Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 774 ggr
[Hayabusa]
4/4/16, 1:49 PM

Flyktingpolitik med tillhörande faktura

Kostnaderna för flyktingpolitiken är för höga idag och riskerar att skena, säger Annie Lööf. Lösning? Jo, de nyanlända får låna istället. 

Personligen tycker jag att det är ett något märkligt konstaterande från Annie Lööf. Om jag inte missminner mig helt & hållet så skulle en generös flyktingpolitik i det närmaste rädda Sveriges ekonomi. En viss "kändis" (kanske fler t om) påstod att det i stort sett inte kostade något alls med en generös politik. Ja, som ett Netflix-abonemang, någon pizza & Fanta…typ.

Läs mer här:

http://www.hd.se/nyheter/sverige/2016/04/04/c-vill-byta-ersattning-mot-lan/

Annons:
[Bermudas]
4/4/16, 4:26 PM
#1

#0 Tror du någon av alla dessa som sagt att det "lönar" sig och att "vi har råd" och "det finns inget tak" och "statistiken som publicerats i DN är pålitlig" och " nu vänder det", netflix å coca cola" - någon gång kommer erkänna sig ha haft fel? Att dom kanske skulle ha lyssnat på " de mörka krafterna" som satt upp ett varnande finger redan tidigt? Det "lönar" sig så pass mycket att man måste ta miljardlån och ytterligare skära i välfärden…det är kanske såna saker som i deras värld är ett bevis på lönsamhet? Miljardlån och nedskärningar? Vissa tror ju att alla dessa skattefinansierade jobbtillfällen som migrationsbusinessen bjuder på är ren vinst…"joho BNP ökar ju! Sådeså!"

Upp till toppen
Annons: