Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 1283 ggr
[Bermudas]
2/1/16, 8:17 AM

Det eskalerar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Häromkvällen anföll huliganer marockanska gatubarn i syfte att "rensa ut". Var det oväntat? Knappast. Många har redan förutspått att sånt här kommer ske mer och mer.Förstora sidan och läs på lappen som huliganerna delade ut innan de gick till attack så förstår ni logiken bakom varför det skedde och antagligen kommer hända igen. ---- Igår kväll angreps Tbane resenärer och SL personal vid Odenplan Tbana av tio- tjugo killar från förorten som hade batonger och var maskerade i rånarluvor. Tågen fick inte stanna utan polisen kom på plats med automatvapen! Härlig söndagskväll där resenärerna antagligen måste blivit rejält skraja. Polisen haffade gänget men valde att skjutsa hem dem! Slå ihop ett och två med dessa båda händelser och polisens agerande så kan ni förutspå utvecklingen.

Annons:
[Bermudas]
2/1/16, 8:36 AM
#1

Ögonvittne som postat på Flashback säger det såg ut som en krigszon: "Är i tåget som kommer från st Eriksplan och när vi rullar in på stationer springer det ner 10-20 svarta "barn" sågväl ut att vara runt 20 års ålder, man ser en viss lättnad hos dom då de tror att tåget är på väg att stanna. De börjar banka och vill in men vi rullare vidare, när vi är i mitten så ser jag poliser springa siktades med automatvapen, något jag inte har jag aldrig sett i tidigare iaf. Dom skriker lägg er ner osv osv. var för en 4-5 poliser sen en massa civvare som kom löpande också. Ni som vet hur stationen ser ut vet att det vart en del ombyggnader så perrongen är rätt smal, bland allt detta stog det bra mycket barnfamiljer som är ute den tiden. Såg ut som en krigzon med folk som sprang åt alla håll. Allt detta hände exakt 18.39, skickade sms samtidigt så därför vet jag. INGET om detta på nyheterna såklart. Jag åker till rådmansgatan ist och går tillbaka ser då ungefär 4-5 piketbussar vid båda ingångarna till odenplan"

Huygens
2/1/16, 8:55 AM
#2

Polisen siktar med automatvapen på obeväpnade personer som försöker fly på en plats med annan allmänhet. Verkar som dåligt omdöme från polisens sida (eller förberedelse till en flaskflagg?).

Tjeja
2/1/16, 11:38 AM
#3

Hjälp!!!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Leffe
2/1/16, 12:16 PM
#4

Inte tror jag tryggheten blir bättre av dessa huliganers framfart

72mm
2/1/16, 1:38 PM
#5

#0  Ingen förvånande utveckling alls. Det finns folk som i decennier har varnat för utvecklingen. Ian Wachmeister pratade redan på 90-talet om att vi skulle få USA-lik getto-bildning i förorterna om vi inte ändrade politik. Då utmålades de som clowner, nu har det visat sig de hade rätt och de riktiga clownerna har flyttat in i riksdagshuset.    

#2 "Polisen siktar med automatvapen på obeväpnade personer som försöker fly på en plats med annan allmänhet."

  • De var inte obeväpnade. 

  • De flydde inte, de attackerade ett tåg

  • Det faktum att det fanns "en allmänhet" på plats gör behovet av förstärkningsvapen än större. 

"Verkar som dåligt omdöme från polisens sida (eller förberedelse till en flaskflagg?"

Självklart handlar det om falskflagg och konspirationer i din värld. För det kan ju inte vara precis så som det beskrivs?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Huygens
2/1/16, 1:57 PM
#6

Det räcker med en skjutglad konstapel och du har en massaker, jmf med polisen som får bli stationsbefäl.

Annons:
72mm
2/1/16, 2:04 PM
#7

#6 Så ditt resonemang är alltså att polisens verktyg inte får vara för skarpa för att de inte kan hantera dem? Då kanske de inte ska få ha vapen överhuvudtaget? Det händer dessutom ibland att utryckningsfordon är inblandade i trafikolyckor, så kanske de inte ska få köra bil heller?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Bermudas]
2/1/16, 2:23 PM
#8

#2 Eller så vänder man på ditt resonemang. Att det var "dåligt omdöme" att dessa unga killar gav sig på folk och hade tillhyggen. Hur ska polisen veta exakt hur tungt beväpnade dessa individer var? Kunde varit terrorister. Polisen kanske försökte skydda mot blodbad? Jag skulle inte vilja stå utan dem i sånt läge. #4 Det tror inte jag heller. Jag tror det som hände igår kan vara en reaktion på det som hände för några dar sen. Men som sagt man verkar nästan be om det när man visar sig så totalt handfallen med dessa nya brottslingar och med allt mörkande. Folk ber på sina bara knän att dom ska börja markera och sluta jamsa med brottslingar och börja skicka iväg folk som inte sköter sig. Gör dom inte det kommer folk börja agera själva…och då kan det accelerera…. Men jag kan säga att redan i nuläget känns det inte tryggt, folk rånas hela tiden tycks det som…i min närhet också…det finns massor med kriminellt folk från olika delar av världen nu som är vana vid att "överleva". Svenskar verkar tro att alla är lika snälla och godtrogna som dom själva, men de som är vana vid gatans lag är ofta otroligt fräcka, förhärdade och skrupelfria. Såg en marockan skriva om dessa gatubarn inne på flashback. Han hade inga illusioner kan jag säga.

[Bermudas]
2/1/16, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Så här twittrade chefredaktören på Expressen idag om händelsen på Odenplan. Varför får vi inget mer veta om händelsen? Och man har klippt bort i morgonens texter på Svt så att det knappt finns nåt kvar att läsa. Är det kod 291 som gäller? Vad vill man dölja? Tillägg: Polisen säger att dom kanske är så pass unga " späda" att man inte omhändertar…. Är det återigen "barn"? Är det därför man lagt locket på?

Halvdansken
2/1/16, 8:41 PM
#10

Det börjar likna nån sorts inbördeskrig i Sverige nu snart.  Fler o fler aggressiva grupperingar som skyddar "sitt" och skiter i resten, oavsett om man är höger eller vänster. Skulle tro att det snart byggs fler fysiska murar runt områden, för att hindra intrång, typ gated communities.

Jag fattar inte hur politikerna ska kunna få stopp på denna snöbollen.  Tom mina vänsterorienterade svenska PK-aktiga vänner börjar skruva på sig när diskussionen om svenska samhällets framtid kommer upp.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

VildaVittra
2/2/16, 6:22 AM
#11

Logik? Hur finns det ens en tillstymmelse till logik i rasistiska hatattacker mot barn? Det var ju inte ens som att dessa vidriga människor letade reda på de som sexuellt ofredade tjejerna, utan de tog vem som helst som såg utländsk ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Bermudas]
2/2/16, 11:18 AM
#12

Samtidigt som kriminaliteten eskalerar så får polisen nu plötsligt resurser!. Här ska det prioriteras så nu skapas blixtsnabbt specialstyrkor mot medborgargarden. Man kan ju tycka att om de istället fått resurser till specialstyrkor mot dessa kriminella grupper som installerat sig på senaste tiden så hade inte medborgargarden vuxit fram. Men så är det alltså inte. Man verkar tycka att vissa våldsmän är gulliga och så synd om att man ska gulla med dem mest hela tiden, medan andra våldsmän är så onda och hemska att man ska jaga dom med alla resurser som finns, samt måla ut dem i media dag ut och dag in. Inget mörkande denna gång alltså. Så polisen väljer alltså att dra fram automatgevär på Odenplan och beordra tågen att inte stanna, sen skickar man bara hem förövarna. Media kör på med sedvanlig radiotystnad…ingen frågar. Däremot så skrivs hyllmetrar om händelsen dagarna innan. DÄR har vi det stora jättefarliga problemet. Det här däremot är bara lite "pojkstreck" typ. Antar att det är den vägen man är inne på nu. Måla ut medborgargarden som det verkliga hotet, fortsätta mörka brotten från " det andra hållet" tills det svämmar över bräddarna och vanligt folk inser att de hållits i okunskap om det som sker. http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article22188546.ab

72mm
2/2/16, 11:35 AM
#13

#11 "Logik? Hur finns det ens en tillstymmelse till logik i rasistiska hatattacker mot barn? Det var ju inte ens som att dessa vidriga människor letade reda på de som sexuellt ofredade tjejerna, utan de tog vem som helst som såg utländsk ut."

Haha, ni multikulturalister har ju förespråkat den här utvecklingen sedan Palmes tid. Ni ville ju ha obegränsad, kravlös invandring. Ni ville ju ha ett multikulturellt samhälle där vi accepterar och tolererar vad som helst, och speciellt ska vi acceptera muslimsk intolerans. 

Det är ju ni som konsekvent röstat för en politik som gett oss segregation, getton, stenkastning mot polis och brandmän, balkongflygning, hedersmord, könsstympning, gruppvåldtäkter och barngifte. Det är ju ni som infört rasismen i Sverige, jag trodde ni var glada nu när ni äntligen fick se lite riktigt rasistiskt våld på gatorna. Är inte det ett tecken på att rasifieringen av landet äntligen har kommit dit ni ville? Är inte detta ert utopia?  Lågintensivt raskrig? Var inte det planen?    

Och du pratar om hat, din hycklare.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
72mm
2/2/16, 11:41 AM
#14

#12 Precis så!

"Här ska det prioriteras så nu skapas blixtsnabbt specialstyrkor mot medborgargarden.  Man kan ju tycka att om de istället fått resurser till specialstyrkor mot dessa kriminella grupper som installerat sig på senaste tiden så hade inte medborgargarden vuxit fram."

Det beror nog på vad som anses vara farligast för illusionen av våldsmonopolet, att inte ha kontroll över brottsligheten eller att folk tar lagen i egna händer och skapar någon form av säkerhet själva. 

Vet inte om det har postats här tidigare; http://www.larsandersjohansson.se/?p=4873

Friskt kopplat är hälften brunnet!

VildaVittra
2/2/16, 11:51 AM
#15

"Här ska det prioriteras så nu skapas blixtsnabbt specialstyrkor mot medborgargarden.  Man kan ju tycka att om de istället fått resurser till specialstyrkor mot dessa kriminella grupper som installerat sig på senaste tiden så hade inte medborgargarden vuxit fram."

Absolut inte så, läser ni på lite vet ni varför detta sker. 

"Haha, ni multikulturalister har ju förespråkat den här utvecklingen sedan Palmes tid"

Tvärtom, det är främlingsfientliga som tvingar fram motsättningar utan minsta tanke på dess effekter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Bermudas]
2/2/16, 12:12 PM
#16

#15 Stenkastning mot ambulansen och brandkår, hedersmord, gillrade fällor mot poliser, bilbränder, rån, grantakastning, interna uppgörelser med hjälp av skjutvapen, trakasserier på badhus och bibliotek, kriminella gatubarn från Marocko som livnär sig på knarkhandel och stöld, sexuella trakasserier och våldtäkter från nyanlända, upplopp på asylboenden där personalen måste låsa in sig…allt detta pga Svenne banans "rasism" är alltså den enda förklaringen enligt dig? Underskattar du egenansvaret hos dessa människor? Ser du dem som fullvärdiga eller som mindre utrustade i skallen så att man inte alls kan hålla dem ansvariga för sina gärningar på samma sätt som man inte håller hundar ansvariga utan deras slappa matte eller husse ska bära ansvaret? 

redigerat - Vanja

VildaVittra
2/2/16, 12:34 PM
#17

#16 Nu bröt du mot sajtens regler.  Men nej, jag är inte rasist, ett stort tecken på det är ju att jag inte röstar på SD, det vet du ju redan. 

Och du menar att du tror att svenskar inte gör liknande brott?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

72mm
2/2/16, 1:16 PM
#18

"Nu bröt du mot sajtens regler. "

Sluta ljuga. Det finns väl ingen regel mot att ställa frågor?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Carpinus]1
6/19/17, 3:48 PM
#19

Tyskland: en löjtnant har levt som syriansk flykting och planerat dåd för att ge flyktingar skulden, och ytterligare rasism inom det tyska försvaret har avslöjats.

England: en person kör med skåpbil in i en folkmassa efter bön i en moské. En av de påkörda dödas, tiotalet skadas, varav två allvarligt. När bilföraren grips skriker han att han skall döda alla muslimer.

Sverige: nynazister placerar ut bomber vid flyktingförläggningar, en person kör med bil in i en skara demonstrerande flyktingar, män med snaggade skallar och  uniformsartad klädsel marscherar i takt på våra gator. Dessvärre finns risken där att vi kan få en svensk Breivik, det vill säga i vida större format än lasermannen och Mangs.

Vem är överraskad av den senaste utvecklingen? Jihadisterna har haft som mål att skapa klyftor med sina attacker, och de är på väg att lyckas. Men det är inte bara det som ligger bakom: en oansvarig asylpolitik har skapat grogrund för högerextremister att komma på fötter och åratals ältande om "rasifiering" har väckt liv i sunkiga gamla värderingar om raser.

"Om det handlar om en islamofobisk attack, är risken stor för motattack av IS – anhängare, enligt terrorforskare Magnus Ranstorp.

– Det vi har sett är förkastligt och tragiskt. Det är ett sätt att polarisera extrema grupper mot varandra och riskerar att trigga igång våldsamma svansar. Det blir en farlig copy cat – effekt när polariserade sidor ger sig på varandra i en spiral av hämndaktioner, säger Magnus Ranstorp till SvD.

Men risk finns också att attacken vid moskén i London även triggar igång följdattacker från högerextremistiskt håll, menar han.

– Detta är en varningsklocka. Det finns risk för att det som sker i London också kan ske här. "---

#0 Så javisst - det eskalerar.

Upp till toppen
Annons: