Annons:
Etikettövrigt
Läst 2749 ggr
[rara]
3/29/16, 10:57 AM

Världens galnaste diktatorer

De galna diktatorerna dör aldrig ut. Vilka tycker ni är mest galna? Här är min lista:

1. Kim Jong-un

2. Erdogan

3. Merkel

4. Assad

5. Putin

Annons:
Leffe
3/29/16, 12:08 PM
#1
[rara]
3/29/16, 12:11 PM
#2

#1

Men Hitler och Napoleon är döda.

Leffe
3/29/16, 12:24 PM
[rara]
3/29/16, 12:36 PM
#4

#3 Ja, men bara i somligas medvetande. Tänkte att vi diskuterar om dagens diktatorer. Går vi tillbaka i tiden hittar vi så många galningar som fanns genom tiderna att det blir svårt att säga vilka som var mest galna. Tänk på hur många det är, Idi Amin Dada och andra afrikanska diktatorer var ju heller inga helgon.

[[eskils_]]
3/29/16, 12:40 PM
#5

De tre galnaste = farligaste diktatorerna idag tror jag är

diktatorn (namn?) i sunnimuslimska Saudiarabien

diktatorn (namn?) i kommunistiska Kina

diktatorn Kim Jong-Un i kommunistiska Nordkorea.

[rara]
3/29/16, 1:29 PM
#6

#5

Kim Jong är nog oslagbar gällande galenskap bland de levande diktatorerna.

Det är galet att hota med atombomber, men ännu galnare är det att hota USA med atombomber och öva atomattacker mot USA. Om den lilla fetisen verkigen skulle skicka iväg en atomraket mot USA, skulle han inte leva tillräckligt länge för att höra smällen av sin egen bomb.

Annons:
hankans91
3/29/16, 1:33 PM
#7

1:a är Kim Jong-un helt klart. Han är ju den värsta just nu i moderntid han styr Nord Korea med en järnhand och mixtrar med kärnvapen. Förstår inte varför du nämner Merkel i din lista. Visst har hennes parti gjort okloka val men att kalla henne för diktator är befängt. Som #5 skriver Saudiarabien bör man lägga till på listan. Men det finns många diktaturer i mellanöstern och nord afrika som man kan lägga till på listan.

[rara]
3/29/16, 1:46 PM
#8

Det verkar som om Merkel nästan är ensam med sin politik, till och med i hennes eget parti. Men ändå regerar hon Europa och agerar som en diktator. Först nu börjar andra politiker i olika länder att rebellera mot den här politiken.

Det här är inte bara "okloka val" utan det är ett galenskap som håller på att förstöra Europa. Vem som agerar som en galen diktator förtjänar att tas upp i listan.

Många ser henne som en diktator:

http://uncut-news.ch/deutschland/merkel-maechtigster-diktator-in-der-eu/

hankans91
3/29/16, 3:49 PM
#9

#8 Hon är ändå ingen diktator om Merkel är en diktator hur är då en riktig diktator? Om vi nu ska kalla merkel för diktator kan vi ju börja kalla Göran Persson för diktator för han var ju ganska duktig på att använda härskarteknik. Dessutom är bilden falsk så det sjunger om det.

Men jag kan hålla med dig om att den öppenhet och godtrogenhet Merkel har visat i flyktingfrågan inte är hållbar på något sett. För det funkar inte att drygt treländer i Europa(Tyskland, Sverige och Österrike) ska dela på en 1miljon flyktingar och de som väntas tillkomma detta året.

Halvdansken
3/30/16, 1:05 AM
#10

Mugabe i Zimbabwe är inte heller riktigt klok. Han har lyckats köra ner landet i botten.

Om vi ska räkna med  döda så hade ju forna östblocket en del (Ceaușescu m fl) och Marcos i Fillippinerna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[rara]
3/30/16, 11:31 AM
#11

#9

Det behövs nog lite mer än att en politiker använder sig av en härskarteknik för att klassas som galen diktator.  Göran Persson är inte galen och därför är han heller ingen galen diktator.

Merkel har dock manövrerat Europa i en situation som Europa inte kan ta sig ut ur längre. Trots varningar från andra länder, andra partier i Tyskland och hennes eget parti fortsatte hon att styra rakt mot väggn.

Konsekvensen är:

1. Hon orsakade en massinvandring i Europa. Folk som visste att de inte har en chans till asyl tog chansen att utnyttja de öppna gränserna. Tusentals människor drunknade i medelhavet.  Hennes politik gjorde människosmugglarna till miljonärer och den största summan inkasserade IS, som använde pengarna till att mörda andra människor. Det är miljarder euro som flöt till terrorister och till det organiserade brottet.

2. Vi har tusentals terrorister i Europa, som tog chansen att använda sig av migrationen för att smuggla kämpare och vapen till Europa.

3.  Hon är ansvarig för Paris, Köln och Bryssel och alla våldtagningar och andra brott som hände pga invandringen. Här gjorde hon en "Selfie" med en av Bryssel terroristerna:   http://noch.info/2016/03/merkel-hat-ein-selfie-mit-einem-der-bruessel-terroristen-gemacht/

4. Hon har förstört Schengen, som nog aldrig kommer att existera mer.

5. Vi har hundratusentals anonyma invandrare i Europa som helt enkelt har försvunnit. Gissa vad de kommer att leva på.

6. Hon är anledningen till att den radikala högern växer i Europa och att det politiska landskapet rycker till höger.

7.  Hon kontrollerade media, mörkade konsekvenserna av invandringen (t.ex. brotten) för att lura och manipulera människorna.

8. Europa är nu beroende av brottslingen och mördaren Erdogan.  Merkel gav honom möjligheten att utpressa Europa.

Och det här jämför du med Göran Persson?

Den här listen skulle jag kunna fortsätta ända tills det blir en bok. Trots att alla ropate "bromsa" gasade hon på.

Bilden som jag ställde in är förstås ett skämt, för att Hitler och Merkel inte levde på samma tid. Men Merkel har varit STASI agent och enligt STASI´s ch KGB´s arkiv ska hon vara Hitlers dotter.  Faschisten Karl Klauberg ska ha konserverat Hitlers Sperma och befruktat Eva Brauns syster:

http://noch.info/2015/09/stasi-und-kgb-angela-merkel-ist-tochter-von-adolf-hitler/

Dokmenten kan man förstås inte betrakta som bevis, men för att bli fundersam räcker de.

Halvdansken
3/30/16, 12:37 PM
#12

#11. Var har du information om att Merkel var stasi-agent? Och det där med Hitlers sperma o Eva Brauns syster är nog en av de mest osannolika konspirationsteorier på senare tid.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[rara]
3/30/16, 1:05 PM
#13

#12

Merkels STASI förflutna är ingen "sensationell nyhet". Hennes kodnamn var "IM Erika":

http://www.spiegel.de/spiegel/vorab/a-377389.html

http://www.focus.de/politik/deutschland/tid-31300/titel-das-leben-der-anderen-angela-merkel-stasi-akte-merkel_aid_994336.html

http://adarapress.com/2015/10/19/was-angela-merkel-a-stasi-informer-some-say-ja/

Hur kan du bedömma sannolik/osannolikheten om Merkel är Hitlers dotter?  Jag tvivlar på att du har närmare informationer, eftersom du inte ens kännertill hennes förflutna.

Annons:
Halvdansken
3/30/16, 8:12 PM
#14

Därför att jag tror inte att tekniken att frysa spermier så att de överlevde var på plats på 40-talet.  Man kan inte lägga dem i frysboxen, det ska lite mer till, och att göra det i Tyskland under brinnande krig verkar lite otroligt. 

Det är logik, inget annat. 

Min tyska är inte bra nog till dina länkar, tyvärr. Men jag hittade inget på engelska när jag googlade Merkel + stasi.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[rara]
3/31/16, 10:23 AM
#15

#14

Det var läkaren (gynekologen) Karl Klauberg som hade utvecklat metoden att frysa spermier. Det står i min länk, men om din tyska inte är så bra kan du läsa den här länken på engelska:

http://www.helpfreetheearth.com/news501_Merkel.html

Om nazisternas, bland annat Klaubergs, "medicinska experiment"  (han var lika illa som Dr. Mengele) hittade jag bara en sida på tyska:

http://www.lbihs.at/WeinbergerFertilitaetsexperimente.pdf

landsbygdsbo
7/4/16, 9:00 PM
#16

#o

Snacka om felprioriteringar.

Varken Stalin, Mao, Hitler eller Mussolini är med.

Men en demokratiskt vald högt (akademiskt) meriterad kvinna väljer du.

Tja mer avslöjande kan det väl knappast vara…..

[rara]
7/5/16, 9:35 AM
#17

#16

Kanske du har missat att  Stallin, Mao, Hitller och Mussolini inte lever längre?

Du vet, Erdogan är också demokratiskt vald. Är Turkiet därför en demokrati och Erdogan ingen diktator?

landsbygdsbo
7/5/16, 9:46 AM
#18

Turkiet är nog ett av de mest demokratiska länderna i den regionen. Tillsammans med Israel.

Det betyder inte att landet är demokratiskt i alla hänseenden.

Man har svåra inre konflikter med etnisk bakgrund vilket riskerar att dra isär landet. Och man svarar med militärt våld.

Vad det gäller nu levande så anser nog de flesta initierade att Mugabe platsar betydligt bättre än Merkel. Som idag är ledare i det land som idag har en av de mest genomarbetade o demokratiska regelverken för sitt styre.

===

[rara]
7/5/16, 2:24 PM
#19

I arabiska/muslimska regionerna finns det inga demokratiska länder.  Visst, jämför du Erdogan med den islamska staten eller med Lampukistans Joltawan Barodscheff, så verkar Erdogan nästan vara en demokrat.  😂

landsbygdsbo
7/5/16, 2:45 PM
#20

#19 och i Europa var det unt om demokrati när högerpacket hade makten

Annons:
[rara]
7/5/16, 3:19 PM
#21

#20

Idag är det tvärtom. Högern vill ha mer demokrati medan där som vänstern är idag är det fortfarande ont om demokrati, exempel Nordkorea. Du lever i det förflutna. Jag i nutiden.

landsbygdsbo
7/5/16, 3:32 PM
#22

#21

Ja jo högern är för delade meningar, de ha en mening och Gud nåde dem som inte delar den. Det har höger packet gemensamt med vänsterpacket, det och det att båda gärna låter ändamålen helga medlen.

Vi såg vart din demokrati leder, nu senast i England där de som drev Brexit nu hoppar av då de inser vilken röra de ställt till med. Snygg demokrati

Folkomröstningar ska vara rådande, man kan ju hoppas att parlamentet blockerar en paragraf 50 anmälan 😎

[rara]
7/6/16, 10:49 AM
#23

#22

Nej, nu förväxlar du höger med vänster. Det är vänstern som organiserar 1000 terrorister för att slå in skallen på demonstranter som inte delar deras åsikt. Högern rullar bara upp transparent och skvätter omkring lite med färg.

Vart Englands demokrati leder till kommer vi at se om några år,  när EU har TTIP, CETA,  miljoner fler flyktingar, när socialsystemen kollaberar, när det blir anarki i Europa, men när England kommer att vara "de saligas ö".

Ungern är högerregerad och där kommer folket den 2.Okt. att rösta på om de ska låta sig tvingas på flyktingar av EU. Det är demokrati. Oss frågar ingen……..

Visst kan man diskutera om demokrati är bra eller dålig och man kan måla upp mörka framtidsvisioner om vart demokrati leder, men det är framför allt högern som är demokratisk, medan vänstern inte är det. Men vem som inte gillar demokrati kan ju flytta till Nordkorea, Iran eller liknande länder.

landsbygdsbo
7/6/16, 12:08 PM
#24

#23 förutom att kallblodigt mörda barn på ett läger, försöka spränga regeringsbyggnader, mörda hundratals personer på en järnvägsstation men det betyder ju ingenting i dina ögon

[rara]
7/6/16, 2:34 PM
#25

#25

Brevik är en galen psykopat och han sympatiserar med en sorts höger som inte existerar som politisk kraft längre. En sort som är förbjuden.

Jag pratar om att vänstern som existerar som politisk kraft, organiserar och finanserar illegala demonstrationer för att störa och förhindra legala och fredliga demonstrationer. Dessa vansinniga försöker sen att slå in skallen på fredliga demonstranter. Om inte polisen hade förhindrat att de möts, skulle det ha funnits dödsoffer och hundratals skadade. Jag pratar om att partichefen av Österrikes vänsterparti "die Grünen" kritiserade polisens insats.

Jag talar om hur hela den vänstra rörelsen idag är sinnad och inte om enstaka psykopater som Brevik.

landsbygdsbo
7/6/16, 3:40 PM
#26

Att Breivik är en knäppstare ändrar inte det faktum att han tillhörde höger-packet. Man måste ju vara lite eller mycket blåst för att falla för deras locktoner.

Du talar om en höger som beter sig väluppfostrat. Javisst finns den, liksom en vänster som gör det samma. Men packet, svansen, ja den har de båda. Vilket är otrooooligt naivt att blunda inför.

[rara]
7/7/16, 11:04 AM
#27

#26

Det är bara det att det som du kallar "svansen" är (åtminstone i Tyskland och Österrike) nästan är hela "djuret" hos vänstern, eftersom partierna organiserar våldet, medan personer som Brevik inte får stöd av partier. Inte läste jag att något högerparti kritiserade polisen för deras insats när de häktade Brevik.  Det är heller inget parti som har organiserat och finanserat saken åt Brevik.

Men vänseterpartierna organiserar och finanserar våld och kritiserar polisen för att de använder sig av pepparspray när de förhindrade att vänsteranarkister mördar fredliga högerdemonstranter. Skulle sånt här hända i Turkiet eller Israel, skulle det ha blivit andra bullar än bara pepparspray.

Tala om att vara naiv………………

Annons:
landsbygdsbo
7/7/16, 11:39 AM
#28

#26

Att kritisera att Breivik greps är lika med politiskt självmord.

Att som parlamentariskt parti ge sitt direkta stöd till antingen Hitler eller Stalin betyder samma sak.

Men, och det är du medveten om, när högerkanten demonstrerar så finns en svans med som mer eller mindre öppet hyllar Hitler och hans sak. Samma sak gäller när vänsterkanten demonstrerar, då finns  svansen med, den som mer eller mindre öppet ger sitt stöd till Stalin och hans sak.

Att   vänstern i stort sett alltid varit bättre organiserade och haft en effektivare marknadsföring än högern ändrar inte på det.

Intressant att du tar upp Israel, ett experiment i vänsterpolitik, kombinerat med egen demokrati och fria val. Bland de första som erkände staten Israel var ju CCCP

[rara]
7/7/16, 12:16 PM
#29

#26

Är det det som du vill säga, att om det inte vore politiskt självmord, skulle högerpartierna godkänna det som Brevik gjorde? Du ser, det där härstammar från din fantasi, medan jag refererade till fakta gällande vänsterpartierna.

Isreal tog jag upp för att polisen antagligen skulle ha svarat med maskingewär i stället för pepparspray om 1000 terrorister försöker att ta livet av folk.

Det som vänstern gör, att jämföra högerpartier med Hitler är som om man skulle ta Nordkorea som exempel för vänstern.  Men varken det ena eller andra är sakliga argument. Det är populism.  Du är en populist.

landsbygdsbo
7/7/16, 12:44 PM
#30

#29 Du spekulerar, vad jag säger står att läsa i #28 inte i dina spekulationer.

Kan inte låta bli att undra på vilka premisser du fantiserar ihop, att 1000 terrorister skulle börja mörda folk. I alla stater skulle detta omedelbart bemötas med verknings eld och inte pepparspray. Nordkorea är ju mer likt ett kungarike än en kommunistiskt stat. Då makten går i arv inom en familj. Att jämföra extrema kommunister med Stalins o Lenins välde då mellan 20 och 50 miljoner människor mördades stämmer bättre.

Sedan visar det ju som vanligt att lika barn leka bäst då man får möjlighet att läsa de avtal som finns mellan Hitler o hans folk och Stalin och hans..,

[rara]
7/8/16, 1:50 PM
#31

#30

Du förstår inte:

Jag skrev att vänstern organiserar och finanserar illegala demonstrationer där terrorister vill slå in skallen på fredliga demonstranter och att de gröna kritiserade polisen som hindrade dom att göra det medan ingen höger kritiserade polisens insats med Brevik,

Det betyder att vänster partierna står bakom våldet i mitt exempel, men i ditt exempel står inget högerparti bakom Brevik..

Om du svarar att dom i så fall skulle begå politiskt självmord, kan man ju tolka det som att du menar att om dom egentilgen godkänner vad Brevik gjorde, men kritiserar inte polisen pga att de skulle begå politiskt självmord.

Det är ju just det som jag menar, att i andra länder skulle det bli andra bullar än bara pepparspray, men ändå kritiserade de gröna att polisen använde sig av pepparspray.

Stalin och Lenin är historia men Kim Jong Un sprider fortfarande skräck. Miljoner människor har blivit utsatta för tvångsarbete, tortyr, avrättningar utan rättegång och i fängelseläger befinner sig också barn.  Nordkorea är kanske det kommunistiskaste av alla länder, oavsett om makten stannar inom en familj eller om makthavarna inte är släckta med varandra. Det finns ingen demokrati i kommunistiska länder.  Ibland finns det inte ens andra partier.

För övrigt är makten i Wien också uppdelad inom släkten:

http://diepresse.com/home/politik/wienwahl/600908/Wiener-SPO_Eine-schrecklich-nette-Familie

Wien regeras av röd/grön.

Upp till toppen
Annons: