Annons:
Etikettpolitiska-partier
Läst 584 ggr
Fillifjonkan60
6/14/16, 3:03 PM

Om det var val idag...

Så skulle det se ut ungefär så här…

http://www.riksdagsval2018.se/

Tyder det på att svenskarna blivit väldigt rasistiska eller är det så att folk har tröttnat på den politiken vi  har  idag?

Själv tror jag inte att vi är mer rasister än andra länder.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Annons:
kamera0710
6/14/16, 3:05 PM
#1

Över 80 procent SD-röster har jag svårt att tro är representativt för svenska folket. Det visar väl snarare hur aktiva SD-svansens företrädare är på nätet.

kamera0710
6/14/16, 3:12 PM
#2

Noterar också att det bara är moderaterna som alls kommer in i riksdagen bland övriga partier…

Em_
6/14/16, 3:16 PM
#3

Tror dels det är som #1 skriver, och att folk är mer benägna att missnöjesrösta i undersökningar än när de verkligen står där vid valurnan. 

Ett par kollegor till mej, riktiga original, tar alltid något parti som tycker tvärtemot deras när de röstar i undersökningar "för att X's partiledare ska få lite eld i röven", haha.


Tjeja
6/15/16, 2:16 PM
#4

Hjälp är detdär en SD-sponsrad sida eller nåt?

Tror också att det handlar om nätaktiva individer från SDsupportrarna som följer upp och klickar i så ofta de kan, snarare än att det representerar verkligheten.

Tror verkligheten ligger någonstans mitt emellan Ipsos, div andra undersökningar och denna… 

Detta känns som en "artifakt" i sammanhanget i varje fall som helst.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

JonasDuregard
6/15/16, 8:58 PM
#5

#3 Det är inte någon undersökning i bemärkelsen "opinionsundersökning". Det saknar helt värde för att förutse valresultat.

Upp till toppen
Annons: