Annons:
Etikettpolitiker
Läst 744 ggr
Vanja
5/16/16, 10:44 AM

Förtroende för Stefan Löfven?

Jag kan inte komma på en enda i min umgängeskrets som har fortsatt förtroende för honom, även om de hade det vid valet och straxt innan. 

Men hur känner du? 

Hur stort är ditt förtroende för Stefan Löfven?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
vendelay
5/16/16, 10:47 AM
#1

Jag röstar visserligen inte på (S) men jag befinner mig ganska långt åt vänster i politiken. Har aldrig känt förtroende för Löfven, men om förtroendet var noll förut är det ca minus tio nu… 😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Carpinus]
5/16/16, 10:55 AM
#2

Även om jag inte hade några stora förväntningar på Löfven när han tillträdde så har han lyckats underträffa dem (jag röstade på "litet"). Samtidigt är det bara ett uttryck för den kris som Socialdemokratiska Partiet befinner sig i - dessvärre fanns och finns det nog inte många att välja på. Efter Sahlins och Juholts snabba avpolletteringar har det knappast varit någon kö av villiga partiledarkandidater, och gissningsvis sågs väl Löfven som en lämplig kompromiss. Olyckligtvis för både honom och landet råkade han hamna som statsminister i en tid då det nog hade behövts någon bättre rustad att möta verkligheten.

Cragan
5/16/16, 11:14 AM
#3

valde obefintligt men det är han inte ensam politiker om att ha i förtoende mängd från mig.
kan säga till om jag någonsin hittar en politiker jag har förtoende för (om man bortser från att jag litar på att dom kommer sko sig själva på andras bekostnad)

kamera0710
5/16/16, 11:54 AM
#4

Satte stort, även om jag aldrig röstat på hans parti.

Mycket av detta bottnar nog i att borgerligheten inte riktigt vet vilket ben de ska stå på. Från partiledarhåll gavs som bekant ett tydligt besked i valrörelsen: Blir det rödgröna blocket större kommer alliansregeringen att avgå. Det löftet höll man.

Men vill de bilda en regering med stöd av SD kan de ju göra det.

kamera0710
5/16/16, 2:03 PM
#5

#3 Du kanske får engagera dig politiskt och ställa upp själv?

Zyperior
5/16/16, 5:35 PM
#6

#4 Har du stort förtroende för Löfven på grund av hur Alliansen agerar?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Cragan
5/16/16, 9:10 PM
#7

#5 tja skulle ju bli bra för mig själv då iaf men vet inte hur många som skulle rösta på mig som diktator 🤪

kamera0710
5/17/16, 6:25 AM
#8

#6 Poängen är snarare att alliansen är fria att förhandla med SD och bilda regering. Men de kanske tycker att de bör hålla sitt vallöfte om att avgå om de rödgröna blev större. 

Löfven utlyste som bekant nyval, vilket jag inte haft något emot. Men alliansen kanske var rädda att deras Livets Ord-filial KD inte kan hanka sig till riksdagsspärren med taktikröster i all evighet?

Upp till toppen
Annons: