Annons:
Etikettpolitiker
Läst 633 ggr
[Nomen Nescio]
2016-07-17 16:48

Politiker hotade våldta och mörda bonddotter

"Mannen som hotade att våldta och döda en bondes dotter var en västvärmländsk politiker. Han har nu avsagt sig sitt politiska uppdrag.

Hotet som mannen riktade till en värmländsk bonde på Facebook löd ”Får jag ta din dotter, våldta henne för att senare kunna sälja hennes mjölk och när hon slutar ge mjölk då dödar jag henne”.

Mannen var aktiv i organisationen Djurens rätt, som direkt tog avstånd från hans uttalande. Mannen lämnade sina ideella uppdrag hos organisationen, som han företrädde i sitt område i Västvärmland.

Mannen var dessutom medlem i ett politiskt parti och satt i värmländska distriktsstyrelsen. I en intervju inför partiets kongress förra året sade han att han hoppas få lära sig mer om partiets arbete ”och på så vis kunna engagera mig mer i framtiden”.---

NWT

Politikern representerade FI.  (Återstår att se när det hamnar på Aftonbladets förstasida med partiet angivet och underrubriken "Tidigare skandaler i FI:s historia".)

Annons:
[Nomen Nescio]
2016-07-17 18:54
#1

Den västvärmländske politikern var inte ensam om att förfölja och hota den kvinnliga lantbrukaren, som efter flera års trakasserier nu har polisanmält hoten.

Källa 1.

Källa 2.

Upp till toppen
Annons: