Annons:
Etikettpolitiker
Läst 1019 ggr
72mm
2016-04-04 17:13

Mångkultur skrämmer gammal VPK'are

Intressant avsändare på den här invandrings-kritiken 😉

http://vlt.se/asikt/debatt/1.3721951-mangkulturellt-skrammer

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
Zepp
2016-04-04 22:23
#1

"Lägg därtill klimat–och miljökrisen som också verkar mer eller mindre olöslig. Framtidsscenariot är mer än oroande."

Och då glömde hon alla E-nummer i maten, den ökade fetman, diabetesen som börjar närma sig epidemiska proportioner, Rysslands upprustning, ungdomens degenerering och samhällets förfall.. för att bara nämna några saker att noja sig över.

Då har jag inte ens tagit med bostadsbubblan och skuldbubblan!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

gruvel
2016-04-05 11:11
#2

#0 Lantz tyckeratt hennes parti har stått för kvinnofrigörelse,  jämlikhet och religionsfrihet som hon inte ser hos vissa invandrargrupper och får henne känna främlingskap (parentetiskt ser jag liten parallell i att Josefin Utas lämnar MP som hon känner tappat verklighetskontakten) . Lantz upplevelse syns kongruent med vad sociologer Maja Lilja vid Örebro universitet och Emma Neuman vid Linnéuniversitetet funnit: när utomeuropeiska invandrare ökar över 3-4% i grannskapet börjar svenska mammor och män flytta till mer homogent svenska områden. Även fastän de säger sig vara positiva till etnisk mångfald. - I mitt grannskap bor afrikansk nio-barnsfamilj (dito gäller i en bekant dams i annat kvarter på samma ort). De verkar klart snälla som personer men deras mängd blir lätt dominerande på gårdarna och i porten, bollspel, grillning och annan aktivitet, Mammorna och de äldsta döttrarna är omfångsrikt klädda så deras ålder svår avgöra.  Om de arbetar (?) måste de nog byta till mer praktiskt på jobbet. Svensk kvinna kanske kan undra över att  föda så många barn och om det är bästa och självvalda målet förverkliga sig i livet? 

Förresten: om ett antal nordbor (specialgästarbetare kanske) började bebo ett kvarter i säg Algeriet, med andra vanor och ovanor, flirtar med beslöjade damer på gatan, är irreligiösa eller ateister. öldoftande karlar, förvånande om de muslimska mammorna funderar över annat boende?

[[eskils_]]
2016-04-10 18:40
#3

Oavsett vilka partier vi röstar på är vi nog många nuförtiden som känner rädsla över det nya Sverige som växer fram på regeringarnas önskemål. Bra att Lantz tar till orda (fast hon glömde nämna kriminaliteten som vissa av invandrarna för med sig). Några citat:

_"Min känsla är sann; var tredje i Sverige boende person kommer från ett land med en helt annan kultur, religion och sätt att vara.
Det mångkulturella samhället skrämmer mig. Jag har aldrig tidigare som vit, svensk kvinna – förlåt schablonen – känt mig ensam, utsatt eller hotad av främmande människor.
Tvärtom har jag tyckt det varit spännande att möta annorlunda kulturer. Men nu, nu är jag helt enkelt rädd.
_

_De två senaste åren har Sverige tagit emot 250 000 människor. 2015 kom 35 000 ensamkommande barn.
För 2016 beräknas att 170 000 söker sig hit och sedan fortsättningsvis mellan 50–100 000 varje år.
_

_Detta går ju inte att hantera varken praktiskt eller ekonomiskt.
Det finns en akut bostadsbrist sedan många år–det byggs aldrig tillräckligt mycket. Och ska nu de nyanlända ha någonstans att bo behövs 100 000–tals nya lägenheter.
_

_När det gäller arbete finns ännu större barriärer att forcera. Dels kommer det inte att över huvudtaget finnas tillräckligt med arbetstillfällen – varken för ”oss” eller för ”de nya”.
Det beräknas att två tredjedelar delar av alla i dag befintliga arbeten kommer att försvinna genom automatik och datorisering. Sen kan man från politiskt håll lova arbete åt alla, men det är en bluff och lögn att påstå att detta är genomförbart.
_

_När religionen bestämmer över politiken drabbas ofta kvinnorna hårdast. Det känns som om det svenska samhället viker ner sig inför seder som vi är helt främmande inför.
Varför är det ens tillåtet att bära slöja här? Varför har vi regredierat till medel-tiden?
Varför står vi inte upp för våra värderingar? Ska vi inte vara stolta över vad vi åstadkommit vad gäller kvinnofrigörelse och skaplig rättvisa mellan könen?
_

Ett migrationsgränsstopp vore en kortsiktig och temporär lösning."

Upp till toppen
Annons: