Annons:
Etikettpolitiker
Läst 1308 ggr
Zyperior
2016-01-13 00:03

Aftonbladet "näthatar" Löfven.

Mycket märkligt måste jag säga. Deras store ledare, som aldrig behöver bajsa och gjort en runda golf på 18 slag, nej inte Kim Jong, utan Löfven, är tydligen helt ok att dissa nu?

Varför har något journalist på denna sossetidning tillåtits gräva fram ett negativt meme-drev och publicera det? Kan någon förklara det för mig?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22075350.ab

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
kamera0710
2016-01-13 06:45
#1

"Varför har något journalist på denna sossetidning tillåtits gräva fram ett negativt meme-drev och publicera det? Kan någon förklara det för mig?"

En stilla undran: Låg du i dvala när Juholt var partiledare?

Zyperior
2016-01-13 07:10
#2

Inte överdrivet politiskt intresserad under hans tid. Men va Juholt någonsin omtyckt? En sak också att publicera dåliga nyheter om någon, en helt annan att gräva efter Irrelevanta memes på reddit. Även om jag såklart inte har något emot det så är det lite märkligt agerande.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Carpinus]
2016-01-13 07:22
#3

Fast jag vet inte om det är så mycket "näthat", utan mera att amerikanerna "tänt" på en bild som det gick att tolka in olika scenarier i. Vi i Sverige vet ju att Löfven inte är särskilt ensam - han har en organisation som omger honom (om än inte på bilden), och de personer som sitter i en klunga i bildens nederkant har han i många stycken samregerat med sedan han kom till makten.

Det finns alla möjligheter att hitta ensamma personer i riksdagsstolarna - det har vi lärt oss av alla TV-sända debatter. Kanske skulle det amerikaner till för att  skapa åtminstone någon reaktion på det här hemma…

Vi svenskar är nog extremt känsliga för Sverigebilden utomlands (speciellt i väst), amerikanska media dammsugs väl mer eller mindre på sådant som skrivs om vårt land?

[Bermudas]
2016-01-13 07:22
#4

Aftonbladet är kappvändare och mobbare.

[Hayabusa]
2016-01-13 07:38
#5

Aftonbladet känns som en skvallertidning.

Huygens
2016-01-13 07:38
#6

Det fanns osynliga krafter som startade drevet mot Juholt. Om Löfven hamnar i ett läge där han sänker S, kan han snabbt råka ut för samma drev tills han avgår.

Annons:
[Hayabusa]
2016-01-13 07:39
#7

"The invisible man" 😉

[Carpinus]
2016-01-13 07:41
#8

#5 Inte bara "känns som" - den är väl det? Liksom kollegan…

kamera0710
2016-01-13 07:45
#9

#5/#8 Söndagsbilagorna hos Aftonbladet och Expressen kallade vi i min bekantskapskrets länge för "porrbilagorna", med tanke på det sexfixerade innehållet. Tror dock att detta dämpats lite de senaste åren, det lilla jag tittat i dem.

[Bermudas]
2016-01-13 08:00
#10

#6 jag skrev tidigare att när dom är färdiga med honom kommer dom slänga honom framför bussen. Han har bara utnyttjats från dag ett. Barnhemspojken.

Vanja
2016-01-13 09:56
#11

De där bilderna går faktiskt i min värld under fliken mobbning. 
det borde helt enkelt inte tillåtas. 
Inte för att jag tycker om Löfven, för det gör jag inte. Men för att jag kan skilja på rätt och fel.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Bermudas]
2016-01-13 10:00
#12

#11 jag tar helt avstånd från den politik löfven fört. Men jag gillar inte heller mobbing. I synnerhet inte av den egna klubben som vänder kappan.

Vanja
2016-01-13 10:02
#13

#12 Ja, jag tar också avstånd ifrån det partiet. Men dessa bilder är faktiskt ren och skär mobbning. Och jag kommer kriga mot mobbning lika mycket vare sig det är Löfven eller Åkesson som utsätts.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
[Carpinus]
2016-01-13 10:03
#14

#11 I så fall har Aftonbladet en mobbingtradition att försvara…

Vanja
2016-01-13 10:05
#15

#14 läs #13. :) 

Jag tycker att mobbning är fel vilket håll det än går åt.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Carpinus]
2016-01-13 10:10
#16

#15 Vi skrev kanske samtidigt….

Javisst, det är en hedervärd inställning, men protesterna var ganska få från de fotriktiga (inte du) när den enkelriktade mobbingen från svenskt håll förekom. Nu när amerikaner skämtar så blir svenskarna medvetna om att det är fult att driva med politiker. Jag tycker att det känns lite som dubbelmoral… 

Här är en av flera gamla "humordebatter" på Politik iFokus (tyvärr är inte länken klickbar i TS längre).

Vanja
2016-01-13 10:15
#17

#16 Jo men det är det faktiskt, de finns de som helt enkelt mår bättre av att trycka ner andra medans de gråter krokodiltårar om någon råkar trampa tillbaka, dubbelmoral. 

Jag tycker bara att det är fult att driva med politiker om man inte kan hålla sig till sakfrågor, klart att man ska kunna uttrycka att "jag är så trött på löfven" eller "Han måste ju vara efterbliven" eller "han gör ju allting fel" - om man blir upprörd eller så. Men dessa bilder har enbart gjorts för att det ska vara roligt att en man sitter ensam medans de andra skrattar. Och jag tycker verkligen inte att det är kul, jag tycker snarare tvärt om.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Carpinus]
2016-01-13 10:16
#18

#17 Så med facit i hand hade du som värd velat styra upp humortråden i länken ovan?

Edit.

[Bermudas]
2016-01-13 10:19
#19

Jag tänkte inte ens på Jimmy åkesson här. Men det är ju helt riktigt. Man gör så hela tiden…som det passar. Media brukar vilja ha ett mobbingsobjekt åt gången.

Vanja
2016-01-13 10:19
#20

#18 Den hade fått vara kvar, precis som den här är. 
Men jag kommer inte att ställa mig bakom den, jag kommer som nu att visa att jag tydligt tar avstånd ifrån att hänga ut specifika personer på det sättet. 
men sen om andra vill hållas med det så får de la göra det .

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
[Bermudas]
2016-01-13 10:21
#21

Självklart ska man visa bilderna i TS. Tycker jag

[Carpinus]
2016-01-13 10:31
#22

#20 Rätta mig om jag har fel, men du var väl värd redan när den debatten pågick utan att tycka till i den rätt långa tråden?  Innebär det att du ändrat inställning sedan dess? (Inte avsett som kritik- bara allmänt nyfiken!)

Vanja
2016-01-13 10:38
#23

#22 Jo det tror jag nog att jag var, dock så var det extremt mycket aktivitet här inne då, mycket anmälningar och annat som gjorde att jag inte deltog i många trådar av vilja utan mer av tillrättavisandeorsaker. 
Om du vill kan jag gå in och uttrycka mig där också? Om det känns bättre för dig då? :) 

Men nej, jag har inte ändrat inställning vad jag vet.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Carpinus]
2016-01-13 10:47
#24

#23 Nej då, du behöver inte tycka till i den slocknade debatten för min skull ! 🙂

Deltog förresten inte själv så helhjärtat, för jag tyckte att vill folk skoja så låt dem göra det. Jag följde den inte särskilt noga, även om jag faktiskt skrev där - också….

Edit.

Vanja
2016-01-13 10:49
#25

#24 Nej du har rätt, det kanske känns lite utdaterat. 
Ja men lite så, folk får hållas. Tycker dom att det är roligt så får de väl tycka det, jag ville bara inflika att jag inte tycker att det är kul.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Carpinus]
2016-01-13 10:50
#26

#25 Respekterar det! 👍

kamera0710
2016-01-13 11:43
#27

Står som bekant till vänster politiskt, men nog tycker jag att man måste få driva med våra politiker och jag tycker knappast att man gått över gränsen med detta.

Här är en av mina favoriter när det gäller att driva med politiker. (Måste länka i detta fall.)

https://www.youtube.com/watch?v=T7mJA9xOCFg

Annons:
[Carpinus]
2016-03-23 08:07
#28

Kanske är det nya tider på Aftonbladet sedan Jan Helins sorti - nedanstående debattartikel av Ann-Charlott Alstadt på Aftonbladet kultur hade nog varit en omöjlighet bara för någon halvår sedan.  Ann-Charlott Altstadt, är enligt Wikipedia "en svensk politisk debattör , journalist och författare. Hon har blivit känd för en rak vänsterpolemik, ofta presenterad genom artiklar i Aftonbladet och Flamman."

Här är ett utdrag ur debattartikeln - läs den helst i sin helhet!

"Under hösten spred politiker, som Stefan Löfven, debattörer och medier uppgiften att de syriska flyktingarna hade hög utbildning. Men det tog mig ingen tid alls att googla fram att SCB:s enkätundersökningar riktade till nyinvandrare visar att endast 10 procent av dem har högskoleutbildning. Petter Larsson menar att flyktingarna är mer välutbildade än många andra emigranter. Men enligt Sveriges ledande migrationsforskare Joakim Ruist saknar 40 procent av syrierna som kom  hit 2012–2014 gymnasieutbildning. För flyktingar från Eritrea och Afghanistan är siffran 60 procent och från Somalia 80 procent."---

"Och hur kan flyktinginvandringen vara en ”god investering” som Göran Greider påstår, när bara 57 procent av alla utrikesfödda var förvärvsarbetande enligt SCB:s senaste integrationsrapport 2013? Bland män från Afrika och Asien var det endast 48 respektive 54 procent som hade ett jobb och för kvinnorna var siffrorna lägre. När det gäller helårsarbete, inkomster från förvärvsarbete eller företagande på heltid eller deltid under hela året, är siffrorna än mer alarmerande. Riksdagens utredningstjänst har 2016 bearbetat SCB:s statistik som visar att för utrikesfödda efter 8 respektive 15 år i Sverige så var bara 25 respektive 34 procent helårsanställda. Enligt Socialstyrelsen 2013 var 49 procent av hushållen som fick ekonomiskt bistånd utrikesfödda och dess andel av det sammanlagda utbetalade beloppet var 59 procent."---

"Detta är några av de fakta och siffror som borde vara del av vänsterns problembeskrivning. De är lätta att hitta men när de inte syns i medierna eller hörs från vänsterhåll tycks det, för många människor, bekräfta SD:s världsbild att det finns ett vänstermedieetablissemang som mörkar sanningen om invandringen. Jag är övertygad om att det bidragit till att SD har upp mot 20 procent i opinionsmätningarna och är största partiet inom LO-gruppen.

Vänsterns verktyg för att förstå och förklara invandringsproblematiken tycks i stället vara en rasism-antirasism-matris som läggs över samhället. Det har blivit en vedertagen sanning att Sverige är strukturellt rasistiskt och att det håller invandrare borta från arbetsmarknaden. Termen ”rasifierad” har kommit att användas i offentligheten som synonym för personer med annan hudfärg än vit. Det skapar bilden av ett land helt genomsyrat av rasism som aldrig i någon stund låter någon undkomma. Men hur kan det vara möjligt? Enligt Word values survey tillhör vi de minst rasistiska länderna i världen."---

Ann Charlott Alstadt

[Hayabusa]
2016-03-23 08:25
#29

#28 Ja, personligen har jag reagerat på tidigare påståenden om flyktingarnas grad av utbildning. Tog upp det bl a i denna tråd:

http://politik.ifokus.se/discussions/56c9606ece12c4560300006e-vagen-in

[Carpinus]
2016-03-23 08:45
#30

#29 Ämnet i sig är intressant och något som nog finns i flera trådar "här hos oss". Extra intressant är att det nu t.o.m. dyker upp på Aftonbladet kultur. Kanske en kulturrevolution på gång?

[Hayabusa]
2016-03-23 08:51
#31

#30 Så kan det vara.

Huygens
2016-03-23 11:15
#32

#28 Det där var SD-propaganda. Konstigt att det hamnat på Kultur.

[Göstage]
2018-08-21 09:27
#33

Rubrik i Aftonbladet idag (Kadhammar):

För att inte tala om en hel mandatperiod.

Upp till toppen
Annons: