Annons:
Etikettvälfärdssystem
Läst 1060 ggr
Staffan
2016-03-22 13:10

Reinfeldt på Postkodlotteriet

Ovanstående video är från Fredrik Reinfeldts tal på Postkodlotteriets tillställning för förmånstagare igår måndag 21/3.

Personligen tycker jag att det varit bättre om någon annan än just han gjort framträdandet. Fredrik Reinfeldt - som fortsatt ta maximal ersättning från skattebetalarna samtidigt som han drivit eget och samlat pengar på hög - gör sig lustig över oroliga människor i Sverige. Han kan enkelt bosätta sig var han vill, eller sätta sig på flyget och betala för snabb behandling om det skulle behövas, eller betala för privat vård och förstklassig utbildning åt sina barn. Deras framtid är tryggad.

Att be andra att öppna sina hjärtan och samtidigt själv suga ut landet på resurser är det sätt jag kommer minnas honom.

// Staffan

Annons:
Staffan
2016-03-22 13:20
#1

Skulle inte förvåna mig om han dessutom fick betalt för framträdandet på Postkodlotteriet…

Staffan
2016-03-22 13:31
#2

Cirka 1:30 in i klippet:

- Jag brukar fråga hur julen var. - Hur var det att fira jul i kollaps? - Brann grannen? - Tog maten slut? - Ramlade huset ihop?

På Twitter nyss:

- Idag brinner granen i Bryssel kan man säga.

// Staffan

Tjeja
2016-03-22 19:23
#3

"Att be andra att öppna sina hjärtan och samtidigt själv suga ut landet på resurser är det sätt jag kommer minnas honom."

Precis, jag med!😕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

flyingdragon
2016-03-22 20:22
#4

#3 Jag oxå.

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

Stallmima
2016-03-22 20:36
#5

Håller helt och fullt med ovanstående inlägg!  Vissa kan sko sig!    🤢

gruvel
2016-03-22 21:41
#6

Det kan finnas en moralisk undervegetation även hos en europeisk statschef, f.d.  Men bryr sig några numera om vad karln säger och det mantra han upprepar, annat än hans trogna proselyter såsom  MP, V och någon flygel hos M. 

Någonstans kan det med tiden ha knutit sig för honom i hans relation till svenska folket, en brist på upplevt gensvar för sina idéer/ideologi som envist sårar djupt?

Annons:
Upp till toppen
Annons: