Annons:
Etikettutrikespolitik
Läst 834 ggr
Staffan
2016-03-27 18:07

Ryssland - Hur stort förtroende har du?

Hur stort förtroende har du för Rysslands:s agerande i världspolitiken?

Annons:
Zepp
2016-03-27 19:44
#1

Eh,, samma som USA, de är helt kapabla att se till sina egna intressen.

Problemet är väl när alla ser till sina egna intressen som konflikter och krig uppstår?

Så mitt förtroende för Putinregimen är i princip orubbat.. tror inte de viker ner sig i första vändan.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Carpinus]
2016-03-28 08:02
#2

Misstron finns ju inte bara på gräsrotsnivå - här är färskt citat från [Sveriges Radio]( regeringens försvarspolitiska inriktning fram till 2020 nämns redan i den andra meningen att den ryska ledningen har visat att den är beredd att använda sin militära förmåga för att uppnå sina mål. Därför behövs nu ett totalförsvar och planeringen för ett civilt försvar ska återupptas.): " I regeringens försvarspolitiska inriktning fram till 2020 nämns redan i den andra meningen att den ryska ledningen har visat att den är beredd att använda sin militära förmåga för att uppnå sina mål. Därför behövs nu ett totalförsvar och planeringen för ett civilt försvar ska återupptas."---

Terra Australis
2016-03-29 08:30
#3

Ryssland är bättre än USA.

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

hankans91
2016-03-29 08:56
#4

#3 Pest eller kolera skulle jag vilja säga om de båda länderna. I Ryssland är det en begränsad yttrandefrihet och tryckfrihet vilket påverkar Rysslands demokrati. USA är ett segregerat land med många olika samhällsklasser och de rika människor har sådan pass stor makt så att det förekommer korrupta samhällen. Både kommunismen och kapitalismen har sina fördelar samt nackdelar och de ser vi USA och Ryssland.

[helga21]
2016-03-29 10:19
#5

Ryssland ligger närmare Sverige så dem tycker jag inte om. De var dessutom här i Karlskrona med en ubåt som gått på grund 1981. Vi har det fortfarande minnet. Alla som gjort lumpen vet att den led fi kommer från öst.

# 3 Vi ska se vad du tycker när Ryssland invaderar oss.

https://sv.wikipedia.org/wiki/U_137

[helga21]
2016-03-29 10:29
#6

Det står fel om utrikesminister då detta var Torsten Gustavsson från C. Ola Ullsten hade avgått den 8/10 och detta inträffade den 27/10.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Torsten_Gustafsson

Annons:
Leffe
2016-03-29 11:39
#7

Jag har inget förtroende för Ryssland

Upp till toppen
Annons: