Romsonmänniskorna" är tydligen ohjälpligt förryckta! Hallåååå verkligheten calling! Tick, tack, tick, tack…vakna!

[helga21]
12/29/15, 5:38 PM
#3

Migration är ett sammansatt ord av många  saker, Visst behöver vi välutbildad arbetskraft som vi kanske inte har själva.

Whateverbitchesidfc
12/29/15, 10:38 PM
#4

Jag är en av få som verkligen tycker bra om Romson. Hon visar ständigt att hon står upp för medmänsklighet. Hon tar starkt avstånd från rasismen. Jag håller också med om att Sverige behöver migration. Invandring är nödvändig för att landet ska utvecklas.

Aniara14
12/29/15, 10:38 PM
#5

#2 "Dom här "Romsonmänniskorna" är tydligen ohjälpligt förryckta!"

Höggradig galenskap i kombination med total avsaknad av sjukdomsinsikt. Då går det så här illa som det har gjort, och fortsätter göra i vårt stackars land.😡😕

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Aniara14
12/29/15, 11:28 PM
#6

#4 Ja, dessbättre är ni verkligen få som gillar Romson och hennes stolleidéer.

Sverige behöver definitivt inte mer invandring. Vi har redan fått så det räcker för hundra år framöver. Enstaka undantag kan möjligen göras om det behövs, t ex för personer med unika kunskaper och/eller specialkompetens som verkligen behövs här i landet.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
Whateverbitchesidfc
12/30/15, 8:22 AM
#7

7 : Om Sverige ska strypa invandringen. Vem ska då ta alla skitjobben som svenskarna anser sig för fina för men som invandrare tar. Invandrarna sliter och jobbar hårt här. Vem ska då jobba i vården i framtiden för att väldigt många utrikes födda arbetar i vården. Vem ska baka din pizza eller göra din kebab. Oftast pratar motståndarna till invandring om kostnaderna, men staten får tillbaka väldigt mycket pengar sedan när personen kommer i arbete och betalar skatt. Hur mycket betalar vi inte för dem som sitter i fängelse. Vad är viktigast där, att dem som sitter i fängelse ska leva som på ett hotell eller att hjälpa människor som förlorat allt. Det finns inga problem med invandring som inte kan lösas. Motståndarna faller alltid på dåliga argument, just eftersom detta handlar inte om enbart invandringskriska människor. Det handlar om rasism.

Whateverbitchesidfc
12/30/15, 8:23 AM
#8

Det var ett svar till 6, inte till mig själv.. Jag var lite snabb på tangenterna där!

[Hayabusa]
12/30/15, 9:19 AM
#9

Pratar vi i strikta ekonomiska termer, när det det gäller t ex utveckling, då kan jag inte se hur en stor invandring är positiv. 

Av humanitära skäl - ja

Av ekonomiska skäl - knappast

[helga21]
12/30/15, 11:54 AM
#10

# 7 Problemet är  att vi har inga skitjobb här i Sverige åtminstone inte så det räcker till det flyktingmottagandet vi nu har. Inom vården behöver du kunna svenska både att tala och förstå samt ha utbildning. Det finns många kunniga utlandsfödda som har det och som har arbetat inom vården både som uskor sköskor och läkare. Själv har jag arbetat som sjukvårdsbiträde en gång i tiden i 4 år. Det var inget skitjobb. Passa dig för att tala illa om Kommunals medlemmar, de är rätt många.

72mm
12/30/15, 12:04 PM
#11

#7 "Om Sverige ska strypa invandringen. Vem ska då ta alla skitjobben som svenskarna anser sig för fina för men som invandrare tar.

Vilka har historiskt gjort de jobben? Om du läser lite vad ekonomer säger så är inte problemet att Sverige har massa "skitjobb" som någon måste göra. Problemet är omvänt, vi har nästan helt gjort oss av med okvalificerade lågavlönade jobb. Samtidigt är lönenivån och skattetrycket så högt att man inte har råd att anställa någon för att bara göra "skitjobbet". 

Nu säger man att för att ha en chans att klara integrationen så måste det till fler enkla billiga jobb. Jobb som Sverige under lång tid har jobbat hårt på att få bort. Nu behöver vi tydligen återinföra stora klass- och löneklyftor.  

Resultatet  blir ju att din reallön (speciellt om du jobbar inom offentlig sektor) kommer att sänkas, hoppas du är beredd att vara med att visa lite "medmänsklighet" då. 

"Invandrarna sliter och jobbar hårt här.

De som jobbar ja. Svenskar sliter och jobbar hårt också. 

"Vem ska då jobba i vården i framtiden för att väldigt många utrikes födda arbetar i vården." 

Du resonerar som om invandrare inte själva var vårdtagare. Dagens invandring ökar nettobehovet av vård. Vi kommer alltså behöva betala fler svenskar för att vårda invandrare.   

"Vem ska baka din pizza eller göra din kebab."

 Är detta verkligen ett argument? seriöst? Du tror att de enda som kan baka pizza eller göra kebab är en ny importerad utomeuropeisk underklass? Sverige behöver 10-tusentals analfabeter från Somalia och 100-tusentals muslimer för att du ska kunna få din kebab?  

"Oftast pratar motståndarna till invandring om kostnaderna, men staten får tillbaka väldigt mycket pengar sedan när personen kommer i arbete och betalar skatt.

Det är bara idioter som tror att vi kommer att ens komma i närheten av +/- noll. Du har helt enkelt blivit itutad en lögn. 

"Det finns inga problem med invandring som inte kan lösas." 

Behåll riktig arbetskraftinvandring  och reducera kraftigt asylmottagandet och avskaffa multikulturalismen så finns det knappt några problem med invandring alls.  

"Motståndarna faller alltid på dåliga argument, just eftersom detta handlar inte om enbart invandringskriska människor. Det handlar om rasism."

Du har blivit lärd att flyktinghjälp är detsamma som flyktingmottagande. Du kan inte skilja på arbetskraftinvandring och flyktingmottagande. Du räknar medmänsklighet i antalet PUT vi delar ut. För dig är invandrare och flyktingar samma sak. Dessutom så lever du troligen i en värld där alla invandrare som någonsin kommit till Sverige är helt jämförbara med de "flyktingar" som nu väller in. 

Du ser inga gråskalor överhuvudtaget. Du är, likt Romson, fanatisk. Antingen vill man ha öppna gränser och helt offra Sverige som nation för att kunna kalla sig medmänsklig och god eller så handlar det om rasism. 

MP har länge levt på att människor varit fångade i just den bubblan, helt isolerade från verkligheten. Med en väl utvecklad faktaresistens och vaccinerade mot rationellt tänkande. Med känsloargument som enda ammunition. 

Den riktigt intressanta frågan tycker jag är huruvida Romson själv inser detta. Eller om hon är lika ohjälpligt hjärntvättad som sina väljare? Eftersom jag vet att både Romson och Fridolin är mycket intelligenta och utbildade människor så har det varit svårt att tro att de inte medvetet hycklar och ljuger, men efter Romsons alla fullständigt aningslösa uttalanden och politiska inkompetens så vete tusan om hon inte själv är precis lika verklighetsfrånvänd.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Bermudas]
12/30/15, 12:09 PM
#12

#11 tack för inlägg!

[helga21]
12/30/15, 12:26 PM
#13

# 11 Säger också tack för inlägget! Det besparade mig mycket möda och tid.

Annons:
Whateverbitchesidfc
12/30/15, 12:30 PM
#14

11 : Jag håller inte med helt enkelt. Sedan är det säkert så att vi har helt olika uppfattningar om verklighetsbilden. Jag anser att du verkar verklighetsfrånvänd, och du anser detsamma om mig.

[Bermudas]
12/30/15, 12:32 PM
#15

#14 Verkligheten kan man visst ha olika uppfattningar om men den har en jäkla tendens att ibland hålla sig med envisa fakta som kanske inte passar för ens egna idealism. Sånt kan vara jobbigt att bemöta.

72mm
12/30/15, 1:06 PM
#16

#14 Ja, men varför är jag verklighetsfrånvänd? Vad är det som jag har fel i? 

Att vi tycker olika saker är givet, men vad jag argumenterar emot är inte dina slutsatser utan de premisser och förutsättningar som du drar dem på. De är helt enkelt inte riktiga. 

Man kan inte argumentera för en sådan massiv invandring som Sverige har haft under lång tid nu om man samtidigt vill ha kvar vårt system med allmän välfärd. Det är verklighetsfrånvänt.

Du verkar inte riktigt inse det själv men du propagerar för en ny underklass som kan "göra skitjobben". Som kan byta blöjor på din farmor, baka din pizza, köra din taxi och diska din kaffelatte-kopp. 

Att MP inte inser att just detta kommer bli resultatet av deras invandringsextremism är för mig en gåta. Det är vad som är verklighetsfrånvänt.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Whateverbitchesidfc
12/30/15, 7:22 PM
#17

16: Enligt mig finns det skitjobb i dagens Sverige, som ofta enbart invandrare accepterar att ta. Jag tycker att ingen ska behöva ta slavjobb. Man ska inte behöva jobba under dåliga villkor med dåliga löner. Det är inte värdigt för någon människa. När du säger att invandrare skapar en ny underklass som ska bli tvingad att jobba under dessa promisser, så bygger dessa på förutfattade meningar om utrikes födda människors utbildning. Att människor skulle bli tvingade att ta sådana jobb kräver att ens utgångspunkt är att alla invandrare har mycket låg utbildningsnivå. Det finns läkare, arkitekter, ingenjörer, psykologer som kan göra ett mycket bra jobb och bidra med mycket viktigt till hela samhället. Varför ska man hela tiden fokusera på problemen som något som inte går att lösa, och istället att se andra vägar, förmågan att se möjligheter istället för hinder måste öka. Om en person kommer hit med mycket låg utbildning, är det verkligen enda valet vi har att sätta personen som slav på ett skitjobb som ingår i dessa "enkla billiga jobb". Vi borde då istället se till att ge personen en utbildning, ge personen alla möjligheter att utbilda sig ända upp till högskola och universitet om det är så. Du säger att jag är verklighetsfrånvänd, men jag säger att du är det eftersom att din bild av verkligheten speglar hur du vill att den ska se ut. Du vill se alla dessa problem och hinder som ger svaret minska invandringen. Jag citerar Fredrik Reinfeldt i detta klockrena svar till SD, "Då var det Jimmie Åkessons tur, och allting var invandringens fel, oväntat"

[Daisy-Moa-Elsa]
12/30/15, 8:39 PM
#18

# 17 vad är det för skitjobb som du hänvisar till?  Som # 10 säger så är vården banne mig inget skitjobb inte.

Whateverbitchesidfc
12/30/15, 9:35 PM
#19

18 : Det kan vara så att ni inte förstår vad jag menar med skitjobb. Jag menar inte att vården är något skitjobb. Men många undersköterskor jobbar med dåliga löner och dåliga villkor. Handelsbranschen anser jag skitjobb på grund av hur svårt det är att få en fast tjänst, svårt att få heltid, samt relativt låga löner. Restaurangbranschen är nog den absolut värsta enligt mig där människor(oftast unga och utrikes födda) utnyttjas till max för dåliga villkor och dålig lön. Jag menar arbeten som med villkor och löner värderas som skitjobb. Många svenskar drar sig från att arbeta i dessa yrken och vilka sätts där då, utrikes födda. Många utnyttjar utrikes födda för att många av dem kommer från fattiga länder. Vården är ett våra viktigaste yrken, och kommer alltid att vara. Självklart är det inget skitjobb att arbeta inom vården, men många av dem anställda har skitlöner och skitvillkor. Det är inte okej.

[Hayabusa]
12/30/15, 10:13 PM
#20

#17 Malmö är ett exempel på hur verkligheten kan se ut.

Annons:
Fillifjonkan60
12/30/15, 11:22 PM
#21

Malmö, Göteborg, Vivalla, Rinkeby, Södertälje m.fl. är också exempel på hur verkligheten kan se ut.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Geru
12/31/15, 12:46 AM
#22

#1 "Jag har inte hittat någon fakta som säger att Sverige har dåliga reproduktionstal."

Det finns det siffror på:p Sveriges "inhemska" befolkning går minus, precis som en hel del andra välställda länder gör, te.x. Japan. Därav behövs det invandring, men knappast i den mängd som pågår idag.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Hayabusa]
12/31/15, 7:00 AM
#23

#22 Må hända, men jag hittar ingen bra fakta som säger att Sveriges reproduktionstal är dåliga.

En beräkning som jag fann påstod att Sverige har ett underskott på c:a 10.000 pers per år. Att Sverige har ett tal på 1,9 men det borde vara 2,0. Låter inte som en katastrof i mina öron och med tanke på 2015 års invandring så skulle det inte finnas ett behov för barnafödande de närmaste 15-20 åren. 

Dessutom ställer jag mig undrade till behovet, vilken är en optimal befolkningsmängd för ett land som Sverige? Hur ser åldersstrukturen ut för de som kommer till Sverige? Är de "för gamla" så blir det en negativ effekt. Likaså om det mestadels är män, vilket jag uppfattar att så är fallet. När hade Sverige en konkret befolkningsminskning?

Ser man på situationen med helt krasst ekonomiska ögon, så är drygt en femtedel av utrikes födda i Sverige arbetslösa (siffror från AF) vilket innebär att denna femtedel "inte behövs".

Sammantaget har jag svårt att se Åsa Romsons uttalande som en sanning.

Whateverbitchesidfc
12/31/15, 9:37 AM
#24

23 : Du pratar om att arbetslösheten skulle alltså vara 20 % bland utrikes födda. Hur kan du säga att alla dessa människor inte behövs? Det handlar om människor som oftast blir diskrimenade i samband med när dem söker jobb, det handlar sällan om att dem inte skulle vilja jobba. Alla pensionärer är utan arbete, då behövs ju inte dem heller i samhället eftersom dem inte heller fyller någon funktion om man ska se till det på det sättet. Var vill du kasta ut alla pensionärer? Alla barn i Sverige är utan arbete, då behövs ju inte dem heller i samhället eftersom dem inte heller fyller någon funktion till på det sättet. Var vill du kasta ut alla barn? Dem sjuka som inte kan arbeta har inte heller ett jobb, vill du kasta ut dem också? Alla arbetslösa ungdomar, behövs dem inte? Att påstå att invandringen i år skulle vara jämförbart med 20 års barnafödande är larvigt. Jag tycker att ditt uttalande om att dessa människor för dig är värdelösa och inte behövs, det äcklar mig. Det är en vidrig människosyn. Rasismen och nazismen har blivit så normaliserad senaste åren. Det är hemskt att se tycker jag. Åsa Romson är en kämpande anti rasist med fina värderingar! Hon är mycket intelligent också, till skillnad från SD:s lågutbildade parti(även väljarna till SD är i allra högsta grad lågutbildade)

[Hayabusa]
12/31/15, 10:54 AM
#25

#24 Var någonstans skriver jag att "man" ska kasta ut någon? Ingenstans. 

Arbetslösheten (just nu i Sverige) bland utrikes födda är 21,6% enligt AF. Som jag skrev: "med helt krasst ekonomiska ögon". Vilket i sin förlängning betyder exakt vad? Ja, att det helt krasst inte är ekonomiskt lönsamt. Sett ur en humanitär synvinkel däremot - en helt annan femma. Se även mitt inlägg #9.

Att påstå att 2015 års invandring, i sin numerär, är "larvig" - det är det nog inte många som skulle hålla med om. 

"Jag tycker att ditt uttalande om att dessa människor för dig är värdelösa och inte behövs, det äcklar mig."

Var skriver jag det du påstår? Ingenstans. Jag har inte skrivit att "de" är värdelösa. Fakta är fakta och det finns väldigt lite, eller inget, som visar att Sverige av ekonomiska skäl behöver en väl tilltagen invandring.

[Hayabusa]
12/31/15, 10:56 AM
#26

I september var 369 000 personer, 16-64 år, öppet arbetslösa eller sökande i program med aktivitetsstöd på Arbetsförmedlingen.

Det är 2 000 färre än samma månad förra året.

Bland inrikes födda var 188 000 inskrivna som arbetslösa, en minskning med 19 000 på ett år.

Bland utrikes födda var 181 000 inskrivna som arbetslösa, en ökning med 17 000 personer.

Hela ökningen finns bland utomeuropeiskt födda.

Arbetslöshetsnivån bland inrikes födda är 4,6 procent - mot 21,6 procent bland utrikes födda.

Källa: Arbetsförmedlingen

- See more at: http://www.gp.se/ekonomi/1.2861297-okad-arbetsloshet-bland-invandrare#sthash.MA0REKP7.dpuf

Whateverbitchesidfc
12/31/15, 10:57 AM
#27

25 Du förespråkar samma åsikter som SD har. SD vill kasta ut utrikes födda människor.

Annons:
[Hayabusa]
12/31/15, 10:59 AM
#28

#27 Nej, jag säger bara som det är.

72mm
12/31/15, 11:32 AM
#29

#17 "Enligt mig finns det skitjobb i dagens Sverige, som ofta enbart invandrare accepterar att ta. Jag tycker att ingen ska behöva ta slavjobb. Man ska inte behöva jobba under dåliga villkor med dåliga löner. Det är inte värdigt för någon människa.

Det kommer alltid finnas jobb som är sämst. Du får givetvis jämföra globalt.   

"När du säger att invandrare skapar en ny underklass som ska bli tvingad att jobba under dessa promisser, så bygger dessa på förutfattade meningar om utrikes födda människors utbildning. Att människor skulle bli tvingade att ta sådana jobb kräver att ens utgångspunkt är att alla invandrare har mycket låg utbildningsnivå.

Trams. Det är fakta att invandrare naturligt saknar humankapital vilket gör det svårare att konkurrera på arbetsmarknaden. De ekonomiska migranter vi nu kallar flyktingar och som vi givit PUT i hundratusentals har även rent konkret en extremt mycket lägre utbildningsnivå än snittet i Sverige.  Har du levt under en sten de senaste 10 åren? Vad jag säger är din och Reinfeldts politik resulterar i denna underklass, vare sig du vill det eller inte. 

"Det finns läkare, arkitekter, ingenjörer, psykologer som kan göra ett mycket bra jobb och bidra med mycket viktigt till hela samhället."

Ja, och? Varför får de inte bidra till det syriska eller afganska samhället? Har de inte behov av ingenjörer och psykologer där? Vad är det som säger att Sverige har rätt att locka över kompetens från områden som allra mest behöver dem?   

"Varför ska man hela tiden fokusera på problemen som något som inte går att lösa, och istället att se andra vägar, förmågan att se möjligheter istället för hinder måste öka. Om en person kommer hit med mycket låg utbildning, är det verkligen enda valet vi har att sätta personen som slav på ett skitjobb som ingår i dessa "enkla billiga jobb". Vi borde då istället se till att ge personen en utbildning, ge personen alla möjligheter att utbilda sig ända upp till högskola och universitet om det är så."

Du menar att det inte är på det viset nu? 

"Du säger att jag är verklighetsfrånvänd, men jag säger att du är det eftersom att din bild av verkligheten speglar hur du vill att den ska se ut. Du vill se alla dessa problem och hinder som ger svaret minska invandringen.

Nej, jag hävdar givetvis att min bild av verkligheten ligger bra mycket närmare hur det objektivt faktiskt förhåller sig, det är mina slutledningar och politiska ställningstaganden som speglar hur jag vill att det ska vara. 

"Jag citerar Fredrik Reinfeldt i detta klockrena svar till SD, "Då var det Jimmie Åkessons tur, och allting var invandringens fel, oväntat"

Det är faktiskt ganska klockrent, eftersom det med all önskvärd tydlighet illustrerar Reinfelds oförmåga att faktiskt möta SD i några som helst sakfrågor. Att klistra epitet och kasta brunfärg var allt han sysslade med under sin tid som statsminister. Både moderatväljare och övriga har nu börjat förstå varför den gode Fredrik inte mäktade med en seriös debatt. 

"Jag menar arbeten som med villkor och löner värderas som skitjobb. Många svenskar drar sig från att arbeta i dessa yrken och vilka sätts där då, utrikes födda. Många utnyttjar utrikes födda för att många av dem kommer från fattiga länder."

Men vad är det här för trams? Om vissa personer inte tycker det är värt att ta de här jobben men andra gör det, vad är problemet? Arbetsgivare strävar efter maximal produktivitet för minimal lön, menar du att man medvetet anställer människor med lägre humankapital (invandrare) för att man då kan betala lägre löner?  Du tror inte att det är tvärt om? Att de jobb som inte kräver så höga kvalifikationer och interaktion med andra människor är de jobb som invandrare har bäst chans att konkurrera om? Där lönen och inte kompetensen är arbetstagarens främsta konkurrensmedel? Vill du höja dessa löner slår du ju undan benen på de med sämst kompetens och humankapital. Dvs i stor utsträckning invandrare. 

"Rasismen och nazismen har blivit så normaliserad senaste åren. Det är hemskt att se tycker jag."

De senaste åren? Vad du eventuellt ser är ett uppvaknande. Ett land som försöker skaka av sig flera decennier av hjärntvätt och som nu tvingas inse att verkligheten faktist är en faktor man måste ta med i beräkningen. 

"Åsa Romson är en kämpande anti rasist med fina värderingar! Hon är mycket intelligent också, till skillnad från SD:s lågutbildade parti" 

Åsa Romson är en hycklande extremist som sätter bilden av sig själv som godhetsapostel före vad som är bäst för Sverige. Att hon är både intelligent och beläst gör bara förräderiet större. 

"även väljarna till SD är i allra högsta grad lågutbildade"

Den här typen av "argumentation" hör man inte så ofta längre. Det får mig nästan att ångra att jag lagt tid på att svara överhuvudtaget. Att försöka dra växlar på utbildningsnivå känns lite hjärntvättat, och jag försöker avstå från att debattera med de värsta fanatikerna.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

72mm
12/31/15, 11:36 AM
#30

"Du förespråkar samma åsikter som SD har. SD vill kasta ut utrikes födda människor."

Nej men va fan, nu får du väl ändå ta och ge dig. Du ska inte tro på allt som man säger åt dig. Du måste läsa på själv och bilda dig en egen uppfattning. Om du fortsätter att grunda dina åsikter på sådant här trams så förstår jag varför du misslyckas så kapitalt med din politiska analys.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Denna kommentar har tagits bort.
Geru
12/31/15, 11:41 AM
#32

#23 Man vill att befolkningstillväxten ska vara något positiv. Men just nu är det ingen större katastrof, nej. Jag skulle nog säga att vi behöver en större befolkning i Sverige, men det är ju inget som man kan invandra sig till fort heller.

Jag tycker inte heller om hennes uttalanden, jag bara säger hur jag ser på det :)

Sverige har historiskt haft flera befolkningsminskningar, inte minst under tiden då många migrerade till USA.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Fillifjonkan60
12/31/15, 1:41 PM
#33

Men tänk att en del ser rasism i allt, om man inte tycker som PK-folket!

Fast man bara talar om siffror och ekonomi, bostadsfrågor osv så vänder en del i alla fall det till rasism.

Fattar inte. 🤔


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


72mm
12/31/15, 1:55 PM
#34

"Jag tycker att allt du uttrycker här är rasism som du försöker dölja."

Jaha. Så att kalla Romson för verklighetsfrånvänd hycklare med en värdelös och rent av destruktiv politik gör mig till rasist?  

Eller gör du bara en Reinfeldt (ditt exempel) och förkastar vad jag säger eftersom jag (uppenbarligen) är rasist?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
Whateverbitchesidfc
12/31/15, 2:31 PM
#35

30 : Jag är påläst, och mycket intelligent. Min analys är bara väldigt annorlunda än din. Jag tycker din är totalt misslyckad.

Whateverbitchesidfc
12/31/15, 2:32 PM
#36

Om "PK-folket" är vi som står upp för alla människors lika värde och rättigheter så är jag gärna pk.

Zyperior
12/31/15, 2:39 PM
#37

#35 Om du är intelligent och påläst, borde du inte ha några som helst problem att förklara för oss här på PiF vad som är rasistiskt i det 72mm skrivit.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Whateverbitchesidfc
12/31/15, 2:49 PM
#38

37 : Jag skrev att 72mm försöker dölja sin rasism i argument som ska låta logiska. Problemet där att dessa logiska argumenten baseras på falska uppgifter om verkligheten. Det är osanningar som sprids. Och där förstår man att det ligger rasism bakom varför man sprider osanningar. Sedan kan ju personen vara en av dessa som hjärntvättats av SD. Med andra ord menar jag att för att gå på deras linje om verkligheten måste man vara rejält korkad.

Zyperior
12/31/15, 2:52 PM
#39

#38 Kan du ge oss ett exempel på en sådan lögn om verkligheten, och hur verkligheten ser ut istället?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[AnimeV4]
12/31/15, 5:31 PM
#40

Whateverbitchesidfc: Håhå jaja. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Sådana som du är det som blir Sveriges undergång!

Lika värde =

-Att låta "flyktingar" gå före i bostadsköer som folk stått och väntat i i 15 år?

http://www.metro.se/nyheter/flyktingar-far-fortur-i-bostadskon-nu-hotas-ansvariga-politiker/EVHoju!537dtT64u0I/

-Att låta svenska pensionärer som jobbat hela livet svälta ihjäl för att en "flykting" får över 500 kr/dygn i matkostnader(!), fastän reglerna säger att det får kosta max 150 kr/dygn? 

http://www.dt.se/dalarna/alvdalen/vid-trangslets-asylboende-kostar-flyktingmaten-7-miljoner-i-manaden

-Att lindra straffen på "flyktingar" som våldtar för att det är SYND om dem och inte ens vilja anmäla dem?

http://www.friatider.se/v-ldtagen-kvinna-ville-inte-polisanm-la-det-r-synd-om-honom-f-r-han-r-flykting

-Att cellprov för att upptäcka cellförändringar som kan betyda livmoderhalscancer uteblir?

http://www.nyatider.nu/erkanner-migrantstrommen-gor-att-kvinnors-halsa-bortprioriteras/

Rasism = Gäller bara när det är riktat emot icke-vita.

https://www.youtube.com/watch?v=72d4E3Qencs Jag låter denna tala för sig själv.. :)

Titta på det här och fundera en stund:

-https://www.youtube.com/watch?v=qWzSnUPFUsc&feature=iv&src_vid=72d4E3Qencs&annotation_id=annotation_2955734887

-https://sd.se/var-politik/var-politik-a-till-o/

Jag tror inte för ett ögonblick att du kommer att bry dig eller ens titta på detta, för du är hjärntvättad av andra PK-människor och lever i en sådan verklighetsvriden bubbla att detta blir otäckt. Verkligheten är otäck.

Du talar också om att man skapar hinder istället för att lösa problemet på annat vis. Det är vad du förespråkar.

Whateverbitchesidfc
12/31/15, 6:19 PM
#41

SD är vidrigt och jag är inte mindre övertygad efter det där. För det första är det mesta där total lögn. Varje flykting får 27 kr per dygn totalt, allt som allt. Dem får inte 500 kr/dagen för att äta. Pensionärerna svälter inte heller, och även dem som gör så är det inte invandringens fel. Bostadsköerna är faktiskt skillnad. Många som står i kön har redan en egen bostad. För tillexempel unga är det ingen idé att ens ställa sig i Stockholms bostadsköer för jag kommer aldrig få en lägenhet så ändå. Det är skillnad på att ge människor som inte har en bostad en lägenhet, mot någon som redan har tak över huvudet. 

[Redigerat av Moderator]

 Om ingen ens vill minnas det är en sak, men fakta är att dem var öppet nazistiska när Jimmie Åkesson gick med samt att dem var öppet nazistiska så sent som på det sena 90-talet. [Redigerat av moderator]

Personliga angrepp är inte tillåtna på detta forum.  Inte heller är det ok att kalla ett riksdagsparti för nazistiskt  då inget i deras partiprogram framhåller några sådana åsikter. (moderator) 

Annons:
[AnimeV4]
12/31/15, 7:37 PM
#42

#41 Jag skrattar gott åt hur vrickad du är😃

Whateverbitchesidfc
12/31/15, 8:09 PM
#43

41 : Det gör jag också, men åt dig.

Whateverbitchesidfc
12/31/15, 8:09 PM
#44

Till 42 menade jag!

Tjeja
12/31/15, 9:51 PM
#45

Jag skulle vilja höra Åsa Romson svara på frågan "Varför behöver Sverige migration?" Undrar vad hennes förklaring är och bygger på för åsikter och faktan

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[AnimeV4]
1/1/16, 12:27 AM
#46

#45 Hon skulle antagligen svara att vi behöver mångfald och att alla som invandrar hit är högutbildade och jätteviktiga.. Fakta? Nja.

72mm
1/1/16, 11:00 AM
#47

Whateverbitchesidfc: "Varje flykting får 27 kr per dygn totalt, allt som allt. Dem får inte 500 kr/dagen för att äta." 

och sedan "Jag är påläst, och mycket intelligent." 😃

"Dina åsikter är inte bara rasism, det är nazism. SD är ett nazistiskt parti."

"För det första kan man inte länka till Fria Tider för att få fram fakta då det är en nazistisk tidning. Som sagt, du sympatiserar nog med nazismen."

Jag vet allvarligt talat inte om jag ska skratta eller gråta. Förhoppningsvis utgör din sort en snabbt minskande minoritet i Sverige. 

"Man kan inte länka till…" -  Återigen den här fundamentalistiska tron på att världen är svart & vit, att det gäller att klassificera allt omkring sig som gott eller ont. Att all text kan bedömas tillhöra antingen det ena eller det andra. Att källkritik bara handlar om bedömning av auktoriteten hos källan. 

Den ovetenskapliga, rent av religiösa, sättet att se på sin omgivning som många (?) svenskar verkar ha idag oroar mig mer än något annat. Ett land där befolkningen är så oförmögen till eget rationellt och kritiskt tänkande och helt utelämnade åt ideologiska auktoriteters verklighetsbeskrivning är dömt att förlora inte bara sin demokrati, utan också sig själv.         

"Problemet där att dessa logiska argumenten baseras på falska uppgifter om verkligheten. Det är osanningar som sprids."

Du är mer än välkommen att peka ut de falska uppgifterna och osanningarna så kan vi undersöka dem. Om du nu överhuvudtaget är förmögen att diskutera något utan att kalla alla åsiktsmotståndare för nazister vill säga.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Geru
1/1/16, 11:58 AM
#48

Well, dom källor som folk kommer med verkar ju vara nya tider och annat skit, så inte direkt någonting jag tar på större allvar när det kommer till att man ska beskriva "flykting problem".

Eller youtube, för den delen…

Sen så det här med PK? Helt ärligt blir man kallad PK nu om man inte håller med SD, det är liksom deras slogan :) "Var inte PK; gå med i SD!"

PK står ju för politik korrekthet. Jag har mer än en gång blivit kallad PK, och något jag lärt mig är att alla som säger så helt enkelt är pantade. Dom kan inte ens säga varför man är "PK", än mindre varför den "PK" som kommer är dålig. Sure, det finns en hel del drös med människor som tycker Romson gör bra saker, men inte fan är man PK för det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
kamera0710
1/1/16, 12:07 PM
#49

#48 Håller med, därför har jag börjat med uttrycket "SD-politiskt korrekt".

72mm
1/1/16, 12:26 PM
#50

PK tenderar att bli lika värdelöst som begrepp som rasism. Generaliserande och utan specifik betydelse. 

Men att anti-SD likställs med PK beror nog på att samtliga politiska partier (inklusive SD) har drivit tesen om SD som "något helt annat". Inte vilket parti som helst. Det enda oppositionspartiet. etc… Polariseringen har gjort att uttrycket PK har blivit synonymt med den ena sidan. 

#48 Nya Tider (säker på att du inte menar Fria Tider?) och youtube är kanaler, inte källor. När Nya Tider skriver något så har de (förhoppningsvis) källor för vad de skriver. Detta gäller nyheter. Opinionsbildning och politiska ledare är givetvis friare och kan i viss mån anses vara "en källa", fast då till en politisk åsikt. 

Avpixlat har i princip inte mycket egna artiklar alls, utan fungerar mest som ett filter där de selekterar (och med viss text ger sin vinkling) bland nyhetsflödet för att forma opinion. De är oftast mycket bra på att ge åtminstone källor till källor (de länkar till media, inte till dessa medias källor). 

Sanningshalten hos en text handlar om källan, inte om vilken kanal som publicerar den. Den politiska vinklingen hos en publikation handlar ofta om kanalen och mindre om källan. 

Väljer du bort Fria Tider gör du det därför att dina politiska åsikter inte synkar med deras, inte för att vad de skriver skulle vara mindre sanningsenligt än något annat.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Zyperior
1/1/16, 12:36 PM
#51

#48
"Well, dom källor som folk kommer med verkar ju vara nya tider och annat skit, så inte direkt någonting jag tar på större allvar när det kommer till att man ska beskriva "flykting problem"."

Väldigt ignorant inställning till fakta. För tittar man på de källor som #40 länkar till så återberättar de verkligheten, inget annat. Bara för att någon du inte litar på säger att 1+1=2, så betyder det enligt dig att det inte är sant?

PK är inte synonymt med att vara emot SD.
PK är bemöta argumentation eller attackera åsiktsmotståndare med ej faktaunderbyggda åsikter eller åsikter/floskler som saknar argumentation, enbart för att en majoritet i sammanhanget håller med dig.

Bara för att många tror att något är sant, så betyder inte det att det är det.

Dina åsikter om källorna här ovan, är ju klockrena exempel på PK. Vad är det för fel på Nya tider?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Geru
1/1/16, 1:31 PM
#52

#50 En länk i tråden var Nya tider :) Fria tider faller under samma skräp dock. 

Jag vet hur det fungerar. Men alla av sidorna vinklar skiten, precis som aftonbladet gör. Inget jag gillar, och därför inget jag tycker passar i diskussioner. Inte iallafall när det kommer till fakta eller objektivitet.

Visst handlar det om källan, det gör det alltid. Men bara för att en artikel har källan given betyder inte det att artikeln faktiskt säger det som står i källan. Vanligt förekommande problem med te.x. aftonbladet och vetenskapliga studier är ett extremt vanligt exempel på det.

Jag väljer bort all skit, för att det är skit.

#51 Det är vad du säger ja, och du ensam. Det är långt i från alla som agerar på likadant vis som du gör. Du kan alltså bara stå för din egen åsikt, inte andras.

Om någon jag inte litar på säger att 1+1=2 så kollar jag med någon annan för att se om det stämmer först. Utan problem.

Tror aldrig jag sagt att bara för att många tror att något är sant så är det det? Du får gärna hänvisa till var jag skrivit det.

Felet är vinklingen :) 

Jag är kräsen med källor. Du får välja själv om du inte är det :) Att det skulle göra att du kallar mig PK är långt, långt i från en överraskning Zyp ^^

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Zyperior
1/1/16, 2:38 PM
#53

#52 "Tror aldrig jag sagt att bara för att många tror att något är sant så är det det?"

Har heller aldrig sagt att du sagt det. Det va bara ett förtydligande om vad PK är och dess felaktiga logik. 

Man får givetvis vara kritisk till källor, men att bara avvisa dem för deras namn är ganska ignorant och PK. Tycka vad man vill om vinklingen men man kan också välja själv att ta till sig vinklingen, eller bortse från den och se på sanningarna/lögnerna objektivt.

1+1=2 är ju inget man behöver kolla upp, det är ju självklar logik som alla människor förstår genom sunt förnuft, därför använde jag det som exempel.

Här är en bra video på ämnet;

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Geru
1/1/16, 2:46 PM
#54

#53 Woohoo! En youtube länk!

Jag avvisar dem för jag helt enkelt inte orkar kolla upp dom. Det finns bättre saker att göra på min fritid än att spendera 30 min - 1 timme på att kolla hur pass mycket en länk stämmer, alltså är det upp till den som länkar att använda källor som är bättre till att börja med.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

72mm
1/1/16, 2:49 PM
#55

#53 Haha. En Arg Blatte gör som vanligt mos av tramset. Hans blottande av hyckleriet är lysande. 

😉

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
Zyperior
1/1/16, 3:03 PM
#56

#54 Fine, men du kan ju inte använda, att källan är opålitlig enligt dig, som argument att personen som hänvisar till den har fel i sak.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[AnimeV4]
1/1/16, 3:15 PM
#57

#55 Han är skitbra! 😃

[helga21]
1/1/16, 3:50 PM
#58

# 53 Tack för den. Det var uppfriskande så här på nyårsdagen 😃

[Hayabusa]
1/2/16, 12:03 AM
Geru
1/2/16, 2:14 AM
#60

#59 Jo, men det har fortfarande mycket mer med invandring att göra än du tror :) Och som sagt, det är inte direkt mycket minus vi går. Det är inte direkt som japan. Och vi går ju inget minus då "tack vare" invandringen.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Hayabusa]
1/2/16, 9:58 AM
#61

#60 Jag väljer att inte tro utan vill helst se fakta i form av statistik & siffror. Att det har "mycket mer" med invandring att göra, det ser jag inte så tydligt. Vi har ett hyggligt barnafödande i Sverige, det föds fler än det dör. Vi har även en utvandring att ta hänsyn till. Här vore det intressant att se vilka som utvandrar - inrikes eller utrikes födda? Även åldersstrukturen bland dessa grupper är intressant. Relationen mellan in- & utvandring ser ut att följas åt tämligen hyggligt. Lägre invandring ger lägre utvandring, 

Om jag inte missat något år, så har vi haft en stadig befolkningsökning sedan 1749 i landet Sverige. Ja, nästan åtminstone. En utvandring mellan 1851 till 1874 gav en en svag utveckling men ändock:

1851: 3 516 647

1874: 4 341 559

Räknar man på år 2014, med bibehållen utvandring a´51.237 personer, så skulle det behövas en invandring a´ 25.306 personer för att nå "break even". Troligen hade i ett sådant fall även utvandringen varit lägre vilket då hade gett ett än lägre invandringsbehov. Kanske 10-15.000 per år?  En stor skillnad mot det som Romson antyder.

 Borde barnafödandet i Sverige vara högre? Om ja - vad är orsaken? För inte kan det väl vara så att kvinnor boende i andra länder än Sverige ska stå för barnafödandet? Barn som sedan emigrerar till just Sverige för att bli arbetskraft.  Är det vad Romson menar?

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Helarsstatistik---Riket/26046/

Geru
1/2/16, 12:42 PM
#62

#61 Jag skulle dock inte lita på siffror som är innan 1940-talet, för dom är extremt oprecisa. 

Som sagt, det är inte bara Sverige som I-land som haft det problemet med inhemsk befolkningstillväxt.

Det heter arbetskraftsinvandring, och förr var det väl det. Men idag är det inte samma sak. Det här är då invandring vi pratar om, och inte flyktingar, det är skillnad på dom två.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
[AnimeV4]
1/2/16, 3:59 PM
#63

#60 Är det därför vi lånar massor till invandringen medan allt annat faller samman?  Lite knep att hitta artiklarna jag letar efter, men det passar väl ändå inte ;)

[Hayabusa]
1/2/16, 4:07 PM
#64

#62 Ska du övertyga mig så får du allt utveckla dina resonemang.

Geru
1/3/16, 2:21 AM
#65

#64 En googling visade på en befolkningstillväxt på 0.8%. Inte direkt mycket att hänga i granen, eller vad tycker du?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Hayabusa]
1/3/16, 6:08 AM
#66

#65 Nja, vet inte vad det är för länk du har i din kommentar. Googlar jag själv på "Befolkningstillväxt Sverige" så får jag andra resultat. Dock väljer jag att förlita mig mer på SCB än Google i sig.

"Sverige hade 9 760 142 invånare den 25 april 2015 enligt Statistiska centralbyrån. Befolkningen översteg nio miljoner den 12 augusti 2004, och förväntas (enligt beräkningar 2012) uppnå tio miljoner år 2018, vilket är nio år tidigare än enligt prognosen från 2010. Ökningen består till största delen på ökad invandring.[3][4]

  • Befolkningstillväxt: 0,93%

  • Fruktsamhet: 11,78 födda per 1 000 invånare

  • Dödlighet: 9,37 döda per 1 000 invånare

  • Migrationstakt: 1,65 migranter per 1000 invånare

  • Andel personer med utländsk bakgrund: 26,8% [5]

  • Summerat fruktsamhetstal: 1,94 barn per kvinna (2011)

  • Spädbarnsdödlighet: 2,75 dödsfall per 1 000 levande födda

  • Förväntad livslängd vid födsel: 81,18 år

    • Män: 78,86 år
    • Kvinnor: 83,63 år

Medellivslängden i Sverige har mellan 1988 och 2008 ökat med 4,95 år för män och med 3,19 år för kvinnor. Därmed har skillnaden mellan könen minskat med 1,76 år.[6]"

Hela texten här:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_demografi

Geru
1/3/16, 10:12 AM
#67

#66 Där står det ju att ökningen består till största delen invandring.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Hayabusa]
1/3/16, 11:34 AM
#68

#67 Visst gör det så. Även 2015 års befolkningsökning kommer att, till stora delar, bestå av invandring - givetvis. 

Men vad står det mer? Ja, för övrigt i all den statistik från SCB som jag hänvisat till? Jo, att det föds fler än det dör i Sverige. Dvs även utan invandring skulle vi ha en befolkningsökning i Sverige - precis som det varit tidigare i historian. Att befolkningen i Sverige på något sätt skulle "dö ut" utan invandring finns det inget som pekar på. Reproduktionstalen i Sverige är inte dåliga. 

För övrigt tycker jag att man gott kan ställa sig frågan om en befolkningsökning alltid är av godo? Tänker vi globalt så känns svaret inte givet. Människans belastning på planeten är hög och här spelar givetvis numerären en roll. 

För att avsluta det hela, så påstår du i #62 följande:

"Jag skulle dock inte lita på siffror som är innan 1940-talet, för dom är extremt oprecisa."

Extrem oprecisa? Vad grundar du det på? Jag skulle nog vilja påstå att Sverige under relativt lång tid haft en bra folkbokföring.

I #52 skriver du: "Jag är kräsen med källor". Måhända, men vilka källor lutar du dig på? Har du läst de länkar till diverse SCB-statistik i ämnet som jag länkat till? Ärligt talat, det känns inte så.

Nå, är invandring enbart och alltid "av ondo"? Nej, men det beror på olika faktorer om huruvida den "behövs" eller inte. När jag skriver "behövs" så avser jag krasst ekonomiska termer. Humanitära avsikter är något annat. Det räcker att se på Sveriges 3:e största stad för att tydligt se vad effekten, krasst ekonomiskt, kan bli.

Zyperior
1/3/16, 11:43 AM
#69

Är det inte lite av ett moment 22 också? Ju mer folk vi ökar på med, ju mer folk behöver vi öka på med.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
[Hayabusa]
1/3/16, 12:02 PM
#70

#69 Jo, det beror ju så klart på vad man vill uppnå. Jag kan inte se att en befolkningsökning i sig är ett självändamål. Det heter ju: "Less is more" 😉 Men skämt åsido, så har Sverige (och världen) inte minskat i befolkning utan tvärtom ökat. Sverige har överlevt utvandring, pest och andra farsoter utan att "dö ut" befolkningsmässigt. Hur många dog inte under WWII?

Geru
1/3/16, 1:32 PM
#71

#68 Alltså, 0.8% är inte mycket att hänga i granen. 

#69 Jag förstår inte resonemanget? Varför?

#70 Det beror till stor del på länder som Indien och Kina. I Sverige tror jag fan vi gick befolkningsmässigt plus under andra världskriget, pga flyktingar:p

Dö ut och dö ut? Nu var det inte saker som pesten jag menade på, utan befolkningstillväxt via födslar i landet.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Zyperior
1/3/16, 2:24 PM
#72

#71 Det går ju inte jämnt ut. Varje person, kräver ju omsorg av x antal andra personer. Förutsatt att denne inte är helt självförsörjande när det gäller mat, bostad, läkemedel och sjukvård, underhållning, transport och diverse annat, vilket jag inte tror att någon är. För varje person mer i samhället, blir ju efterfrågan på dessa saker större och vi behöver ha fler människor som tillgodoser det behovet.

Alltså, ju fler vi blir, ju fler måste vi vara. Om vi inte hade invandring så behöver vi en befolkningsökning på X, de som kommer hit behöver i sin tur en befolkningsökning på Y.

Vissa resonerar då, för att uppnå X, så behöver vi folk som kommer hit, men då behöver vi ju inte uppnå X längre, utan istället X + Y.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Hayabusa]
1/3/16, 3:19 PM
#73

#71 Det vore en god idé om du kunde, med hjälp av fakta, ge stöd & argument till varför du tycker som du gör. Ett utvidgat resonemang, helt enkelt.

Geru
1/3/16, 4:37 PM
#74

#72 Du menar så. Jag är inte helt säker på att det måste fungera på det viset, i alla situationer. Just nu gör det iallafall definitivt det.

#73 Se #72 till varför man behöver tillväxt. 

Vilken del vill du att jag utvidgar resonemanget till? Det är inte direkt så att jag bara sagt en sak, och skriva en mindre bok känns lite overkill:p

Om du menar kina och indien så är väl det hyfsat logiskt då 5/14 av alla människor på planeten bor i dom länderna. Sedan har det ju varit befolknings-boom i Afrika, mycket pga bättrade förutsättningar för barn, om vi ska se runt 50~ år tillbaka.

Vi har väl gjort en ökning på befolkningen i Sverige på lite drygt 30% sen 50-talet, men då räknar vi invandring och födda.

Vad är det ens jag har sagt att jag tycker? Jag säger bara att Sverige knappt ens går befolkningsmässigt plus när det kommer till födda barn, utan att vi förlitar oss på invandring. Vad är det med det som du bestrider?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Zyperior
5/3/16, 8:22 PM
#75

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22746667.ab
Åsa Romson tar hjälp av en retorikexpert.
"Jag konstaterar att jag har fortfarande mycket att lära mig att bli vassare i retoriken, säger Åsa Romson till P1 Morgon."

Alltså, ironin i detta citat..

Nej, Åsa, du konstaterar ingenting om dig själv. Alla andra har redan konstaterat detta om dig och du har inte fattat det för än nu. Att hon konstaterar detta om sig själv nu, är retoriskt korkat.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Upp till toppen
Annons: