Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 919 ggr
Zyperior
2016-03-18 13:54

60 Minutes attackerade i Rinkeby

Mera internationell PR för vår fantastiska invandringspolitik.
http://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/har-attackeras-60-minutes-i-rinkeby-6533660

Svenska medier som uppmärksammades va mer intresserade av att avpixlats skribent Jan Sjunnesson hade varit dem som visat dem runt.
Oisin Cantwell har ju också kritiserat Daily Mail för att hetsa mot svensk invandringspolitik. Det får man inte göra. Det kan ju leda till att folk får "fel" åsikter.

Själv tycker jag att åsikter som baserats på fakta ifrån verkligheten är rätt. Och eftersom Aftonbladet uppenbarligen vägrar rapportera om det, så är deras journalistik en källa till fel åsikter.

Med detta i bagaget, kan man ju dividera om hur Aftonbladet är "pålitliga" men inte Avpixlat.

Sjunnesson berättar att de hade polisövervakning till en början, men sen stack poliserna iväg. Det va då attackerna skedde. Detta sker alltså i Sverige 2016?
Är vi ett modernt och demokratiskt land, eller är vi ett Afrikanskt land med begränsad pressfrihet och "guerillakrigare" i betongdjungeln?

Som det står kommer fulla reportaget sändas på söndag. Ser fram emot detta.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
rudyC
2016-03-20 00:57
#1

tror du slog huvudet rakt på spiken men afrika  jag hade sakt nordkorea men vi avrättar inte folk för att dom tycker fel … än

för min del så är det bara folk som är blinda och tvärvägrar att se den rosa elefanten i rummet tills den bokstavligen skiter på dig

tycker oxå att vem som hellst kan bli en reporter ALLA har nu en telefon med kamera och tillgång till socialmedia bara att gå ut på stan börja prata med folk ,det är det som  tillexempel aftonbladet INTE vill att folk gör … får en samhällsuppfatning… för gud förbjude om folk fick upp ögonen för vad som sker

ja men det är inte rätt källa… säjer vissa och krampaktigt håller sig till det
hur mycket live måste det vara när det sker när ingen ser det är ju då man får se hur det egentligen går till eller vad som egentiligen tycks

[Bermudas]
2016-03-20 16:25
#2

Här är den…kan finnas ett längre klipp men det här tar med det mesta tror jag. Vill bara påpeka för de som inte orkar kolla.: Många rinkebybor var bara vänliga och ville gärna prata med teamet…men sen kom de där våldsamma grabbarna….

Zyperior
2016-03-20 17:32
#3

Nu ska vi bara invänta DNs eller Aftonbladets versioner om att reportrarna får skylla sig själva som filmar barn i 9-års åldern som misstog kamerorna för raketkastare och bara idkade självförsvar…eller något sådant.

Och att reportrarna uppenbarligen är rasister som filmar just i Rinkeby, hade de filmat på Östermalm hade de säkert blivit våldtagna av vita svenska män. För det är de som är det riktiga problemet.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Upp till toppen
Annons: