Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 1112 ggr
[Hayabusa]
2016-02-07 10:30

"It´s raining men"

Nja, inte riktigt men nog duggar de tätt . Thomas Johansson, expert på befolkningsstatistik (SCB), har tagit fram en graf som sträcker sig från 1749 fram till i dag:
" Den visar en topp för kvinnoöverskottet runt 1890. Då var Sverige ett utvandrarland. Många män emigrerade till Amerika.
Idag är situationen den motsatta. 
Sverige har under en följd av år varit ett invandrarland och de flesta som kommer från Afghanistan, Syrien, Somalia och andra länder är män. När kurvorna bröts mot varandra i våras pekade Thomas Johansson på två orsaker till det växande mansöverskottet. För det första lever infödda svenska män längre (skillnaden i livslängd mot kvinnor minskar). För det andra späder invandringen på mansöverskottet rejält."
En i mitt tycke läsvärd artikel av Olle Lönnaeus (Helsingborgs Dagblad):

http://www.hd.se/nyheter/sverige/2016/02/06/mansoverskottet-foder-mer-vald/

PS Jag la upp denna tråd på ett annat forum men tycker att även passar in här.

Annons:
[Bermudas]
2016-02-07 10:36
#1

Var inte den artikeln bortplockad ett tag från nätet?

[Hayabusa]
2016-02-07 10:38
#2

#1 Inte vad jag vet. Den är publicerad idag, 7/2, på HD´s nätsida. Troligen finns den även i pappersupplagan.

[Bermudas]
2016-02-07 10:43
#3

Kollade nu…den var tydligen först publicerad i Sydsvenskans hemsida men sen togs den bort…men nu är den tillbaka igen. Det blev en diskussion om just det på FB. (Flashback)

[Hayabusa]
2016-02-07 10:44
#4

#3 OK, det är som så att HD och Sydsvenskan är samma tidning, dock olika upplagor. Med andra ord så delar de vissa artiklar.

[Bermudas]
2016-02-07 10:45
#5

Jag förstår….men båda tog tydligen bort artikeln…en tid…sen kom den tillbaka

[Hayabusa]
2016-02-07 10:47
#6

#5 Där ser man, märkligt kan jag tycka. Olle Lönnaeus brukar, anser jag, säga som det är utan att "tassa runt" så mycket. Personligen tycker jag artikeln är bra, den är baserad på fakta och belyser ett problem på ett vettigt sätt.

Annons:
[Bermudas]
2016-02-07 10:50
#7

Ja man kan bara spekulera varför den togs bort…kanske bara nån uppdatering? Hursomhelst tycks artikeln fått mycket positivt bemötande från många håll. Från Twitter https://mobile.twitter.com/ollelonnaeus

[Hayabusa]
2016-02-07 10:56
#8

#7 Svårt att säga, men min uppfattning om HD/Sydsvenska är att de tar upp problem till ytan. Sopar inte under mattan.

[Bermudas]
2016-02-07 11:04
#9

#8 Men även dom kan få påtryckningar… Men jaja nu är den ute igen, så det finns nog en förklaring. Nu ska jag läsa den i alla fall :-)

[[eskils_]]
2016-02-07 12:35
#10

#0 Viktig artikel, fakta måste kunna presenteras utan censur. Ett citat:

"– Problemet blir ju inte mindre av att vi nu fått in en stor grupp unga män med väldigt dålig skolutbildning, säger Rothstein.

Han tar sin utgångspunkt i den svenska skolan: Under en följd av år har pojkarnas resultat rasat i förhållande till flickornas. Det gäller både infödda svenskar och invandrarkillar.

Eftersom arbetsmarknaden ställer allt högre krav på utbildning blir många arbetslösa. Följden blir, hävdar Rothstein, en växande underklass av ratade unga män.

– Lägg ihop de här sakerna: Pojkarna som blir förlorare i utbildningssystemet kommer inte bara att ratas på arbetsmarknaden, utan också på partnerskapsmarknaden. Här är data väldigt tydliga. Kvinnor ratar män som man bedömer har dålig framtida intjäningsförmåga.

– Man behöver ju inte ha någon jättefantasi för att inse att den här gruppen män blir mycket besvärlig att hantera för samhället. De har låg status och känner sig inte behövda. De blir lätta offer för allsköns kriminalitet och extremism. Vi ser det ju redan. Religiös extremism. Högerextremism och vänsterextremism."

"Många flyktingar kommer från länder där kvinnor mer eller mindre betraktas som männens ägodelar.

Om de männen ska ha en chans att integreras måste det svenska samhället sluta tassa och tydligt stå upp för goda värderingar, tycker Pernilla Ouis."

[[eskils_]]
2016-02-07 12:40
#11

Trevliga citat från två svenska män:
"Så vad är en bra man?

De båda byggjobbarna petar i sig varsin tugga kebab och funderar en god stund.

– Man är snäll. Försörjer familjen. Byter däck och sköter grillen, säger Anders.

– Man skruvar ihop skiten man köpt på Ikea, skrattar Benjamin. Och så har man roligt med sin kvinna. Visar att man tycker om varandra."

[Hayabusa]
2016-02-08 09:55
#12

Mer läsning i ämnet (även denna gång från HD). 

"Inför publiceringen av reportaget om Sveriges nya manöverskott har HD och Sydsvenskan i en hel vecka sökt Åsa Regnér (S) för en intervju.

Hon är jämställdhetsminister i den rödgröna feministiska regeringen och borde rimligen ha tankar kring hur den nya könsbalansen påverkar samhället.

Men efter ett antal kontakter via sin pressekreterare låter Åsa Regnér meddela att hon inte har tid."

Hela artikeln här:

http://www.hd.se/nyheter/sverige/2016/02/08/liberala-kvinnor-kraver-asylpolitiskt-genustank/

[Bermudas]
2016-02-08 10:02
#13

Klart hon inte har tid ;-)

Annons:
[Hayabusa]
2016-02-08 10:08
#15

#14 Det är riktigt, jag funderade lite på om jag skulle starta en ny tråd eller inte. Svårt val, men det fick bli en ny tråd.

[Carpinus]
2016-02-08 10:13
#16

#15 Det är förstås inget fel i det, hänvisar bara till den andra tråden eftersom en del inlägg där kan vara läsvärda i sammanhanget.

[Hayabusa]
2016-02-08 10:17
#17

#16 Japp 👍

[[eskils_]]
2016-02-12 12:51
#19

#12 Bra artikel! Citat:

"Det gör att det i åldersgruppen 16–17 år går över 120 pojkar på hundra flickor i Sverige i dag.

Nu har Liberala kvinnoförbundet tagit fram migrationspolitiska ”genusförslag” som de hoppas ska bli hela partiets – och i förlängningen Sveriges.

För det första ska alla asylsökande i Sverige skriva på ett samhällskontrakt där de lovar att respektera ”den svenska värdegrunden” med demokrati och jämställdhet.

För det andra ska Sverige utöka antalet kvotflyktingar. Och när dessa väljs ut ska flickor och kvinnor prioriteras."

#18 Bra artikel om samma förslag från L-kvinnorna! Citat:

"I Sverige är kvinnor och män jämställda, här får alla välja sitt liv. Punkt."

Även om inte genusförslagen från L är tillräckliga, är de ett steg i rätt riktning. Vad blir t ex konsekvensen för dem som bryter mot det föreslagna samhällskontraktet?

Zepp
2016-02-13 17:47
#20

Ni som skrivit hitintills är helt borta ur diskutionen.. för det handlar inte så mycket om genus eller annat utan om hur vi svenska singlemän skall få lov att knulla.. och i förlängningen fortplanta oss!

Kommer Jimmie tillåta import av thailändskor, det är i så fall en lösning?

De lär dessutom vara något mer underdåniga sina män så det kan leda till längre äktenskap/förhållanden?

Alternativet  är att avvisa alla manliga flyktingar vid gränsen och bevilja asyl och uppehållstillstånd för att alla kvinnliga!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
[helga21]
2016-02-13 21:29
#21

# 20 Och hur många thailändskor känner du? De jag känner är allt annat än underdåniga och välutbildade är de och förvärvsarbetar gör de också.

[Bermudas]
2016-02-14 10:51
#22

#21 och #20 Haha ja inte är de särskilt underdåniga…..det finns väl några som är det men de jag känner är allt annat än underdånig, snarare bitska och med framåtanda.

Zepp
2016-02-14 13:20
#23

Mm.. en av mina bröder är gift med en Thailändska.. och hon är som de flesta Svenska kvinnor.. kan jag tala om!

De har dessutom två barn ihop!

Hon är inte det minsta underdånig..  gått kurser till undersköterska och jobbar som sådan!

Såå.. fortfarande är problemet att vi Svenska singelmän skall få lov att knulla?

Hur tänker Jimmie lösa det problemet om import inte är lösningen? 

Själv umgås jag mest med en Kinesiska.. som är lika gammal som mig.. typ 60 år och hon får man lirka med på samma sätt som med svenska damer i samma ålder om man skall få till det!😉

Skit samma.. det är gemenskapen som är det viktiga.. är man så gammal som jag så är fortplantningen/barn inte så särskildt viktigt längre!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Bermudas]
2016-02-14 17:04
#24

#23 Du är åtminstone rak på sak.. Kan inte annat än att uppskatta din uppriktiga stil ibland.

Upp till toppen
Annons: