Annons:
Etikettvälfärdssystem
Läst 1898 ggr
[Bermudas]
4/10/16, 9:11 AM

Full snubbe med flera identiteter

Måste bara posta det här. Säpo, polis och skattemyndigheter är väl medvetna om att det är vanligt förekommande att folk har fler identiteter. En journalist råkade träffa på en man med som satt på fyllan satt och skröt om sina flera identiteter och visade upp sina id- kort. Med många identiteter kan man fixa ännu mer bidrag och förmåner eller underlätta kriminell verksamhet. Ja jag vet och har insett att Sverige är världens mest naivaste och släpphäntaste land så jag blir inte upprörd längre, jag bara inser att vi kommer få se resultatet allt mer av den här gränslösa politiken som förs, så det här är bara ytterligare en berättelse bland tusenden av hur galet det är. Politikerna och myndigheterna kommer inte ta tag i våra problem eftersom den mesiga övertoleransen som råder har lamslagit all form av sund handlingskraft som finns. Så egentligen borde man inte bry sig längre…men jag kan inte låta bli att uppröras. Här ur artikeln på svd: "Den där snubben skryter om att han har flera identiteter. Han säger att han har flera leg på sig och han visar dem till de andra runt bordet”, säger en bekant till mig när vi sitter på en middag på en restaurang. Det är stängningsdags och det är ett fåtal gäster kvar i lokalen. Jag går förbi bordet där mannen som skryter om flera identiteter sitter. Mycket riktigt, jag ser flera legitimationer med bild på samma person. Jag närmar mig honom försiktigt, säger att jag fått höra av en kompis om hans ”bedrift”. Han är lite berusad och ser inga problem med att inviga mig i sitt bluffmakeri. Men jag hinner inte med många frågor innan en av hans vänner vid bordet ber honom vara tyst, de anar oråd. Dagen efter kontaktar jag en polischef och frågar om han känner till fenomenet med flera identiteter. Han skrattar och säger att det är allmänt känt, att poliser många gånger har bett ledningen att larma politikerna, men aldrig fått gehör. Han tipsar mig om en dom som föll nyligen. Jag begär ut den. Några dagar senare har jag också kommit över de olika identiteterna för mannen som domen gäller. Åtta stycken. Åtta id-kort, åtta identiteter, åtta namn, åtta uppdiktade historier om ursprungsland och resa till Sverige." -- "Tobias Wijk, verksamhetsutvecklare på Skatteverket och ansvarig för kontrollverksamheten, säger att de i deras utredningsverksamhet har upptäckt ärenden där det finns flera identiteter för samma person. ”Det kan handla om bedrägerier gällande förmåner och bidrag, om man ägnar sig åt kriminell verksamhet eller är belastad på något sätt så att man kan få en så kallad ren identitet som man kan använda i annat syfte.” http://www.svd.se/samma-person-atta-identiteter/om/ledare

Annons:
Skorpion76
4/10/16, 9:16 AM
#1

Ingen kommentar!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

_Fisken
4/10/16, 9:21 AM
#2

Det som behövs är mer information(biometrisk)  i ID-kort/pass men det är nog långt dit innan det kan genomföras. Blir nog också dyra tekniska lösningar. Jag drar mig till minnes en artikel om de mindre flygplatserna. De har inte den utrustning som krävs för att läsa av ett pass bio-information. Som sagt, jag minns inte exakt storyn och problematiken men det satt fast i utrustningen. Sen har lagstiftningen en hel del kvar att göra kan tänka.

Huygens
4/10/16, 9:29 AM
#3

Hela den här situationen med att Sveriges polis är "maktlös", ID-kapningar mm, är avsiktligt konstruerad av våra riksdagspolitiker, som jobbat på högtryck för att skapa situationen efter krav från utländsk makt.

En perfekt miljö för att genomföra statsterrorism och falskflaggor likt 1970- och 1980-talens Operation Gladio.

[Bermudas]
4/10/16, 9:29 AM
#4

Vad iag reagerade i artikeln var det här: "Dagen efter kontaktar jag en polischef och frågar om han känner till fenomenet med flera identiteter. Han skrattar och säger att det är allmänt känt, att poliser många gånger har bett ledningen att larma politikerna, men aldrig fått gehör" Varför får polisen inte gehör av politikerna??? Och att italienarna som oroar sig för att Sverige med sin släpphänta asylpolitik blir ett tillhåll för terrorister med flera identiteter.

Huygens
4/10/16, 9:31 AM
#5

#4 Inte bara blir ett tillhåll, utan SÄPO kan medverka till att skapa statskontrollerade terrorister.

[Bermudas]
4/10/16, 9:37 AM
#6

#3 ja jag vet sjutton inte vad jag ska tro! Politikerna verkar vara helt inställda på kollektivt självmord så om det finns en styrning bakom denna galenskap( en galenskap som inte har någon logisk förklaring), så är den styrningen inriktad på någon slags påtvingad "lösning". Det är min enda logiska slutsats. Om politikerna inte vore så jäkla rädda för att hamna i kylan skulle de säga ifrån. Men de flesta är fegisar som trycker på knappen. När FRA- lagen röstades igenom så gick hela mesproppsgänget med på det hela trots att de tidigare sagt emot. Bara EN enda politiker röstade nej, de andra vågade inte gå emot ledningen. Det är därför vi har ett land som kör mot ett stup, alla bara lyder orderna som kommer uppifrån.

Annons:
72mm
4/10/16, 3:18 PM
#7

#6 Jo, du har ju rätt. Problemet är att i en fungerande demokrati så är det inte meningen att man som politiker eller parti ska kunna bete sig på det viset ostraffat. Det ska alltid finnas något annat parti, några andra opinionsbildare som är beredda att peta hål på dig och ta din röst. 

Framför allt så ska det finnas en media som granskar makten. 

I Sverige idag så är tillgången till "demokratin" villkorad med diverse värdegrunds-tänk. Alla måste säga sig vara rörande överens, annars får man inte vara med. Media granskar inte dessa missförhållanden, istället uppfostrar det folket att "tänka rätt".

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Bermudas]
4/10/16, 4:54 PM
#8

#7 "I Sverige idag så är tillgången till "demokratin" villkorad med diverse värdegrunds-tänk. Alla måste säga sig vara rörande överens, annars får man inte vara med. Media granskar inte dessa missförhållanden, istället uppfostrar det folket att "tänka rätt". " Det där är så sjukt! Bästa DDR- stil! Jag tror man måste titta på den globala agendan för att förstå hur styrt det är. Fann den här artikeln, livligt kommenterad, tror han är inne på något viktigt. https://peterkrabbe.wordpress.com/2015/10/24/2030-agenda-och-den-nya-varldsordningen-nwo-en-sammanfattning/

Huygens
4/10/16, 5:34 PM
#9

#8 Ja, Agenda 2030 sker framför våra ögon.

[[eskils_]]
4/10/16, 7:12 PM
#10

Har aldrig hört talas om Agenda 2030 förrän nu. Så här skriver SvD om det:

"Ett ramverk för hållbar utveckling överordnat samtliga departement, snarlikt dagens finanspolitiska ramverk. Det hoppas Johan Rockström – medlem i regeringens nyss tillsatta delegation för Agenda 2030 – ska bli verklighet. Biståndsminister Isabella Lövin är inte främmande för förslaget:

– Det tycker jag låter helt rimligt, säger hon."

_"De 17 utvecklingsmålen antogs i höstas av världens länder och ska nu förverkligas. Enkelt sammanfattat handlar det om att utrota fattigdom och förtryck samt att ställa om till hållbara samhällen."
_

"Johan Rockström efterlyser en ”nationell folkbildningskampanj”:

_– Går man ut på gatan är det knappt en kotte som vet vad utvecklingsmålen är för något. Trots att det är den viktigaste agendan som finns i världen för att säkra vår långsiktiga välfärd."
_

"Civilminister Ardalan Shekarabi, biståndsminister Isabella Lövin och framtidsminister Kristina Persson har utsett en delegation som fått i uppgift att ”stödja och stimulera” Sveriges genomförande av FN:s globala mål för hållbar utveckling – Agenda 2030.

Delegationen ska ta fram en övergripande handlingsplan för Sveriges genomförande av agendan samt uppmärksamma goda exempel på området."

SvD

Låter nästan lite overkligt, eller…? (Orkar inte läsa hela artikeln i #8)

[[eskils_]]
4/10/16, 7:35 PM
#11

#0 Tycker att sådana personer med flera identiteter ska förlora ev svenskt medborgarskap och uppehållstillstånd samt utvisas direkt. Ingen som helst anledning att behålla dem här i landet.

Det skulle nog kunna ha en bra avskräckande verkan.

[Bermudas]
4/10/16, 8:01 PM
#12

#10 om vi skulle tittat in i framtiden från låt oss säga femtiotalet…och sett in i framtiden hur våra folkvalda politiker och makthavare fullkomligt raserar vårt land, hur man släpper in mängder av människor som man inte vet ett dyft om, öser folks surt ihopsamlade skattepengar på dem, tar utöver det miljardlån för att finansiera det hela SAMTIDIGT som man tömmer biståndskassan som kunde hjälpt många fler, tror du man trott sina ögon? Ja av allt galet som sker idag, jamsandet med brottslingar, bekosta ett flyg för en våldsbrottsling för 80 000 samtidigt som pensionärer får det allt sämre, skulle man kunnat tro det var möjligt? Allt mörkande av dessa jätteproblem med ökningen av kriminalitet som invandringen inneburit. Zoner som blir värre och värre men man gör inget åt det, man kallar huliganers våldsamheter för"social oro" och fortsätter fylla förorterna med folk från Mellanöstern Afrika. Man har helt enkelt gömt sanningen. Slutat visa statistisk. Polisen som inte vågar ens ge signalemente ordentligt. Hade man trott det varit möjligt? Varför är det så viktigt att vi blir multikulturella? Vem bestämde det? Varför var det så viktigt att fortsätta färden mot massinvandring så att man gjorde en statskupp (DÖ) Jag ser inte någon annan förklaring för denna självutplåningspakt som makthavarna driver är att de i sin tur drivs på för en global plan, en överenskommelse de skrivit på. Bara en sån sak att vi inte ens känner till agenda 2030 är ju helt otroligt. VI har skrivit på ett avtal som VI inte känner till. VI är inte längre en självbestämmande nation. Är det därför vi har politiker som ibland känns som de skulle passat bättre som dockor i the muppet show?

Huygens
4/10/16, 8:19 PM
#13

#10 Agenda 2030 har en mörkare historia som går tillbaka till Agenda 21 och började kanske med Georgia Guidestones, planer på befolkningsreduktion.

Agenda 2030 = Dystopia (i bästa fall) presenterad som Utopia

Annons:
[Carpinus]1
11/1/17, 10:35 AM
#14

#2 Ja, det är nog långt dit, hur akut det än visat sig vara……

"Riksrevisionen noterar att det förekommer, i okänd omfattning, att EU-medborgare får uppehållsrätt med falska ID-handlingar. Utan att det noteras med varningsflagg. Det är viktigt att veta vilka som bor och uppehåller sig i Sverige, för att planera service och för att bekämpa brott. Det krävs många åtgärder. Det mest akuta är att minska antalet utfärdare av ID-handlingar, plastkort som måste innehålla biometrisk information. Inte heller vanliga samordningsnummer ska få delas ut utan personligt besök, som lämnar fingeravtryck. Myndigheterna måste ha koll på vilka som vistas i Sverige. Annars vittrar tilliten mellan människor och till staten fortare än ett ID-kort går ut."

https://www.expressen.se/ledare/sa-latt-svindlar-folk-skatteverket/

Upp till toppen
Annons: