Annons:
Etikettförsvarspolitik
Läst 828 ggr
KimE
5/23/16, 10:59 AM

SD motsätter sig samarbete med våra grannländer.

SD och VPK gör gemensam sak och skjuter upp värdlandsavtalet med NATO. SD har tidigare varit emot att partierna ska redogöra var i från de får sin finansiering, vänsterpartiet är sedan länge finansiellt stödda av Moskva.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article22869084.ab

Annons:
72mm
5/23/16, 11:51 AM
#1

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Tjeja
5/23/16, 8:29 PM
#2

Vänta lite nu… att inte vilja vara med i NATO och att inte vilja samarbeta med våra grannländer är för mig två helt olika saker!

Allt samarbete med våra grannar handlar inte om militär och försvar heller… eller har jag missat något liksom?🤔

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

72mm
5/23/16, 10:37 PM
#3

"Vänta lite nu… att inte vilja vara med i NATO och att inte vilja samarbeta med våra grannländer är för mig två helt olika saker!"

Självklart är det det. Men det är ju bara den vanliga glidningen på sanningen som alltid måste vara med när man skriver om SD, eller hur? 😉

Friskt kopplat är hälften brunnet!

JonasDuregard
5/24/16, 1:46 PM
#4

#0 Jag vet inte om du skämtar, men vare sig V eller SD får pengar "från Moskva". 

#3 "Men det är ju bara den vanliga glidningen på sanningen som alltid måste vara med när man skriver om SD, eller hur? Skämtar"

Ett mått av retorik ingår i alla politiska diskussioner oavsett vilket parti det gäller. Har man för ömma tår för det kanske en annan hobby är att föredra.

KimE
5/24/16, 2:09 PM
#5

Vänsterpartiet får stöd från ryska kommunistpartiet, SD vill inte uppge från vilka de har ekonomiskt stöd.

72mm
5/24/16, 2:50 PM
#6

"Ett mått av retorik ingår i alla politiska diskussioner oavsett vilket parti det gäller. "

Absolut. Men omskrivningarna, epiteten och falsarierna från t.ex. Aftonbladet når ju exeptionella höjder vad det gäller SD. Jag anser nog att det har gått något utöver "retorik". 

"Har man för ömma tår för det kanske en annan hobby är att föredra."

Projicera lagom. Jag förstår att du har retorik som hobby, men själv skulle jag aldrig kalla mitt intresse för politik för en hobby. I Sverige idag så känns det snarare som rent självförsvar.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
[helga21]
5/24/16, 9:54 PM
#7

SD kommer inte att motsätta sig värdlandsavtalet. Ledande inom paritet har haft möte med Mikael Jansson som sitter i försvarsutskottet för SD och som rekommenderat att de skulle göra detta. Det Mikael Jansson sa när han var här var att vi kan inte gå närmare NATO utan vi blir medlemmar.

landsbygdsbo
5/25/16, 7:22 AM
#8

Är det undra på att de borgerliga partierna har svårt att "lita" på SD.

Som man velar fram och tillbaka. Man har hela tiden tillsammans med kommunisterna delat inställningen att Sverige inte ska ha ngt samarbete.

Nu, av någon outgrundlig anledning så ryktas det att man bytt fot och vänt kappan efter vinden 🤫

72mm
5/25/16, 7:31 AM
#9

#8 "Nu, av någon outgrundlig anledning så ryktas det att man bytt fot och vänt kappan efter vinden"

Ja, därför att av alla partier i Sverige så är det SD som alltid försöker simma medströms och vända kappan efter vinden menar du? 😉

Vet du ens vad uttrycket betyder? 

Synd att de verkat ändra åsikt dock, jag hade gärna sett att de drev en hårdare linje vad det gäller alliansfriheten.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

KimE
5/25/16, 8:13 AM
#10

Även miljöpartiet har delade uppfattningar om värdlandsavtalet men de håller kritiken inom partiet.

[helga21]
5/25/16, 4:44 PM
#11

# 19 Och de sitter i regeringen så det är väl ganska klokt att göra? 😂

landsbygdsbo
5/28/16, 7:42 PM
#12

#9

Att ändra uppfattning när förutsättningarna ändras är väl inte att vända kappan efter vinden

Att SD nu kan säga, vad var det vi sa är lika sant som att en trasig klocka går rätt två ggr per dygn. Så väntar man till rätt tillfälle så går hon rätt.

Vi bör ha en fri invandring och en av myndigheterna reglerad flyktinghantering.

Och innan det exploderas.

Invandringen ska villkoras

Du ska ha jobb o bostad klart.

Då får du ett temporärt UT

Vill du ha hit familjen måste du själv sörja för dem. Och inneha ett PUT

PUT ska fås efter 5 års TUP

TUP = temporärt uppehållstillstånd, dras in när förutsättningarna ändras ex arbete upphör

PUP= permanent uppehållstillstånd = lika med samma sociala rättigheter som medborgarskap

Halvdansken
5/30/16, 1:42 PM
#13

#11. SD sitter inte i regeringen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
[helga21]
5/30/16, 1:47 PM
#14

# 13 Det var # 10 jag avsåg och där står det MP.

Zepp
5/30/16, 6:45 PM
#15

#0

Du har nog inte hängt med i utvecklingen i Ryssland?

Förr i tiden när Sovjetiska Kuministpartiet styrde i Ryssland så fick V stöd ibland.. främst ideoligiskt.

Numera sitter avkomman/resterna av det partiet i oppositon i Duman och numera är det ett parti som påminner om SD som har makten.

Dvs ett populistiskt höger-centerparti..

https://sv.wikipedia.org/wiki/Enade_Ryssland

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: