Annons:
Etikettvälfärdssystem
Läst 1864 ggr
[Carpinus]
2016-01-08 08:34

"Ett nytt Fattigsverige växer fram"

_"Det är inga småuppgifter som väntar det svenska samhället. På många områden innebär den snabba invandringen av hundratusentals människor att vi liksom får börja om. Ett nytt Fattigsverige växer fram."---

"Extrem trångboddhet, ökande andel lågutbildade och fattiga i befolkningen, massarbetslöshet bland utrikes födda, växande ohälsa och framväxten av subkulturer för handel med halv- och helsvarta lägenheter, bilar, företag, jobb ute i tungt segregerade förorter och avkrokar riskerar att putta Sverige tillbaka till ett samhällsläge vi kanske trodde att vi hade passerat.
Andrum antyder rast och vila. Glöm det."_

Widar Andersson i Folkbladet

Annons:
[Carpinus]
2016-01-24 12:49
#1

"På sval tjänstemannaprosa beskriver rapportförfattaren hur den trångboddhet och det Lort-Sverige som en gång byggts bort nu är tillbaka i flera bostadsområden, främst i storstäderna.

"Trängseln gör det svårt att göra rent." "Hög belastning kan leda till fukt, mögel och svampangrepp med åtföljande hälsoproblem." "Personer som bor trångbott riskerar att drabbas av luftvägsproblem och andra sjukdomar som minskar livslängden."---

"Företrädare för kommunerna menar att de snart står inför en situation "som kommer att få stor negativ påverkan på den kommunala verksamheten, med risk att rättssäkerheten försvagas".

Oroväckande nog är en stor del av Boverkets intervjuer med kommunföreträdarna gjorda innan flyktingströmmarna började öka på allvar under hösten.

Hur skrämmande kommer uppföljaren till denna rapport att bli?"

Patrik Kronqvist i Expressen

[helga21]
2016-01-24 13:34
#2

2/3 samhälle!

Stallmima
2016-01-24 14:04
#3

Fattigsverige finns redan iomed att företagen (ja vissa då, inte alla)  inte anställer i den utsträckningen som de gjorde förr.  Mycket bemanning (alltså inhyrning) gör att människor får fara runt på mindre belevrade jobb som de egentligen inte vill arbeta med får göra. Trots en bra utbildning så får vissa inte jobb. Men håller med ts att ju fler invånare det finns och jobbtillfällena försvinner så kommer det att se ut så här.   Löner går ner  (inte för alla)  och utgifter upp så banar det väg för missnöjdhet

Zyperior
2016-01-25 08:23
#4

Ja man är ju inte förvånad. Detta är ju en del av den totala samhällskollaps som den ansvarslösa massinvandringen medfört. Något vissa "rasister" varnat om i flera år men som diverse "ansvarstagande" har förnekat. Detta ligger på deras samvete och vi övriga kan bara konstatera att det suger att ha rätt.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zyperior
2016-01-25 08:25
#5

#0 Förstår om du inte vill, men denna borde publiceras på Multikulturellt iFokus också. Det är ju trots allt deras genre.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Carpinus]
2016-01-25 08:28
#6

 #5 Nej, jag har givit mig själv besöksförbud där för husfridens skull. (Förmodar f.ö. att en och annan därifrån tittar in här också…)

Annons:
Zyperior
2016-01-25 08:30
#7

#6 Hehe ja då är vi två =)

Jo, förvisso, men är det några som behöver informationen så är det folket som hänger där.

Kanske någon annan modig själ vågar sticka ut huvudet och publicera detta där.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

72mm
2016-01-25 10:49
#8

#5 #6 Jag är portad på Multikulturellt iFokus sedan länge. Men det kanske inte förvånar någon.. 😎

Jag tror allvarligt talat att det inte är mycket vits med att debatera fanatiker.  Möjligtvis så kan man få en och en annan icke helt troende som läser att tänka till en extra gång.  

Men posta den där för kommentarer kanske? Är ju alltid intressant att läsa hur folk resonerar. Jag försökte vid ett tillfälle att få veganerna på vegan.iFokus att definiera sin egna moral och etik men det var nog mer givande för mig än dem…

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Emo
2016-01-25 12:54
#9

#8 Jag försökte en gång få till en diskussion här på denna sajt om hur vi ska göra med "barn" som inte lärt sig att uppföra sig i ett civiliserat samhälle, men resultatet blev något helt annat.
Jag har alltid önskat att de, som kommer hit, ska få undervisning i hur man lever i Sverige. Synd att så få håller med mig om det.

http://politik.ifokus.se/discussions/55fa54b8ce12c4490c0002ee-importerad-brottslighet-vems-fel

På den sajt du skriver om är det nog ännu svårare.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Nomen Nescio]
2017-01-21 04:30
#10

#0 Kanske är den tid som bland annat Widar Andersson förutspådde för ett år sedan här nu? (Javisst, flera andra var ännu tidigare ute.)  Läs gärna Alice Teodorescus färska ledare i GP med titeln "Det är dags att se allvaret, Löfven". Hon redovisar ett antal faktiska krissituationer i samhället, och skriver bland annat:

"Nu är en ny dimension av pågående kris i vardande. Under innevarande och nästa år, som dessutom är ett valår, kommer statens kostnader för den rekordstora invandringen från 2015 att vältras över på kommunerna. Precis som Nima Sanandaji, nationalekonom och vd för tankesmedjan ECEPR, konstaterade i veckan, har antalet kommuner med svag ekonomi vuxit påtagligt (Dagens Samhälle 17/1). Från 122 stycken år 2000 till 142 stycken 15 år senare, för att enligt SCB:s beräkningar kunna öka ytterligare till 151 stycken under innevarande år. Bland kommunerna med svagast skattekraft i fjol var åtta landsbygdskommuner. " ---

Zepp
2017-01-23 20:34
#11

Eh,, samtidigt som vi får allt fler "fattiga" så får vi samtidigt en allt större brist på arbetskraft!

Vi har numera kronisk brist på högutbildade!

De flyktingar med universitetsutbildning kommer flertalet sannolikt finna sin väg in i det svenska samhället, samtidigt som allt fler lågutbildade konkurerar om de återstående jobben!

Det kommer att späda på missnöjet hos de med låg utbildning.. samtidigt så är det brist på sökande till polisutbildning, sjuksköterska!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: